Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
BahamaOne
Amerikafan

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door BahamaOne »

@Maartjevb mijn tip zou zijn om zowel een boeking te maken voor een midsize en een standard (of full size) SUV. Ja, er zit een prijsverschil in, maar als je dan ter plekke bent kijk je wat je het beste past qua baggage en passagiers en welk formaat je het beste vindt, en kun je de andere reservering laten vervallen. (Boek in dit geval het betaal later tarief, zodat je kostenloos kunt annuleren). :thumbup:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

BahamaOne schreef:
01 mar 2026, 11:09

Vergeet ook vooral code FB100 niet te proberen. Bij BW geeft mij deze vrijwel altijd de laagste prijs. :thumbup:
en ik kom er nu bij het boeken van Best Western Wilmington pas achter dat FB100 een promotional code is...
Tsja....aging... :thumbup:
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@bedeve en? Leverde FB100 nog een betere prijs op?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

hetzelfde tarief als mijn gebruikte corporate code...
Maar het past mijn prima omdat ik binnenkort in mijn zomeraktiviteiten declarable overnachtingen ga krijgen en daar heeft niemand iets van doen met mijn corporate code...

Groet uut Cedar City @BahamaOne
Stuur mij een PB !
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Geniet er maar lekker van! Volgende week kom ik een heel eind jouw kant op! :thumbup:
Tip? Steak eten bij Rusty’s Steakhouse ( op de weg daar Cedar Breaks NM (ook de moeite waard!))
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Begrijp niet hoe het komt want ik quote een eerder bericht maar : we zijn :offtopic: :offtopic:

Mea Culpa en ook Maxima

Ik laat het well staan omdat mijn opmerking over zomeraktiviteiten met autohuur the maken heeft,
Stuur mij een PB !
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

BahamaOne schreef:
06 mei 2026, 09:34
Het kan wel zijn dat de verhuurder de tijd naar voren haalt (ik heb er nog nooit op gelet), maar dat betekent wel dat je voor jezelf niet moet vergeten de inlevertijd naar voren te halen, anders betaal je achteraf alsnog een extra dag. :thumbup:
De inlevertijd neem ik altijd heel ruim en is altijd per 24 uur bij mij. De laatste 24 uur maak ik vaak niet eens vol omdat ik de huurauto in de regel ruim voor het afgesproken tijdstip alweer inlever. Daar maak ik mij dus nooit zorgen over, juist omdat ik genoeg speling inbouw.

Tja, en mocht de terugvlucht wel een keer enorme vertraging hebben waardoor ik later op het vliegveld hoef te zijn, dan zie ik het dan wel weer. Dan zal ik niet moeilijk doen over een dag extra. Die valt dan misschien wel weer te claimen als het in de papieren loopt. :wink:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

En een extra dag autohuur lijkt mij niet iets wat op het totale budget veel verschil maakt……kom op, ik snap dat mensen willen besparen, maar schiet vooral niet door.
Ellen1308
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellen1308 »

Net bij Hertz een huurauto geboekt. 7 persoons SUV ((K6) Hyundai Santa Fe of vergelijkbaar, 7 Pass Std 4WD/ AWD SUV) voor 1238 euro voor 19 dgn in hoogseizoen, ophalen LA wegbrengen SF

Is deze autoklasse groot genoeg voor 4 personen met 3 grote koffers en 3 trolleykoffertjes?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@Ellen1308 Dat lijkt me wel. Je had hier al eerder een vraag over gesteld, en ik had al een reeactie gegeven (zie hier). Als je graag een SUV wilt lijkt mij dit een goede keuze.
Met een 7 persoonswagen heb je een derde rij, daar kun je prima je trolleys kwijt. Ik weet niet hoe groot de koffers zijn, maar erg groot heeft geen zin omdat je dan het risico loopt dat je boven de 23 kg komt.

Wij hadden de laatste keer een medium SUV (Toyota RAV4), We waren maar met twee, maar wel met kampeerspullen. Zie de foto om een idee te krijgen.
image.png
image.png (606.06 KiB) 1177 keer bekeken
Marianne
Ellen1308
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellen1308 »

Marianne, bedankt voor je reactie. Ik was mijn vorige vraag alweer helemaal vergeten hahaha! Dat ging toen over een minivan, die hebben we eerder gehad en die was zéker groot genoeg voor alle bagage maar manlief wil liever een suv.

Het 'standard suv' bij deze auto maakt mij aan het twijfelen, maar een 7 persoons auto zou toch een grote auto moeten zijn lijkt mij.
Jullie medium zag er al groot uit, standard is toch een maatje groter dan medium toch?
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Fijne tassen die van Eastpack. Wij konden twee (en nog meer spullen) van deze tassen mooi dwars in de kofferbak van een Chevrolet Impala LT kwijt (in 2019 20 dagen 496 Euro zie ik net, dat waren nog eens mooie prijzen).
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Raymon
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Raymon »

Vraagje voor de kenners hier, ik kan het nergens expliciet vinden:
Mijn vriendin en ik huren een auto op mijn naam (want, ik heb via status match hogere status, zij wilt die moeite niet doen), we schrijven haar als tweede bestuurder erbij en betalen daarvoor. We wonen niet samen, het is niet anders.
Nu zijn we van plan om ons voor een paar dagen op te splitsen, ik blijf op één plaats en zij gaat met de auto verder. Volgens mij is dat geen probleem en kan zij gewoon in die auto rijden zonder dat ik daar als "primaire bestuurder", of omdat de boeking op mijn naam staat, er fysiek bij ben, zij is immers ook als driver geregistreerd. Of mis ik iets en moet ik er dan toch ook altijd fysiek bij zijn?
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

@Raymon ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar stel dat jouw partner een boodschap alleen gaat doen dan ben je er toch ook niet bij? En de verhuurder weet niet waar jij bent op het moment dat (in een uitzonderlijk geval) er een ongeluk gebeurt. Het lijkt mij dus niet dat je er altijd fysiek naast moet zitten. Ik heb de vraag nog even aan Gemini gesteld en die geeft dit antwoord:

Kort antwoord: Ja, dat mag gewoon. Je vriendin kan zonder problemen alleen met de auto op pad. Je hoeft er als hoofdbestuurder niet fysiek bij te zijn als zij rijdt.

Omdat ze officieel is aangemeld en geregistreerd als extra bestuurder bij de verhuurder, is zij volledig verzekerd en bevoegd om het voertuig te besturen. Het feit dat de boeking op jouw naam staat en de betaling via jouw creditcard loopt, verandert daar niets aan.

Er zijn wel een paar belangrijke spelregels en details om in je achterhoofd te houden:

Waar je even op moet letten

Het ophalen van de auto: Bij het ophalen van de huurauto moeten jullie beiden fysiek aanwezig zijn bij de balie. De verhuurder moet namelijk van allebei het rijbewijs (en soms paspoort) controleren en registreren.

De huurovereenkomst: Zorg ervoor dat haar naam ook daadwerkelijk zwart-op-wit op het huurcontract staat dat je meekrijgt. Mocht ze worden aangehouden, dan kan ze bewijzen dat ze de auto legaal bestuurt.

Pech of schade: Als er onverhoopt iets gebeurt (schade of pech), is zij gewoon verzekerd. Let er wel op dat jij als hoofdbestuurder financieel verantwoordelijk blijft. Eventuele schadeclaims of verkeersboetes worden achteraf op jouw creditcard verhaald.

Grensverkeer: Mocht ze van plan zijn om in haar eentje de grens over te gaan naar een buurland, check dan vooraf even bij de verhuurder of het contract grensoverschrijding toestaat (dit geldt overigens voor jullie allebei, ongeacht wie er rijdt).

Veel plezier alvast met de vakantie en de roadtrip!
2026 Houston - Cruise Mexico - rondje Texas
2025 Philadelphia - Cruise Bahamas - Washington | 2023 Florida
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
Familyof4
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Familyof4 »

Wij hebben een klasse L standard SUV bij Hertz geboekt voor 16 juli t/m 15 augustus in Seattle voor USD 1552 (pay later). Deze boeking staat al heel lang (vanaf september denk ik) en ik zie zelf geen betere prijzen, maar wie hier een uitdaging in ziet, ik ben benieuwd :thumbup:
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Familyof4 Ik vind het een nette prijs. Jullie gaan bijna een maand. Seattle is een dure locatie. Doe je goed.
Benieuwd of er nog wat te kiezen valt. Daarin valt Seattle toch vaak wat tegen.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Tantelotje »

Ik doe even mee met Familyof4 :D

In januari heb ik een SFAR L (Standard SUV) geboekt bij Hertz via Happytours voor 20 augustus - 11 september Vancouver - Calgary voor 2834 CAD (ong. € 1750), pay later.
Ik ben nergens nog goedkoper tegengekomen, ook niet via Avis.de/dk/is etc, maar mocht iemand tips hebben, dan graag :clap:
Heb nog nooit bij Hertz geboekt; heb voorkeur voor Alamo, maar he, als dat € 1000 scheelt is Hertz ook prima!
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Via Hertz Cayman Islands een Standard SUV AWD (SFDR) geboekt voor 25/7 tot en met 11/8 met de standard Mastercard cdp (de Mastercard gold of Amex codes gaven allemaal een hoger tarief). Ophalen bij stadskantoor Chicago (op 100 meter van ons hotel). ORD kwam ook met veel hogere prijzen voor deze klasse. Inleveren in LAX. Dus deze prijs is inclusief one way fee.
image.png
image.png (91.54 KiB) 698 keer bekeken
Chantal27
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Chantal27 »

Heeft iemand tijd/zin om mee te kijken naar een reele huurprijs voor een midsize SUV?
Huurperiode 29 mei 2026 t/m 13/6/2026. Ophaal- en inleverlocatie Chicago O'Hare.
Ik kom om 850 euro via happy tours, maar de maximale dekking is daar 300k voor schade aan anderen. Klinkt als genoeg maar soms zie je natuurlijk ook dekkingen van 1 mio, 2 mio of zelfs 10 mio.
Als 850 gewoon een goede prijs is, ga ik 'm boeken.
Alvast bedankt, groeten Chantal
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Chantal27

Even een uitje maken naar Hertz Curacao.
Gebruik CDP 522000 (Air France). Voor hetzelfde geld heb je een standaard SUV. Een midsize SUV is iets goedkoper,

image.png
image.png (31.93 KiB) 483 keer bekeken
image.png
image.png (32.13 KiB) 483 keer bekeken
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer