Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Franse toerist overleden Death Valley

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Franse toerist overleden Death Valley

Bericht door Pete.Z »

Altijd water mee en bij je auto blijven!

https://nos.nl/l/2627943
BahamaOne
Amerikakenner

Re: Franse toerist overleden Death Valley

Bericht door BahamaOne »

Het hebben van geen bereik is met een nieuwere iPhone (vanaf iPhone 14) of Apple Watch met sim is uitgesloten, omdat deze modellen allemaal over noodhulp via satelliet beschikken. Ik heb al diverse keren op afgelegen plekken het satelliet teken in beeld gezien.

https://support.apple.com/nl-nl/105097

Zorg er dus voor dat je apparatuur ook up to date (en opgeladen) is, zodat je niet in problemen komt, naast uiteraard de andere tips: blijf bij je auto, neem voldoende drinken mee, etc.

Ook een tip die ik kreeg als je echt niet gevonden wordt is om de stoelen/kussens uit de stoelbekleding uit de auto te halen en daar een vuurtje mee te stoken (niet te dicht bij je auto), eventueel met een leeg laten lopen autoband/reserve band erop.
Door de grote hoeveelheid zwarte rook is het niet moeilijk om je te vinden, aangezien er vliegtuigen patrouilleren (en overvliegen) in dit soort gebieden.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door nwolf »

Buiten dat vraag ik me serieus af wat je met temperaturen van 45+ in een afgelegen gedeelte als tourist te zoeken hebt.
Het is ook verstandig blijven en met dit soort temperaturen gewoon de viewpoints afgaan en niet meer dan dat.
We waren er 2 weken geleden, en echt overal staan waarschuwingsborden dat je niet meer als 10 minuten uit de auto mag en weer in je voertuig moet zitten:
Stop.jpg
Stop.jpg (90.8 KiB) 508 keer bekeken
Misschien dat ze zich niet goed voorbereid hadden maar ook de borden niet konden lezen. Het gaat hier om een 60+ en de fransen staan niet bekend om hun meertaligheid en alle borden waren in het engels.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ja, precies, ik vraag me ook af waar in het park deze mensen waren. Op alle gangbare wegen komen toch regelmatig andere auto's langs.
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ze waren blijkbaar op een zijweg en daar vast komen te zitten in de modder. Van de NPS-site:
Pierre Michel Formosa, 68, and his travel companion, both from France, were traveling on West Side Road when their vehicle became stuck in mud near Queen of Sheba Mine Road.
Bron: https://www.nps.gov/deva/learn/news/2026-08-21.htm

De West Side Road loopt parallel aan de Badwater Road. Ik vraag me af of het verstandig was geweest om bij de auto te blijven. Als niemand weet waar je bent of wanneer je terug verwacht wordt zal er niet snel een zoekactie gestart worden. Meer dan voldoende water is zeker een must. En een vuur maken is een goed plan.

Ik kan me niets voorstellen dat ze niet in staat waren om te waarschuwingen te begrijpen. Als je in DV buiten de gebaande paden gaat lijkt het me dat je weet wat je doet.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De West Side road zelf is best te doen met een auto met high clearance, maar als ze daadwerkelijk naar die mijn zijn gegaan heb je ongeveer 2 mijl onverhard wat verraderlijk slecht kan zijn. Ik ben daar toevallig vorig jaar oktober geweest met veel lagere temperaturen en een Jeep Wrangler, is een goed bereikbare mijn.

WSR zelf wordt niet veel gebruikt, is zeker niet compleet verlaten, maar 2 mijl lopen door een totaal kaal landschap om er te komen met die temperaturen is bijna niet te doen zonder goeie preparatie.

De satelliet functie van de Iphone is best leuk, maar uit eigen ervaring niet zo betrouwbaar als bv een Garmin InReach.
Je kan die zelfs huren als je dat wil, en je hebt dan altijd bereik.
Als ik zelf daar ben en ik ga wat verder dan gebruikelijk waar geen andere mensen zijn, heb ik een Garmin bij me, maar laat ook bij mijn verblijf weten waar ik heen ga en hoe laat ik verwacht terug te zijn.

En als het je ooit overkomt, blijf bij je auto.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer