Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Frikandel: advies route 2027 Seattle/Portland naar Las Vegas
-
Frikandel
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Reis Frikandel: advies route 2027 Seattle/Portland naar Las Vegas
Hi allemaal!
Ook volgend jaar willen wij weer naar Amerika. Wij hebben al eens ongeveer het standaard rondje gedaan: San Francisco en eindigen in Las Vegas (viewtopic.php?f=36&t=79766) en we zijn van Seattle naar Denver gegaan (viewtopic.php?f=16&t=80980&p=1348060#p1348060). Er zijn natuurlijk 10000 punten die we gemist hebben op deze reizen en daarom willen we aankomend jaar een heel aantal daarvan gaan bezichtigen!
Als eerste idee was om weer te starten in Seattle en dan te eindigen in Las Vegas. We zouden dan North Cascade en Mount saint Helene willen bezoeken. Nu zag ik op alltrails dat bij North Cascade het vooral pittige hikes zijn. We zijn niet vies van hiken, maar het moet wel leuk blijven (we doen vaak meerdere makkelijke of gemiddelde routes (max ongeveer 12 km per hike), en hier zijn ze toch wel zwaar of inspannend). Daarnaast zag ik dat Mount saint Helene de bekendste? route dicht is https://www.wta.org/go-hiking/hikes/eruption-trail. Is het dan nog wel de moeite waard om hierheen te gaan?
Als jullie aangeven dat deze parken het op het moment niet waard zijn, dan zitten we te kijken om te starten in Portland en vanaf daar naar Las Vegas te gaan. We zitten echt nog in de oriënterende fase dus ik heb nog geen reisschema klaar staan. Ik ben dan ook benieuwd hoeveel dagen jullie per bestemming zouden aanraden. Wat vonden jullie tegenvallen en wat moeten we juist echt zien? We hebben een hoog reistempo en een ruim aantal dagen; dat komt wel goed.
seattle
North cascade
Mount saint Helene
Multnomah falls
Woodburn Premium Outlets (winkelen)
Silver falls state park
Smith Rock State Park
John day fossils bed national monument
Newberry National Volcanic Momument + Bend
Crater lake NP
Lassen Volcanic NP
Lake Tahoe
Great Basin NP
Capitol reef NP
Arches NP
Canyonland NP
Black canyon of the gunnison NP
Durango
Mesa Verde NP
Las Vegas
Alvast bedankt!
Ook volgend jaar willen wij weer naar Amerika. Wij hebben al eens ongeveer het standaard rondje gedaan: San Francisco en eindigen in Las Vegas (viewtopic.php?f=36&t=79766) en we zijn van Seattle naar Denver gegaan (viewtopic.php?f=16&t=80980&p=1348060#p1348060). Er zijn natuurlijk 10000 punten die we gemist hebben op deze reizen en daarom willen we aankomend jaar een heel aantal daarvan gaan bezichtigen!
Als eerste idee was om weer te starten in Seattle en dan te eindigen in Las Vegas. We zouden dan North Cascade en Mount saint Helene willen bezoeken. Nu zag ik op alltrails dat bij North Cascade het vooral pittige hikes zijn. We zijn niet vies van hiken, maar het moet wel leuk blijven (we doen vaak meerdere makkelijke of gemiddelde routes (max ongeveer 12 km per hike), en hier zijn ze toch wel zwaar of inspannend). Daarnaast zag ik dat Mount saint Helene de bekendste? route dicht is https://www.wta.org/go-hiking/hikes/eruption-trail. Is het dan nog wel de moeite waard om hierheen te gaan?
Als jullie aangeven dat deze parken het op het moment niet waard zijn, dan zitten we te kijken om te starten in Portland en vanaf daar naar Las Vegas te gaan. We zitten echt nog in de oriënterende fase dus ik heb nog geen reisschema klaar staan. Ik ben dan ook benieuwd hoeveel dagen jullie per bestemming zouden aanraden. Wat vonden jullie tegenvallen en wat moeten we juist echt zien? We hebben een hoog reistempo en een ruim aantal dagen; dat komt wel goed.
seattle
North cascade
Mount saint Helene
Multnomah falls
Woodburn Premium Outlets (winkelen)
Silver falls state park
Smith Rock State Park
John day fossils bed national monument
Newberry National Volcanic Momument + Bend
Crater lake NP
Lassen Volcanic NP
Lake Tahoe
Great Basin NP
Capitol reef NP
Arches NP
Canyonland NP
Black canyon of the gunnison NP
Durango
Mesa Verde NP
Las Vegas
Alvast bedankt!
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Reis Frikandel: advies route 2027 Seattle/Portland naar Las Vegas
Alles valt of staat natuurlijk met de tijd die je hebt, maar je geeft aan dat dat goed moet komen.
Ik vind North Cascades heel mooi, maar voor ons meer een park om doorheen te rijden want idd de wandelingen zijn stevig. En dan zou ik het niet in je route meenemen want je komt er niet langs.
Wij deden in 2017 Mount St Helens aan en alleen al voor het bezoek aan het VC is het de moeite waard. Het verhaal is erg indrukwekkend.
De omgeving Bend zou ik me zo nog een aantal dagen prima kunnen vermaken. Newberry is best mooi maar geen hoogtepunt.
Great Basin was de verrassing van onze vakantie vorig jaar, net als Black Canyon of the Gunnison. Crater Lake is altijd prachtig. Lassen Volcanic hebben we twee keer geprobeerd te bezoeken maar was 2 keer begin juli nog niet open. Burney Falls SP ligt daar in de buurt en is een leuke stop met prachtige watervallen.
Alleen voor Mnt St Helens zou ik niet vanuit Seattle starten. Dan is Portland logischer. Aan de andere kant ben je misschien nooit meer zo dichtbij. Je kunt ook overwegen om het vanuit Portland te bezoeken.
Misschien heb je iets aan onze verslagen van 2027, 2023 en 2025.
Ik vind North Cascades heel mooi, maar voor ons meer een park om doorheen te rijden want idd de wandelingen zijn stevig. En dan zou ik het niet in je route meenemen want je komt er niet langs.
Wij deden in 2017 Mount St Helens aan en alleen al voor het bezoek aan het VC is het de moeite waard. Het verhaal is erg indrukwekkend.
De omgeving Bend zou ik me zo nog een aantal dagen prima kunnen vermaken. Newberry is best mooi maar geen hoogtepunt.
Great Basin was de verrassing van onze vakantie vorig jaar, net als Black Canyon of the Gunnison. Crater Lake is altijd prachtig. Lassen Volcanic hebben we twee keer geprobeerd te bezoeken maar was 2 keer begin juli nog niet open. Burney Falls SP ligt daar in de buurt en is een leuke stop met prachtige watervallen.
Alleen voor Mnt St Helens zou ik niet vanuit Seattle starten. Dan is Portland logischer. Aan de andere kant ben je misschien nooit meer zo dichtbij. Je kunt ook overwegen om het vanuit Portland te bezoeken.
Misschien heb je iets aan onze verslagen van 2027, 2023 en 2025.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mt St Helens is inderdaad de moeite waard, ook zonder te wandelen. Wij wandelen graag maar bij Mt St Helens hebben we dat niet eens overwogen. Lees je goed in en bezoek het visitor center. Wij deden ook een helikoptervlucht; dat was erg indrukwekkend omdat we toen goed de impact van de uitbarsting konden zien. Het is 20 jaar geleden dat we daar waren, dus ik kan me voorstellen dat het er inmiddels alweer heel anders uitziet.
Wij bezochten in 2006 ook Crater Lake en Lassen. Ook bij ons was het nog vroeg voor Lassen (half juli); er lagen nog trails onder de sneeuw. In welke tijd van het jaar zou je willen gaan?
Wat betreft het aantal nachten per park: als alles begaanbaar is zou ik voor Lassen 2 nachten uittrekken. Voor Capitol Reef zijn twee nachten ook mooi. Je kunt daar meerdere korte wandelingen doen. Voor Arches en Canyonlands (en Dead Horse Pont SP) zou ik een dag per park uittrekken. Voor de Black Canyon of the Gunisson vonden wij een halve dag voldoende.
Marianne
Wij bezochten in 2006 ook Crater Lake en Lassen. Ook bij ons was het nog vroeg voor Lassen (half juli); er lagen nog trails onder de sneeuw. In welke tijd van het jaar zou je willen gaan?
Wat betreft het aantal nachten per park: als alles begaanbaar is zou ik voor Lassen 2 nachten uittrekken. Voor Capitol Reef zijn twee nachten ook mooi. Je kunt daar meerdere korte wandelingen doen. Voor Arches en Canyonlands (en Dead Horse Pont SP) zou ik een dag per park uittrekken. Voor de Black Canyon of the Gunisson vonden wij een halve dag voldoende.
Marianne
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Je kunt voor de Cascades, waar wij dus alleen doorheen gereden zijn en eigenlijk spijt van hadden, Crater Lake en John Day naar ons verslag van 2023 kijken. Dit jaar hebben we het zuidwesten gedaan met Capitol Reef, al hebben we daar niet echt iets gedaan, Arches voor de 3e keer en Canyonlands. Dat was wel heel mooi, want daar hebben we in Moab een Jeep gehuurd en de Shafer trail en de Long Canyon Trail gereden i.c.m. Deadhorse SP. Las Vegas zijn we inmiddels 4 keer geweest en de eerste 2 keer waren het leukst, hoewel het in 2018 ook leuk was, omdat we toen naar Fremont St. zijn geweest en het Neon museum.
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
https://jojoszuidwestusa2026.blogspot.com/
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
https://jojoszuidwestusa2026.blogspot.com/
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html
-
Frikandel
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Bedankt voor jullie reacties! Ook al is het logischer, uiteindelijk zullen we waarschijnlijk toch North Cascade en Mount st. helens gaan doen! Het ziet er niet naar uit dat we snel nog een keer deze hoek op gaan, dan is het toch zonde het over te slaan want het ziet er super interessant en gaaf uit! Ik heb jullie blogs er al bij gepakt en blijf dat ook zeker doen. Bedankt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1272 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 22 Reacties