Spijtig dat het nu dus terug anders is. Sorry voor de verwarring alvast.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@Pete.Z Dit is zeer bizar. Toen ik boekte was in basic economy de bagage wel inbegrepen. Maar ik merk nu met het vandaag terug te checken in de bag calculator dat er terug bijstaat dat je moet betalen. Blij dat het bij mij bevestigd staat in de boeking alvast. Wel raar dat het dan maar zeer kort zo was.
Ook in mijn united account staat er duidelijk bij dat de 1ste koffer free of charge is. En ik boekte dus basic economy.
First bag is handbagage, de vermelding '1st bag weight and dimensions' betreft bijbetaling voor ruimbagage. 23kg is niet inbegrepen bij basic economy.
31 States so far...
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heel onduidelijk, maar ik zou er niet op rekenen dat je inderdaad ruimbagage hebt bij deze boeking.
Maar als je zkere er van bent kan je de gok nemen, en anders desnoodster plekke bijbetalen.
Maar als je zkere er van bent kan je de gok nemen, en anders desnoodster plekke bijbetalen.
Toch lijkt de screenshot van Deebee7 erop dat de 1st bag free of charge is. En dat de weight en dimensions voor de 1st bag 23 kilo bedragen. Zo lees ik het.
@deebee7 Kijk nog eens in je app. Daar staat mogelijk iets explicieter vermeld of het om een 1st checked bag gaat die free of charge is.
@deebee7 Kijk nog eens in je app. Daar staat mogelijk iets explicieter vermeld of het om een 1st checked bag gaat die free of charge is.
Ook in de app staat dat de eerste checked bag gratis is. We zullen wel zien bij checkin.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alles wijst er op dat je gewoon gelijkt hebt, mooi. Echt een mazzeltje als je echt basic economy geboekt hebt. 
Het lijkt er idd zo wel op en ik heb op meerdere plekken (mailbox, chat transcript en app) de bevestiging dat het zo is. En ja, ik boekte absoluut basic economy. Ben ondertussen eens gaan rondspeuren op het internet en het lijkt erop dat het United systeem wel eens durft te glitchen op de koffers in basic economy. En dan lees je gemixte verhalen en hangt het er blijkbaar vooral vanaf hoe je je zaak kan bepleiten aan de gate én hoe de gate agent er mee omgaat. Zou niet fijn zijn als ik alsnog moet betalen want dan had ik wellicht andere tickets geboekt. Ik checkte binnen de 24uur na boeking of bagage idd inbegrepen was want anders zou ik geannuleerd hebben en via Delta geboekt.
We nemen het alsnog hoe het komt. We gaan er ons kerst/nieuwjaars/verjaardagsreisje niet door laten verpesten als we alsnog voor 2 koffers moeten betalen.
We nemen het alsnog hoe het komt. We gaan er ons kerst/nieuwjaars/verjaardagsreisje niet door laten verpesten als we alsnog voor 2 koffers moeten betalen.
Heb je toevallig status bij United (Silver of meer)?
I wish...maar geen status. Gewoon 'member'.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ik kan helaas niet het hele artikel op luchtvaartnieuws lezen, maar zou wel graag de ins en outs willen weten. Op de KLM site zie ik er ook niks over staan en als ik een ticket wil boeken staan er nog steeds wijziging kosten. Wie kan het artikel wel helemaal lezen?
Air France‑KLM verwacht deze zomer geen vluchten te hoeven schrappen vanwege een brandstofschaarste. Volgens topman Benjamin Smith zijn de signalen vanuit de Franse en Nederlandse overheid positief en is er geen aanleiding om vluchten te annuleren of te beperken. Om twijfelende reizigers over te halen worden alle tickets van Air France, KLM en Transavia tijdelijk flexibel en dus gratis omboekbaar. Ook krijgen Economy‑passagiers bij Air France dubbele punten.
Air France‑KLM verwacht deze zomer geen vluchten te hoeven schrappen vanwege een brandstofschaarste. Volgens topman Benjamin Smith zijn de signalen vanuit de Franse en Nederlandse overheid positief en is er geen aanleiding om vluchten te annuleren of te beperken. Om twijfelende reizigers over te halen worden alle tickets van Air France, KLM en Transavia tijdelijk flexibel en dus gratis omboekbaar. Ook krijgen Economy‑passagiers bij Air France dubbele punten.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 74
Op dit moment alleen bij vertrek uit Frankrijk lees ik. "Ook voor vertrek vanuit Nederland wordt een dergelijke actie voorbereid."
- asv60
- Amerika-expert
Even afwachten dan maar en hopen dat dat niet lang meer duurt.
-
harryh
- Amerika-expert
@asv60 KLM heeft het nu ook aangekondigd.
"Het gratis omboeken geldt dus ook voor de allergoedkoopste KLM-tickets, waarbij die optie meestal is uitgesloten. De periode om van deze flexibiliteit te profiteren is wel beperkt: van 9 tot en met 18 juni. In die periode biedt KLM ook op vijftig bestemmingen in Europa en daarbuiten lagere ticketprijzen aan. De korting en gratis omboekmogelijkheid gelden voor tickets die in die periode worden gekocht, voor reizen in de rest van dit jaar én volgend jaar"
Naar mijn mening biedt dit geen voordelen voor de VS, meer voor Europa en Azië.
Voor de VS zou het interessant kunnen zijn als je kunt annuleren, omdat de prijzen nu hoog zijn, maar dat kan niet, alleen omboeken. Daarnaast past KLM de prijzen van losse tickets niet omhoog aan bij gestegen brandstofkosten. Dus waarom zou ik dan nu boeken als er kans is dat prijzen ooit weer dalen?
"Het gratis omboeken geldt dus ook voor de allergoedkoopste KLM-tickets, waarbij die optie meestal is uitgesloten. De periode om van deze flexibiliteit te profiteren is wel beperkt: van 9 tot en met 18 juni. In die periode biedt KLM ook op vijftig bestemmingen in Europa en daarbuiten lagere ticketprijzen aan. De korting en gratis omboekmogelijkheid gelden voor tickets die in die periode worden gekocht, voor reizen in de rest van dit jaar én volgend jaar"
Naar mijn mening biedt dit geen voordelen voor de VS, meer voor Europa en Azië.
Voor de VS zou het interessant kunnen zijn als je kunt annuleren, omdat de prijzen nu hoog zijn, maar dat kan niet, alleen omboeken. Daarnaast past KLM de prijzen van losse tickets niet omhoog aan bij gestegen brandstofkosten. Dus waarom zou ik dan nu boeken als er kans is dat prijzen ooit weer dalen?
- asv60
- Amerika-expert
Lijkt me toch fijn om de mogelijkheid toet gratis omboeken te hebben. Er staat ook in het artikel op luchtvaartnieuws dat ze tickets voor 50 bestemmingen goedkoper maken. Zal wel heel toevallig zijn als onze bestemming in FL daarbij zit. Neem aan dat dat ook pas op 9 juni bekend wordt gemaakt.
Hoi allemaal ik ben nieuw op dit forum.
Februari / maart vliegen wij naar MCO.
ik hoor verhalen dat sinds 2025 er bij binnenkomst veel lastige vragen worden gesteld , telefoons worden gecontroleerd en dat mensen zelfs apart worden genomen in een kamer voor lange ondervraging.
De laatste keer dat wij naar Florida vlogen was in 2015 naar Sanford. Toen waren er geen problemen.
Verneem graag jullie ervaringen
Alvast dank
Gr Ferry
Februari / maart vliegen wij naar MCO.
ik hoor verhalen dat sinds 2025 er bij binnenkomst veel lastige vragen worden gesteld , telefoons worden gecontroleerd en dat mensen zelfs apart worden genomen in een kamer voor lange ondervraging.
De laatste keer dat wij naar Florida vlogen was in 2015 naar Sanford. Toen waren er geen problemen.
Verneem graag jullie ervaringen
Alvast dank
Gr Ferry
In november via de grensovergang Blaine de VS ingekomen. Absoluut geen lastige vragen en verzoeken om telefoon en tablet in te zien. Het ging vlot en de CBP-ers waren zeer vriendelijk.
Laat je niet gek maken door die verhalen uit de media.
Laat je niet gek maken door die verhalen uit de media.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
3 Weken geleden op Las Vegas aangekomen, kregn daar de standaardvragen : hoelang blijf je, wat is je eerste bestemming (hotel), hoeveel cash heb je bij je. Binnen 1 minuut waren we er doorheen. Laat je inderdaad niet gek maken door de verhalen die je hoort.
-
Moose91
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
In het fiscale jaar 2025 is minder dan 0,01% van de inkomende reizigers onderworpen aan een onderzoek van de mobiele telefoon. Bron: https://www.cbp.gov/travel/cbp-search-a ... ic-devices
Als Nederlander inreizend op een ESTA is de kans echt minimaal dat je onderworpen wordt aan zo'n aanvullende screening. Daar zou ik me absoluut niet druk over maken. Ze zullen je vragen wat je komt doen, wanneer je weer weg bent en of je voldoende financiële middelen hebt om de reis te bekostigen. Heb dat op een rijtje en dan is er niets aan de hand. Natuurlijk kan er nog een aanvullende vraag komen: beantwoord die rustig en dan loop je naar alle waarschijnlijkheid zo door.
Er zijn in de media allerlei horrorverhalen verschijnen die inderdaad niet fraai zijn. Maar als je dan iets verder doorleest, is dat echt niet omdat de beambte zin had om iemands leven zuur te maken. Vaak is er sprake van een ESTA/VISA overstay, mensen met een verdacht verhaal aan de grens en/of mensen met de intentie om te gaan werken om hun verblijf te bekostigen. Heb vooral voorpret en maak je niet te druk!
Als Nederlander inreizend op een ESTA is de kans echt minimaal dat je onderworpen wordt aan zo'n aanvullende screening. Daar zou ik me absoluut niet druk over maken. Ze zullen je vragen wat je komt doen, wanneer je weer weg bent en of je voldoende financiële middelen hebt om de reis te bekostigen. Heb dat op een rijtje en dan is er niets aan de hand. Natuurlijk kan er nog een aanvullende vraag komen: beantwoord die rustig en dan loop je naar alle waarschijnlijkheid zo door.
Er zijn in de media allerlei horrorverhalen verschijnen die inderdaad niet fraai zijn. Maar als je dan iets verder doorleest, is dat echt niet omdat de beambte zin had om iemands leven zuur te maken. Vaak is er sprake van een ESTA/VISA overstay, mensen met een verdacht verhaal aan de grens en/of mensen met de intentie om te gaan werken om hun verblijf te bekostigen. Heb vooral voorpret en maak je niet te druk!
Laatst gewijzigd door Moose91 op 07 jun 2026, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
harryh
- Amerika-expert
Iedere keer in 1 minuut er doorheen, niets aan de hand
- Cindy1969
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
In januari nog op MCO geweest, heb gebruik gemaakt van de MPC app en was er binnen 1 minuut doorheen, nog nooit zo snel gegaan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 13653 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 1 Reacties