Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

Voor iedereen is de zoektocht weer een avontuur op zich :wink: . We komen altijd het goedkoopst uit bij Hertz ondanks alle statussen en kortingscodes voor de andere aanbieders. En ik kijk ook zeker een paar keer per week.

@dejong89 probeer ook Qatar eens als je bij Hertz zoekt. ook alles inclusief en goedkoper dan Brazilië in ieder geval voor mijn periode.

Helaas zelf nog geen betere deal kunnen vinden dan mijn boeking van 2 april een cabrio voor $409,49 op MCO. Was destijds goedkoper dan C-klasse, want anders had ik gewoon C-klasse genomen met de PC status. Misschien dat het een paar weken voor vertrek nog daalt (23 okt-6 nov), maar tot nu toe dalen de prijzen niet genoeg.
reisverslagen: 2026 Las Vegas en Florida, 2025 Denver en Florida, 2024 Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
habo1969
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door habo1969 »

nwolf schreef:
20 aug 2026, 14:14
Het kan dus de normale zijn (1500)
Het was inderdaad een 1500 en ja, ze lusten een aardige slok, maar in NL rijden we niet in een V8, dus is het me wel waard :thumbup:
MichaelJohnson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MichaelJohnson »

Op dit moment geeft Avis.de met code W819200 mij de allerbeste prijzen bij Avis voor oktober en november a.s., laagste wat ik in afgelopen 3 maanden heb gezien.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 28/50
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Heb jij .BE en ES ook getest @MichaelJohnson ?
the proof of the pudding is in the eating...
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik had twee jaar terug een Dodge Ram 2500, veel off-road gereden in Death Valley, en dan zag je gewoon 1 liter per twee kilometer gebruik….🫣
Snelweg was 1:7 haalbaar.
MichaelJohnson
Amerikafan

bedeve schreef:
20 aug 2026, 17:23
Ja die gaven me slechtere prijzen. DE en FR waren goed en gaven deze laagste prijs voor mij.

DK en IE spanden de kroon met absurd hoge prijzen. IS was niet veel beter. Het kan verkeren.
Ik heb tegenwoordig in mijn browser een tab groep met alle Avis Europese websites die in 1 keer openen dan kan ik ze allemaal checken.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 28/50
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door nwolf »

@Pete.Z en @habo1969
Achteraf had ik natuurlijk liever een 1500 gehad (en ja ik was hier ook blij mee vanwege de ervaring ;)).
De 2500 had echt wel een paar uitdagingen die je bij een 1500/F150 niet hebt:

- Kon veel garages in de Las Vegas/San Francisco niet in. maw Valet parking bij de golden nugget in Las Vegas.
- De draaicirkel is ook van een vrachtauto wat met parkeren in een vak ook lastiger is. Daarom viel (advies ChatGPT) Lombard street ook af.
- Verbruik ligt echt stukken hoger (12 tot 18 MPG) dus hogere kosten. tijdens het tanken leek het nooit op te houden :lol:
- zicht is echt beperkt met name voetgangers en fietsers zie je gewoon slechter.

Dus niet om te "zeuren en te zeiken" over wat ik heb gehad, ik kan het afvinken en hoef zo'n bak niet meer te huren :mrgreen:.
Het zijn wel dingen waar je rekening mee moet houden als je dus zegt "doe maar die grotere" dus misschien als tip voor mensen die ook eens een Pick-Up willen rijden.

En ja, die V8 klinkt echt bruut!
Laatst gewijzigd door nwolf op 21 aug 2026, 09:01, 3 keer totaal gewijzigd.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
habo1969
Amerika-ontdekker

Bericht door habo1969 »

MichaelJohnson schreef:
20 aug 2026, 22:30
Ik heb tegenwoordig in mijn browser een tab groep met alle Avis Europese websites die in 1 keer openen dan kan ik ze allemaal checken.
Haha, ik ook en niet alleen van Avis. Eigenlijk toch vreemd dat het de ene keer bij de Christmas Islands goedkoper is en dan weer in Brasil... maar ja, blijft een uitdaging om de goedkoopste te vinden, want scheelt heel veel. We gaan in maart 2027 weer 3 weken (2 weken Florida en 1 week Nevada) en voor de week in Las Vegas hebben we nu een Suburban (of gelijkwaardig) bij National voor net geen 400 dollar per week (hoe dan?) en wilde deze vandaag ook voor de 2 weken in Florida vastleggen, maar zeker 4 keer zo duur.... dus voor nu maar een medium sedan gedaan, met de gok dat er nog iets moois staat... maar we hebben nog ff, dus komt vast in orde.
MichaelJohnson
Amerikafan

MichaelJohnson schreef:
20 aug 2026, 22:30
bedeve schreef:
20 aug 2026, 17:23
Ja die gaven me slechtere prijzen. DE en FR waren goed en gaven deze laagste prijs voor mij.

DK en IE spanden de kroon met absurd hoge prijzen. IS was niet veel beter. Het kan verkeren.
Ik heb te vroeg gejuicht. In de site en bij bevestiging boeking in de browser stond er €1201. In de app en bevestigingsmail staat er €1355. Dan is het niet meer de beste prijs voor mij t.o.v. mijn Alamo boeking die ik al had staan.

Ik heb Avis toch maar eens gemaild met hoe dat dan kan en waar dat door komt.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Bericht door Coyote »

nwolf schreef:
20 aug 2026, 22:32
HGet zijn wel dingen waar je rekening mee moet houden als je dus zegt "doe maar die grotere" dus misschien als tip voor mensen die ook eens een Pick-Up willen rijden.
Ik heb serieus nagedacht of ik voor mijn komende trip in oktober ook een pick-up (het liefst dan een F-150) zou willen huren. Dat lijkt mij nl. ook prachtig om daar in te rijden. Het verbruik heeft mij echter doen besluiten niet voor een pick-up te gaan. Temeer ook omdat ik voor mijn komende trip nu al op ruim 3200 mijl zit.

Daarom toch maar voor wat anders gekozen en weer een Cabrio (hopelijk een weer Mustang). Al veel vaker gehuurd en die rijdt een stuk zuiniger. Zo zat ik afgelopen juni op een gegeven moment op 1:34 (mijl) en mijn gemiddelde lag ongeveer op 1:30. Dat haal je met een SUV ook niet zo snel verwacht ik dus vandaar de keus om weer voor een Cabrio te gaan.

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Nadeel van zo'n pickup vind ik niet alleen het verbruik. Maar ook de open laadbak. Daar zou ik mijn koffers niet in kwijt willen. Ok het kan op de achterbank, maar dan moet je niet met een gezin van 4 personen zijn. Dan dan heb ik liever een SUV met geblindeerde ruiten of een full size sedan waar de kofferbak gewoon onder de achterbank zit.

Met name als je veel op doorreis bent en bijvoorbeeld met je bagage in een National Park staat. Garanties heb je nooit, dieven zijn ook niet achterlijk natuurlijk :wink: Maar toch.

Krijg niet iets van een cover meegeleverd bij zo'n auto?
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis CO-SD-WY-MT-UT
2022: FL (juni) CA (september)
2023: Rondreis AZ,NM,UT
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: FL
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC,FL
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 74

Bericht door harryh »

d_vdploeg schreef:
21 aug 2026, 11:15
Nope. Ik heb intussen vele keren in een RAM2500 gereden. Ik huur die alleen als we op één locatie zitten, b.v. een AirBnB in Florida. Dan is het ideaal voor eventuele fietsen, kayaks etc en om overal in de stateparks te kunnen rijden, ook als het water hoger staat enz.

Met de genoemde nadelen ben ik het eens, benzineverbruik, "iets" meer parkeerruimte nodig - maar dat is in de VS eigenlijk nergens een probleem behalve in grote steden. Koffers die open in de bak liggen, nat worden hebben we al gehad. Een truck vind ik niet geschikt voor een rondreis vanwege diefstalrisico. Bovendien vind ik een RAM2500 met 4 personen achterin niet heel erg ruim voor tassen enz. Met 2 gaat het wel met koffers, achterbank kan omhoog.
Een RAM2500 rijdt ook minder lekker dan een grote SUV vind ik, vooral de vering/demping. Maar de rijervaring, zeker het geluid, is altijd weer top!
Laatst gewijzigd door harryh op 21 aug 2026, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Nee, je krijgt er geen cover bij dus wij hebben goed gebruik gemaakt van de achterbank!
Ik zou dit idd ook nooit voor meer dan 2 personen aanraden omdat je met je koffers zit, wij hadden die op de achterbank liggen met een zwart fleecekleed er overheen waardoor het met geblindeerde ramen bijna niet zichtbaar was.

Volgende reis wordt het weer een SUV, dit was leuk voor een keer zo, maar de luxe van een Suv met wegondersteuning is toch beter.
O ja, die en die pook langs het stuur om te schakelen.... *zucht*....
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

nwolf schreef:
21 aug 2026, 12:10
O ja, die en die pook langs het stuur om te schakelen.... *zucht*....
eehhh. schakelen? je bedoelt in d of r zetten? da's gelukkig geen schakelen. :thumbup:
In trucks is dit redelijk gebruikelijk, omdat je bij een aantal modellen ook met 3 voorin kunt zitten, maar ook in EV's (zoals bv tesla) zie je dat al steeds meer. Dan hou je ook nog eens een enorme middenconsole met opbergruimte over. Ik vind een stuur shift niet echt nadelig, het is wel ff wennen.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ik wou zeggen je ziet het ook steeds meer in EV's. Mijn eigen Ford Explorer EV heeft het. Tesla heeft het volgens mij al jaren en ook de Volvo van die ouwe van mij heeft het.

Even wennen inderdaad, maar ach het is hooguit paar keer per rit dat je het gebruikt.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis CO-SD-WY-MT-UT
2022: FL (juni) CA (september)
2023: Rondreis AZ,NM,UT
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: FL
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC,FL
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Nee, bedoel echt schakelen :lol:

Nu heb ik hier 2 EV's op de oprit staan dus weet helemaal wat jullie bedoelen, tesla pookje tik je aan en werkt, en bij een ID.4 zit er een klein knopje die je naar voren drukt, of naar achteren. Zijn meer "flippers" dan echt een pook.

Bij de Ram zat dit er op:
Afbeelding

Die moet je echt in een "gear" zetten voor (in volgorde) P-R-N-D- en nog iets. Als je het met zo'n pook moet doen en je moet even keren ergens kun je je voorstellen dat het soms fout ging en dat ik niet in Reverse stond, maar in park op de weg :lol:
habo1969
Amerika-ontdekker

Bericht door habo1969 »

d_vdploeg schreef:
21 aug 2026, 11:15
Cover krijg je er inderdaad nooit bij en is te duur om te kopen (voor een paar wekend). Wij hebben eigenlijk altijd alleen handbagage mee en dat is het ook met 4 personen geen probleem.

Om de koelbox en evt wat losse spullen in de achterbak te kunnen leggen tijdens het van A naar B rijden, halen we meestal een soort net voor 30 dollar bij de Walmart en die past perfect en een elastiek om de spullen op hun plek te houden. Bij winkels of een andere stop leggen we alles achterin. Zeker niet zo praktisch als een (full size) SUV, maar nogmaals, de beleving is het me zeker waard.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De RAM die ik als laatste huurde, in 2024, had geen schakelpook maar een draaiknop op het dashboard, best handig.

Wat een bijkomend en onverwacht voordeel is van een witte truck, je valt werkelijk nergens op.
Ik ben met dat ding Mojave air&space port opgereden,en niemand vindt het vreemd als je daar gewoon airside komt dan….het barst van de witte trucks van bedrijven die daar wel thuishoren….petje op, zwaaien en gaan…… :mrgreen:

Maar ook serieus off-road gaat geweldig, veel bodem clearance, en high/low gearing. Voor mijn gevoel een betere wagen voor onverharde wegen dan de Jeep Wrangler die ik laatste keer huurde.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door dejong89 »

@Elendan Helaas, ook Qatar is voor mij duur.

Voorlopig heb ik nu 3 boekingen staan. De drop fee is minimaal 300 usd.

1 Hertz cat F met aisle keuze 985 USD
1 Hertz cat L4 1150 USD
1 National midsize met aisle keuze voor 1145
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-ontdekker

Help!

Bericht door Little Finland »

Hallo Allemaal , vandaag aangekomen op LAS , autohuur via Autoeurope bij Thrifty.
Auto al betaald bij Auto Europe.
Bij Thrifty gaven ze aan dat ze de reservering wel zagen maar er was een fout in het systeem ORXTL DWXTL
Ik kreeg geen auto mee en moest maar met Auto Europe contact opnemen en die fout doorgeven en moesten het oplossen.
Helaas geen telefoonnummer en alles moet via contact pagina waar je niks aan hebt.
Hoe kan ik dit oplossen ??? Ik wil dit vandaag oplossen want ik moet verder.
Heeft iemand raad? Ik kan AE niet bereiken.
bvd
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer