Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Eefje80: 14 dagen Las Vegas - Los Angeles meivakantie 2027

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Eefje80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Eefje80: 14 dagen Las Vegas - Los Angeles meivakantie 2027

Bericht door Eefje80 »

We zijn voor we kinderen hadden al een paar keer in het Zuid-Westen geweest. Met onze kinderen zijn we een keer naar Florida en het Noordwesten geweest.Maar we willen nu heel graag toch naar het Zuid-Westen in de komende meivakantie. Het is onze laatste kans om in de meivakantie te gaan voor de oudste examen gaat doen. We willen dus zoveel mogelijk die dingen doen die echt fijn zijn in april en minder in juli/augustus. Over een paar jaar kunnen we nog eens terugkomen in de zomer voor de rest 😉

Onze kinderen zijn grote GTA5 fans en hebben een lijst van dingen die we in Los Angeles echt moeten doen. Ik wil graag de space shuttle zien daar. Dus we hebben daar echt 2 hele dagen nodig.
Verder vinden wij Death Valley echt een must. Bryce zouden we graag willen, Grand Canyon voelt stom om te schrappen, hoewel je er veel kilometers voor moet maken… de rest is niet echt een must voor ons, staan we open voor ideeën.

Voordat ik ga boeken wou ik nog even met de experts hier checken of jullie gekke dingen zien, dingen anders zouden doen.

Aankomst
Za 24 april - Las vegas
Zo 25 april -las vegas -> grand canyon
Ma 26 april - grand canyon
Di 27 april - grand canyon -page
Wo 28 april - page - bryce
Do 29 april - bryce
Vr 30 april - bryce - zion
Za 1 mei -zion
Zo 2 mei -zion - las vegas
Ma 3 mei -las vegas -> death valley
Di 4 mei -death valley
Wo 5 mei -death valley -> los angeles
Do 6 mei-los angeles
Vr 7 mei-los angeles
Za 8 mei naar huis
Eefje80
Amerika-ontdekker

Re: 14 dagen las vegas - los angeles meivakantie 2027

Bericht door Eefje80 »

Ik denk dat ik zelf al wel zie dat we toch beter eerst naar Zion -> Bryce -> Page -> GC kunnen doen zodat we niet in een weekend in Zion zitten. We zitten wel in een weekend in Las vegas maar daar ontkomen we niet echt aan als we er landen op zaterdag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is inderdaad wel verstandig om het weekend in Zion te vermijden.
Wat zijn de plannen in bijvoorbeeld Bryce? Ik denk dat daar 1 nacht echt wel voldoende is. Het zou mooi zijn als je tijd kon vrijmaken voor Valley of FIre. Kijk ook goed of een volle dag Death Valley nodig is. Zelfs begin mei kan het daar al aardig warm zijn, dus lange wandelingen zul je niet maken.
Ook voor de Grand Canyon zou één overnachting voldoende kunnen zijn. Kijk eens in ons 2024-verslag, toen waren wij in dezelfde tijd van het jaar bij de GC, Zion, VoF en DV.

Marianne
Eefje80
Amerika-ontdekker

Bericht door Eefje80 »

Bedankt voor je reactie. We gaan inderdaad nergens 8 uur lange hikes doen ofzo. Dus we zouden die plekken kunnen inkorten. Maar ik wil graag een beetje rust in mijn reis en ik weet uit eerdere ervaringen dat wij het niet goed doen op iedere nacht ergens anders slapen. We willen ook tijd om even te niksen, met de kinderen rond het zwembad hangen, spelletje doen.
Ik zou 3 nachten Zion en 1 nacht Bryce kunnen doen, ook omdat het weer denk ik aangenamer is in Zion. Maar ik vond de atmosfeer in Bryce zoveel prettiger dan Zion toen we daar ooit waren.
We zouden 1 nacht Grand Canyon en 2 nachten Las Vegas kunnen doen zodat die pubers meer tijd hebben om te shoppen :wink:
Ik wil het niet drukker willen maken in elk geval met nog meer losse overnachtingen op nog meer plekken. Valley of fire staat zeker op mijn wensenlijst!
Eefje80
Amerika-ontdekker

Bericht door Eefje80 »

Ik heb eventueel toch nog dit alternatief bedacht. Joshua tree zijn we nog nooit geweest en het leek me toch leuk om ook iets nieuws te zien. Wat vinden jullie hiervan? Op zich maakt het in kilometers niet eens zoveel uit. Maar ik weet niet wat interessanter is: de tocht van Death Valley -LA of de tocht van de Grand Canyon - LA.
Het lijkt me ergens ook wel heftig om meteen met je jetlag op dag 2 death valley in te duiken.

Za 24 april - Las vegas
Zo 25 april -las vegas - death valley
Ma 26 april - death valley - las vegas
Di 27 april - las vegas
Wo 28 april - las vegas - zion (via VoF)
Do 29 april - zion
Vr 30 april - zion
Za 1 mei -zion - bryce
Zo 2 mei -bryce - page
Ma 3 mei -page - grand canyon
Di 4 mei -grand canyon- Needles (stukje route 66)
Wo 5 mei -Needles -> los angeles (via Joshua Tree)
Do 6 mei-los angeles
Vr 7 mei-los angeles
Za 8 mei naar huis
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zelf voor Death Valley kiezen. Joshua Tree is wel een leuk park, zeker in die periode, maar joshua trees kun je ook in en rond DV zien.
Drie nachten Zion is niet gek, dan heb je ook meer tijd voor VoF. Het zou mooi zijn als je daar kon overnachten. Is het iets om met een camper te gaan? Of om te kiezen voor een tent in de parken?
Ik denk dat je eerste route heel mooi is, met 3 nachten Zion, en dan misschien 2 nachten Page en 1 nacht GC in plaats van 1 nacht Page en 2 nachten GC. Kijk ook eens naar de Toadstool Hoodoos tussen Bryce en Page; een extra nacht Page geeft je daar ook meer tijd voor.
Met twee nachten Death Valley zou het niet gek zijn om daar voor twee locaties te kiezen. Wij vonden het prachtig om bij de Sand Dunes rond te lopen bij zonsondergang en zonsopkomst, maar ook bijvoorbeeld Zabriskie Point is dan schitterend. dn is overnachten in Stovepipe Well en Furnace Creek mooi. Maar goed, als je niet in te veel verschillende plaatsen wilt overnachten is dat geen optie. Je rijdt dan wellicht wel meer heen en weer.
Tussen DV en La is een bezoek aan Lone Pine met de Alabama Hills en het filmmuseum ook leuk.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Zonde om die volle dag Death Valley op te geven, het is het grootste NP in de lower states, en een volle dag daar maakt dat je bv naar de Ubehebe Crater kan gaan, of Aquerreberry Point kan bezoeken, iets wat je normaal niet haalt als je er alleen doorheen gaat over de hoofdweg.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

In principe is 1 nacht Bryce inderdaad genoeg. Wij deden er begin mei 2. We kwamen vanuit Kodachrome Basin SP, op steenworp afstand gelegen van Bryce en hebben die dag de Rim Trail gelopen. We stonden op Sunset Campground. De volgende dag zijn we gaan paardrijden en dat was ongelooflijk mooi. Deels over ruiterpad de canyon in en deels over de Peekaboo Trail, die gedeeld wordt met wandelaars. Het was een 3 uurs rit in de middag en in de ochtend was er nog een 1,5 uurs rit geweest. Dat is het voordeel van het voorjaar, in de zomer zijn er alleen 1,5 uurs ritten in de ochtend, omdat het anders te warm is.
Op eerdere reizen hebben we andere trails gelopen en ik kan niet anders zeggen dan dat Bryce sprookjesachtig mooi is.
https://jojoszuidwestusa2026.blogspot.c ... on-np.html en de vorige dag.
Eefje80
Amerika-ontdekker

Bericht door Eefje80 »

Ja jullie hebben gelijk, we willen ook graag veel tijd in Death Valley want dat vonden we zo mooi vorige keer .. en in april is het nog te doen. Een tent gaat hem helaas niet worden met mijn rugklachten. Ik vind hotels fijner met onze pubers, dan een camper. We hebben een keer met een camper gereisd maar ik vind dat je daar best wat tijd mee kwijt bent en we hebben al weinig tijd.

Als ik het opnieuw uitschrijf dan zit ik toch nog een beetje met Las Vegas. Want dat lijkt hoe dan ook te vallen in een weekend. Als ik begin met 2 nachten, dan heb ik tenminste maar 1 zaterdag in Las vegas. Kunnen we een beetje bijkomen van de reis. Aan de andere kant voelt 3 nachten ook wel heel lang… maar de tweede keer dat we er slapen zit tussen 2 drukke dagen in, dus zullen we er amper tijd hebben. Dan is het echt alleen maar een overnachtingsplek dus dat is misschien toch wel ok?…

Za 24 april - Las vegas
Zo 25 april -las vegas
Ma 26 april - las vegas -> zion (via VoF)
Di 27 april - zion
Wo 28 april - zion
Do 29 april - zion ->bryce
Vr 30 april -bryce ->page
Za 1 mei - page - >grand canyon
Zo 2 mei - grand canyon- las vegas
Di 4 mei -death valley
Do 6 mei-los angeles
Vr 7 mei-los angeles
Za 8 mei naar huis
Eefje80
Amerika-ontdekker

Bericht door Eefje80 »

jojostravelusa schreef:
07 sep 2026, 16:01
In principe is 1 nacht Bryce inderdaad genoeg. Wij deden er begin mei 2. We kwamen vanuit Kodachrome Basin SP, op steenworp afstand gelegen van Bryce en hebben die dag de Rim Trail gelopen. We stonden op Sunset Campground. De volgende dag zijn we gaan paardrijden en dat was ongelooflijk mooi. Deels over ruiterpad de canyon in en deels over de Peekaboo Trail, die gedeeld wordt met wandelaars. Het was een 3 uurs rit in de middag en in de ochtend was er nog een 1,5 uurs rit geweest. Dat is het voordeel van het voorjaar, in de zomer zijn er alleen 1,5 uurs ritten in de ochtend, omdat het anders te warm is.
Op eerdere reizen hebben we andere trails gelopen en ik kan niet anders zeggen dan dat Bryce sprookjesachtig mooi is.
https://jojoszuidwestusa2026.blogspot.c ... on-np.html en de vorige dag.
Bedankt voor je reactie, ik had hem even gemist.
Wij hebben weinig met paardrijden, maar ik ben het met je eens dat Bryce sprookjesachtig mooi is! Misschien zet ik toch die ene nacht weer terug van Zion naar Bryce 😅
Mijn man wil graag met de kinderen een tocht doen in zo’n sandbuggy… dat kunnen ze dan mooi tussendoor ergens doen.
chell
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door chell »

Beginnen met Las Vegas zou ik zelf minder snel doen, omdat je dan ook nog met de jetlag zit. Als je meteen op pad gaat, kun je in de parken mooi profiteren van het feit dat je toch vroeg wakker bent, terwijl je in Las Vegas dan moet doorbikkelen om wat van de avond mee te krijgen.
Reisverslagen/foto's
2015: New York
2018: Roadtrip Las Vegas - Seattle
2022: New York
2023: Anaheim (muziekfestival in the House of Blues)
PW_Botha
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door PW_Botha »

Ik doe in Las Vegas een dutje. Dat helpt. En koffie helpt ook om de avond door te komen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bryce is prachtig maar ook klein. Als je daar geen bijzondere activiteiten gaat doen is 1 nacht voldoende. Je hebt dan een middag, avond en ochtend.

Las Vegas in het weekend vermijden is lastig inderdaad. Zion in het weekend is ook niet ideaal. Je bent die tweede dag wel vroeg wakker. Je zou daarvan gebruik kunnen maken door in de ochtend meteen door te rijden naar Valley of Fire. Je zou daar ook in de buurt kunnen overnachten, in de Northshore Inn. Of je rijdt door naar St George. Op die manier heb je een goedkopere overnachting dan in Las Vegas of Springdale.

Ik zit ook nog te kijken naar vliegen op Phoenix, maar ook dan zit je in het weekend in Las Vegas.

Marianne
Eefje80
Amerika-ontdekker

Bericht door Eefje80 »

Wat lief dat je zo meedenkt Marianne!
Ik heb de vliegtickets al geboekt, die worden toch alleen maar duurder meestal. Dus beginnen in Vegas en eindigen in Los Angeles staat vast.

Phoenix had ook veel duurdere vliegtickets en de kinderen willen zo graag naar Las Vegas en Los Angeles. Ik had er naar gekeken maar het wordt hem niet.

Als we in het weekend op Vegas aanvliegen kunnen we een relatief simpel hotel nemen en als we dan de tweede keer op een maandag in Vegas slapen kunnnen we ons te buiten gaan aan een luxe hotel wat dan voordelig is. Dat lijkt me een betere volgorde dan andersom :wink:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Starten in Phoenix betekent niet dat je LV en LA niet zou bezoeken; je zou dan van Phoenix naar de GC rijden (mooie route), dan via de andere parken naar LV en zo verder, en eindigen in LA. Maar goed, de vluchten liggen vast.
Het is me niet helemaal duidelijk hoe je het nu wilt doen, zoals in je laatste schema? Of beginnen met 1 nacht LV? Maar dan heb je later in de route toch LV weer in het weekend.
Wij zijn eens begonnen in LV en hebben toen de eerste nacht gekozen voor de Main street Station hotel (zie hier voor onze ervaring). Leuk om dan nog even Fremont Street mee te nemen.

Heb je al naar accommodatie gekeken? Wij vonden voor de Grand Canyon de Bright Angel Lodge erg fijn. Maar ze hebben geen kamers voor 4 personen. Misschien is het een optie om eens twee kamers te nemen. Anders is de Maswik Lodge ook een optie als je in het park wilt overnachten. Die ligt niet direct aan de rim, maar wel op loopafstand. De kamers gaan snel, dus het is niet gek om alvast iets vast te leggen. Annuleren kan gratis tot twee dagen voor aankomst.

Marianne
Eefje80
Amerika-ontdekker

Bericht door Eefje80 »

Ik had gedacht het nu zo te doen (zie hier onder). Dan hebben we eerst las vegas in een weekend maar later niet meer. Kunnen we de eerste keer in New York New York en de tweede keer wat luxer in the Venetian ofzo. Of inderdaad freemont street. Maar eigenlijk wil ik er die tweede keer alleen eten en slapen en zoveel mogelijk tijd in de parken doorbrengen.

Ik ga van het weekend even uitgebreid hotels speuren. Bij de grand canyon zou ik een hotel in Tusayan ook niet heel erg vinden hoor.

Za 24 april - Las vegas
Zo 25 april -las vegas
Ma 26 april - las vegas -> zion (via VoF)
Di 27 april - zion
Wo 28 april - zion -> bryce
Do 29 april -bryce
Vr 30 april -bryce ->page
Za 1 mei - page - >grand canyon
Zo 2 mei - grand canyon- las vegas
Di 4 mei -death valley
Do 6 mei-los angeles
Vr 7 mei-los angeles
Za 8 mei naar huis
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Doodzonde om bij de GC in Tusayan te gaan zitten. Juist de uren nadat de meeste toeristen weg zijn en het donker wordt zijn de mooiste, en laat in de avond even naar de rand lopen is ook geweldig, net zoals de vroege ochtend meepakken. Doe je allemaal niet als je vanuit Tusayan er heen moet rijden.
Eefje80
Amerika-ontdekker

Bericht door Eefje80 »

Ja ok je hebt me omgepraat :D
Ik ben geneigd teveel compromissen te maken voor die pubers van mij. Die graag willen zwemmen en lekker eten en enorm verwend zijn. Maswik lodge it is! Ik heb even de menukaart bekeken en ik denk ze daar wel op overleven :roll:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hoeft natuurlijk niet bij de Maswik Lodge te eten als je daar overnacht. De Bright Angel Lodge is op loopafstand; je kunt daar in de Arizona Steakhouse eten met uitzicht op de canyon - maar daar betaal je wel voor - of bij de Harvey House Cafe.

Wat betreft zwemmen; wij zochten voor onze kinderen ook altijd een hotel uit met zwembad, maar in de praktijk werd daar lang niet altijd gebruik van gemaakt. Jullie zijn ook wel vroeg in het jaar, dus grote kans dat buitenbaden niet open zijn.

Marianne
Eefje80
Amerika-ontdekker

Bericht door Eefje80 »

Ik heb de Maswik Lodge meteen geboekt hoor. Er waren nog maar 5 kamers over, dus ik wou niet wachten. En het is toch met gratis annuleren.
Je hebt gelijk… vorige keer waren we ook in april in de grand canyon en toen was er nachtvorst. Niet echt zwemweer :wink:
Welke plekken is nog meer belangrijk om snel te boeken? Springdale? In Las Vegas is alles te boeken met gratis annuleren dus dat ga ik ook gewoon vast doen komende dagen.

Verder twijfel ik in Los Angeles tussen verblijven in Santa Monica of West-Hollywood. West-Hollywood ligt centraler voor alle dingen die we willen zien en de hotels zijn betaalbaarder. Maar aan zee zitten lijkt me ook mooi. Het is wel veel duurder. Is het strand echt een mooi strand? Is het het waard? Zijn er veel daklozen? Ik ben Rotterdam gewend, dus ik schrik niet heel snel van een paar verwarde personen en verslaafden enzo. Maar het moet wel een beetje gezellig blijven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer