Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondje Seattle april/mei?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
angeliquem
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Rondje Seattle april/mei?

Bericht door angeliquem »

Hallo allemaal,

we willen graag vrienden bezoeken die in de buurt van Seattle wonen. En dat willen we graag combineren met een rondje met de camper.
We reizen met twee kinderen van 12 en 9 jaar. Dus we zijn gebonden aan vakanties. Ik dacht in de mei vakantie te gaan, dus laatste week van april en eerste week van mei.
Ik heb een beetje zitten zoeken, maar zie al dat veel campings pas na half mei open gaan, maar dat er wel ook verschillende zijn met first com, first serve plekken buiten het seizoen.
Verder lees ik verschillende reisverslagen dat er in juni en zelf juli soms nog sneeuw ligt op hogere delen.
Ik zou graag Olympic, North cascades en Mount Rainier willen bezoeken. Kan iemand mij vertellen in hoeverre je daar "last" hebt van sneeuw? We willen wel graag wat wandelen, maar hoeven geen hele lange of uitdagende trails te lopen.
Of heb je tips in die regio die leuk zijn in die periode? Ik hoor het graag!
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Rondje Seattle april/mei?

Bericht door paulr »

Welkom !
Dit is er een voor @Almere vak V , maar ik zal alvast wat antwoorden geven.
Ja, het is vroeg ! Wij waren er in juni en toen waren de Trails bij Crater Lake nog gesloten. Je kon wel naar het visitor Center en daar wat rondwandelen. Ondanks dat we niet ver konden wandelen vonden we het prachtig met de sneeuw en onbewolkt weer met 25c. Op Mount Rainier lag er op de trails rondom Paradise nog veel sneeuw. Iets lager bij Longmire kon volop gewandeld worden. Op Mount Hood werd nog volop geskied, maar ook hier waren de lagere trails prima te bewandelen. Ik denk dat ook dat Huricane Ridge in Olympic nog veel sneeuw zal geven, maar wellicht heb je geluk. Begin juni was dat bij ons volledig sneeuwvrij. Hoh Rain zal wellicht wel kunnen zo vroeg. We zijn niet in North Cascades geweest, maar eerlijk gezegd denk ik dat je die moet overslaan in die tijd... Tot zover het wandelen en de bergen.
Voor de campings zou ik mij niet te druk maken. First come, first serve is prima in die tijd als ze open zijn. En wellicht wat vaker een commerciele camping pakken die wat lager gelegen is. (wij hadden overigens een camping bij Crater Lake die ons mailde met een annulering omdat de plekken nog niet sneeuwvrij waren, dus een reservering zegt ook niet alles :) ).
Ik zou sowieso een klein rondje plannen, je hebt maar 2 weken en dan ook nog vriendenbezoek. Dus ik z0u me beperken tot: Seattle, Olympic, Cannon Beach, Silver Falls, Crater Lake, Bend, Mount Rainier, Seattle. En als er écht veel sneeuw ligt bij Crater Lake, dan kun je die vervangen door Smith Rock State Park. Deze laatste kan ook onderweg bezocht worden...
Wel een mooie tijd denk ik, maar hou rekening met dus sneeuw op hoogte, en wees flexilbel.
Paul
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij waren in 2006 in juli in het noordwesten en zelfs toen lag er op hoger gelegen trails nog sneeuw. De wegen bij Crater Lake kunnen dan ook nog gesloten zijn. Als je op de NPS-site kijkt zie je dat de rim drivers ook nog afgesloten is.(Zie www.nps.gov/crla). Kijk ook eens op de sites van de andere parken. Wat is de ervaring van jullie vrienden in die periode? En is een camper dan wel de meest aantrekkelijke optie?

Misschien heb je iets aan ons reisverslag, onze kinderen waren toen 11 en 13.

Zelf zou ik zo vroeg in het jaar liever iets zuidelijker gaan of in de zomervakantie gaan.

Marianne
angeliquem
Amerika-ontdekker

Bedankt Paul en Marianne voor jullie reactie.
Onze vrienden wonen daar nog niet zo lang en kunnen ons daarom ook nog niet zo goed adviseren.
Het wordt inderdaad voor twee weken maar een klein rondje, dus dan denk ik het gebied tussen Seattle en de kust, stukje omlaag misschien.
We willen hier ook flexibel in zijn, dus niet echt wat vast leggen vooraf.
De afweging meivakantie versus zomervakantie is ook een deel financieel plaatje, aangezien de zomer vele malen duurder is zowel vliegtickets als camper/auto. Maar als zo vroeg in het jaar weinig begaanbaar is en we veel hoogtepunten moeten skippen, is het dat natuurlijk niet waard.
Ik ga jullie reisverslag eens lezen Marianne!
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Zoals @paulr al aangeeft. Ik denk dat er meer dan genoeg zaken te doen en te bekijken zijn die onder de sneeuwgrens liggen. En daarnaast zijn een aantal bergen en ketens van een dusdanige hoogte dat er altijd sneeuw zal blijven liggen. Mijn dochter is vorig weekend nog wezen skiën op Mt Hood. Dus het is niet alleen maar kommer en kwel. Tenimste niet voor iedereen...
Daarbij komt dat ik een aantal zaken ook gewoon mooier vind met sneeuw erbij. Het mooiste voorbeeld voor mij blijft Crater Lake. Jullie zijn er in de meivakantie. Grote kans dat er nog een paar meter sneeuw ligt. Grote kans dat het prachtig weer is. En dan is er in mijn beleving niks mooiers dan de diepblauwe kleur van het water, met een staalblauwe lucht en sneeuwwitte omgeving. Dat contrast is fantastisch! Visitor center zal zeker open zijn. De vraag is hoever je er omheen kunt. En of je zo ver wilt rijden.

Voordeel van zo ver rijden is dat je onderweg wel weer allerlei moois kunt aandoen. Maar je kunt zeker in en rondom Seattle al genoeg bezienswaardigheden vinden die meer dan de moeite waard zijn!
angeliquem
Amerika-ontdekker

Bedankt @Almere vak V voor je reactie!
Ik heb stof tot nadenken. En ondertussen ga ik wat vergelijkingen maken mei- of zomervakantie :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer