Hoi Steven,
Als je geinteresseerd bent in een baantje in een national park moet je bij mij zijn

Ik heb zelf 2.5 maand in Olympic NP gewerkt als een backcountry ranger (dus niet een van die aangeboden prutbaantjes, die veel maatschappijen aanbieden) Je krijgt goede, heel gave trainingen en je doet echt productief en belangrijk werk. Je bent erg belangrijk voor het park en de regio waarin je werkt. Bovendien krijg je dezelfde taak als de betaalde rangers krijgen in veel gevallen.
Je kunt dit via de Student Conservation Association doen of zelf regelen. Via de SCA is het makkelijkste en het goedkoopste, wel zit je vast aan meer papieren en aan een aantal verplichte uren.
Voor het werken in een NP met zo'n baantje moet je eigenlijk minimaal 3 maanden de tijd hebben, omdat er veel betaald wordt voor je uitgebreide training en dan verwachten ze ook dat je dat de hele zomer toe kunt passen. Dit is echter per park wat verschillend.
Je kunt ook een bepaald park zelf aanspreken op de mogelijkheden. Het voordeel hiervan is dat je zelf een mooie regio uit kunt kiezen, meteen contact hebt met je begeleiders die je in het park hebt en iets minder verplichtingen en meer mogelijkheden hebt. Wel krijg je wat minder geld per maand. Dit is via het Volunteers In Parks programma. In dit geval het International VIP programma. Dat kun je terug vinden op
http://www.nps.gov
Als je het via de SCA doet krijg je de status SCA als je het rechtstreeks via de NPS (National Park Service) doet krijg je de status IVIP. SCA's krijgen een maandelijkse 'stipend' van de SCA en nog een van de NPS. De IVIP's alleen de 'stipend' van de NPS.
Als je er gaat werken krijg je trainingen, een verblijfplaats en de maandelijkse 'stipend' (niet veel, waarschijnlijk 50 dollar). De rest moet je zelf bijleggen.
Meestal werk je 5 dagen en dan heb je 2 dagen vrij. Je kunt kiezen uit de positie van een 'backcountry ranger' (backcountry trails bijhouden, lichamelijk werk, veel lopen en backpacken, veel in de natuur) of 'interpretive ranger' (balie, informatie aan toeristen, rondleidingen, etc).
Ik kan nu niet alles uitleggen, maar ik heb er al meer over gezegd in allerlei andere posts, misschien dat je daar ook wat aan hebt. En anders kun je altijd nog meer vragen stellen.
Veel succes!
Anneke
p.s. Let op dat je er RUIM van tevoren mee begint, het krijgen van het verplichte visum is erg moeilijk. 1 jaar is al erg krap.