Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Willen mensen nog emigreren naar Amerika?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
PW_Botha
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Willen mensen nog emigreren naar Amerika?

Bericht door PW_Botha »

TX is een mooie staat. Hoge OZB maar geen inkomstenbelasting van de staat. Ook een dynamische economie. Wij houden meer van Florida. Vergelijkbaar maar andere culturele nadrukken. Ik heb wel eens opdrachten gedaan in Houston en DFW. Best leuk.

De levenskosten in Noord-Oost-Florida zijn bijzonder laag vergeleken met Tampa, Orlando en vooral Miami/Fort Lauderdale dus dat helpt. En hier in Clay County ook goede scholen met lage huisprijzen. En Jacksonville heeft stranden, de rivier, bossen en is de grootste stad in de continentale VS wat betreft landoppervlakte (ook al kan Houston wellicht iets groter zijn).
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Moet de titel van dit topic niet veranderd worden in kunnen mensen nog emigreren naar Amerika?
https://nos.nl/artikel/2628414-regering ... elijk-stil
Groet,

Old Faithful
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Kan nog steeds, alleen de greencard wordt op dit moment gepauzeerd voor wat betreft de interviews (als die gewenst of noodzakelijk zijn).

(Politieke tekst verwijderd ...), er zijn genoeg immigranten die juist geld brengen naar Amerika en geld verdienen voor Amerika, er zullen genoeg andere landen zijn die deze hoog opgeleide mensen wel onderdak willen bieden zoals bijvoorbeeld Canada.

En net zoals zoveel andere landen in de wereld willen ze ook in de USA dat het aantal immigranten terug gebracht wordt en dan zeker degene die op de zak van de Amerikanen willen teren. Klinkt Nederlanders wel bekend in de oren, de mensen die hun zaakjes goed voor elkaar hebben zullen hier niet onder lijden behalve dan iets langer wachten op een interview.
Laatst gewijzigd door markro op 28 aug 2026, 06:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: (Politieke tekst verwijderd ...)
Property Manager van verschillende vakantie villas en townhomes in de Kissimmee/Davenport/Haines City area.
https://enchantedvacationvillas.com
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

JeroenB schreef:
27 aug 2026, 01:46
Kan nog steeds, alleen de greencard wordt op dit moment gepauzeerd voor wat betreft de interviews (als die gewenst of noodzakelijk zijn)
(Politieke tekst verwijderd ...).
(Politieke tekst verwijderd ...)

Wat wel van belang is om te weten is dat asielaanvragen en de N-400 naturalisaties hier ook onder vallen!
Een asielaanvraag kan je verderzetten in een ander land zonder dat je leven in gevaar hoeft te zijn.
Anders is het gesteld voor de naturalisatie aanvragen!
Als je green card ondertussen komt te vervallen, heb je een groter probleem en is het mogelijks terug naar af… :shock:
Yep, geen kans meer op citizenship omdat je een GELDIGE green card moet hebben om in aanmerking te komen voor naturalisatie!
Laatst gewijzigd door markro op 28 aug 2026, 06:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: (Politieke tekst verwijderd ...)
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Je moet permanent resident zijn on naturalisatie aan te vragen. Waar staat dat j een geldige green card nodig hebt? Als je green card verloopt verlies je daarmee niet je permanent resident status.
Terug in Texas!
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

PW_Botha schreef:
26 aug 2026, 15:42
En Jacksonville heeft stranden, de rivier, bossen en is de grootste stad in de continentale VS wat betreft landoppervlakte (ook al kan Houston wellicht iets groter zijn).
Huh? Wij hebben een huis vlakbij Phoenix,en de greater Phoenix area is toch nog wel iets uitgestrekter en groter dan Jacksonville. :thumbup:
Zelfs wikipedia is aardig tegenstrijdig:
image.png
image.png (52.33 KiB) 778 keer bekeken
PW_Botha
Amerika-ontdekker

Bericht door PW_Botha »

Nee hoor: Jacksonville: https://sports.yahoo.com/largest-u-citi ... 32373.html. Phoenix staat op 10. Ik praat over de stadsgrenzen. Niet over de grootte van de metropool. En de grootte van de metro van Phoenix is woestijn. Dus appels met appels vergelijken.
PW_Botha
Amerika-ontdekker

Bericht door PW_Botha »

Voor $1M krijg je een gouden kaart. Tot dusverre zijn er nog meer weinig uitgegeven maar in theorie kan het dus wel.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

En de grootte van de metro van Phoenix is woestijn. Dus appels met appels vergelijken.
Een deel van Jacksonville is water, bos en oceaan…wat is je punt? :offtopic:
Phoenix is maar een paar wijken. De metropool heeft ook alle andere communities erbij, zoals Scottsdale, Goodyear, Chandler, Peoria etc. , niet alleen maar woestijn.
Bijlagen
IMG_1991.jpeg
IMG_1990.jpeg
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

PW_Botha schreef:
28 aug 2026, 15:14
Nee hoor: Jacksonville: https://sports.yahoo.com/largest-u-citi ... 32373.html. Phoenix staat op 10.
JAX staat daar op 5.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
PW_Botha
Amerika-ontdekker

Bericht door PW_Botha »

Ja omdat het om de continentale VSA gaat. Alaska licht daar buiten. Jacksonville grootstedelijk heeft ook Sint Augustine, Sint Johannes graafschap, Clay graafschap enzovoorts. Waarom maak je er een halszaak van? :D En wij hebben stranden. Tuscon heeft een grote zandbak met ratelslangen (wij hebben overigens ook twee soorten).
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

PW_Botha schreef:
29 aug 2026, 21:20
Waarom maak je er een halszaak van? :D
Jij begon er over :)
PW_Botha
Amerika-ontdekker

Bericht door PW_Botha »

Inderdaad maar ik heb dan ook helemaal gelijk.
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

Alaska is deel van de Continental US. Dus jammer voor JAX.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

@PW_Botha kun je misschien je naam aub even veranderen naar iets minder aanstootgevends, zoals ik ook al in je voorstel topic heb gevraagd?
IMG_1993.jpeg
IMG_1993.jpeg (146.4 KiB) 574 keer bekeken
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

^^^ helemaal mee eens.
PW_Botha
Amerika-ontdekker

Bericht door PW_Botha »

CONUS is een vaststaande definitie. https://procurement.umich.edu/faq/what- ... conus-mean

En PW Botha was een Zuid-Afrikaanse president. Ik ga niet in op verzoeken. De VS heeft een toevoeging in de grondwet: absolute vrijheid van meningsuiting.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Je bent hier op een NL forum, wat je in de US uitbraakt moet je zelf weten. Ik neem aanstoot aan je naam, en ik ben niet de enige.

Verheerlijking van White Supremacy en segregatie valt voor zover ik weet in NL ver buiten vrijheid van meningsuiting.

@Moderatorteam kunnen jullie aub ingrijpen?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

BahamaOne schreef:
31 aug 2026, 23:50
Je bent hier op een NL forum, wat je in de US uitbraakt moet je zelf weten. Ik neem aanstoot aan je naam, en ik ben niet de enige.

Verheerlijking van White Supremacy en segregatie valt voor zover ik weet in NL ver buiten vrijheid van meningsuiting.

@Moderatorteam kunnen jullie aub ingrijpen?
Er wordt niks verheerlijkt. Er wordt een forumnaam gebruikt die jou niet aanstaat. Alhoewel ik je punt bgerijp maak ik me zorgen over de glijdende schaal die je hiermee introduceert. Stel ik dat ik morgen besluit dat jouw forumnaam aanstootgevend is, moet die dan ook maar gewijzigd worden? Of ik zou mijn forumnaam wijzigen in voetbal, en iemand wijst alle incidenten die we hebben gehad in het voetbal t/m doden aan toe. Moet mijn forumnaam dan verboden worden? Waar trek je de grens, welke definitie hanteer je?
tanteto
Amerikakenner

Bericht door tanteto »

PW_Botha schreef:
31 aug 2026, 22:31
CONUS is een vaststaande definitie. https://procurement.umich.edu/faq/what- ... conus-mean
Conus staat voor ‘continguous US’, inderdaad zonder Alaska. Maar jij had het hierboven over de ‘continentale’ VSA (sic).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer