Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jill1234: NW 2027
-
jill1234
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Reis jill1234: NW 2027
Volgend jaar zomer willen we weer op camperreis; we zouden heel graag Glacier NP bezoeken; en dan met name het Many Glacier gedeelte. Daar mooie wandelingen maken (Grinnel Glacier trail en Iceberg Lake trail onder andere), maar ik stoei erg met de route.
Idee was dit:
1) vlucht naar SLC
2) SLC - Bear Lake
3) Bear Lake - Grand Teton
4) Grand Teton
5) Grand Teton - Yellowstone
6) Yellowstone
7) Yellowstone
8) Yellowstone - Cody
9) Cody - Beartooth highway - Red Lodge
10) Red Lodge - tussenstop
11) tussenstop - Glacier (oost)
12) Glacier
13) Glacier
14) Glacier
15) Glacier - Sandpoint
16) Sandpoint - Coeur d'Alene
17) Coeur d Alene - Mount Rainier
18) Mount Rainier
19) Mount Rainier
20) Mount Rainier - Seattle
21) Seattle
22) Seattle - huis
Ik zit alleen met dat enorm lange stuk van Glacier naar het westen; en dat eigenlijk puur en alleen voor Mount Rainier. Wilden eerst naar North Cascades, maar dat krijg ik niet lekker ingepland (dan zou je 2x langs Seattle komen; Sandpoint naar North Cascades, dan Seattle, dan Mount Rainier en dan weer terug naar Seattle). Grand Teton, Yellowstone en Cody zijn we al geweest, maar in Grand Teton nog niet gewandeld, dus willen daar graag terug en YS ook geen straf om terug te gaan. Maar de route voelt dus niet helemaal lekker. Deel Colorado met Durango, Aspen, Silverton, Maroon Bells en Mesa Verde staat ook hoog op het lijstje, maar kan denk ik niet gecombineerd met Glacier. Keuzes keuzes. Ook nagedacht over alleen Washington/Oregon maar dat trekt toch minder.
Jullie tips? Dit wordt onze 5e camperreis: 2x zuidwest, 1x midwest en 1x oost gedaan.
We kunnen overigens uit en thuis 25 dagen weg, dus heb nog paar dagen marge.
Idee was dit:
1) vlucht naar SLC
2) SLC - Bear Lake
3) Bear Lake - Grand Teton
4) Grand Teton
5) Grand Teton - Yellowstone
6) Yellowstone
7) Yellowstone
8) Yellowstone - Cody
9) Cody - Beartooth highway - Red Lodge
10) Red Lodge - tussenstop
11) tussenstop - Glacier (oost)
12) Glacier
13) Glacier
14) Glacier
15) Glacier - Sandpoint
16) Sandpoint - Coeur d'Alene
17) Coeur d Alene - Mount Rainier
18) Mount Rainier
19) Mount Rainier
20) Mount Rainier - Seattle
21) Seattle
22) Seattle - huis
Ik zit alleen met dat enorm lange stuk van Glacier naar het westen; en dat eigenlijk puur en alleen voor Mount Rainier. Wilden eerst naar North Cascades, maar dat krijg ik niet lekker ingepland (dan zou je 2x langs Seattle komen; Sandpoint naar North Cascades, dan Seattle, dan Mount Rainier en dan weer terug naar Seattle). Grand Teton, Yellowstone en Cody zijn we al geweest, maar in Grand Teton nog niet gewandeld, dus willen daar graag terug en YS ook geen straf om terug te gaan. Maar de route voelt dus niet helemaal lekker. Deel Colorado met Durango, Aspen, Silverton, Maroon Bells en Mesa Verde staat ook hoog op het lijstje, maar kan denk ik niet gecombineerd met Glacier. Keuzes keuzes. Ook nagedacht over alleen Washington/Oregon maar dat trekt toch minder.
Jullie tips? Dit wordt onze 5e camperreis: 2x zuidwest, 1x midwest en 1x oost gedaan.
We kunnen overigens uit en thuis 25 dagen weg, dus heb nog paar dagen marge.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
2026: Sri Lanka
Re: NW 2027
En een rondje Salt Lake City? Wij deden dat in 2018. Dan mis je Mount Rainier, maar daar komen andere mooie gebieden (o.a. Hells Canyon, Sawtooth Mountains) voor in de plaats. Succes met plannen!
Re: Reis jill1234: NW 2027
Tja, Glacier (en in iets mindere mate YS en GT) laten zich lastig combineren he 
Wij deden Glacier vanuit Calgary (in combinatie met YS en GT). Net zoveel kilometers, maar wellicht minder saaie ? We deden de laatste paar dagen dan nog in Canada in de regio Cranbrook/Radium Hot Springs (hadden Banff & LL al gedaan), maar jullie zouden het natuurlijk daarmee kunnen combineren.
Een 2e keer deden we YS en GT in combinatie met Washington en Oregon van Vancouver. Dat zou ik geen 2e keer meer doen, maar zou zo nog een keer naar alléén Washington/Oregon gaan. Ik zou de ''oversteek'' zoals jullie overwegen niet meer doen en me dus concentreren op een kleiner gebied.
Overweging voor jullie wellicht om YS en GT (al geweest) te laten vallen en je alleen op Glacier (USA deel) in combinatie met 2 weken Canada te richten ? Dan heb je relatief weinig (saaie) kilometers en veel natuur !
En dan bewaar je NW (Oregon en Washington) voor een volgende reis, want daar kan je zo 3-4 weken zoet mee zijn...
succes weer, leuk om te helpen met ideeen weer, hahaha
Paul
Wij deden Glacier vanuit Calgary (in combinatie met YS en GT). Net zoveel kilometers, maar wellicht minder saaie ? We deden de laatste paar dagen dan nog in Canada in de regio Cranbrook/Radium Hot Springs (hadden Banff & LL al gedaan), maar jullie zouden het natuurlijk daarmee kunnen combineren.
Een 2e keer deden we YS en GT in combinatie met Washington en Oregon van Vancouver. Dat zou ik geen 2e keer meer doen, maar zou zo nog een keer naar alléén Washington/Oregon gaan. Ik zou de ''oversteek'' zoals jullie overwegen niet meer doen en me dus concentreren op een kleiner gebied.
Overweging voor jullie wellicht om YS en GT (al geweest) te laten vallen en je alleen op Glacier (USA deel) in combinatie met 2 weken Canada te richten ? Dan heb je relatief weinig (saaie) kilometers en veel natuur !
En dan bewaar je NW (Oregon en Washington) voor een volgende reis, want daar kan je zo 3-4 weken zoet mee zijn...
succes weer, leuk om te helpen met ideeen weer, hahaha
Paul
-
jill1234
- Amerika-expert
Dank voor de reacties tot zo ver; het is me een puzzel
Canada zou ik helemaal voor zijn maar volgend jaar gaan de kinderen nog mee en die denken dat Canada wat teveel van hetzelfde wordt: bergen en meren. Dus Canada bewaren we voor als ze niet meer mee gaan. Veel te leuk dat ze nog een keer mee willen (18 en 20 dan)
Een rondje SLC wat geopperd werd: voor mijn gevoel moeten we dan 2x het lange stuk van/naar Glacier rijden, of een rondje zonder Glacier?
En starten In Calgary en eindigen in Vancouver heb ik eerder ook bekeken maar je blijft dan toch het lange stuk houden tussen Glacier en Mount Rainier door Montana en Idaho?
Leuk dat jullie weer mee willen denken!
Een rondje SLC wat geopperd werd: voor mijn gevoel moeten we dan 2x het lange stuk van/naar Glacier rijden, of een rondje zonder Glacier?
En starten In Calgary en eindigen in Vancouver heb ik eerder ook bekeken maar je blijft dan toch het lange stuk houden tussen Glacier en Mount Rainier door Montana en Idaho?
Leuk dat jullie weer mee willen denken!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Dat is een combinatie van onze 2022 en 2023 reizen. Pak onze verslagen er eens bij. Wie weet zie je er iets in waar je wat aan hebt.
Wij vonden de 2022 Yellowstone en Dakota'sreis echt een topper. 2023 was ook mooi, maar hing van wijzigingen aan elkaar en voelde wat onrustig daardoor. We hadden spijt dat we Mount Rainier ingeruild hadden voor de North Cascades, we konden niet naar Mount St. Helens, Boeing had geen tours, er waren de grote bosbranden in Canada, waardoor we niet naar het huisje van kennissen konden en zo nog meer. Geen topper, maar niettemin ook een mooie reis.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
Wij vonden de 2022 Yellowstone en Dakota'sreis echt een topper. 2023 was ook mooi, maar hing van wijzigingen aan elkaar en voelde wat onrustig daardoor. We hadden spijt dat we Mount Rainier ingeruild hadden voor de North Cascades, we konden niet naar Mount St. Helens, Boeing had geen tours, er waren de grote bosbranden in Canada, waardoor we niet naar het huisje van kennissen konden en zo nog meer. Geen topper, maar niettemin ook een mooie reis.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
- Tantelotje
- Amerikakenner
Oeh, Glacier... het is dat de plannen voor 2027 al gesmeed zijn, maar wie weet in 2018 op herhaling!
Het is inderdaad een eind vanaf Seattle (of welke andere plaats dan ook), maar ik vond het toch eigenlijk ook wel prima te doen.
Wij deden in 2019 zoiets maar dan met de auto en de eerste dagen waren wat rommelig omdat ik behoorlijk ziek was, maar ik ben toch blij dat we North Cascades ook aandeden. Onze route zag er dat eerste stuk als volgt uit:
Aankomst Seattle - Seattle - Concrete (west N.Cascades) - Winthrop (East N.Cascades) - Coeur d'Alene - Kalispell - Oost Glacier en toen in 1 dag naar Yellowstone (Gardiner) maar dat zal voor jullie een te lange reisdag zijn met een camper.
Hoe dan ook: ik vond de route niet perse heel vervelend. Een groot stuk van de route is echt wel mooi, ik vond North Cascades ook mooi alhoewel ik een soort dweil was en nauwelijks de auto uit kon, Winthrop was een heel leuk western dorpje, wij stopten in Spokane voor de 'watervallen' en een mall maar ik ben bang dat je daar volgend jaar wellicht nog niet 'moet' zijn, Coeur d'Alene had vooral een lekker bed, onderweg naar Kalispell de Kootenai falls + hangbrug en vanaf Kalispell begon het grote feest van Glacier.
Kortom: wij vonden die 2 daagse oversteek (met de auto, wellicht met de camper iets meer tijd nodig?) zeker de moeite waard om het prachtige Glacier te bezoeken.
Maar: zouden jullie misschien nog eens plannen hebben voor Washington en Oregon? Wat zeker (mijn mening) niet saai is, prachtig juist. Maar dan zou je Mount Rainier voor dan kunnen bewaren omdat dat net wat lekkerder ligt/uitkomt.
En als je Mount Rainier wel mee wil nemen, valt het uiteindelijk ook wel weer mee met het dubbelrijden. Ofwel je kiest een andere route richting oosten, ofwel je rijd 1,5 uur dubbel als je via North Cascades wil rijden. Ik zou dan liever het laatste doen voor een - denk ik - mooiere route.
Gevoelsmatig zou ik je route omdraaien. Dan heb je die lange dagen aan het begin van de vakantie en ben je ze aan het einde weer vergeten
Het is inderdaad een eind vanaf Seattle (of welke andere plaats dan ook), maar ik vond het toch eigenlijk ook wel prima te doen.
Wij deden in 2019 zoiets maar dan met de auto en de eerste dagen waren wat rommelig omdat ik behoorlijk ziek was, maar ik ben toch blij dat we North Cascades ook aandeden. Onze route zag er dat eerste stuk als volgt uit:
Aankomst Seattle - Seattle - Concrete (west N.Cascades) - Winthrop (East N.Cascades) - Coeur d'Alene - Kalispell - Oost Glacier en toen in 1 dag naar Yellowstone (Gardiner) maar dat zal voor jullie een te lange reisdag zijn met een camper.
Hoe dan ook: ik vond de route niet perse heel vervelend. Een groot stuk van de route is echt wel mooi, ik vond North Cascades ook mooi alhoewel ik een soort dweil was en nauwelijks de auto uit kon, Winthrop was een heel leuk western dorpje, wij stopten in Spokane voor de 'watervallen' en een mall maar ik ben bang dat je daar volgend jaar wellicht nog niet 'moet' zijn, Coeur d'Alene had vooral een lekker bed, onderweg naar Kalispell de Kootenai falls + hangbrug en vanaf Kalispell begon het grote feest van Glacier.
Kortom: wij vonden die 2 daagse oversteek (met de auto, wellicht met de camper iets meer tijd nodig?) zeker de moeite waard om het prachtige Glacier te bezoeken.
Maar: zouden jullie misschien nog eens plannen hebben voor Washington en Oregon? Wat zeker (mijn mening) niet saai is, prachtig juist. Maar dan zou je Mount Rainier voor dan kunnen bewaren omdat dat net wat lekkerder ligt/uitkomt.
En als je Mount Rainier wel mee wil nemen, valt het uiteindelijk ook wel weer mee met het dubbelrijden. Ofwel je kiest een andere route richting oosten, ofwel je rijd 1,5 uur dubbel als je via North Cascades wil rijden. Ik zou dan liever het laatste doen voor een - denk ik - mooiere route.
Gevoelsmatig zou ik je route omdraaien. Dan heb je die lange dagen aan het begin van de vakantie en ben je ze aan het einde weer vergeten
-
jill1234
- Amerika-expert
Heb jullie verslagen gelezen @jojostravelusa ! Leuk! Badlands, Mount Rushmore, Deadwood etc hebben we in 2022 gedaan toen we Denver-Las Vegas deden; leuk voor een keer maar hoeft geen 2e keer.
Jammer dat er ten oosten van Glacier niet op zeg 300km een grote stad ligt waar je de camper in kan leveren
; helemaal naar Minneapolis is ook zo wat
Hebben hier thuis al veel naar routes gekeken en Salt Lake City- Seattle of Denver-Seattle is wel waar de meeste voorkeur naar uit gaat; maar het liefst zou ik dan behalve Mount Rainier nog een WOW factor toevoegen in het Noord Westen. Mount Hood wellicht? Olympic lijkt me best een onderneming gezien de oppervlakte? Van Craters of the Moon worden we niet zo warm.
Ik zeg hier thuis weleens dat we zwaar verwend zijn; net terug uit Sri Lanka; hadden we een mooie wandeling naar een bergtop en dan zegt man: ja mooi, maar het is geen Yosemite
Tja.
Jammer dat er ten oosten van Glacier niet op zeg 300km een grote stad ligt waar je de camper in kan leveren
Hebben hier thuis al veel naar routes gekeken en Salt Lake City- Seattle of Denver-Seattle is wel waar de meeste voorkeur naar uit gaat; maar het liefst zou ik dan behalve Mount Rainier nog een WOW factor toevoegen in het Noord Westen. Mount Hood wellicht? Olympic lijkt me best een onderneming gezien de oppervlakte? Van Craters of the Moon worden we niet zo warm.
Ik zeg hier thuis weleens dat we zwaar verwend zijn; net terug uit Sri Lanka; hadden we een mooie wandeling naar een bergtop en dan zegt man: ja mooi, maar het is geen Yosemite
heleboel opties he ! hahaha.
Voor mij persoonlijk zou ik de rit voor alleen Mnt Rainier dus niet maken. Juist Mount Rainier icm de andere plekken maken van NW een afwisselende reis. De afwisseling van regenwoud (Olympic) met de stranden, Cannon Beach, Silver Falls, Crater Lake (!!!), omgeving Bend, en dan elke weer de besneuwde toppen van Mnt Hood, Mnt Baker en zeker Mnt Rainier op de achtergrond ! En ja, je zal maar, net zoals wij, 3 dagen slecht weer op Mount Rainier hebben aan het eind, dan is de kater wel groot na zo'n lange rit
. Wij hebben dus 2 halve dagen wat gewandeld, maar ook een ochtend zitten wachten en spelletjes gedaan in Paradise vanwege regen/sneeuw. Vervolgens hebben we toch maar 2 nachten op de berg met 16c/wolken ingeruild voor 2 dagen aan een meertje en 28c/zon op 50km afstand !
Ik zou als je wat wil combineren eerder kiezen voor Olympic (maar kost je minimaal 3 dagen/2 nachten extra (Hoh Rain en Port Angeles)) dan voor Mount Hood. Dat is meer van hetzelfde, maar minder indrukwekkend dan Rainier.
Voor mij persoonlijk zou ik de rit voor alleen Mnt Rainier dus niet maken. Juist Mount Rainier icm de andere plekken maken van NW een afwisselende reis. De afwisseling van regenwoud (Olympic) met de stranden, Cannon Beach, Silver Falls, Crater Lake (!!!), omgeving Bend, en dan elke weer de besneuwde toppen van Mnt Hood, Mnt Baker en zeker Mnt Rainier op de achtergrond ! En ja, je zal maar, net zoals wij, 3 dagen slecht weer op Mount Rainier hebben aan het eind, dan is de kater wel groot na zo'n lange rit
Ik zou als je wat wil combineren eerder kiezen voor Olympic (maar kost je minimaal 3 dagen/2 nachten extra (Hoh Rain en Port Angeles)) dan voor Mount Hood. Dat is meer van hetzelfde, maar minder indrukwekkend dan Rainier.
-
jill1234
- Amerika-expert
Dank je @paulr ! Ja van dat slechte weer bij Mount Rainier ben ik op de hoogte; in aantal verslagen gelezen. Lastig lastig!
Maar als we Glacier willen dan zul je of wel de rit naar Seattle moeten maken of wel min of meer dezelfde route weer zuidwaarts nemen richting SLC of Denver. Pfff...ik wil zo graag naar Glacier
Als we Glacier laten vallen is er wel ruimte voor Olympic en wie weet nog meer in het NW. Maar ik wil zo graag naar Glacier
Wat zou het geweldig zijn als je in Canada mag huren en in de USA mag inleveren! Dan zou ik in Calgary beginnen; Jasper, Banff, Yoho, Icefield Parkway, Wateron Lakes en dan afzakken naar Glacier, Yellowstone, Grand Teton en eindigen in SLC. Dat wil ik
Maar als we Glacier willen dan zul je of wel de rit naar Seattle moeten maken of wel min of meer dezelfde route weer zuidwaarts nemen richting SLC of Denver. Pfff...ik wil zo graag naar Glacier
Als we Glacier laten vallen is er wel ruimte voor Olympic en wie weet nog meer in het NW. Maar ik wil zo graag naar Glacier
Wat zou het geweldig zijn als je in Canada mag huren en in de USA mag inleveren! Dan zou ik in Calgary beginnen; Jasper, Banff, Yoho, Icefield Parkway, Wateron Lakes en dan afzakken naar Glacier, Yellowstone, Grand Teton en eindigen in SLC. Dat wil ik
- Almere vak V
- Amerika-expert
Mt Hood staat inmiddels zo ongeveer voor de helft in de fik kan ik jullie melden. Gelukkig aan de oostelijke kant en niet aan de westelijke kant waar wij wonen. De wind komt gelukkig uit het noordwesten dus heel veel meer last dan wat rook en as gaan wij er niet van hebben. Wel wordt het eind van de week weer warmer weer en valt de eerste serieuze bui met een beetje mzzl pas volgende week woensdag. Dus zoals het er nu uitziet gaat het nog wel ff duren.
Even verder kijkend naar jullie plannen. Ik ben meer van de afwisseling. Als ik 1 bos heb gezien heb ik ze allemaal gezien. Of 1 strand met bijbehorende rotspartij dan ben ik er wel klaar mee. Mijn vrouw stapt het liefst uit bij elke bocht van de 101. Dan gaat het best ff duren voordat je bij San Diego in de buurt bent...
En hetzelfde geldt eigenlijk ook wel zo'n beetje voor de hierboven genoemde bergen. Mt Rainier is geloof ik bijna een kilometer hoger dan Mt Hood. Ik zeg gefeliciteerd, ik vind het allebei hoog en er ligt op allebei sneeuw.. Het enige wat ik met Mt Hood heb is thuiskomen. Dat zullen de meesten hier niet hebben.
Als ik je een berg kan/moet aanbevelen dan is het Mt St Helens. Bizar verhaal! Lees je in. Ga naar het bezoekerscentrum. Observatorium is helaas nog steeds gesloten. Das jammer. Maar toch blijft het een bizar gezicht.
Verder zou ik vooral zoveel mogelijk verschillende zaken ondernemen. Daar zijn er hier al genoeg van genoemd. En de keuze is onvoorstelbaar groot. En een wijs iemand heeft ooit gezegd; "je mist meer dan dat je ziet..."
Laatst gewijzigd door Almere vak V op 12 aug 2026, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarom dezelfde route weer zuidwaarts? Dat hoeft toch niet?
-
IngridUSA
- Amerika-expert
Hi Jill, leuke plannen!
Wij zijn 2 jaar geleden met onze zoon en dochter van 22 en 19 naar Oregon en Washington geweest. Fantastisch!
viewtopic.php?p=1336776#p1336776
Onze toppers: de Boeing fabriek, whale watchen, Seattle, racen in de zandduinen, ziplinen, painted Hills, mt Rainier, Crater Lake, smith Rock SP, stranden, natuur enz. Heel gevarieerd en dat maakte het voor ons hele gezin zo leuk. Ik zeg doe deze nu ze nog mee gaan
Wij zijn 2 jaar geleden met onze zoon en dochter van 22 en 19 naar Oregon en Washington geweest. Fantastisch!
viewtopic.php?p=1336776#p1336776
Onze toppers: de Boeing fabriek, whale watchen, Seattle, racen in de zandduinen, ziplinen, painted Hills, mt Rainier, Crater Lake, smith Rock SP, stranden, natuur enz. Heel gevarieerd en dat maakte het voor ons hele gezin zo leuk. Ik zeg doe deze nu ze nog mee gaan
-
Intothewild67
- Amerika-ontdekker
De route die je zo graag wil maken vanuit Canada, kan je toch ook vanuit Seattle doen?
In 2023 heb ik een rondje gemaakt: Seattle, Yellowstone, Beartooth, Glacier NP, Waterton NP, Banff NP, Jasper NP, Whistler, Vancouver, Seattle.
Grand Teton had ik al eerder gezien, deze keer overgeslagen. Maar zou je er ook nog in mee kunnen nemen.
Als je 25 dagen hebt, is dat prima te doen. Tickets naar Seattle zijn goedkoper dan SLC en je hebt geen one way fee voor je huurauto/camper.
Je zou er zelfs nog een paar dagen Olympic NP aan toe kunnen voegen. Dat mag je eigenlijk niet overslaan als je in Seattle bent.
In 2023 heb ik een rondje gemaakt: Seattle, Yellowstone, Beartooth, Glacier NP, Waterton NP, Banff NP, Jasper NP, Whistler, Vancouver, Seattle.
Grand Teton had ik al eerder gezien, deze keer overgeslagen. Maar zou je er ook nog in mee kunnen nemen.
Als je 25 dagen hebt, is dat prima te doen. Tickets naar Seattle zijn goedkoper dan SLC en je hebt geen one way fee voor je huurauto/camper.
Je zou er zelfs nog een paar dagen Olympic NP aan toe kunnen voegen. Dat mag je eigenlijk niet overslaan als je in Seattle bent.
-
jill1234
- Amerika-expert
Ja,zou de route graag omdraaien inderdaad maar qua camperhuur scheelt het behoorlijk; raar eigenlijk. Maar wellicht toch een idee. We gaan maar weer eens puzzelen; om de een of andere reden trekt alleen Washington/Oregon ons niet; het lijkt ons mooi, maar niet wow: als ik op de site van Tioga Tours de routes daar bekijk zijn er toch best wat plekken waar ik de wow factor denk te missen; John Day Fossil Beds, Columbia river Gorge, Craters of the Moon. Denk dat we de 'oversteek' toch willen doen en dan of Olympic of North Cascades er bij willen nemen zodat we niet alleen de oversteek maken voor Mount Rainier (die erg hoog op het lijstje staat en we zullen er begin augustus zijn dus qua tijd goede kans op mooi weer)Tantelotje schreef: ↑11 aug 2026, 14:33Oeh, Glacier... het is dat de plannen voor 2027 al gesmeed zijn, maar wie weet in 2018 op herhaling!
Gevoelsmatig zou ik je route omdraaien. Dan heb je die lange dagen aan het begin van de vakantie en ben je ze aan het einde weer vergeten![]()
En wat je zegt; anderhalf/2 uur dubbel rijden is ook geen wereldissue natuurlijk; denk dat North Cascades dan het beste in te plannen is.
Zag dat jullie plannen hebben voor Hawaii; heel leuk! Ik lees mee
-
jill1234
- Amerika-expert
Met een rondje SLC zul je dus 2x het lange stuk tussen Yellowtone en Glacier moeten rijden; heel veel ligt daar niet op de route wat interessant is.
-
jill1234
- Amerika-expert
Combi met Canada lijkt me heel mooi maar wordt wat veel (we reizen liever minder snel); waarom toen in Seattle begonnen en niet in SLC? Want toen direct naar Yellowstone gegaan?Intothewild67 schreef: ↑11 aug 2026, 20:01De route die je zo graag wil maken vanuit Canada, kan je toch ook vanuit Seattle doen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals Felicitas aangeeft hoef je toch niet dezelfde route te volgen? Neem bijvoorbeeld een stuk Idaho mee. Je hebt hoe dan ook met Glacier een paar lange rijdagen, maar daar is natuurlijk wel overheen te komen.
Als je Mt Rainier mee wilt nemen zou ik ook kijken naar Olympic NP (in plaats van North Cascades). Je hebt dan meer afwisseling. En inderdaad; Mt St Helens! Voor alleen Mt Rainier zou ik het niet doen.
Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 13 aug 2026, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
jill1234
- Amerika-expert
Ja, imiddels inderdaad Olympic in de route opgenomen ipv North Cascades; Mount St Helens ga ik naar kijken!
Inderdaad hoef je bij een rondje SLC niet dezelfde route vanuit Glacier te nemen maar ik zie zo op het oog geen hele interessante dingen in Idaho. Ik weet het, dat klinkt verwend; we zijn gewoon verpest na een aantal prachtige reizen
Inderdaad hoef je bij een rondje SLC niet dezelfde route vanuit Glacier te nemen maar ik zie zo op het oog geen hele interessante dingen in Idaho. Ik weet het, dat klinkt verwend; we zijn gewoon verpest na een aantal prachtige reizen
Grappig. Ik zou nog wel eens naar Idaho terug willen gaan. We vonden Hells Canyon (bij White Bird) en de Sawtooth Mountains in Idaho erg mooi. Maar Mount Rainier en Mount St. Helens in Washington ook!
Wij hebben de rit naar Yellowstone op de heenweg vanuit Calgary doorgejakkerd in 1 keer (dus in 2 rijdagen van Calgary naar Madison Campground). Veel van hetzelfde qua natuur inderdaad. Op de terugweg echter van Yellowstone naar Glacier heel rustig aan gedaan en uitgebreid Nevada en Virginia City bezocht. Leuk openluchtmuseum en Westernstadjes. Ook Grant Kohr Range bij Deer Lodge bezocht. De rit daarna van Helena (stadje viel tegen) naar st Mary erg genoten van het grote niets, de uitzichten en de authentieke dorpjes. 3 dagen over gedaan (ook beetje relaxen na de lange dagen in Yellowstone met elke keer vroeg opstaan) en dus was het eigenlijk best leuk zo !
Ik wil maar aangeven dat ook een lange rit zonder hoogtepunten ook wel een verrassende dagen kan opleveren.
De “highlights” die jij specifiek noemt in Oregon en Washington (dus Crater, Columbia River en Fossil ) zijn inderdaad de 3 die ook ons het minst konden bekoren. We hebben ze alle 3 slechts voor maximaal een uurtje of 2 bezocht (of er een koffie of lunchstop van gemaakt (camper hé, das makkelijk). Ze lagen op de route en waren blij hiervoor niet omgereden te hebben. Maar de andere hoogtepunten waren echt super. Maar goed, ook wij deden die dus in combinatie met YS en GT….
Ik wil maar aangeven dat ook een lange rit zonder hoogtepunten ook wel een verrassende dagen kan opleveren.
De “highlights” die jij specifiek noemt in Oregon en Washington (dus Crater, Columbia River en Fossil ) zijn inderdaad de 3 die ook ons het minst konden bekoren. We hebben ze alle 3 slechts voor maximaal een uurtje of 2 bezocht (of er een koffie of lunchstop van gemaakt (camper hé, das makkelijk). Ze lagen op de route en waren blij hiervoor niet omgereden te hebben. Maar de andere hoogtepunten waren echt super. Maar goed, ook wij deden die dus in combinatie met YS en GT….
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 61 Reacties
- 42814 Weergaves
-
Laatste bericht door jill1234
-
- 117 Reacties