Vooral de geelgroene tuinslang is levens gevaarlijk, als die gaat spuiten en je staat er dichtbij wordt je helemaal nat
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Regen in juni/juli?
Hehe... Ook al heb ik een immense schrik van al die dingen, moest toch even lachen.Rob schreef:Spinnen in je schoenen, slangen in je bed![]()
Vooral de geelgroene tuinslang is levens gevaarlijk, als die gaat spuiten en je staat er dichtbij wordt je helemaal nat
Maar nu toch even serieus, al iemand ooit iets ergs meegemaakt?
Kelly & Yves
http://kelly.yves.googlepages.com
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Ik heb er gelukkig nog nooit last van gehad ondanks vele wandelingen in bossen in Amerika. Ooit heb ik het verhaal gehoord van een man, uit mijn dorp waar ik vroeger woonde, dat de teek naar een wel hele bijzondere plaats op zijn lichaam gekropen was...houbi schreef:Ik zou me daar geen zorgen over maken.
Het is niet zo erg, als je maar snel er bij bent. Je voelt het, het jeukt.
Dus als je iets voelt kriebelen, altijd even controleren.
Roland
OHjee... Yves zal mij elke avond moeten checken, want bij het gedacht alleen al krijg ik overal jeukCoyote schreef:Ik heb er gelukkig nog nooit last van gehad ondanks vele wandelingen in bossen in Amerika. Ooit heb ik het verhaal gehoord van een man, uit mijn dorp waar ik vroeger woonde, dat de teek naar een wel hele bijzondere plaats op zijn lichaam gekropen was...houbi schreef:Ik zou me daar geen zorgen over maken.
Het is niet zo erg, als je maar snel er bij bent. Je voelt het, het jeukt.Die vond het daar zeker lekker warm...
![]()
Dus als je iets voelt kriebelen, altijd even controleren.![]()
Roland
Maar mij lijkt dus dat jullie wel al slangen en spinnen zijn tegengekomen, maar nog nooit niks ernstigs meegemaakt... Dus dat stelt mij toch een beetje gerust. Ben nog altijd meer bang van die teken, omdat die zo mini zijn
Kelly & Yves
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
KellyVG schreef: OHjee... Yves zal mij elke avond moeten checken, want bij het gedacht alleen al krijg ik overal jeuk![]()
Daar zal vast geen bezwaar tegen gemaakt worden![]()
Maar mij lijkt dus dat jullie wel al slangen en spinnen zijn tegengekomen, maar nog nooit niks ernstigs meegemaakt... Dus dat stelt mij toch een beetje gerust.
Als je op de uitgezette paden blijft zal je weinig problemen hebben (wij zijn 1 X een slang tegen gekomen en die wist niet hoe vlug hij tussen de struiken moest verdwijnen) ga je buiten de paden dwars door de natuur dan loop je meer risico.
Er staat niet voor niets stay on the trail.
Als je hikes maakt waar je de handen nodig hebt om naar boven/beneden te komen plaats ze dan daar waar je ze kan zien, steek ze dus niet in een holte waar je geen zicht op hebt.
Als er een hoge kans is op ontmoetingen met (gevaarlijke) beesten dan wordt dit altijd aangegeven met borden dat je iets tegen kan komen.
Maar de kans is dus heel klein.Ben nog altijd meer bang van die teken, omdat die zo mini zijn
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In 2004 bezochten we het noordelijk gedeelte van Zion NP. We liepen daar de Timber Creek Overlook Trail. Op terugweg begon het te onweren. Dat is niet fijn als je zo hoog zit op een vlakte. We haastten ons daarom snel terug. Judith, toen 11 jaar oud, liep wat sneller dan wij en voor ons uit. Opeens zagen we haar stoppen en heel geïnterresseerd naar iets kijken. Dichterbij gekomen zagen we wat het was. Het was een ratelslang die vlak voor haar het pad was overgestoken. De jonge dame zat op haar gemak op een half meter afstand naar het beest te kijken, dat een beetje opgerold met zijn staart zat te zwaaien. :whistling: We hebben maar gezegd dat ze wat meer afstand van de slang moest nemen. We hebben heel snel een foto gemaakt en zijn er toen als een speer vandoor gegaan.

In 1988 reden Marianne en ik van Las Vegas naar Bakersfield. Onderweg stopten we bij een parkeerplaats. Marianne ging even naar een toiletgebouwtje, ik zag een cactus die wel fotogeniek was. Ik liep daarom de woestijn in om het ding te fotograferen. Om mij heen hoorde ik allerlei ratelende geluiden. Het klonk naar het geluid van het klappen van de vleugeltjes van die schattige vlindertjes die we eerder die reis al in Bryce gezien hadden. Het merkwaardige was dat ik ze echter nergens zag rondvliegen. Nadat ik de cactus gefotografeerd had, liep ik op mijn gemak weer terug naar de parkeerplaats, waar een ondertussen van het toiletgebouw teruggekeerde Marianne mij met verbijstering zat aan te kijken. Ze wees op een groot waarschuwingsbord waar op stond: "Danger! Rattllesnake Area!" o.i.d. Kleine waarschuwingsbordjes zie ik altijd wel, maar die grote wil ik nog wel eens over het hoofd zien. :dunno:
Martin

In 1988 reden Marianne en ik van Las Vegas naar Bakersfield. Onderweg stopten we bij een parkeerplaats. Marianne ging even naar een toiletgebouwtje, ik zag een cactus die wel fotogeniek was. Ik liep daarom de woestijn in om het ding te fotograferen. Om mij heen hoorde ik allerlei ratelende geluiden. Het klonk naar het geluid van het klappen van de vleugeltjes van die schattige vlindertjes die we eerder die reis al in Bryce gezien hadden. Het merkwaardige was dat ik ze echter nergens zag rondvliegen. Nadat ik de cactus gefotografeerd had, liep ik op mijn gemak weer terug naar de parkeerplaats, waar een ondertussen van het toiletgebouw teruggekeerde Marianne mij met verbijstering zat aan te kijken. Ze wees op een groot waarschuwingsbord waar op stond: "Danger! Rattllesnake Area!" o.i.d. Kleine waarschuwingsbordjes zie ik altijd wel, maar die grote wil ik nog wel eens over het hoofd zien. :dunno:
Martin
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 mei 2007, 06:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Nou, ik heb in Cody, Wyomingeen ratelslang en een tarantula geaaid! Krijg ik nu de prijs voor de durf-al van het forum? :hilarious:
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Annie schreef:Nooit een teek verdoven met wat dan ook, doordat hij dan verslapt, heb je nog kans dat hij zich "leeg"laat lopen en zo maak je kans om besmet te raken met de ziekte van Lyme. Altijd met een tekenpincet[/url] verwijderen.
Als een teek zich nog niet heeft vastgezet lijkt het op een spinnetje
Een tekentang is nu bij de Wibra in de aanbieding voor EUR 1,=. Actie geldt t/m 2 juni of tot einde voorraad.
Zie http://www.wibra.nl/aanbiedingen.html , op de dubbele (midden) pagina, ongeveer middenboven.
Bovendien staat op dezelfde pagina linksboven een aanbieding voor een set à 4 stuks wereldstekkers voor EUR 1,49.
-
Chi Sin X
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik zou de ziekte van Lyme ook niet te fel onderschatten. De moeder van mijn vriendin heeft er nu nog steeds heel veel last van, en dat al een aantal jaren. Ze heeft nooit doorgehad dat ze gebeten was (was op haar rug) na een weekendje Ardennen. Na een paar weken had ze pas door dat er een plek was, maar haar dokter had een verkeerde diagnose gedaan. En heeft daardoor bijna 6 weken een verkeerde behandeling gehad, en omdat het nog steeds niet beter werd, was ze naar een andere dokter gegaan, en die dacht pas aan de ziekte van lyme, maar toen zat de ziekte al in een ver stadium.
En een vriend van me heeft er ook veel last van gehad (gebeten op kamp in zijn navel), die zijn gezicht was voor de helft verlamd geraakt, en nu na bijna 12 jaar zie je het nog steeds, maar het is al wel een stuk beter geworden.
Maar om eerlijk te zijn, controleren mijn vriendin en ik elkaar nog steeds niet echt na een boswandeling. Ff snel oppervlakkig, maar meer niet.
En een vriend van me heeft er ook veel last van gehad (gebeten op kamp in zijn navel), die zijn gezicht was voor de helft verlamd geraakt, en nu na bijna 12 jaar zie je het nog steeds, maar het is al wel een stuk beter geworden.
Maar om eerlijk te zijn, controleren mijn vriendin en ik elkaar nog steeds niet echt na een boswandeling. Ff snel oppervlakkig, maar meer niet.
In welke parken moet je eigenlijk het meest voorzichtig zijn wat betreft deze rotbeesten? Ik veronderstel dat in de Grand Canyon, Bryce Canyon en in Death Valley er niet veel gevaar is, of wel? Voor de rest ga ik ook nog naar Yosemite (vooral daar zal het risico wel hoog zijn zekers?), Zion, Slide Rock SP, en Joshua Tree NP.Chi Sin X schreef:Ik zou de ziekte van Lyme ook niet te fel onderschatten. De moeder van mijn vriendin heeft er nu nog steeds heel veel last van, en dat al een aantal jaren. Ze heeft nooit doorgehad dat ze gebeten was (was op haar rug) na een weekendje Ardennen. Na een paar weken had ze pas door dat er een plek was, maar haar dokter had een verkeerde diagnose gedaan. En heeft daardoor bijna 6 weken een verkeerde behandeling gehad, en omdat het nog steeds niet beter werd, was ze naar een andere dokter gegaan, en die dacht pas aan de ziekte van lyme, maar toen zat de ziekte al in een ver stadium.
Kelly & Yves
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Jammer dat dokters nog steeds de verkeerde diagnose stellen bij een tekenbeet.
Een teek die zich vol gezogen heeft valt weer van je af, na enkele dagen zie je een rode ring met van binnen wit op je huid, met de goede antibiotica is het meestal zo over.
Mijn dochter had jaren geleden na een nachtje feesten in de duinen w.s. een tekenbeet op gedaan, rode ring op haar arm, kreeg meteen antibiotica van de huisarts.Hij twijfelde wel of het een tekenbeet was, maar hij startte meteen de behandeling.
Als er niets aan gedaan wordt kan het voor je verdere leven klachten geven.
Ook huisdieren kunnen de ziekte van Lyme krijgen.
Annie
Een teek die zich vol gezogen heeft valt weer van je af, na enkele dagen zie je een rode ring met van binnen wit op je huid, met de goede antibiotica is het meestal zo over.
Mijn dochter had jaren geleden na een nachtje feesten in de duinen w.s. een tekenbeet op gedaan, rode ring op haar arm, kreeg meteen antibiotica van de huisarts.Hij twijfelde wel of het een tekenbeet was, maar hij startte meteen de behandeling.
Als er niets aan gedaan wordt kan het voor je verdere leven klachten geven.
Ook huisdieren kunnen de ziekte van Lyme krijgen.
Annie
markro schreef:Annie schreef:Nooit een teek verdoven met wat dan ook, doordat hij dan verslapt, heb je nog kans dat hij zich "leeg"laat lopen en zo maak je kans om besmet te raken met de ziekte van Lyme. Altijd met een tekenpincet[/url] verwijderen.
Als een teek zich nog niet heeft vastgezet lijkt het op een spinnetje
Een tekentang is nu bij de Wibra in de aanbieding voor EUR 1,=. Actie geldt t/m 2 juni of tot einde voorraad.
Zie http://www.wibra.nl/aanbiedingen.html , op de dubbele (midden) pagina, ongeveer middenboven.
Bovendien staat op dezelfde pagina linksboven een aanbieding voor een set à 4 stuks wereldstekkers voor EUR 1,49.
Ik zal blijkbaar toch eens een bezoekje moeten brengen aan de wibra... Regenvestje, tekentang, ... Allemaal supergoedkoop daar. Bedankt voor de tip. In België hebben ze juistdezelfde folder als in Nederland..
Kelly & Yves
Spinnen zijn echt de meest gevaarlijke wezens die er bestaan
vooral als je er helemaal panisch voor bent.
Zat een keer in de auto en deed het zonneklepje naar beneden, daar kwam een hele grote naar beneden vallen, precies op mijn blote benen.(was in de zomer dus had een korte broek aan)
Ik ben zo de berm ingereden en de auto uitgevlucht, maar het had veel erger kunnen aflopen natuurlijk.
Ook hier thuis hebben we wel eens van die grote jongens door het huis rennen, dan trommel ik het hele gezin op want dan moet nummer 2 gevonden worden (volgens mij zijn ze altijd met z'n tweeën
) Maar die vinden we natuurlijk nooit, die komt dan ineens onverwacht een paar dagen later.
Ik denk ook dat het door het onverwachte komt, ineens zie je zoiets zwarts rennen.
Ben zelf ook wel eens in Artis bij de insectendag geweest en dan kan je een vogelspin over je laten lopen, ik wilde me niet laten kennen en heb dat ook gedaan :stupid: , en dat is lang zo eng niet omdat je weet wat er gebeuren gaat.
Ik ben niet bang voor muizen maar als je er eentje in je ooghoeken ziet lopen schrik ik ook (waarschijnlijk omdat ik denk dat het een grote spin is
)
Dus ik ben eigenlijk het gevaarlijke wezen
Maar dwaal een beetje af, moest even mijn fobie en frustratie kwijt. :sorry:
gr. Paula
Zat een keer in de auto en deed het zonneklepje naar beneden, daar kwam een hele grote naar beneden vallen, precies op mijn blote benen.(was in de zomer dus had een korte broek aan)
Ik ben zo de berm ingereden en de auto uitgevlucht, maar het had veel erger kunnen aflopen natuurlijk.
Ook hier thuis hebben we wel eens van die grote jongens door het huis rennen, dan trommel ik het hele gezin op want dan moet nummer 2 gevonden worden (volgens mij zijn ze altijd met z'n tweeën
Ik denk ook dat het door het onverwachte komt, ineens zie je zoiets zwarts rennen.
Ben zelf ook wel eens in Artis bij de insectendag geweest en dan kan je een vogelspin over je laten lopen, ik wilde me niet laten kennen en heb dat ook gedaan :stupid: , en dat is lang zo eng niet omdat je weet wat er gebeuren gaat.
Ik ben niet bang voor muizen maar als je er eentje in je ooghoeken ziet lopen schrik ik ook (waarschijnlijk omdat ik denk dat het een grote spin is
Dus ik ben eigenlijk het gevaarlijke wezen
Maar dwaal een beetje af, moest even mijn fobie en frustratie kwijt. :sorry:
gr. Paula
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht