Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door JeroenB »

Animal Kingdom is dan ook niet specifiek een attractie park maar een combi van educatief dierenpark waar een aantal attracties bij zitten. Er was wel een verandering met een grote show op het water maar volgens mij is die er inmiddels niet meer.

Maar je kunt nu eenmaal niet verwachten dat attracties maar een paar jaar gebruikt worden en dan vervangen worden, het zijn te dure investeringen daarvoor. Ik denk dat je je verwachtingen wat dat betreft heel erg zult moeten bijstellen. Kijk in Nederland hoeveel attracties worden daar nu vernieuwd in bijvoorbeeld de Efteling of Walibi, daar staan nog attracties uit het stenen tijdperk :D

Universal heeft nu dan grote updates gedaan maar de meeste attractie parken hebben daar de mogelijkheden niet voor en willen geld niet over de balk smijten. Wij komen al sinds 2001 in Florida en bezoeken Disney en nu we er wonen komen we er nog steeds en ja, we kennen de attracties maar het is nog steeds even ontspannen om in Disney te zijn. Wachtrijen is iets wat er altijd al was alleen had je vroeger de gratis fastpass wat nu commercieel is gemaakt net als enorm veel commercieel is gemaalt in de wereld.
Property Manager van verschillende vakantie villas en townhomes in de Kissimmee/Davenport/Haines City area.
https://enchantedvacationvillas.com
naranya
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door naranya »

Des te vaker wij in de parken komen, des te minder belangrijk zijn de attracties en genieten we meer van gewoon lekker rondlopen, zitten en eten, mensen kijken, plekjes ontdekken waar je normaal niet snel komt, etc.
DanaLTT
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door DanaLTT »

Wij zijn nu 2 weken terug. En wil toch ook wel een tegengeluid geven betreft disney. Ja het is druk. Maar door te plannen én op tijd aankomen (wat betekende dat we soms de wekker om 6.00 zetten) kan je veel doen. Wij hadden ook een 14 dagen pas, hebben echt wel top attracties meerdere keren gedaan over meerdere dagen. En ja guardians of the galaxy kwam niet onder de 75 min, maar (vind ik) als je je een beetje voorbereid en inleest en van drukte uitgaat, kan je daar ook je verwachtingen op aanpassen of niet gaan.
Wij zijn ook voor t laatst in 2018 geweest en keken onze ogen uit wat er allemaal veranderd is en bijgekomen. Studio's deden we voorheen een dagdeel, nu zijn we 3x geweest. Tron was in de ochtend prima te doen 45 - 60 min, later op de avond druk, want dat is ook een ervaring, in het donker tron. LL hebben wij bewust niet gedaan, omdat we de tijd hadden en ervan uitgingen dat we veel moeten wachten. Wat achteraf echt wel meeviel. Zolang mensen betalen blijft het in stand.

Wel eens over Animal kingdom. Op zich geen lange wachttijden 30 tot 90 (avatar) maar het park is wel over crowded, veel volk op de been waardoor het soms z'n charme mistte. Maar dat is persoonlijk.

Parkeren is ook bekend en wij namen dat op voorhand mee in budget, evenals ontbijt met stitch, takkenduur, eten matig maar het gaat om de ervaring, als je dat van te voren weet en beseft pas je daarop je verwachting aan. (Wij gingen met 2 kinderen, waarvan 1 stitch fan)

Voor ons is het een mix, ik geniet van het rondlopen, de sfeer en attracties, mijn zoon wil zoveel mogelijk attracties doen en mijn dochter vond de character meetings met prinsessen geweldig. Dus van alles wat (en man vindt alles wel goed) om aan te geven in wat voor een gezelschap wij zijn met welke wensen.
2009 West Usa
2010 NYC
2010 West-Canada
2011 N/Z/ West Usa
2012 Noord-West Usa
2013 Nieuw-Zeeland & Frans Polynesie
2015 Las vegas
2017 Florida (met dreumes)
2018 Florida (met peuter)
http://www.familieaartsmakingmemories.com
83angel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door 83angel »

wij gaan over 2 maanden naar florida.
Hebben 18 volle dagen in orlando en daarna nog een cruise.
Hebben voor 14 dagen een disney pas. Gaan met 2 kinderen van 7 en 9 jaar oud.
Nu is het echter zo dat ik een watje ben en niet in enge attracties durf. In de efteling durf ik niet in max en moritz. Oudste kind durft wel in max en moritz maar verder ook niks. Ik heb al wel wat online rides bekeken maar over sommige twijfel ik. Mijn man wil graag in rise of the resistance is dat te doen?

Wij willen ook nog 1 dag naar kennedy space center wat van de omgeving gaan kijken. Is het te doen om ook nog 1 dag naar epic te gaan?
En is in epic battle of the ministry te doen voor een angsthaas? I kkan er geen goede inschatting van maken hoe spannend deze is. Kan ik anders wel in de rij meegaan en op het laatste moment doorlopen? Al meer als een jar aan het aftellen begin er echt zin in te krijgen
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door nwolf »

Ja hoor, de attracties die je noemt zijn zeker te doen.

Rise of the resistance is meer een karratje attractie waar je door een show heen gaat. Het is een beetje zoals Rattoulle in Disney Parijs qua beleving.
Totaal niet eng maar juist spannend en leuk!

Voor Kennedy space center kijk ook even naar het draadje : viewtopic.php?f=11&t=79566
Misschien dat er in de 14 dagen dat jullie zijn een lancering is! Tickets voor Kennedy zijn relatief goedkoop via de sites uit de 1e post, dus ik zou daar kijken.

Ministry is iets heftiger, maar nog steeds niet echt over de top. Ik weet niet wat je gewend bent en of je al een keer bij Universal bent geweest maar je zou het met de harry potter attractie kunnen vergelijken. Een dagje epic is zeker te doen maar je zit wel midden in de zomervakantie dus als je er van uit gaat niet alles te kunnen doen is het altijd een optie. Bij alle attracties hebben ze de optie om door te lopen dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Maar met de disney pas heb je al veel parken en twee waterpakren dus die vakantiedagen zullen voorbij vliegen :D.
Alvast heel veel plezier, en als je nog andere vragen hebt stel ze gerust!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Blont
Amerika-ontdekker

Bericht door Blont »

Vraagje: wij gaan in september/oktober naar Florida, reizen met huurcamper.
Nú starten we in Orlando en eindigen 5 weken later ook in Orlando.
Willen zeker de parken bezoeken.
Mijn vraag is: als je een 7 dagen pas koopt moet dat dan zeven dagen aaneengesloten zijn of mag je beginnen met 2 dagen entree en dan aan het einde van onze vakantie nog een keer vijf dagen?
naranya
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door naranya »

Je kunt dan binnen 15 dagen (vanaf de geselecteerde datum) max 7 dagen de parken bezoeken.
You can use the Disney 7-Day Magic Ticket over a 15-day validity window from the date selected
https://www.attractiontickets.com/en/or ... day-ticket
dennis112
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door dennis112 »

Ik had een 4 dagen pas en die moest ik binnen 7 dagen gebruiken anders verliep die. Als ik op undercover tourist het 7 dagen ticket bekijk dan moet je die in een window van 10 dagen gebruiken. Dus je kan helaas niet eerst 2 parken doen en dan aan einde van de vakantie nog een paar.
ikbeneva
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door ikbeneva »

Hallo allemaal!

Eind juli vertrekken wij met ons gezin naar Orlando. Oorspronkelijk hadden we besloten om Disney over te slaan, omdat we verwachtten dat het erg heet en druk zou zijn. Het idee was om dan een keer een echte Disney-vakantie te doen in de meivakantie.

Maar ja… het blijft toch trekken. We zijn namelijk zo dichtbij (en allemaal nog nooit in een Disney park geweest). Vooral omdat ik op AttractionTickets een aanbieding zag voor de zomervakantie: 4 dagen, 4 parken, voor ongeveer €100 per persoon per dag.

Nu ben ik heel benieuwd naar ervaringen van mensen die eind juli in Disney zijn geweest. Is het echt zó druk als ik me voorstel? Wat zijn ongeveer de gemiddelde wachttijden? Moet ik denken aan zo'n 30 minuten per attractie, of eerder aan 120 minuten of zelfs nog langer?

In mijn hoofd zijn de wachtrijen in de meivakantie ongeveer 20 tot 40 minuten, terwijl ik voor de zomervakantie denk aan 120+ minuten. Maar misschien klopt dat beeld helemaal niet... en dat hoop ik stiekem ook! 😅

En is de hitte echt zo erg in juli? Ik lees verschillende reacties, van 'het is prima te doen' tot 'Circle of hell in summer'...

Ik hoor graag jullie ervaringen!
Moose91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Moose91 »

@ikbeneva Weliswaar geen persoonlijke ervaring, maar wel een tip.
Er zijn websites die de drukte bijhouden van attractieparken. Kijk bijvoorbeeld hier eens naar de drukte: https://queue-times.com/en-US/parks/6/calendar/2025/07
De link gaat naar een overzicht van Disney Magic Kingdom, maar bovenin kun je ook naar Epcot, Hollywood Studios en Animal Kingdom navigeren.

Voor juli 2025 laat Queue Times bijvoorbeeld zien dat de gemiddelde crowd level relatief laag was voor de Disney-parken rond Orlando: Magic Kingdom 23%, EPCOT 27%, Hollywood Studios 27%, en Animal Kingdom 39%. Per park zit er nog wel verschil in welke dag van de week je er bent.
Je kunt bovenin via de kalender terugkijken in de tijd en vervolgens per attractiepark op de dag klikken en daar de gemiddelde wachttijden zien. Ik heb niet alles uitgebreid gecheckt maar een snelle steekproef leert dat de wachttijden best meevallen. Vaak zijn er één of twee heel populaire attracties die een langere gemiddelde wachttijd hebben (>45 minuten), maar die kun je vast wat drukken door vroeg te starten en meteen naar die attractie te lopen zodat je er niet op het drukste moment van de dag bent.
Via de kalender kun je ook vooruitblikken en er wordt eind juli geen gigantische drukte verwacht, ze verwachten het eerder zelfs rustig.

Ik gebruik deze website ook voor o.a. plannen bezoek Efteling en het zal niet tot op de komma helemaal kloppen, maar qua indicatie zitten ze vaak behoorlijk in de buurt.
Misschien kan iemand hier dat wel wel beamen op basis van daadwerkelijk bezoek in die periode.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door nwolf »

Mooie tip @Moose91 !

Zal deze straks toevoegen aan de hoofdpagina.

Ik gebruik zelf altijd deze : https://www.undercovertourist.com/orlan ... july-2026/
Deze geeft een iets minder rooskleurig beeld. ZO staat Disney er al jaren om bekend heel druk te zijn in de zomermaanden omdat iedereen vakantie heeft. Dat gezegd hebbende, als je dus weet dat dit het geval is, dan kun je je er ook op voorbereiden en kan het alleen maar meevallen ;).

Mijn ervaring tot nu toe is dat wat ze in de US als gemiddeld zien qua drukte, is bij de efteling druk. En als ze het daar over druk hebben dan is het ook echt heel druk!!
Belangrijkste voor jullie @ikbeneva is ga je voor de attracties, of de sfeer die je wilt meepakken. en die deal die je noemt is dat inclusief parkhoppers of is dat 1 park per dag deal? 100,- p/p per dag is namelijk een hele scherpe prijs als je het mij vraagt en klinkt heel interessant. Zouden het hoppers zijn kun je bv in de ochtend Typhoon lagoon doen, en dan rond de middag richting een park. Je weet dat je op die manier nooit alles kunt doen qua attracties, maar je hebt wel een leuke combi van ontspannen en drukte.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
ikbeneva
Amerika-ontdekker

Bericht door ikbeneva »

Dank jullie wel allebei voor jullie super snelle reactie!

De deal is zonder parkhoppers. Het is echt één park per dag. Je mag dus ook geen parken dubbel bezoeken of zo. Het gaat om 1x Magic Kingdom, 1x EPCOT, 1x Animal Kingdom en 1x Hollywood Studios.

Wat we precies willen, verschilt denk ik ook per persoon haha. Voor mij gaat het vooral om de sfeer, maar voor mijn zoon van 14 natuurlijk vooral om de attracties. Hij heeft ADHD en daardoor is lang wachten best lastig. We hebben een abonnement op de Efteling en weten inmiddels dat ongeveer 45 minuten wachten prima gaat, maar bij 60+ minuten haakt hij vaak af en verliest hij echt zijn interesse.. is denk ik ook meer een mentaal dingetje dan dat hij dat echt niet kan. Vandaar mijn twijfel.. ik hoor altijd verhalen over wachtrijen van 90+ en 120+ minuten.

Haha lastig!!! Via de eerste link lijkt het allemaal best mee te vallen, maar de tweede schetst juist een veel minder rooskleurig beeld.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Zoals ik al eerder heb gezegd in dit topic is het beste wat je kunt doen er bij opening al zijn, dan is het het rustigst in de parken en kun je de attracties doen die het populairst zijn. Als je alvast een inzage wilt hebben kun je de Disney app op je telefoon zetten en de wachttijden monitoren zodat je ook weet wat de meest populaire attracties zijn en die meteen in de ochtend doen.

Verder zit er altijd een dip in de wachttijden rondom lunchtijd en dinnertijd.

Que warmte, ja het is vrij warm maar gelukkig heeft Disney een hoop overdekte attracties en verschillende waar je ook even lekker kunt gaan zitten om af te koelen. En loop vooral via de winkeltjes naar de volgende attractie zodat je even kunt genieten van de koelere temperaturen in de winkeltjes. En ook voor de warmte geldt natuurlijk, hoe eerder je in het park bent hoe koeler het nog is.

Hou rekening met de tijd die je nog kwijt bent om van het parkeerterrein naar het park te komen, kom daarom 30 minuten voor opening al op de parking aan.
Property Manager van verschillende vakantie villas en townhomes in de Kissimmee/Davenport/Haines City area.
ikbeneva
Amerika-ontdekker

Bericht door ikbeneva »

Dank je wel Jeroen!! Goede tips ook weer!
Wij gaan er nog heel even over na denken :-)
Bart80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Bart80 »

Ik ben met mijn gezin de afgelopen 2 zomers (juli) in Florida geweest. De eerste keer hadden we 14 dagen tickets van Universal, de tweede keer 14 dagen tickets van Disney. Het voordeel daarvan is dat je ook in die 14 dagen onbeperkt naar de waterparken kunt gaan. Want het is bloedheet en de luchtvochtigheid is erg hoog dus het is nog weleens afzien. Ook is het in de parken erg druk. Als je vroeg gaat dan kan het meevallen, maar houd er dan zelfs rekening mee dat je bij populaire attracties lang in de rij moet staan.
Veel van de rijen zijn overdekt en hebben airco, het nadeel daarvan is dan weer dat ze extreem koud staan. Wij zijn 2x verkouden teruggekomen van vakantie :D
Door de drukte hebben we veel parken in 2 dagen gedaan, dus als je 4 daagse tickets hebt dan wordt het lastig om alle attracties te doen. Mocht je dat ook niet nodig vinden, dan is het prima natuurlijk.
ikbeneva
Amerika-ontdekker

Bericht door ikbeneva »

Dank je wel, Bart! Ja, het idee is om ooit een keer in de meivakantie naar Florida te gaan en dan een 14-daags ticket te nemen. Door deze aanbieding is het nu wel erg verleidelijk om alvast kennis te maken. En ja, we zijn er toch, zo dichtbij, en we zijn nog nooit in Disney geweest!

Die vier dagen zouden in de zomervakantie ook wel ideaal uitkomen, omdat we 9 dagen in Orlando zitten en daarna nog 9 dagen in Tampa.
Maar als jullie inmiddels al voor de tweede keer zijn gegaan, dan zal het uiteindelijk toch niet zo erg zijn tegengevallen? Haha!

Ik ben wel benieuwd: hoe lang waren de wachtrijen bij jullie gemiddeld?

Het lastige is dat ik mijn planning voor Orlando en Tampa eigenlijk al helemaal af heb. Natuurlijk kan er nog wat geschoven worden, vandaar dat die 4 dagen voor nu top zouden zijn... Disney blijft toch zo'n dingetje waarvan je denkt: "Nu we er toch zijn..." 😅 ..vooral door die aanbieding!
Bart80
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Bart80 »

Populaire attracties zoals Star Wars Rise of the Resistance, Guardians of the Galaxy en Velocicoaster waren altijd wel 1,5 tot 2 uur wachten. Je zou de trucs nog kunnen proberen om bij opening park meteen naar deze attracties te lopen of 5 minuten voor sluitingstijd nog in de rij aansluiten (dat mag ongeacht hoe lang het wachten is). Ook kun je nog naar het Lightning Lane systeem kijken maar dat kan ook prijzig zijn.

Het viel zeker niet tegen, maar een hele dag in de hitte rondlopen en in wachtrijen staan kan echt slopend zijn, dus wij waren blij dat we de 14 dagen pas hadden en na elke pretparkdag een dagje strand/waterpark/zwembad konden plannen. Wij hadden ook het geluk dat zowel Typhoon Lagoon als Blizzard Beach open waren afgelopen zomer zodat we daar ook nog konden afwisselen.

De parken waar jij naartoe wilt gaan hebben we behalve Animal Kingdom allemaal 2 of meer dagen moeten bezoeken om alle attracties te doen. Als je het oké vindt om attracties over te slaan dan is het natuurlijk prima om de parken 1 dag te doen, maar het kan wellicht voor je zoon teleurstellend zijn als hij bepaalde attracties niet kan doen.
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

@ikbeneva Gewoon lekker doen, Disney is zeker een belevenis als je er nog nooit geweest bent en dat je niet alles kunt doen is dan jammer en reden om terug te komen voor nog een bezoek aan Florida want er zijn natuurlijk nog genoeg andere dingen te doen.
Miquel
Amerikafan

Bericht door Miquel »

Bedankt voor de info allemaal!
MarinerV
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door MarinerV »

Hi,

Wij gaan in oktober met z’n 4en. Via undercovertourist hebben we op 4 juli al een “slag” kunnen slaan met kaartjes voor SeaWorld, daar kregen we 2e kaartje voor Busch Gardens of Aquatica bij. Waarschijnlijk wordt het Busch Gardens maar we hebben dus de vrijheid om dit zelf te kiezen. Ik lees wat wisselende reacties over BG al zouden we zelf meer voor de dieren gaan (vrouw en oudste kind zijn net bepaald Daredevils en de jongste misschien nog wat klein).

Verder willen we nog naar Universal Studio’s toe. Is studio’s in 1 dag te doen? (Minions/Simpsons etc) Park-to-park lijkt ons al wat veel en aangezien we zo veel willen doen zijn 2 dagen misschien wat veel. Hoe denken jullie daar over?

En weet er iemand misschien tips voor aanbiedingen voor 1 dag bezoek? Ik zie ze nergens! 😅

Groet,

MarinerV
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer