Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
reis San Francisco - Miami
reis San Francisco - Miami
Hallo,
Ik heb al wat rondgekeken op dit forum en ik ben ook al een hoop wijzer geworden. Mijn plan is om volgend jaar rond mei/juni een reis te maken van San Francisco naar Miami in ongeveer 5 weken met een camper. Ik ben nog geen verslag tegengekomen van iemand die zo’n zelfde soort reis gemaakt heeft, dus iedereen die tips en/of adviezen heeft is meer dan welkom.
Mijn reisschema ziet er vooralsnog ongeveer zo uit:
Dag 1: Amsterdam – San Francisco
Dag 2: San Francisco (ik ben er al eens eerder geweest, dus aan 1 dag heb ik hier wel genoeg)
Dag 3: San Francisco – Yosemite Park
Dag 4: Yosemite Park – Lone Pine
Dag 5: Lone Pine – Death Valley
Dag 6: Death Valley – Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas – Zion National Park
Dag 9: Zion National Park – Bryce Canion National Park
Dag 10: Bryce National Park – Capitol Reef National Park
Dag 11: Capitol Reef National Park – Moab
Dag 12: Moab – Cortez
Dag 13: Cortez – Farmington
Dag 14: Farmington – Taos
Dag 15: Taos -
Dag 16:
Dag 17:
Dag 18:
Dag 19:
Dag 20:
Dag 21:
Dag 22: Dallas
Dag 23: Dallas
Dag 24:
Dag 25:
Dag 26: Natchez – New Orleans
Dag 27: New Orleans
Dag 28: New Orleans - Pensacola
Dag 29: Pensacola - Tallahassee
Dag 30: Tallahassee – St. Augustine
Dag 31: St. Augustine – Daytona Beach
Dag 32: Daytona Beach – Palm Beach
Dag 33: Palm Beach - Miami
Dag 34: Miami
Dag 35: Miami – Amsterdam
Ik heb de staat Texas nog niet gepland. Misschien kan iemand mij adviseren over zeker te bezoeken steden in Texas. Ook is het nu redelijk strak gepland. Mijn idee is om nog ergens wat uitloop dagen te plannen. Als een bepaalde locatie ons zo goed bevalt dat we dan de mogelijkheid hebben om langer te blijven.
Bedankt voor de reactie
Raoul
Ik heb al wat rondgekeken op dit forum en ik ben ook al een hoop wijzer geworden. Mijn plan is om volgend jaar rond mei/juni een reis te maken van San Francisco naar Miami in ongeveer 5 weken met een camper. Ik ben nog geen verslag tegengekomen van iemand die zo’n zelfde soort reis gemaakt heeft, dus iedereen die tips en/of adviezen heeft is meer dan welkom.
Mijn reisschema ziet er vooralsnog ongeveer zo uit:
Dag 1: Amsterdam – San Francisco
Dag 2: San Francisco (ik ben er al eens eerder geweest, dus aan 1 dag heb ik hier wel genoeg)
Dag 3: San Francisco – Yosemite Park
Dag 4: Yosemite Park – Lone Pine
Dag 5: Lone Pine – Death Valley
Dag 6: Death Valley – Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas – Zion National Park
Dag 9: Zion National Park – Bryce Canion National Park
Dag 10: Bryce National Park – Capitol Reef National Park
Dag 11: Capitol Reef National Park – Moab
Dag 12: Moab – Cortez
Dag 13: Cortez – Farmington
Dag 14: Farmington – Taos
Dag 15: Taos -
Dag 16:
Dag 17:
Dag 18:
Dag 19:
Dag 20:
Dag 21:
Dag 22: Dallas
Dag 23: Dallas
Dag 24:
Dag 25:
Dag 26: Natchez – New Orleans
Dag 27: New Orleans
Dag 28: New Orleans - Pensacola
Dag 29: Pensacola - Tallahassee
Dag 30: Tallahassee – St. Augustine
Dag 31: St. Augustine – Daytona Beach
Dag 32: Daytona Beach – Palm Beach
Dag 33: Palm Beach - Miami
Dag 34: Miami
Dag 35: Miami – Amsterdam
Ik heb de staat Texas nog niet gepland. Misschien kan iemand mij adviseren over zeker te bezoeken steden in Texas. Ook is het nu redelijk strak gepland. Mijn idee is om nog ergens wat uitloop dagen te plannen. Als een bepaalde locatie ons zo goed bevalt dat we dan de mogelijkheid hebben om langer te blijven.
Bedankt voor de reactie
Raoul
-
Marco Polo
- Amerika-ontdekker
Re: reis San Francisco - Miami
Hoi Raoul,rawowl schreef: Ik heb de staat Texas nog niet gepland. Misschien kan iemand mij adviseren over zeker te bezoeken steden in Texas. Ook is het nu redelijk strak gepland. Mijn idee is om nog ergens wat uitloop dagen te plannen. Als een bepaalde locatie ons zo goed bevalt dat we dan de mogelijkheid hebben om langer te blijven.
Interessante reis heb je in het vooruitzicht. Ik ben er bijna zeker van dat je als America verslaafd terug komt.
Aangezien mijn vrouw uit Texas komt, ben ik daar een aantal keren geweest. De stad die bij mij het meeste indruk heeft gemaakt is San Antonio. Een bezoekje aan de Alamo en de riverwalk zijn grote aanraders. Ook de mission trail is interesant om te doen.
Een andere stad waar ik een paar dagen ben geweest is Austin. Houd je van stappen of gezellig uitgaan met bandjes dan is 52 street the place to be. Maar het bezoekje aan state capitol vond ik ook erg leuk.
Houd je van ruimtevaart dan moet je in Houston zijn. Nasa JOhnsons space center is dan een absolute must.
Vlakbij Houston heb je de stad Galvaston met een heel interesant historisch centrum. Bovendien kan je daar ook een middagje aan het strand door brengen.
Zoals je leest heeft Texas voor elk wat wils. Het legt er maar aan waar je van houd.
Groetjes Marco Polo
Marco Polo is discovering the USA and had found a lone shining star, in Texas
steden in Texas
Zoals al genoemd: Austin, Houston en Galveston, maar ook San Antonio en Corpus Christi
Ik zou zo rijden in Texas:
Dallas - Austin - San Antonio - Galveston - Houston - (New Orleans???)
San antonio is gewoon een heel leuk plaatsje in het zuiden, met bv de Riverwalk waar vanalles te doen is. de rest was al genoemd! Misschien zou je tussen San Antonio en Galveston nog Corpus Christi kunnen plakken (is wel een beetje om en misschien niet nodig want galveston is ook erg mooi), ook een erg mooi strandstadje in Texas. New Orleans ligt natuurlijk niet in Texas, maar dat is je volgende stop.
Richard
Zoals al genoemd: Austin, Houston en Galveston, maar ook San Antonio en Corpus Christi
Ik zou zo rijden in Texas:
Dallas - Austin - San Antonio - Galveston - Houston - (New Orleans???)
San antonio is gewoon een heel leuk plaatsje in het zuiden, met bv de Riverwalk waar vanalles te doen is. de rest was al genoemd! Misschien zou je tussen San Antonio en Galveston nog Corpus Christi kunnen plakken (is wel een beetje om en misschien niet nodig want galveston is ook erg mooi), ook een erg mooi strandstadje in Texas. New Orleans ligt natuurlijk niet in Texas, maar dat is je volgende stop.
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Vergeet Fort Worth niet, de Stockyards daar zijn zeer de moeite van een bezoek waard.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Hoi Raoul,
Om even bij te komen van alle stedentips, misschien kan je nog een paar parken meenemen op je route, Guadalope Mountian NP en Big Ben NP zijn allebei mooie parken wij hebben ze voor onze trip voorjaar 2005 in de planning zitten.
Mogelijk kan ik je nog wat informatie geven als we terug zijn maar misschien missen we elkaar net wij komen 17 mei terug van onze 4de campertrip in de USA.
Gr.
Rob
Om even bij te komen van alle stedentips, misschien kan je nog een paar parken meenemen op je route, Guadalope Mountian NP en Big Ben NP zijn allebei mooie parken wij hebben ze voor onze trip voorjaar 2005 in de planning zitten.
Mogelijk kan ik je nog wat informatie geven als we terug zijn maar misschien missen we elkaar net wij komen 17 mei terug van onze 4de campertrip in de USA.
Gr.
Rob
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1859 Weergaves
-
Laatste bericht door nycave