Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
habo1969
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door habo1969 »

Heeft iemand wel eens 1 van de dikke auto's gehuurd die voor de Gold balie staan?
Zijn wel de teasers natuurlijk, maar meestal zeggen ze aan de balie dat ze 200 dollar per dag extrankosten.
Wij gaan volgend weekend naar Las Vegas en als autogek zou het wel mooi zijn om zo'n dikke waggie te rijden voor minder dan 100 $ per dag
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

dejong89 schreef: ↑
06 mei 2026, 20:46
Hertz Christmas Islands geeft mij best interessante tarieven voor een F150 of Standaard SUV.
Denk voor de tip: ik kon hiermee een backup maken voor Standard SUV voor $5 per dag meer dan een groep C :thumbup:
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Glorious »

Hertz Christmas Island voegt standaard 3 coverages toe in de 'inclusive rate' (zie afbeelding). Ik kan deze ook niet apart verwijderen. Als ik via een Europese site zoek krijg ik altijd 2 coverages inclusief in de prijs; de LDW en de LIS (die gebasseerd zijn op mijn voorkeur settings). De PAI/PPP lijkt dus onderdeel te zijn van een regionale pakketbundeling die Hertz hanteert.
image.png
image.png (180.1 KiB) 2742 keer bekeken
amerikavandaag
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door amerikavandaag »

Kan iemand mij globaal vertellen hoe online inchecken werkt?
Las dat je een half uur voor ophalen een bericht kreeg ofzo en dat je dan mag kiezen en de plek doorkrijgt?!
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door HennyCox »

Anderhalve week geleden op Hertz Las Vegas een auto gehuurd klasse C. Ik was in februari teruggezet van PC naar Five Star. In de rijen stond vrijwel niks qua SUV's. In de reserved rijen stonden er genoeg en ik heb een 7 persoons GMC Acadia uit deze rij genomen...bij de uitrij-booth binnen 1 minuut weg. Niks geen opmerking over een reserved!
amerikavandaag
Amerika-ontdekker

Wilde uit interesse alvast even kijken naar het online incheckttraject, maar dan staat er dit: ‘U hebt momenteel Gold Plus Rewards of Platinum status. U reservering is automatisch aangemeld.’
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

amerikavandaag schreef: ↑
25 mei 2026, 07:36
Kan iemand mij globaal vertellen hoe online inchecken werkt?
Las dat je een half uur voor ophalen een bericht kreeg ofzo en dat je dan mag kiezen en de plek doorkrijgt?!
Nog even ter aanvulling : Hertz "Online Inchedken " is niet van belang voor Gold Members
the proof of the pudding is in the eating...
amerikavandaag
Amerika-ontdekker

bedeve schreef: ↑
25 mei 2026, 10:10

Nog even ter aanvulling : Hertz "Online Inchedken " is niet van belang voor Gold Members

Daar kwam ik idd achter.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

HennyCox schreef: ↑
25 mei 2026, 08:47
Ik was in februari teruggezet van PC naar Five Star. In de reserved rijen stonden er genoeg en ik heb een 7 persoons GMC Acadia uit deze rij genomen...bij de uitrij-booth binnen 1 minuut weg.
Super !!!

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door dejong89 »

@HennyCox ohhhhh boef!
Gelukkig wel zo goud eerlijk om de trein vanaf Antwerpen te nemen 😉
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door BahamaOne »

Vorige week op PHX vrijwel alles leeg in de PC Rijen. Had een backup voor een Standard SUV maar ze hadden alleen een Chevy Blazer. Had sleutels gepakt van een VW Tiguan uit de PC rij, maar net toen ik op weg was naar de exit booth kwamen er weer wat auto’s naar de rijen, waaronder een paar Kia Carnivals. Prima auto, helaas geen 4WD maar met v6 motor iig voldoende trekkracht, schuifdeuren en plaats voor 8 met nog wat ruimte voor bagage. Omdat we toch geen uitgebreide roadtrip maken, prima auto :thumbup:
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@BahamaOne

Prachtig voorbeeld van hoe het wel kan zijn op PHX.
Ook hier veel Kia Carnivals. Die zien er best fraai uit!

Bericht door BahamaOne »

@dejong89 toen ik arriveerde op PHX zeiden ze al dat het druk was geweest. Maar zoals ook uit het filmpje blijkt staan er steeds kleinere SUV’s bij de PC rijen en is een 7/8 zitter tegenwoordig al niet meer te vinden daar. Ook al is de Kia Carnival niet echt een SUV; door de V6, iets hogere instap en zeeën van ruimte op 3 rijen toch een prima auto. :thumbup:
dennis112
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door dennis112 »

Paar weken terug in Orlando terminal B een auto opgehaald. Gewoon medium sedan geboekt dus uit PC lijn auto gepakt. Stonden alleen maar SUV's, heel veel jeeps en buicks. We hadden een jeep gepakt maar op de weg naar de villa gaf die al foutmelding op de veiligheids systemen. Volgende dag dus omgeruild nu in Terminal A maar daar hebben ze geen rijen en krijg je gewoon een wagen toegewezen. Uiteindelijk een KIA sportage gehad, was voldoende voor ons met 2 man en reedt prima, was ook redelijk zuinig.
DreCubeUSA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door DreCubeUSA »

Op 11 mei op LAX (nieuwe locatie) een auto gehuurd met PC status, medium Sedan gehuurd.
Het was wat teleurstellend. Gesproken met een greeter welke me overigens netjes wilde helpen, zag dat ik een one way trip had en dacht me daarom in een 'out of state' car (met geen CA plates) te stoppen. Beetje chatten en gevraagd of er geen leuke USA auto was (Mustang, Camaro, Charger, Challenger). Die waren er niet, ja alleen de Mustang 5.0 v8.
Aangezien er flink wat miles gereden gingen worden (one way LA -> Dallas) dat niet gedaan ivm verbruik én er moest bovendien bij betaald worden.

Hierop zelf de rijen in gedoken en dat viel dus tegen. Weinig interessante auto's in PC. Heel veel saaie sedans in matige uitvoeringen, veel mid size SUV (Jeep Compass) en héél veel Kia. Jeep Compass overwogen maar viel toch wat tegen. Er stond wel 1 verdwaalde grote pick up in PC, maar wat moet ik daarmee. Uiteindelijk na behoorlijk wat autos bekeken te hebben (criteria miles én werkende Sirius XM radio (wat bij heel veel autos niet werkte)) uiteindelijk met een Ford Bronco Sport weggereden. Was behoorlijk nieuw, 1200 miles én werkende Sirius XM radio.

Zeker niet mijn voorkeur maar wel in mijn ogen wel auto een leukere én andere auto dan dat we in Europa zien.
Auto beviel goed, was dus vrijwel nieuw. Lane assistent werkt an sich goed maar helaas is de Ford heel kritisch op stuur vast houden. Losjes beethouden werkt niet, met regelmaat vraagt ie dan keep hands on wheel (wat ik dus heb) en dus is een beweging nodig om het systeem te laten werken. Ook het assisted steering heb ik uitgezet op een gegeven moment, de Ford gaat erg van links naar rechts 'zweven' en geeft een onrustig gevoel. Dan maar zelf sturen met alleen waarschuwing als ik écht uit de lane dreig te raken. Uiteindelijk ruim 2600 miles gereden met de Bronco.
Filu
Amerika-ontdekker

Bericht door Filu »

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over welke categorie auto ik moet huren. Ik heb de status Hertz Gold President's Circle en heb nu een reservering gemaakt van een Extra Large 2WD SUV. Daarnaast heb ik nog een reservering staan bij Dollar van een CHEVROLET SUBURBAN of vergelijkbaar. Deze heb ik een aantal weken geleden gemaakt.
Nu denk ik te lezen dat wanneer je de status Hertz Gold President's Circle hebt je ook een lagere categorie auto kunt huren en toch een full size SUV kunt meenemen. Klopt dit? Aangezien we met 4 zijn en 3 weken onderweg zijn willen we graag een ruime auto hebben. Wat kan ik volgens jullie het beste doen?

Fien
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het beste kan je gewoon de categorie reserveren die je wilt hebben. Al het andere is gokken of er misschien iets naar je zin staat.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Filu schreef: ↑
08 jun 2026, 11:43
Nu denk ik te lezen dat wanneer je de status Hertz Gold President's Circle hebt je ook een lagere categorie auto kunt huren en toch een full size SUV kunt meenemen.
Volgens mij geldt dit niet voor SUV's alleen voor Sedans. :thumbup:
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

BahamaOne schreef: ↑
08 jun 2026, 13:27
Volgens mij geldt dit niet voor SUV's alleen voor Sedans. :thumbup:
Als je PC status hebt kun je een c-klasse auto huren en meenemen wat er in de PC rij staat, dat kan ook een full size SUV zijn, het ligt er maar aan wat voor auto's aanwezig zijn.

Gr.
Reny
Laatst gewijzigd door Reny op 08 jun 2026, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Als je echt een specifieke klasse zou willen dan moet je deze ook gewoon boeken.
Wij zijn maar met 2 personen en 2 grote reistassen. Dit pas altijd wel, zelfs in een midsize, maar het spelletje vinden we gewoon leuk.
Tot nu toe zijn we altijd in een midsize suv of groter weggereden maar soms is het aanbod heel beperkt. Vorig jaar hadden we tijdens labourday voor de zekerheid een midsize suv gereserveerd en dat was maar goed ook, want er was bijna geen auto meer te krijgen en de aisles waren helemaal leeg.
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer