Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
BahamaOne
Amerikakenner

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door BahamaOne »

Ik heb hier al eens een greeter bij Hertz over doorgevraagd, en het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Elke (Hertz) verhuurs locatie probeert natuurlijk omzet te maximaliseren. Dus niet te veel auto’s op te goedkope plekken (lees: rijen voor members met status, zoals PC) neer te zetten. Auto’s die gewild zijn, zoals SUV’s en cabrio’s worden gewoon in reserved rijen geparkeerd, om later mondjesmaat de preferred rijen in te schuiven, of op aanvraag voor gereden te zijn (uiteraard tegen meerprijs).

Het is gewoon het spel. Loop maar eens een kantoor binnen als je een upgrade vraagt is er “ineens” van alles beschikbaar, mits je maar betaalt.

De kans dat je een ander dupeert is vrij klein (zeker bij een volle garage). De kunst is om je brutaliteit langs de exit booth te krijgen, en dat is me op PHX de laatste jaren niet meer gelukt omdat ze daar het beleid aangescherpt hebben….helaas… :thumbup:
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door HennyCox »

Pete.Z schreef: ↑
29 aug 2026, 11:18
naait dan wel een ander met een reservering een oor aan.
Spreek je uit eigen ervaring dat je NIET kreeg wat je gehuurd had, omdat iemand anders jouw auto uit de reserved rij had genomen?
Of van horen zeggen?
Of is een aanname?
kevin123
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door kevin123 »

HennyCox schreef: ↑
30 aug 2026, 04:13
Spreek je uit eigen ervaring dat je NIET kreeg wat je gehuurd had, omdat iemand anders jouw auto uit de reserved rij had genomen?
Of van horen zeggen?
Of is een aanname?
In principe is het ook een aanname van jullie dat het voor geen problemen gaat zorgen. Waarschijnlijk is het geen probleem als een enkeling dit doet, maar het wordt wel een probleem als iedereen zo asociaal is dat hij of zij denkt recht te hebben op een bepaalde auto.
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

@kevin123 Help me even: waar zeg ik dat ik meen ergens recht op te hebben??? Je maakt er je eigen versie van. Tip: don't worry, be happy :thumbup:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat niet iedereen het 'netjes' vindt als je zelf een auto uit de 'reserved' rij neemt die voor iemand anders gereserveerd kan zijn. Iets met fatsoen of zo... :wink:

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Vraagje: ik kan code 795091 - Mastercard toch gewoon gebruiken als ik een normale Mastercard creditcard van ABNAMRO heb?

Met deze code vind ik nl. hele mooie prijzen voor mijn aanstaande reis (heen en terug via IAH), 16 dgn huur. Deze code geeft nu 15% korting op de Hertz site.

image.png

Kwam er ook achter dat als je op het groene i-tje rechtsboven klikt, je gelijk een overzicht van prijs en dekkingen ziet.

image.png

Ik heb nu een Cabrio via Alamo gehuurd maar deze prijzen voor een SUV zijn wel heel aantrekkelijk moet ik zeggen. :think: Dit is overigens gewoon via de hertz.nl site waarbij ik taal/land op EN/NL gezet heb.

Edit: dit zijn wel prepaid prijzen zie ik nu. Kies je voor Book Now and Pay Later dan is de prijs zo'n € 30 hoger, nog steeds niet verkeerd vind ik.

Roland

Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Dank voor het delen @Coyote Ik heb nu een boeking gedaan met deze code voor eind januari, 11 dagen in Miami. Midsize SUV voor EUR 364,= (wel met Pay now). Zo laag nog niet gezien bij Alamo, dan nu toch maar een keer bij Hertz huren.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Coyote schreef: ↑
30 aug 2026, 11:14
Ik denk dat we het er over eens kunnen zijn dat niet iedereen het 'netjes' vindt als je zelf een auto uit de 'reserved' rij neemt die voor iemand anders gereserveerd kan zijn.
Waar staat ; " die voor iemand anders gereserveerd kan zijn. "
Moet u lezen : die voor iemand anders gereserveerd is "

Op enig moment komt er een reiziger aan die op het grote bord bij zijn/haar naam een vak genoemd ziet .
Komt dus bij een leeg vak aan en moet naar de balie in de garage.
"Reserved " zijn altijd specifiek gehuurde auto' ; het vraagt dus tijd om zo n auto elders te vinden voor die onthutste klant.

Hertz is bekend met het probleem.
Bij mijn laatste huur ging het meisje van de exit booth even navragen of die auto die ik wilde meenemen wel uit de President Circle rij kwam.
Daar was ie eigenlijk te mooi voor...
the proof of the pudding is in the eating...
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Elendan »

@Coyote Hele mooie prijzen inderdaad nu bij Hertz :thumbup: . Daar kunnen mensen nog van profiteren denk ik.

Met Amex code 427346 nog net iets goedkoper voor mijn huurperiode. Voor mij helaas net iets minder interessant want ik heb sinds 2 april al een boeking staan voor $29, 25 per dag voor een cabrio. Het prijsverschil tov een c-klasse is maar €15 op de gehele huurperiode en dan heb ik liever de zekerheid op een cabrio. Afgelopen december stond er niet veel soeps toen we om 18.00 u aankwamen op MCO.
Maar het is voor het eerst sinds begin april dat de prijzen zo laag zijn!
reisverslagen: 2026 Las Vegas en Florida, 2025 Denver en Florida, 2024 Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

30 aug 2026, 04:13
Of van horen zeggen?
Of is een aanname?
Het lijkt me dat we met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen aannemen dat een auto die op een plek staat met ”reserved” daadwerkelijk gereserveerd is.
Als iemand waarvoor de auto niet is gereserveerd die inpikt vist een ander achter het net.
Natuurlijk krijgt die uiteindelijk gewoon een andere auto, maar ik persoonlijk vind het gewoon asociaal gedrag, en niks wat een ander zegt krijgt dat uit mijn hoofd, sorry.
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

bedeve schreef: ↑
30 aug 2026, 15:30
En hier gaat de gedachte verkeerd± ik heb het al 2x nagevraagd bij het terugbrengen van mijn auto bij hertz in Las Vegas. beide keren gaven ze aan dat, indien er een auto daadwerkelijk al aan iemand is toegewezen (in de reserved rij) deze NIET door de uitrij booth komt door iemand anders, dat kenteken is namelijk gekoppeld aan diens account. Als dat bij mij het geval zou zijn, zou ik zonder problemen die auto netjes in het vak terugzetten.

Ik ben nu vooral benieuwd geworden naar hoe degene die hier commentaar op mij hebben denken over het statusmatchen naar PC. Die nemen dus zeer waarschijnlijk leuke, grote auto's voor de neus weg van "echte"PC members die daadwerkelijk eerlijk aan hun status zijn gekomen door netjes deze status te verdienen door trouw bij Hertz te huren. Maar ik vrees dat men deze manier van voordeel verschaffen voor zichzelf goedpraten.
Dit lijkt me voor de echte PC members een veel groter probleem dan dat ik 1 of 2x per jaar 1 auto neem die ze niet meer kunnen toewijzen aan een ander (waarschijnlijk hebben ze die auto's nog wel hoor!). Misschien moeten iedereen die dit "asociaal" gedrag vind niet zo selectief denken en hun oneerlijk tov de echte PC members verkregen PC lidmaatschap, dan ook opzeggen en dit eerlijk gaan verdienen. :lol:
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

30 aug 2026, 22:36
Het lijkt me dat we met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen aannemen dat een auto die op een plek staat met ”reserved” daadwerkelijk gereserveerd is.
Aha, het was dus inderdaad een aanname, gelukkig.
Maar dat is dus niet zo, er staan inderdaad toegewezen auto's, maar ook nog niet toegewezen auto's en met deze had ik dus een paar keer geluk.
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

30 aug 2026, 11:22
Vraagje: ik kan code 795091 - Mastercard toch gewoon gebruiken als ik een normale Mastercard creditcard van ABNAMRO heb?
Ja, die gebruik ik ook altijd en ik heb ook de CC Gold van ABN :thumbup: :thumbup:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Zelf ook nog een keer overstag gegaan met Hertz en gebruik gemaakt van code 795091. 8)

Een Standard SUV AWD gehuurd op IAH voor een mooie prijs (Pay Later). Ruim $ 113 goedkoper dan de Cabrio bij Alamo die ik ook gereserveerd heb. Het had nog ruim $ 30 goedkoper gekund als ik direct had betaald maar ik kies liever voor Pay Later.

Het was even zoeken op de vernieuwde site van Hertz maar op de reservering staat netjes Gold Canopy dus dat is ook goed.

Of ik deze reservering aanhoud is nog niet zeker. Want hoewel ik graag weer in een Cabrio rijd, is een hogere instap bij een SUV ook wel prettig. Afgelopen juni in Amerika mijn knie geblesseerd tijdens een van de hikes waar ik behoorlijk last van had, zowel tijdens als na de vakantie. Was niet heel handig met nog ruim 3.000 mijl te gaan... :( Gelukkig gaat het nu stukken beter maar af en toe voel ik de knie nog. Een SUV zou dan beter zijn voor mijn knie denk ik. De extra brandstof moet ik dan maar op de koop toenemen. :wink:

Wie weet vind ik in de President's Circle wel iets leuks en anders altijd minimaal een Standard SUV. :D

Roland

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

31 aug 2026, 00:22
bedeve schreef: ↑
30 aug 2026, 15:30
En hier gaat de gedachte verkeerd± ik heb het al 2x nagevraagd bij het terugbrengen van mijn auto bij hertz in Las Vegas. beide keren gaven ze aan dat, indien er een auto daadwerkelijk al aan iemand is toegewezen (in de reserved rij) deze NIET door de uitrij booth komt door iemand anders, dat kenteken is namelijk gekoppeld aan diens account. Als dat bij mij het geval zou zijn, zou ik zonder problemen die auto netjes in het vak terugzetten.

Misschien moeten iedereen die dit "asociaal" gedrag vind niet zo selectief denken en hun oneerlijk tov de echte PC members verkregen PC lidmaatschap, dan ook opzeggen en dit eerlijk gaan verdienen. :lol:
:clap: :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating...
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door dejong89 »

Je lidmaatschap openen op Chrome en vervolgens op F12 drukken, wie is er niet groot (in status) mee geworden :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door BahamaOne »

@dejong89 :thumbup: :clap:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

31 aug 2026, 06:43
Een Standard SUV AWD gehuurd op IAH voor een mooie prijs (Pay Later). Ruim $ 113 goedkoper dan de Cabrio bij Alamo die ik ook gereserveerd heb. Het had nog ruim $ 30 goedkoper gekund als ik direct had betaald maar ik kies liever voor Pay Later.
Het kan snel gaan met de huurprijzen. Vanochtend keek ik nog eens en de prijs was alweer met ruim $ 30 gezakt voor een Standard SUV AWD t.o.v. gisteren.

Gelijk maar even een nieuwe reservering gemaakt. 8)

Verschil met de Cabrio bij Alamo inmiddels al $ 144. Dat maakt het extra brandstofverbruik meer dan goed. Direct betalen zou nog eens een besparing van € 27 opleveren maar zoals gezegd, ik kies liever voor Pay Later.

Op dit moment lijkt Hertz voor alle typen auto's stukken goedkoper dan Alamo. Zou ik daar dezelfde Standard SUV AWD huren dan ligt de prijs daar ruim $ 388 hoger. Toch wel een serieus verschil.

Ik neig nu meer naar de Standard SUV dan de Cabrio gezien het prijsverschil. Ik heb nog een maand om daar over na te denken. :wink:

Roland

dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door dejong89 »

Toch maar even gesnuffeld bij Hertz, na aanleiding van het bovenstaande. Inderdaad, ook voor onze periode zijn de prijzen (eindelijk) iets gezakt (met code 795091) Voor het eerst zie ik prijzen onder de 1000 usd (komt door de torenhoge one way).
Een categorie D is nu 965 USD, nog steeds iets duurder dan mijn reservering bij Sixt en dan heb ik voor minder geld minimaal een 7 zits SUV.
Ik kijk trouwens op de Nederlandse site van Hertz.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door DreCubeUSA »

31 aug 2026, 06:43

Het was even zoeken op de vernieuwde site van Hertz maar op de reservering staat netjes Gold Canopy dus dat is ook goed.

Roland
Ja ik kan dat ook niet meer vinden op mijn resevering, Status PC staat keurig in mijn profiel, zal dus goedkomen denk ik maar toch fijn om het vertrouwde Gold Canopy even te zien staan. :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer