Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
goState
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door goState »

Na maanden voorbereiding nu de laatste loodjes gedaan nog 4 weken en dan........ 21 dagen usa
We zijn begonnen met voor 6 personen Grand wagoneer L bij UStravel 1214 euro.
Toen 2 mensen niet meer mee gingen en we nu met 4 zijn.
Pacifica ook via UStravel (alamo) 868 euro
Pacifica via Sunnycars (alamo) 810 euro

Nu via deze link https://www.sixt.de/partners/vacationatsea/ Met dank aan mede reizigers hier :occasion5: :wav:

Sixt standard SUV 7 pers GMC Acadia voor 530 euro.

Maar geboekt via de duitse site met

Zusatzfahrer

Stornierungsgebühr

Unbegrenzte Meilen

Nu ik via de duitse site de app heb geinstaleerd. Na alles invullen is deze Nederlands geworden (ongevraagd)!
Maar waar is mijn Zusatzfahrer, weg alleen nog op de bevestigings mail. Maar in de app bij te boeken.

Strange :thumbup:

Opgelost, Zusatzfahrer vergeten aan te vinken voor 0.00 euro. :lol:
Laatst gewijzigd door goState op 30 aug 2026, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door TradeMarkNL83 »

Dacht voor m’n 8 dagen in januari weer eens naar de prijzen te kijken, en tot mijn verrassing was Sixt aardig in prijs gedaald. Nu een IFAR voor 430 dollar, scheelt toch een hoop t.o.v. de 600 die ik bij Hertz had staan.
IMG_5994.jpeg
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nu Sixt ineens populair lijkt te zijn, zou het ook mooi zijn als degenen die bij Sixt de auto gehuurd hebben, na afloop ook hun ervaringen met Sixt delen in dit topic.

Sixt werd eigenlijk altijd gemeden op dit forum vanwege beperkte dekking v.w.b. de staten waar je rijdt (dat is nu gewijzigd neem ik aan?)

Nu meer en meer mensen toch voor Sixt kiezen zou het mooi zijn als we ook ervaringen met Sixt delen.

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Coyote :thumbup:
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door HennyCox »

@Coyote :thumbup: Doe ik komende week als ik terugben.
TradeMarkNL83
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door TradeMarkNL83 »

Mocht het inderdaad Sixt worden dan zal ik zeker ervaringen achterlaten!
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door dejong89 »

Komt goed @Coyote
Voor mij wordt het de eerste keer Sixt in de V.S (of het moet elders nog goedkoper worden). In Costa Rica en binnen Europa heb ik al een aantal keer na volle tevredenheid bij ze gehuurd.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MichaelJohnson »

Ik heb de afgelopen weken twee keer bij Avis.de een boeking gedaan waar ik een prijs zag op de afrondende pagina van de boeking.
Vervolgens kreeg ik een e-mail waarin de prijs toch hoger was en ook in de app was die hogere prijs zichtbaar.

Heeft iemand dat bij Avis ook wel eens gehad? Klantenservice reageert al twee weken niet op een e-mail bericht, dus heb de eerdere boeking al gecanceld.

Gaat om een boeking van €1105,97 die per e-mail dan toch voor €1244,19 bevestigd wordt. Ik heb dat nooit eerder gehad.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 28/50
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Heeft er iemand ervaring om met 6 personen een full size of premium SUV te nemen? Wat vond je ervan, was er genoeg ruimte voor iedereen en alle bagage? En welke auto had je ervoor mee gekregen, en waar gehuurd?
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Bericht door Bensiegel »

Dank! Hier had ik al eens doorheen gebladerd, maar kan niemand vinden die ook daadwerkelijk met 6 personen erin heeft gereisd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie hier iemand met 5 (en deels 7) personen in een premium SUV.
Het is wel belangrijk om ook de omstandigheden te vergelijken. Heeft iedereen een grote, harde koffer? En een handbagagekoffer? Maak je dagelijks lange ritten? Betreft het 6 volwassenen? Ga je ook een koelbox aanschaffen?

Het is ook maar net wat je nog prettig vindt. Wij hebben eens met ons vieren (allen volwassen) in een minivan twee passagiers meegenomen - zonder bagage - en ik moet zeggen dat ik er niet aan moest denken om zo een hele vakantie rond te rijden.

Marianne
jeppiepruts
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Een fullsize gaat echt niet passen en/of comfortabel zijn. De verlengde variant daarvan - de premium - moet wel lukken. Een minivan zit daar een beetje tussenin qua ruimte.
Een Amerikaanse passenger van is misschien wat overkill, maar wellicht wel een optie als je veel ruimte nodig hebt?
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Dank voor jullie reacties. We gaan de plannen maar aanpassen als het door gaat, want wil niet het risico lopen dat we 3 weken te weinig plek hebben. Dan is het ook nog maar de vraag welk type je mee krijgt. Dan zullen het 2 auto's worden, of een grotere people carrier a la Ford Transit.
goState
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door goState »

Wij hadden met 6 personen, 3 volwassenen en 3 uit de kluiten gewassen tieners in 2017 in Florida. We kregen een Toyota Seina 8 persoons, uiteraard veel te klein. Spijtig we hebben moeten proppen met de bagage.
Aantal jaartjes later, voor rond rit in het west Amerika een Ford Transit 15 persoons voor 6 volwassenen. Nooit spijt gehad, voldoende ruimte, plek zat voor bagage. Geen sport auto, maar gewoon mee door Las Vegas, San Francisco, Los Angeles, Yosemite etcetera. Zonder enkele praktische problemen.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

Top greeter direct in de garage van National te Las Vegas heeft mij een Wagoneer gegeven met 4000 miles op de teller binnen 30 seconden.
goose00
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door goose00 »

Dit jaar eens geboekt bij Sixt, ophalen en afleveren in SFO.
Boeking was een Standard Elite SUV en met mijn status had ik ook nog recht op een upgrade.

Direct na aankomst op 20 augustus via de Sixt app gekozen uit de beschikbare auto's. Je krijgt dan via de app, een uur voor de autohuur, een voorstel van auto's (incl. auto's met upgrade). Gekozen voor een Volvo XC90 met 5000 mijl op de teller. Zelf nog 3000 mijl gereden, van SF via de 101 naar Seattle en via oostkant Oregon weer terug.

Donderdag de auto teruggebracht, netjes door het poortje gereden en onmiddellijk bij de aflevering al de terugmelding dat de auto zonder (extra) schade was teruggebracht. Prijs was 31 euro/dag en ongelimiteerd aantal mijlen/km.

Kortom, Sixt is ons uitstekend bevallen, zowel qua service, aanbod auto's als de prijs.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@goose00 We hebben een mooi topic om je 'review' van de autohuur te plaatsen, zie hier. :)

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MichaelJohnson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MichaelJohnson »

Ik heb door @goose00 zijn lovende woorden toch ook maar eens een Sixt account aangemaakt en via Hertz Presidents Circle had ik direct een status match naar Sixt Platinum te pakken.

Dat deed totaal niks met de prijs voor een Standard SUV rental voor aanstaande oktober. Helaas. Maar we gaan het eens even in de gaten houden komende weken.

Tot op heden blijft de Hertz prijsdip van paar weken terug op de Nederlandse site de beste deal voor mij. €832 voor 25 dagen een IFAR (Jeep Compass) met Ultimate Choice / President's Circle voor Las Vegas. Heel benieuwd wat ik daar tegen ga komen.

Ik moet ergens de week vooraf definitief kiezen voor een 'strategie' aangezien deze Hertz wel vooruitbetaald was en tot 2 dagen vooraf kosteloos te annuleren viel. Dan is het niet direct heel praktisch om Pay Later boekingen bij National / Alamo / Avis achter de hand te houden. Dat moet je ook allemaal weer annuleren, en ik zag bij Avis en Alamo wel no show kosten staan voor het eerst (iets in de orde van grote van 45/60$ dacht ik).
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 28/50
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Bij Sixt moet je je eerst inloggen voordat je een eventuele korting ziet. Via de Vacationatsea link hoeft dit niet maar is de optie pay later weer niet beschikbaar.

2,5 week voor vertrek is Sixt voor mij nog steeds de goedkoopste. 835 euro voor 3 weken GMC Acadia 7 zits of vergelijkbaar.
Hertz zit op dezelfde prijs maar dan voor een categorie C.
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer