Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Willen mensen nog emigreren naar Amerika?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Willen mensen nog emigreren naar Amerika?

Bericht door Pete.Z »

Cool, kijken wie de grootste heeft!
Hierna wedstrijdje ver pissen?
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Hockey schreef:
01 sep 2026, 03:27
BahamaOne schreef:
31 aug 2026, 23:50
Je bent hier op een NL forum, wat je in de US uitbraakt moet je zelf weten. Ik neem aanstoot aan je naam, en ik ben niet de enige.

Verheerlijking van White Supremacy en segregatie valt voor zover ik weet in NL ver buiten vrijheid van meningsuiting.

@Moderatorteam kunnen jullie aub ingrijpen?
Er wordt niks verheerlijkt. Er wordt een forumnaam gebruikt die jou niet aanstaat. Alhoewel ik je punt bgerijp maak ik me zorgen over de glijdende schaal die je hiermee introduceert. Stel ik dat ik morgen besluit dat jouw forumnaam aanstootgevend is, moet die dan ook maar gewijzigd worden? Of ik zou mijn forumnaam wijzigen in voetbal, en iemand wijst alle incidenten die we hebben gehad in het voetbal t/m doden aan toe. Moet mijn forumnaam dan verboden worden? Waar trek je de grens, welke definitie hanteer je?
Ik ben het met je eens dat gewaakt moet worden voor de glijdende schaal maar in dit geval zijn er een aantal red flags in de posts van deze persoon die samen met deze specifieke forum naam niet meehelpen aan het "zomaar" kiezen van juist deze naam.

MAar dat gezegd hebbende, om even de argumenten te gebruiken die @PW_Botha hanteert, door te trekken:

Jij jvindt de volgende forum namen dus ook gewoon kunnen, omdat het "gewone" staatshoofden waren? a_hitler, b_mussolini, j_stalin, osama bin laden, bashar al-assad, saddam hussain?

Het gaat hier om een persoon die een kwalijke rol heeft gespeeld en een gedachtengoed uitstraalt wat, zeker in de US, nog steeds een open wond is die ook heden ten dage gevoed wordt door een aantal vooraanstaande individuen in bepaalde posities.

Als jij mijn forum naam aanstootgevend vind, ben ik best bereid om deze te veranderen, dat heet fatsoen en samen eruit komen.

Ik geef duidelijk aan dat ik zijn forum naam aanstootgevend vind, ik leg de reden hiervan uit waarom ik dit vind (plus ik heb nog wel een aantal andere redenen waarom juist dit mij PERSOONLIJK raakt), welke associaties het voor mij heeft en hij vindt dat hij (in de USA) recht heeft op vrije meningsuiting en weigert zich aan te passen.

Dat is geen fatsoen in mijn ogen.

We zouden juist dit forum vrij houden van politieke meningen en standpunten, op deze manier gebeurt dat niet. Wat hij elders doet mag hij prima zelf weten, maar ik vind dit ongewenst.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Jij vindt het fatsoen als het aangepast wordt omdat jij er aanstoot aan neemt. Daarmee wordt jouw mening leidend en ben jij alles beslissend. Daar ben ik het dus niet mee eens. Niet zolang er geen exacte grens is gegeven.
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

Pete.Z schreef:
01 sep 2026, 16:23
Cool, kijken wie de grootste heeft!
Hierna wedstrijdje ver pissen?
Dat wordt lastig voor tanteto :lol:
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Hockey schreef:
01 sep 2026, 18:06
Jij vindt het fatsoen als het aangepast wordt omdat jij er aanstoot aan neemt. Daarmee wordt jouw mening leidend en ben jij alles beslissend. Daar ben ik het dus niet mee eens. Niet zolang er geen exacte grens is gegeven.
Nee, ik vind het fatsoen als in ieder geval mijn gevoel niet wordt weggezet onder het mom van vrije meningsuiting. Het is toch niet dat hier zomaar alles gezegd kan worden op het forum? Ja, het is mijn mening, maar we zijn hier met zijn allen toch? dan kun je dat oplossen?
Het is een bewust gekozen naam met een lading, zoals alle andere namen die ik noemde, en die lading is bewust gekozen. Het zou van fatsoen getuigen als daar iets mee gedaan wordt.

Als ik op een bankje naast iemand zou zitten roken en iemand spreekt mij daar op aan, zou ik mij aanpassen, dat is fatsoen... zeggen dat ik daar gewoon mag roken is imho geen fatsoen.

Maar verder zou het fijn zijn als je ook in zou gaan op mijn argumenten, zoals het politieke en de andere zaken die ik noemde. :thumbup:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

BahamaOne schreef:
01 sep 2026, 17:16
Als jij mijn forum naam aanstootgevend vind, ben ik best bereid om deze te veranderen, dat heet fatsoen en samen eruit komen.
Dat is het hele punt: I'm offended so you need to change.
BahamaOne schreef:
01 sep 2026, 17:16
Ik geef duidelijk aan dat ik zijn forum naam aanstootgevend vind, ik leg de reden hiervan uit waarom ik dit vind (plus ik heb nog wel een aantal andere redenen waarom juist dit mij PERSOONLIJK raakt), welke associaties het voor mij heeft en hij vindt dat hij (in de USA) recht heeft op vrije meningsuiting en weigert zich aan te passen.

Dat is geen fatsoen in mijn ogen.
BahamaOne schreef:
01 sep 2026, 18:34
Als ik op een bankje naast iemand zou zitten roken en iemand spreekt mij daar op aan, zou ik mij aanpassen, dat is fatsoen... zeggen dat ik daar gewoon mag roken is imho geen fatsoen.
Hier bega je dezelfde fout, jij moet je maar aanpassen want de ander is offended. En als jij maar blijft buigen en buigen en buigen (en je dus aanpassen) dan zou er sprake zijn van fatsoen?

Ik ga in op jouw argumenten middels de vraag waar je de grens trekt. Waar ligt de grens van kan wel en kan niet? Welke politieke naam kan wel en welke niet? Of helemaal geen politieke namen? Maar dan wel krijsgheren? Wat je ook weer breed kan interpreteren. Helemaal geen bekende personen dan maar? Dus ook geen Chaucer of Goethe?

Voor de goede orde, ik zou die forumnaam zelf ook niet kiezen.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Zoals ik al aangaf, white supremacy, segregation en apartheid zijn voor mij drie kernwoorden die onlosmakelijk met deze naam verbonden zijn.

Daar wil ik het bij laten, en ik heb zeker geen zin om juist met jou @Hockey deze discussie te voeren, want we hebben dezelfde mening, die jij, in tegenstelling tot de betreffende persoon, wel geeft. :thumbup:
Buigen, buigen, buigen is wat de gekleurde bevolking, zeker in de US, maar ook in het land van deze meneer, geacht werd te doen, en gelukkig is deze waanzin gestopt. :thumbup:

Ik hoef niet te buigen in mijn voorbeeld, ik kan ook met geweld reageren, maar dat is niet mijn aard.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik ben even gaan googlen, en het blijkt dat Botha een zeer bekende achternaam is in Zuid Afrika. Dan hebben we nog een ander probleem, want iemand met dezelfde voorletters (of een voorouder met die voorletters) zou het ook niet als naam mogen voeren want ja er was ook een ander met die naam.

Hmmm, dat maakt het geheel nog lastiger. In deze situatie vermoedelijk niet van toepassing, maar wel een factor in de discussie.
PW_Botha
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door PW_Botha »

Vooruit: mijn verontschuldiging voor de onjuiste vertaling van continentale Verenigde Staten. U heeft daarin geheel gelijk: Alaska is inderdaad deel van het Noord-Amerikaanse werelddeel.

Mijnheer Bahama, negeert het feit dat de Afrikaners tijdens de tweede boerenoorlog in concentratiekampen werden opgesloten. Tienduizenden, met name vrouwen en kinderen, zijn indertijd op gruwelijke manier gestorven. De Nederlandse taal (hun nadrukkelijke identiteit) werd door de Britten onderdrukt. Daarom zijn velen destijds van de Kaapprovincie de binnenlanden in getrokken om hun eigen trotse republieken te schichten. De Oranje-Vrijstaat werd destijds als een model van een zeer goed ingericht republiek beschouwd. https://archive.org/details/impressionsofs00bryc. Dat u dit voor u niets betekent toont vooringenomenheid aan volgens mij.

Overigens is de naam puur toeval: er zijn 76.000~ Botha's in Zuid-Afrika en nog meer buiten Zuid-Afrika vanwege regstellende aksie (negatieve discriminatie tegen Afrikaners).
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Ik ken de geschiedenis, maar de verheerlijking van iemand (en blijkbaar zeker niet je eigen naam!) met de genoemde voorkeuren, denkbeelden en opvattingen over mensen, verdient geen eervolle vernoeming. Nogmaals, als het je eigen naam niet is, waarom kies je dan juist deze naam van een white supremacist en een voorstander van segregatie? Het is zeer zeker, zo blijkt, een door jou bewust gekozen naam met een vernoeming naar de toenmalige president, zoals je zelf al aangaf in een eerdere post, en niet je eigen naam.
Dat blijkt ook uit het feit dat je als verdediging aanhaalt dat je recht hebt op vrijheid van meningsuiting.
Misschien moet je nog even goed lezen in wat ik postte over hem, dat heb ik niet verzonnen.
Bijlagen
IMG_1993.jpeg
PW_Botha
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door PW_Botha »

Zoals de Amerikanen plachten te zeggen: wij zijn het er over eens dat wij het oneens zijn! :thumbup:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

@Moderatorteam We gaan behoorlijk off topic.
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Grappig eigelijk om te lezen dat BahamaOne de naam PW_Botha aanstootgevend vindt omwille van de connotatie met de blanke suprematie en uitbuiting van de zwarten!
Terwijl de Bahamas destijds een draaischijf was van de Nederlands-Britse slavenhandel in het Caribisch gebied met als overduidelijk bewijs de naam van de hoofdstad, Nassau, die door Willem van Oranje-Nassau werd gegeven!
Pot-ketel-zwart? :mrgreen:
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

hahaha @Disney-Golf touché. Maar het is geen persoon, maar een locatie, of is dat in jouw ogen hetzelfde? :thumbup:

Ik stel voor dat we weer on-topic gaan...de bewuste persoon heeft nu eenmaal deze denkbeelden....
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@BahamaOne ook locaties kunnen zeer beladen zijn, bijvoorbeeld de namen van de concentratiekampen in WO II.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

@Hockey ik heb een oud-collega die Nazi heet van zijn achternaam....gelukkig zit die niet op het forum....stel je voor :thumbup:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

BahamaOne schreef:
03 sep 2026, 12:30
hahaha @Disney-Golf touché. Maar het is geen persoon, maar een locatie, of is dat in jouw ogen hetzelfde? :thumbup:

Ik stel voor dat we weer on-topic gaan...de bewuste persoon heeft nu eenmaal deze denkbeelden....
Dat is dan wel weer lollig, het gaat over het eventueel beladen zijn voor anderen van jou naam en we moeten on-topic. :wink:

(En zonder gekheid, forumlid botha is vermoedelijk geen blijvertje, zoals 80% geen blijvertje is. Lost zichzelf wel op dus.)

:offtopic:
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Overigens, er is geen eiland dat Bahama heet. De groep van zo’n 700 eilanden heet de Bahama’s. Het eiland waar Nassau ligt heet New Providence. Dus geen verwijzing en geen plaats. :clap: :clap:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Bahama's
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Opmerking moderator

Ok het is nu wel welletjes. De laatste 20 posts hebben niks met dit topic te maken.
Slik allemaal uw ego's even door en laat het voor wat het is nu.

Graag weer on topic aub
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

:offtopic:

BahamaOne schreef:
31 aug 2026, 23:50
Je bent hier op een NL forum, wat je in de US uitbraakt moet je zelf weten.
Wat je over de USA uitbraakt...
Ben ik het mee eens
Ik neem aanstoot aan je naam, en ik ben niet de enige.
Spreek voor je zelf...
Ik vind het aanmatigend om die naam te gebruiken ; maar neem er geen aanstoot aan..
De man naar wie er wordt verwezen is een belangrijke figuur geweest .
De laatste van de "Boeren "
Het is wel eigentijds om geschiedenis naar eigen inzichten te kleuren maar daar neem ik aanstoot aan !
the proof of the pudding is in the eating...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer