Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door HennyCox »

Na problemen afgelopen weken met mijn paspoortgegevens, heb ik vanochtend gewoon via de app kunnen inloggen en is de melding van fout mbt paspoort ineens verdwenen. Ook heb ik beide boardingpassen (ZWE-AMS en AMS -LAS) in mijn wallet zitten voor onze vlucht van morgen naar LV :thumbup:
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Bericht door dejong89 »

Fijn, dan moet het goed gaan komen! :thumbup:
Fijne vakantie!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door HennyCox »

@dejong89 Thanks :thumbup:
Cindy1969
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Goedemiddag, ik heb eind januari een vlucht vanaf Antwerpen (met de trein) en dan vanaf AMS door naar MIA. Uiteraard skip ik het treingedeelte.
Nu heb ik net een melding in mijn KLM app gekregen dat mijn 1e deel van de trip geannuleerd is, het stuk vanaf Antwerpen en de vlucht vanaf Amsterdam Ik ben omgeboekt op Brussel (met de trein naar AMS) en dan vanaf AMS rechtstreeks naar MIA. Dat is hetzelfde gebleven gelukkig.

Maar kan ik de trein vanaf Brussel ook straffeloos niet nemen? Ik heb net KLM al geprobeerd te bellen, 30 minuten in de wacht gestaan en opgehangen omdat ik zo weg moet. Chat lukte ook niet, te druk.

Dus ben nu omgeboekt naar Brussel-AMS-Miami ipv Antwerpen-AMS-Miami. Terugreis is hetzelfde gebleven.
Met het bellen wilde ik eigenlijk zeggen dat ik het hier niet mee eens ben en proberen of ze het hele treingedeelte uit de boeking kunnen halen. Kan ik dat proberen?

Bedankt alvast.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Ik zou zeker even een poging wagen of je niet omgeboekt kan worden naar de rechtstreekse vlucht AMS-MIA.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis CO-SD-WY-MT-UT
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis AZ,NM,UT
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: FL
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC,FL
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Coyote Buttes schreef:
02 mei 2026, 07:55
Nadat vorige week het treingedeelte van mijn heenreis ZWE- AMS-LAS was geannuleerd (trein 2.5 uur eerder, waardoor 5.5uur wachten op Schiphol) heb ik deze kunnen omzetten naar AMS - LAS.

Gisteren kreeg ik een mail dat mijn terugreis was veranderd. Opnieuw het treingedeelte. AMS - ZWE was vervallen en ik was op een vlucht van AMS - BRU gezet met 6uur wachttijd op Schiphol. Wederom deze kunnen omzetten. Wel telefonisch want online lukt dit niet. En ruim een uur wachttijd aan de telefoon.
Uiteindelijk heb ik dus een directe vlucht AMS - LAS vv eraan over gehouden.

Ik had nog gevraagd om stoelen met extra beenruimte, als een soort compensatie door de wijzigingen en de tijd/moeite die ik ermee kwijt was om de vluchten om te zetten, maar helaas, een zeer duidelijke nee.
@Cindy1969 Dus toch nog een keertje bellen Cindy! Zeg dat je zelf wel een manier vind om in Ams te komen en dat je idd op de rechtstreekse vlucht gezet wil worden.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Cindy1969
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Ga ik doen, ga straks nog even een poging wagen. Ben de rest van de dag thuis dus dan vind ik het niet zo erg om heel lang in de wacht te staan, zet hem op de speaker en hoor vanzelf wel wanneer iemand opneemt.

Dank @asv60 en @d_vdploeg !
Cindy1969
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Ik vind dit echt niet normaal. Ik sta al ruim 2 uur in de wacht. Irriteer me kapot aan het muziekje, en je krijgt niet te horen hoeveel wachtenden er voor je zijn. Via Whatsapp en Messenger niet veel beter, eerst zo'n stomme AI robot, en daarna ga je in dezelfde wachtrij.

EDIT: uiteindelijk werd ik sneller via Messenger geholpen, heb na 2.17 uur de verbinding verbroken. Ik ben prima geholpen, ben nu omgeboekt
naar AMS-MIA en MIA-AMS. Hij vroeg of ik de terugreis ook anders wilde, deze was niet gewijzigd. Heb gezegd: als dat makkelijker is, graag. Ik regel wel wat zodat ik op de terugreis opgehaald wordt in Amsterdam ipv Antwerpen ;-)

Hij zei er wel bij dat het nu kosteloos was omdat zij het stuk Antwerpen-AMS eruit gehaald hebben. Volgende keer kost het wel geld als ik wil wijzigen, dat snap ik haha! Gelukkig goed opgelost. Maar die lange wachttijden vind ik echt absurd. Was al aan het kijken naar een andere vlucht via Google Flights ondertussen, gelukkig niet nodig om helemaal te annuleren. Maar hoop niet dat ik ze nog een keer nodig heb.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Volgend jaar gaat het reizen via Antwerpen duurder worden.....gaat onze mooie escape de mist in ??

Flying Blue leden ;

Denk er aan dat je voor elke wijziging de FB lijn belt en niet de standaard KLM lijn !!

Wachttijden die hier regelmatig te lezen zijn heb ik nog nooit meegemaakt.
Dat vreselijke muziekje wel; hooguit 10 minuten
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Cindy1969 schreef:
07 aug 2026, 20:30

EDIT: uiteindelijk werd ik sneller via Messenger geholpen, heb na 2.17 uur de verbinding verbroken. Ik ben prima geholpen, ben nu omgeboekt
naar AMS-MIA en MIA-AMS. Hij vroeg of ik de terugreis ook anders wilde, deze was niet gewijzigd. Heb gezegd: als dat makkelijker is, graag. Ik regel wel wat zodat ik op de terugreis opgehaald wordt in Amsterdam ipv Antwerpen ;-)
Ja maar......scheelt je 10 XP ś
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 74

Bericht door harryh »

bedeve schreef:
08 aug 2026, 09:53
Volgend jaar gaat het reizen via Antwerpen duurder worden.....gaat onze mooie escape de mist in ??
Wat gaat er veranderen @bedeve?
Cindy1969
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

@bedeve Met XP's ben ik niet zo bezig, daar vlieg ik te weinig voor (max 1 maal per jaar naar USA)
En kreeg bij het bellen wel de keuze tussen geboekt en betaald met geld, of betaald met Miles.

Of kun je als FB member een ander nummer bellen dan?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

harryh schreef:
08 aug 2026, 11:11
bedeve schreef:
08 aug 2026, 09:53
Wat gaat er veranderen @bedeve?
Hoe ver in '27 ben jij met boeken @harryh ?
Ik heb geboekt voor januari en april.
En de prijsverschillen tussen ZWE en AMS waren voor mijn SAN en LAX boekingen minimaal
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Cindy1969 schreef:
08 aug 2026, 19:09

Of kun je als FB member een ander nummer bellen dan?
Ik zie dat je nu in een virtueel AI menu terecht komt bij 020 4747737
een pilot....
En bij het Air France nummer idem dito
Nix menukeuze Flying Blue ....
Nix "Ik wil een medewerker spreken " ... :roll:

Het door mij gekozen nummer is 020 4747747.
KLM heeft intussen ook nummer herkenning ; ik wordt automatisch doorverbonden en en begreep niet wat de kritieken waren ...
Heb nu gebeld met een niet bij KLM bekend nummer en weet nu wel waar het over gaat ....

PS ; kom je met het Air France nummer 020-6545720 bij dezselfde plek uit als met het KLM nummer ?
Laatst gewijzigd door bedeve op 09 aug 2026, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 74

Bericht door harryh »

bedeve schreef:
08 aug 2026, 20:21
Hoe ver in '27 ben jij met boeken @harryh ?
Ik heb geboekt voor januari en april.
En de prijsverschillen tussen ZWE en AMS waren voor mijn SAN en LAX boekingen minimaal
Ik ben daar nog niet mee bezig, wil in november nog naar Florida maar die prijzen met KLM/Delta blijven 150,- hoger dan eerder. En door het vertrek uit ZWE kon ik ze dit voorjaar nog niet boeken :(
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ik ben een vroegboeker @harryh ...al wast alleen maar vanwege de stoelen...
Tsja ; maar bij omboeking naar andere vlucht of naar Delta ben ik wel mijn favoriete stoel kwijt...
Mijn vrienden van de Flying Blue desk kunnen veel regelen ; maar niet de Delta of SAS stoelen.
In ieder geval heb ik nu mijn tickets tm mei '27....in juni begint mijn vakantiewerk weer.
Tm september ; dus in october weer naar de VS
Stuur mij een PB !
Cindy1969
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

@bedeve Ik had nummer 020 4747747 gebeld. Daar kon je ook niet aangeven of je FB member bent of niet (ben ik wel).
Heb net 020-6545720 geprobeerd maar kom je ook in zo'n vervelend AI menu terecht. Heb opgehangen, verder niks mee gedaan, want mijn kwestie is nu opgelost.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Sorry @Cindy1969 ik heb me in het nummer vergist ...
020 474 7737 is het Flying Blue nummer.. :sadcry:
Stuur mij een PB !
Cindy1969
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Cindy1969 »

Dank je wel @bedeve heb het nummer opgeslagen voor het geval er nog een keer iets wijzigt of dat ik vanwege een andere reden moet bellen :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer