Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(tussen) Bryce en Zion

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

Vorige zomer was wallstreet ook al dicht, wij zijn toen via de Queensgarden trail weer omhoog gelopen, zo heb je toch een andere route.
Mieke & Paul
Amerika-ontdekker

Bericht door Mieke & Paul »

Je kan helemaal niet bij Wallstreet komen, het is van beide kanten dicht. Wij hebben de eerste dag het via de Navajo-loop geprobeerd, de volgende dag via de Queens garden trail maar ook daar kwam je borden tegen dat je niet verder mocht. Toen hebben we de steile klim omhoog van Navajo trail nogmaals gedaan. Erg mooi, maar 2x was ook echt genoeg. :oops:
Afbeelding
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Nog even over Bryce zelf...

Wij zullen daar enkel een voormiddag ter beschikking hebben. Is het dan de moeite om helemaal tot beneden te rijden, en dan bij het terugkomen enkele stops te doen bij de verschillende punten. Graag zou ik ook de wandeling Queens Garden doen (en heel mss gecombineerd met Navaja Loop). Maar alles hangt dus af van de tijd.

Indien jullie denken dat we niet genoeg tijd hebben om dit te doen, zou ik met de shuttle tot sunrise point rijden. Vandaar de wandeling Queens Garden, gecombineerd met Navajo Trail... Dan komen wij bij Sunset Point, en vandaar kunnen we de shuttle nemen naar de volgende twee punten en daar nog even een kijkje nemen.

Ik denk dat het belangrijker is dat je toch even een wandeling doet naar beneden, ipv met de wagen tot het einde te rijden, maar dan geen tijd meer te hebben voor wandelingen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Je rijdt in een half uur helemaal naar boven (ja, het loopt heel erg op vanaf de ingang van het park, niet af), geen probleem. Wij zijn 's morgens om 7 uur het park ingereden, geweldig, er was nog helemaal niemand. De hertjes liepen over de weg en het was fantastisch om in die stilte het park in te gaan.

Wij hebben bij de viewpoints op de terugweg stil gestaan en foto's gemaakt. Wandelen zit er met Alberts gezondheid niet in, maar wij waren om 9 uur het park al weer uit. Wij moesten wel, omdat we de dag ervoor allebei ziek geworden waren en dus een dag moesten inhalen. Jullie hebben dus tijd genoeg als je op tijd het park in gaat.

Als je zo vroeg gaat, is de eigen auto denk ik veel fijner. Ik weet niet hoe druk het later op de dag wordt op de parkeerplaatsen, maar wij konden die grote camper gewoon overal kwijt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

KellyVG schreef:Wij zullen daar enkel een voormiddag ter beschikking hebben. Is het dan de moeite om helemaal tot beneden te rijden, en dan bij het terugkomen enkele stops te doen bij de verschillende punten. Graag zou ik ook de wandeling Queens Garden doen (en heel mss gecombineerd met Navaja Loop). Maar alles hangt dus af van de tijd.
Kelly, jullie komen toch al de dag ervoor aan in Bryce? Ik zou proberen dan ook nog even het park in te gaan, en een paar viewpoints te doen. Misschien kun je nog van de zonsondergang genieten.
En als jullie echt op tijd zijn, ga dan even bij het visitor center langs en bekijk wat de mogelijkheden zijn. Dan kun je de volgende ochtend nog op je gemak een wandeling naar beneden maken.

Ik zou inderdaad niet helemaal tot het einde rijden, maar het stuk tot aan sunset point/inspiration point en dan de Queens Garden wandeling doen.
Als het nog niet druk is kun je de auto pakken, en anders neem je de shuttle.

Marianne
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Martin & Marianne schreef:
KellyVG schreef:Wij zullen daar enkel een voormiddag ter beschikking hebben. Is het dan de moeite om helemaal tot beneden te rijden, en dan bij het terugkomen enkele stops te doen bij de verschillende punten. Graag zou ik ook de wandeling Queens Garden doen (en heel mss gecombineerd met Navaja Loop). Maar alles hangt dus af van de tijd.
Kelly, jullie komen toch al de dag ervoor aan in Bryce? Ik zou proberen dan ook nog even het park in te gaan, en een paar viewpoints te doen. Misschien kun je nog van de zonsondergang genieten.
En als jullie echt op tijd zijn, ga dan even bij het visitor center langs en bekijk wat de mogelijkheden zijn. Dan kun je de volgende ochtend nog op je gemak een wandeling naar beneden maken.

Ik zou inderdaad niet helemaal tot het einde rijden, maar het stuk tot aan sunset point/inspiration point en dan de Queens Garden wandeling doen.
Als het nog niet druk is kun je de auto pakken, en anders neem je de shuttle.

Marianne
Wij gaan heel laat arriveren in Bryce. Want we vertrekken pas rond 1.30pm uit Page. We doen namelijk om 11.30 nog de Upper Antelope Canyon Tour. We nemen dan de Cottonwood, rijden ook naar de Wahweap Hoodoos. En dan rijden we verder via de Cottonwood Canyon Road naar Bryce. En dan doen we ook de Mossy Cave Trail (is wel al Bryce natuurlijk). Ik denk dus dat we pas rond 7pm in Bryce zullen zijn. Ik hoop dan gewoon tot Sunset Point te kunnen rijden en van zonsondergang te genieten. Dus hebben we eigenlijk alleen nog de volgende voormiddag.

Waarom zou jij niet tot helemaal het einde rijden? Niet nodig om goede indruk te krijgen van Bryce? Ik denk dat zelf ook wel... En ik denk dat het beter is te genieten van de dingen die je wel doet, waaronder dus die wandeling.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

KellyVG schreef: Waarom zou jij niet tot helemaal het einde rijden? Niet nodig om goede indruk te krijgen van Bryce? Ik denk dat zelf ook wel... En ik denk dat het beter is te genieten van de dingen die je wel doet, waaronder dus die wandeling.
Wij hebben bij ons laatste bezoek aan Bryce de shuttle genomen, en dan ga je niet verder. Maar volgens mij hebben we tijdens ons eerste bezoek ook niet de hele weg gereden. Ik denk dat het amfitheater-deel het mooiste is, maar kan dat dus niet uit eigen ervaring zeggen :oops: .
Zelf vinden we het altijd leuker om een klein stuk wat beter te bekijken, dan een groter stuk oppervlakkig. Een wandeling naar beneden is echt een must! Houdt er wel rekening mee dat de terugweg omhoog vrij pittig is. Doe de wandeling dan ook zo vroeg mogelijk in de ochtend als het nog niet al te warm is. Heb je dan nog tijd over, dan kun je daarna ook nog tot het einde rijden.

Marianne
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Martin & Marianne schreef:
KellyVG schreef: Waarom zou jij niet tot helemaal het einde rijden? Niet nodig om goede indruk te krijgen van Bryce? Ik denk dat zelf ook wel... En ik denk dat het beter is te genieten van de dingen die je wel doet, waaronder dus die wandeling.
Wij hebben bij ons laatste bezoek aan Bryce de shuttle genomen, en dan ga je niet verder. Maar volgens mij hebben we tijdens ons eerste bezoek ook niet de hele weg gereden. Ik denk dat het amfitheater-deel het mooiste is, maar kan dat dus niet uit eigen ervaring zeggen :oops: .
Zelf vinden we het altijd leuker om een klein stuk wat beter te bekijken, dan een groter stuk oppervlakkig. Een wandeling naar beneden is echt een must! Houdt er wel rekening mee dat de terugweg omhoog vrij pittig is. Doe de wandeling dan ook zo vroeg mogelijk in de ochtend als het nog niet al te warm is. Heb je dan nog tijd over, dan kun je daarna ook nog tot het einde rijden.

Marianne
Zo lijkt het me idd het beste. We vertrekken sochtends vroeg naar Sunrise Point, even genieten van zonsopgang en dan de wandeling starten. En dan zien we wel hoeveel tijd we nog hebben.

Een vraagje over die wandeling, dat pittig stuk.. Bedoel je dan langs Navajo Trail terug naar boven gaan. Ik zie dat het einde van Queens Garden trail eindigt op de Navajo Trail.

Wat trouwens wel raar is, is het aantal kms dat is aangegeven op de website, namelijk 2.9km. Als je dan naar het kaartje kijkt, dan bestaat de Queens Garden Trail uit een deel van 1.3 en 1.4km, samen dus 2.7km. Maar als je langs dezelfde route terugmoet, dan geeft dit wel heel wat meer dan 2.9km toch?
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij gaan heel laat arriveren in Bryce. Want we vertrekken pas rond 1.30pm uit Page. We doen namelijk om 11.30 nog de Upper Antelope Canyon Tour. We nemen dan de Cottonwood, rijden ook naar de Wahweap Hoodoos. En dan rijden we verder via de Cottonwood Canyon Road naar Bryce. En dan doen we ook de Mossy Cave Trail (is wel al Bryce natuurlijk).
Dit is wel een erg druk programma, Kelly. Wij hebben 4,5 uur over de tocht naar de Wahweap Hoodoo's gedaan, en - op een andere dag - 5 uur over de Cottonwood Canyon Road. Het kan allebei wel sneller (we hebben er ruim de tijd voor genomen), maar als je pas om 1.30 pm uit Page vertrekt moet je dit toch wel heel erg haastig gaan doen allemaal. Zeker als je bedenkt dat je ook nog ongeveer 50 mijl moet rijden (vanuit Page en naar Bryce), en dan ook nog de Mossy Cave Trail gaat lopen. Ik denk dat je het echt niet gaat redden om dan om 7.00 pm in Bryce te zijn.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Op de website van Zion las ik iets over Flash Floods. Moet ik mij daar zorgen om maken? Loop je op zulke risico-stukken op de trails?

Wat ik mij ook afvraag, je mag niet met de auto in het park rondrijden. Wij komen van de oostelijke ingang, we slapen in Zion Lodge. Moeten wij dan onze auto achterlaten op de parking Springdale plaatsen (want blijkbaar staan de andere parkings snel vol)? En dan vandaar met onze bagage de shuttlebus in naar Zion Lodge?
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Volgens mij mogen gasten van Zion Lodge wél met hun auto in het park.
Verder niet/niemand.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Klopt, gasten van de Lodge krijgen een rode kaart voor achter de voorruit en mogen het park in.
mrloes
Amerikafan

Bericht door mrloes »

Geef ze dan een groene kaart ... :wink:
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Ok bedankt... Dat zal idd een stuk gemakkelijker zijn.

En hoe zit dat nu met die flash floods? Kan je dit risico tegenkomen op de trails?

Ik zit nu te kijken wat we in Zion zouden doen... We zullen daar rond 2pm arriveren. We zullen dan eerst de Canyon Overlook Trail doen. Maar dan hebben wij nog wel wat tijd over die dag. 's Avonds zouden we het Ranger Evening Program in the Lodge volgen. Maar wat doen we ertussen? Zijn kleine trails haalbaar? Of is het echt TE heet om enkele trails van 1 tot 2 mijl te doen?

Want ook de volgende dag zijn we daar nog een volledige dag. Dus moeten we toch wel een aantal mini-trails aandurven in die hitte?!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

KellyVG schreef: En hoe zit dat nu met die flash floods? Kan je dit risico tegenkomen op de trails?
Het lijkt me dat je alleen bij de Narrows eventueel risico loopt. Dit staat dan echter wel duidelijk aangegven, zowel bij het visitor center als bij het begin van de wandeling (je loopt hier door de rivier).
KellyVG schreef: Ik zit nu te kijken wat we in Zion zouden doen... We zullen daar rond 2pm arriveren. We zullen dan eerst de Canyon Overlook Trail doen. Maar dan hebben wij nog wel wat tijd over die dag. 's Avonds zouden we het Ranger Evening Program in the Lodge volgen. Maar wat doen we ertussen? Zijn kleine trails haalbaar? Of is het echt TE heet om enkele trails van 1 tot 2 mijl te doen?

Want ook de volgende dag zijn we daar nog een volledige dag. Dus moeten we toch wel een aantal mini-trails aandurven in die hitte?!
Ja hoor, er zijn wandelingen waarbij je ook wel redelijk wat schaduw hebt. Als het warm is zou ik zeker de Riverside walk en de Narrows 's middags doen (draag schoenen die nat mogen worden). Er zijn ook voldoende kortere wandelingen, zoals naar de Emerald Pools en Weeping Rock.

En het is heerlijk om bij de lodge op het gras te zitten!

Marianne
KellyVG
Amerikakenner

Bericht door KellyVG »

Martin & Marianne schreef: Ja hoor, er zijn wandelingen waarbij je ook wel redelijk wat schaduw hebt. Als het warm is zou ik zeker de Riverside walk en de Narrows 's middags doen (draag schoenen die nat mogen worden). Er zijn ook voldoende kortere wandelingen, zoals naar de Emerald Pools en Weeping Rock.

En het is heerlijk om bij de lodge op het gras te zitten!

Marianne
Bedankt Marianne!
Die wandeling (Riverside Walk) had ik al bekeken. Maar die schoenen, dat leek mij wel een probleem. Welke schoenen mogen nu nat worden? Ik veronderstel toch dat je best wandelschoenen aandoet, maar die mogen toch veelal niet nat worden? En als het wel mag, kan het toch ook eeuwig duren vooraleer ze droog zijn?!
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Bij iedere sportzaak kun je speciale waterschoenen halen. Deze kun je dan gewoon in je rugzak meenemen. Zo zien de schoenen eruit die wij gekocht hebben:

Afbeelding

Ik dacht ergens op het forum gelezen te hebben dat je ze ook kunt huren bij Zion.
Laatst gewijzigd door jerbia op 29 mei 2007, 13:37, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je kan ter plaatsen ook waterschoenen huren als je echt een stuk de Narrows in wilt.
Voor de riversitewalk heb je genoeg aan je eigen (wandel)schoenen deze wandeling gaat volledig over een verhard (rolstoelvriendelijk)pad
Marloes
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marloes »

wij hebben op teva's door de rivier gelopen
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Martin & Marianne schreef:Ja hoor, er zijn wandelingen waarbij je ook wel redelijk wat schaduw hebt. Als het warm is zou ik zeker de Riverside walk en de Narrows 's middags doen (draag schoenen die nat mogen worden).
In 2004 heb ik de een deel van de Narrows gelopen (anderhalf uur stroomopwaarts tot Orderville Canyon). Ik begon ± 09.30 uur aan de trail en rond 11.00 uur was ik terug bij het beginpunt. De zon staat dan al bijna loodrecht boven je en ik vond het behoorlijk warm toen ik weer bijna terug was. Heel veel schaduw heb je dan niet bij de Narrows, misschien wel iets om rekening mee te houden. 's Ochtends als de zon nog niet zo hoog staat is het ideaal om deze trail door het water te doen.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer