Maartjevb schreef: ↑10 jul 2026, 08:49
De kinderen hebben een Iphone 13 en Iphone 11. en begrijp ik het dan goed dat ze met een e-sim wel gewoon via hun normale nummer kunnen appen? En koop je dat dan in Amerika of kun je dat nu vast doen en dan hier al activeren of pas daar?
Met deze telefoons kun je prima een eSim aanschaffen. Kijk voor jezelf welke aanbieder je wilt, er is tegenwoordig veel keuze. Mijn keuze voor Airalo komt vooral door mijn eigen goede ervaringen met Airalo. Ook vond ik het bereik afgelopen vakantie in het zuidwesten erg goed al heb je daar altijd gebieden waar geen bereik is. Als je bijv. Google Maps als navigatie gebruikt, zorg ervoor dat je je route/gebieden waar je langs rijdt thuis al gedownload hebt (via de off line optie in Google Maps). Dan kun je ook navigeren als je geen bereik hebt.
Als je voor iedereen een apart account aanmaakt kun je nog referrals naar je kinderen sturen (voordat je zelf een eSim aanschaft). Jij krijgt dan tegoed die je kunt inzetten bij de aanschaf van je eigen eSim. Zo deden wij dat vorig jaar. Ik stuurde 2 refferals (die zij accepteerden) waarna mijn eSim weer goedkoper werd.
Ja, Whatsapp blijft gewoon werken met je NL-nummer. Het kan zijn dat je een melding krijgt als je in Amerika bent maar dan aangeven dat je alles zo wilt houden. Kreeg ooit zo'n melding met een fysieke Sim.
Kopen kan nu alvast. Instellen kan nu ook al maar activeren doe je pas in Amerika. Airalo geeft bijv. een uitgebreide handleiding hoe e.e.a. in te stellen.
Maartjevb schreef: ↑10 jul 2026, 20:33
WAnt bellen is mogelijk wel handig als je een reservering na moet bellen
Ik denk dat je niet voor iedereen Data + Spraak hoeft aan te schaffen. Zou het bijv. alleen voor jezelf doen. Zo deden wij dat vorig jaar april ook. Bellen heb ik tot nu toe maar heel weinig nodig gehad in Amerika. Vorig jaar oktober was ik blij dat ik bellen erbij had. Moest toen van huurauto wisselen maar moest dat vooraf telefonisch met Hertz regelen. Toch wel de nodige tijd aan de telefoon gehangen.
Roland