Houd er wel rekening mee dat je bij een huur langer dan 27 dagen geen unlimited miles hebt.TradeMarkNL83 schreef: ↑15 aug 2026, 10:01Ik zie dat er ook best wat mensen een auto huren bij Sixt. Stom dat ik daar nog nooit aan gedacht heb. De prijzen lijken prima en ervaringen ook zo te lezen. Bovendien heb ik er platinum kunnen matchen via m'n Hertz status, dus die prijzen ook maar in de gaten houden![]()
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)
-
TradeMarkNL83
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Dank! Helaas maar voor iets meer dan een week hier dus dat luxe-probleem heb ik niet haha.
- wouterjanS
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
We hebben wel echt een probleem. Ook als ik via Alamo.de probeer rekenen ze €679.32 voor een extra bestuurder.wouterjanS schreef: ↑04 aug 2026, 18:56Lol, 4 dagen geleden een boeking gedaan bij de franse ALAMO met die 20% kortings link. Ik probeerde het vandaag nog een keer en nu betaal ik opeens 600 euro voor een extra bestuurder. Dus gelijk de vorige boeking gecheckt, en daar was het nog vragen. BIj beide heb ik niet spouse aangevinkt.
Hopelijk is het tijdelijk, anders is mijn eerste boeking voorlopig nog wel de goedkoopste
Dat is wel een flinke nieuwe kostenpost opeens. Heeft iemand hier toevallig wat over gelezen? Tot nu toe hebben we altijd geboekt via Alamo.de waarbij een extra bestuurder (Partner of niet) gratis was.
Edit: Na wat extra zoek werk is het probleem opgelost. Als we namelijk in de State law van California duiken komen we uit bij CHAPTER 1.5. Rental Passenger Vehicle Transactions [1939.01 - 1939.39]
En daarin staat:
Dus wettelijk mag Alamo niet om extra kosten vragen. Nu kreeg ik toch een beetje error wat op de website van alamo stond het volgende: Maar als je doorklikt en een tabje opent krijg je dit te lezen:(d) A rental company or third party may charge a fee for an authorized driver, in addition to the rental charge for an individual renter, unless the authorized driver is either of the following:
(1) The renter’s spouse, as described in paragraph (2) of subdivision (e) of Section 1939.01, the renter’s child or person for whom the renter is a legal guardian, the renter’s sibling, or the renter’s parent or grandparent.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
2027: Trip van SF naar Denver
@wouterjanS begin je nou de hele discussie weer opnieuw???
- wouterjanS
- Amerikafan
@BahamaOne
1. Nee, mijn orginele vraag was opnieuw om tips, omdat de conclusie nu was dat het niet tijdelijk was.
2. Vorige week had ik vrij weinig tips gekregen waar ik echt wat mee kon. Jou tip bijvoorbeeld was "En jij denkt dat ze dat gaan controleren? Als jij zijn rijbewijs afgeeft wordt hij er gewoon bijgezet.
Op NL rijbewijzen staat geen adres, dus hoe gaan ze dat controleren? " Niet echt iets waar ik wat aan heb. Ik wil het gewoon goed geregeld hebben, en niet op de bonnefooi omdat een random op een forum denkt dat ze het niet gaan controleren...
3. Ik heb mijn bericht inmiddels allang aangepast omdat ik nu zelf tot een goede oplossing gekomen ben, waar nog niemand mee gekomen was. Dus dat leek mij vrij waardevol.
Hele fijne avond verder.
1. Nee, mijn orginele vraag was opnieuw om tips, omdat de conclusie nu was dat het niet tijdelijk was.
2. Vorige week had ik vrij weinig tips gekregen waar ik echt wat mee kon. Jou tip bijvoorbeeld was "En jij denkt dat ze dat gaan controleren? Als jij zijn rijbewijs afgeeft wordt hij er gewoon bijgezet.
Op NL rijbewijzen staat geen adres, dus hoe gaan ze dat controleren? " Niet echt iets waar ik wat aan heb. Ik wil het gewoon goed geregeld hebben, en niet op de bonnefooi omdat een random op een forum denkt dat ze het niet gaan controleren...
3. Ik heb mijn bericht inmiddels allang aangepast omdat ik nu zelf tot een goede oplossing gekomen ben, waar nog niemand mee gekomen was. Dus dat leek mij vrij waardevol.
Hele fijne avond verder.
Duidelijk nu. 
Laatst gewijzigd door BahamaOne op 15 aug 2026, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- wouterjanS
- Amerikafan
Ik ben wellicht niet duidelijk geweest, maar het gaat niet om spouse/levenspartner. Het gaat om broers. Tot nu toe heb ik die gewoon altijd kunnen toevoegen als extra driver, zonder dat dit extra kosten bij Alamo. Dit is dus niet meer zo, en ze laten het lijken dat het alleen bij spouse gratis is. Echter is dit dus ook voor, ouders, grootouders, en broers, maar ook collega's, altijd verplicht gratis in California vanwege wetgeving.
@wouterjanS ah nu draait het verhaal ineens naar broers ipv spouse…ik begrijp het niet meer… was handig geweest om dat ff te melden. De discussie ging eerst over spouse aanmelden als extra driver, daar reageerde iedereen (inclusief mezelf) op. De spouse hoeft niet altijd op hetzelfde adres te wonen om spouse te zijn, vandaar mijn opmerking over gewoon twee rijbewijzen afgeven.
Als het je broers zijn is het een heel ander verhaal en als je buiten Californië huurt, is het wellicht een optie om national als verhuurder te overwegen met emerald lidmaatschap heb je daar 9 additional drivers.
Maar goed het is nu duidelijk en je draagt de oplossing zelf al aan. Top!
Als het je broers zijn is het een heel ander verhaal en als je buiten Californië huurt, is het wellicht een optie om national als verhuurder te overwegen met emerald lidmaatschap heb je daar 9 additional drivers.
Maar goed het is nu duidelijk en je draagt de oplossing zelf al aan. Top!
- wouterjanS
- Amerikafan
Ik heb nooit gezegd dat het om een spouse ging. Ik heb juist gezegd dat ik spouse nooit aanvink. Maar ik snap de verwarring. Hopelijk hebben andere er in ieder geval nog wat aan. 
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 34
- Contacteer:
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden, het blijft lonen om je autohuur te blijven controleren.
Op 05/08 heb ik mijn autohuur (Alamo) voor mijn trip in oktober opnieuw moeten vastleggen omdat ik een dag eerder vertrek dan in eerste instantie gepland. Mijn autohuur werd daardoor zo'n USD 100 duurder door gestegen prijzen + extra dag autohuur.
Deze week de autohuur al 2x opnieuw vastgelegd doordat de prijs was gezakt. Eerst ging de prijs met USD 25 naar beneden en gisteren nog eens met USD 30. Dat is toch weer USD 55 verdiend.
Roland
Op 05/08 heb ik mijn autohuur (Alamo) voor mijn trip in oktober opnieuw moeten vastleggen omdat ik een dag eerder vertrek dan in eerste instantie gepland. Mijn autohuur werd daardoor zo'n USD 100 duurder door gestegen prijzen + extra dag autohuur.
Deze week de autohuur al 2x opnieuw vastgelegd doordat de prijs was gezakt. Eerst ging de prijs met USD 25 naar beneden en gisteren nog eens met USD 30. Dat is toch weer USD 55 verdiend.
Roland
-
Esme1980
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Toch even een vraagje, al duurt het nog even voordat ik een reis ga maken (april 2028):
Ik ga met een vriendin, wij hebben dus geen relatie, zijn geen familie, wonen niet bij elkaar in de buurt en zijn ook geen collega's
Wordt het dan een duur grapje om een extra bestuurder te nemen? Of zoeken naar een verhuurder waar het bij zit?
Groetjes,
Esmé.
Ik ga met een vriendin, wij hebben dus geen relatie, zijn geen familie, wonen niet bij elkaar in de buurt en zijn ook geen collega's
Wordt het dan een duur grapje om een extra bestuurder te nemen? Of zoeken naar een verhuurder waar het bij zit?
Groetjes,
Esmé.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Nee, want dit is in sommige gevallen inbegrepen bij je status, de staat waar je rijd en het tarief dat je boekt. Bij Hertz krijg je als gold member een gratis 2e bestuurder. Bij National Emerald zijn dit er zelfs meer.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
- MichaelJohnson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Waar heb je je rental geregeld deze keer Roland?
Bij mij daalt de Alamo prijs maar niet sinds mijn eerste boeking op 2 juli. Overigens via de US Travel manier geboekt (maar dat boeit niet want vertaalt gewoon naar % korting).
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA | 2025 TX NM | 28/50
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
@MichaelJohnson
Ik heb bij Alamo.de geboekt (al langer geleden) en vorige week heb ik mijn boeking voor de 2e keer geannuleerd en opnieuw geboekt, weer 74 euro minder (uiteraard met code THPPS15).
Het is mijn 2e annulering, totaal heb ik ca. 120 euro "verdiend".
Gr.
Reny
Ik heb bij Alamo.de geboekt (al langer geleden) en vorige week heb ik mijn boeking voor de 2e keer geannuleerd en opnieuw geboekt, weer 74 euro minder (uiteraard met code THPPS15).
Het is mijn 2e annulering, totaal heb ik ca. 120 euro "verdiend".
Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Via een kortingssite van mijn werk. Eigenlijk hetzelfde als die van UStravel.nl maar dan een andere affiliate.
Net gekeken bij UStravel.nl en Alamo.de en daar zou ik precies hetzelfde betalen dus geen verschil in korting op dit moment.
Ik heb gemerkt dat prijzen niet altijd zakken. Hangt ook weer af van ophaal- en inleverlocatie en de periode dat je de auto huurt. Ook de tijd totdat je huurt wil nog wel eens een rol spelen.
Roland
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je ook al eens gekeken bij Happy Tours? Zie hier voor de 'oude site'.MichaelJohnson schreef: ↑17 aug 2026, 00:16Bij mij daalt de Alamo prijs maar niet sinds mijn eerste boeking op 2 juli. Overigens via de US Travel manier geboekt (maar dat boeit niet want vertaalt gewoon naar % korting).
Het is dat ik geen Midsize SUV wil huren dit keer maar daar zou ik nog goedkoper uit zijn met een Midsize SUV van Dollar dan via Alamo.de of UStravel.nl. Happy Tours doet geen zaken met Alamo zo lijkt het en een Cabrio (die ik nu huur) wordt daar niet aangeboden. Vandaar dat ik het houd bij de site waar ik nu geboekt heb.
Roland
- Cindy1969
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik moet ook nog mijn autohuur vastleggen voor eind januari, maar de prijs hiervan daalt ook niet. Een dezer dagen toch maar iets vastleggen want straks stijgen ze alleen nog maar...
Even gekeken bij Happy Tours, ook weleens geboekt in het verleden, maar die is duurder dan US Travel of Alamo.de
Even gekeken bij Happy Tours, ook weleens geboekt in het verleden, maar die is duurder dan US Travel of Alamo.de
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dat is inderdaad nog wel even weg. Zoals hierboven al aangegeven zit het bij sommige statussen inbegrepen of is een 2e bestuurder gratis in een bepaalde staat. Anders betaal je meestal 15 a 18 dollar per dag met vaak ook nog een maximum per huurperiode.
@dejong89 Is het niet zo dat bij de gold status van Hertz de gratis bestuurder niet ook je spouse or domestic partner moet zijn? Zie https://www.hertz.com/supporthub/articl ... eservation
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis CO-SD-WY-MT-UT
2022: FL (juni) CA (september)
2023: Rondreis AZ,NM,UT
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: FL
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC,FL
2019: Rondreis CO-SD-WY-MT-UT
2022: FL (juni) CA (september)
2023: Rondreis AZ,NM,UT
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: FL
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC,FL
@Cindy1969
De laatste jaren was voor mij Alamo.de het goedkoopst.
Dit jaar geboekt via Avis.nl het blijven zoeken en hier meelezen zorgt ervoor
dat ik zomaar 8x annuleer
Ik heb ook altijd een vaste maand voor vakantie dus als ik terug ben van mijn huidige
ga ik de prijzen al volgen. Inmiddels weet ik wat een redelijke en uiteindelijk een goede prijs is.
Zelf doe ik niet meer aan status boek de klasse die ik wil dat vaak Surburban en zit ik
rond de 30 a 35 euro en nu een Traverse voor 26 euro per dag.
Jij gebruikt een kleinere auto maar ik bedoel dat het monitoren van 1 jaar altijd wel een
goede deal brengt.
De laatste jaren was voor mij Alamo.de het goedkoopst.
Dit jaar geboekt via Avis.nl het blijven zoeken en hier meelezen zorgt ervoor
dat ik zomaar 8x annuleer
Ik heb ook altijd een vaste maand voor vakantie dus als ik terug ben van mijn huidige
ga ik de prijzen al volgen. Inmiddels weet ik wat een redelijke en uiteindelijk een goede prijs is.
Zelf doe ik niet meer aan status boek de klasse die ik wil dat vaak Surburban en zit ik
rond de 30 a 35 euro en nu een Traverse voor 26 euro per dag.
Jij gebruikt een kleinere auto maar ik bedoel dat het monitoren van 1 jaar altijd wel een
goede deal brengt.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
@d_vdploeg Pfoe, geen idee eigenlijk. Ik ga altijd met mijn '' spouse ''
Het is meer om aan te geven dat het niet duur hoeft te zijn.
Overigens (en dit heeft weinig met de V.S te maken) voor Europa is Hertz Brazilie echt een aanrader. Zit vaak onder de prijzen van Sunnycars (exclusief pratende spiegels) en all inn verzekerd. Scheelt soms echt honderd(en) euros met andere landen.
Het is meer om aan te geven dat het niet duur hoeft te zijn.
Overigens (en dit heeft weinig met de V.S te maken) voor Europa is Hertz Brazilie echt een aanrader. Zit vaak onder de prijzen van Sunnycars (exclusief pratende spiegels) en all inn verzekerd. Scheelt soms echt honderd(en) euros met andere landen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht