Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

dejong89 schreef: ↑
01 sep 2026, 08:14
Ik kijk trouwens op de Nederlandse site van Hertz.
Da s de laatste weken helemaal geen gekke keuze!
the proof of the pudding is in the eating...
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Coyote schreef: ↑
31 aug 2026, 06:43
Zelf ook nog een keer overstag gegaan met Hertz en gebruik gemaakt van code 795091. 8)

Wie weet vind ik in de President's Circle wel iets leuks en anders altijd minimaal een Standard SUV. :D

Roland
Helaas blijft mijn boeking bij Alamo.de nog altijd de goedkoopste.
Bovendien heb ik ook geen PC status meer :x .........

Maar ik heb nog 2,5 week, misschien komt er nog iets leuks voorbij ha ha ha.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door HennyCox »

30 aug 2026, 11:14
Ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat niet iedereen het 'netjes' vindt als je zelf een auto uit de 'reserved' rij neemt die voor iemand anders gereserveerd kan zijn. Iets met fatsoen of zo...
Ja klopt, laten we het er dan ook over eens zijn dat niemand hier (uitgezonderd degene die mij een PB stuurde) die zijn/haar PC status niet via de eisen om PC te worden (15 autohuren p/jaar of $3000 aan autohuur in een jaar), deze manier van het (mogelijk) benadelen van terechte PC members, selectief (lees: voor zichzelf) dit WEL "netjes" vind. Beetje, heel klein beetje hypocriet toch??
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

DreCubeUSA schreef: ↑
01 sep 2026, 12:04
Ja ik kan dat ook niet meer vinden op mijn resevering, Status PC staat keurig in mijn profiel, zal dus goedkomen denk ik maar toch fijn om het vertrouwde Gold Canopy even te zien staan. :)
Heb je het bij jezelf inmiddels wel gevonden?

Als je ingelogd bent, klik je de hoofdsite op View / Edit / Cancel I Van Hire:

image.png
image.png (22.76 KiB) 851 keer bekeken

Kies je reservering en vervolgens klik je op My Rentals:

image.png

Je krijgt dan de vertrouwde pagina met Gold Canopy te zien. :D

Overigens had ik zojuist moeite de pagina met Cold Canopy terug te halen. Steeds sprong de site terug naar de pagina waar je je reservering kon kiezen. Na herhaalde pogingen kreeg ik ineens weer te pagina te zien met Gold Canopy en al mijn reserveringsdetails. Zal wel een cookie-issue zijn. Had die ook al verwijderd en in een andere browser (Edge) de Hertz site opgeroepen. Uiteindelijk in Chrome kwam de pagina ineens weer naar voren.

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

dejong89 schreef: ↑
01 sep 2026, 08:14
Toch maar even gesnuffeld bij Hertz, na aanleiding van het bovenstaande. Inderdaad, ook voor onze periode zijn de prijzen (eindelijk) iets gezakt (met code 795091)
Zojuist weer gekeken voor mijn periode en de prijs is alweer met $ 15 gezakt. Dus nogmaals een nieuwe boeking gemaakt.

Iets zegt mij dat ik straks toch voor Hertz ga kiezen. :wink:

Roland

dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door dejong89 »

De prijzen volgen het waterpeil in de Rijn, ze zijn inderdaad een stuk lager dan gisteren maar nog niet interessant genoeg om te wisselen.
Voor mijn periode zijn ze als volgt:

Hertz: Midsize SUV: 885 euro
Sixt: Standaard SUV 7 zitter: 835 euro

Alamo/National zitten ruim boven de 1000.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door DreCubeUSA »

02 sep 2026, 07:11
Ja ik kan dat ook niet meer vinden op mijn resevering, Status PC staat keurig in mijn profiel, zal dus goedkomen denk ik maar toch fijn om het vertrouwde Gold Canopy even te zien staan. :)

Nope, ik blijf terug komen op de pagina waar je je reservering kan ophalen (invullen res nr icm achternaam) en op de pagina die volgt staat nergens meer Gold Canopy. Wel keurig de details van de reservering maar nergens de woordjes Gold Canopy.
Ben PC lid, staat in profiel, dus zal denk ik goed komen.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Oke...het wordt wat eentonig maar vanochtend waren de prijzen alweer gezakt voor mij. :D

De prijs voor een Standard SUV AWD (L2), Pay Later is ruim $ 31 lager dan gisteren dus weer een nieuwe reservering gemaakt. De huidige wijzigen lukt niet, dan springt ie steeds terug naar de oude prijs daarom eerste weer een nieuwe reservering gemaakt en vervolgens de oude geannuleerd.

T.o.v. maandag, toen ik de 1e boeking maakte, is de prijs nu zo'n $ 80 lager. Toch leuk meegenomen. Zijn weer 3 ontbijtjes bij Denny's. :lol:

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

03 sep 2026, 00:28
Nope, ik blijf terug komen op de pagina waar je je reservering kan ophalen (invullen res nr icm achternaam) en op de pagina die volgt staat nergens meer Gold Canopy. Wel keurig de details van de reservering maar nergens de woordjes Gold Canopy.
Ben PC lid, staat in profiel, dus zal denk ik goed komen.
Het zal ook vast wel goedkomen.

Je bent wel ingelogd? Op de pagina waar je je reservering kunt ophalen staat je reservering dan al als het goed is. Die kun je vervolgens aanklikken.

Het lukte mij wel weer vanochtend met mijn nieuwe reservering om de pagina met Gold Canopy op te halen, al bij de eerste keer. :wink:

Cookies heb je ook al eens verwijderd?

Roland

habo1969
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door habo1969 »

Hier ook, ruim 100$ eraf voor 14 dagen MIA - TPA (maart 2027), minder dan 1000$ incl. lege tank inleveren a 113$, betaal later.

4WD/AWD Prem Xtra CAP SUV(T9) Chevrolet Suburban or similar. Nog niet eerder zo voordelig gezien.

Hebben ook nog een midsize als backup (President circle), dus die laat ik ook nog maar even staan!

Trouwens met de AMEX Platinum code en Chrostmas Islands (Mastercard dezelfde prijs).
Dank voor de tips.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Vraag me niet hoe het kan maar ook vanochtend was de prijs voor een Standard SUV AWD (L2) voor 16 dgn, ophalen en inleveren op IAH, alweer lager dan gisteren. :D

Vandaag ruim $ 44 lager. Dus ja, weer opnieuw een reservering gemaakt. Inmiddels al voor de 5e dag op rij.

Begon ik afgelopen maandag met $ 694,10, inmiddels zit ik op $ 573,73 (Pay Later). Een verschil van ruim $ 120 in 5 dagen tijd. En dan te bedenken dat ik met de prijs van afgelopen maandag al tevreden was omdat die al ruim $ 100 lager was dan de reservering van een Cabrio bij Alamo ($ 807,60) die ik ook nog heb uitstaan.

Zou ik echt willen besparen dan zou ik ook nog de Midsize SUV 2WD bij Hertz kunnen kiezen voor $ 478,97 (± € 413,45) Pay Later of € 393,76 Pay Now, het type dat ik anders vaak bij Hertz huur. Ik wil dit keer echter minimaal het door mij gekozen type auto hebben. En wie weet vind ik in de President's Circle nog wel wat moois. 8)

Roland

Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Elendan »

@Coyote Vanmorgen ook meteen gekeken en zag hetzelfde. Helaas is het prijsverschil voor mij nog te klein om over te stappen. Cabrio bij Herz $ 409,49 (15 dagen) is moeilijk te evenaren merk ik. Een grote sedan of kleine SUV is maar € 10 goedkoper.
Ik hoop dat de verlagingen nog een paar dagen doorzetten en dan stap ik uiteindelijk ook over naar een C-klasse of SUV. :clap:
reisverslagen: 2026 Las Vegas en Florida, 2025 Denver en Florida, 2024 Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
MichaelJohnson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MichaelJohnson »

Jeemig. Hertz.nl met CDP 795091 en ratecode BEST geeft enorm goede prijzen nu. Laagste voor mij in maanden.

Ik kan een midsize SUV (IFAR/Q4) meenemen voor €832,40 voor 25 dagen (pay now) of voor €1.029,35 (pay later).
Dat moet genoeg zijn qua grootte met zijn tweeën, maar via PC kan ik een SFAR/L2 meenemen.
Die SFAR/L2 kost €1.105,23 vs € 1.158,97 dus daar is het verschil niet zo groot.

Wat is het verschil op de NL Hertz site tussen een Midsize SUV (Jeep Compass of vergelijkbaar) en wat ze daar Midsize SUV 2WD (Nissan Rogue of vergelijkbaar) noemen? Op de NL site zie ik er de categorie codes niet duidelijk bij staan zoals op hertz.com
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 28/50
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door dejong89 »

Qua grootte zijn ze vergelijkbaar. Ik had vorig jaar een compass reservering omdat ik zeker wilde zijn van een midsize suv tijdens labourday weekend. We kregen toen de keuze tussen een Rogue of een Compass, verder was de parking leeg. De compass is ons prima bevallen. Dit was dan wel de trailhawk uitvoering met 4x4.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

@MichaelJohnson Ik kom met de de door jou genoemde opties nog goedkoper uit.
24 euro pd voor een midsite suv(17 dagen okt-nov mco)
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
PW_Botha
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door PW_Botha »

Hertz gebruikt AI scanners in de VS. Veel klanten krijgen ineens $400 boete omdat er een kras op de auto zit die je met het blote oog niet kunt zien. https://nypost.com/2025/07/21/business/ ... i-scanner/
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@PW_Botha als je de twee verzekeringen erbij hebt vanuit Europa, maakt die scanner niets uit. We hebben al twee keer een gescheurde voorruit gehad en dat is altijd gedekt. Een klein krasje hoef je je geen zorgen over te maken. Maar zoals hier altijd gezegd zorg dat je via een Europeese website boekt.
reisverslagen: 2026 Las Vegas en Florida, 2025 Denver en Florida, 2024 Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

PW_Botha schreef: ↑
04 sep 2026, 15:43
Hertz gebruikt AI scanners in de VS. Veel klanten krijgen ineens $400 boete omdat er een kras op de auto zit die je met het blote oog niet kunt zien. https://nypost.com/2025/07/21/business/ ... i-scanner/
Wat een sensatie bericht !
Wie schiet daar mee op .
AI Scanners ...je rijd gewoon door een poortje met camera ś

Trouwens ; wat maakt een krasje uit ?

@Elendan ; via Aruba geboekt...
krasje.jpg
the proof of the pudding is in the eating...
Droopy4u
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Droopy4u »

03 sep 2026, 00:28
02 sep 2026, 07:11

Nope, ik blijf terug komen op de pagina waar je je reservering kan ophalen (invullen res nr icm achternaam) en op de pagina die volgt staat nergens meer Gold Canopy.
Ik heb vandaag geboekt bij Hertz.nl met PC en zie ook nergens meer Gold Canopy staan. Ik heb geboekt voor IAH. Wel goede prijs van $312 voor 8 dagen full size SUV.
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@bedeve nou dat is nog erger dan bij ons. Wij hadden alleen een scheur van links naar rechts😁. Om het makkelijk te houden gaf ik Europa aan. Maar andere landen kunnen natuurlijk ook als je gewoon de twee belangrijkste verzekeringen hebt. We hadden via xmas islands geboekt en de keer daarvoor Curaçao volgens mij. De laatste tijd zitten daar de beide verzekeringen helaas niet meer inclusief. Qatar weer wel en met de huidige prijzen in Nederland bij Hertz hoef je niet meer de hele wereld rond 😉. Heb hier veel geleerd in ruim tien jaar tijd ook van jou👍
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer