Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Mike.USA
Amerika-ontdekker

Re: Tol opties zoals VTP en transponders (samenvatting in 1e post).

Bericht door Mike.USA »

BahamaOne schreef:
10 mei 2026, 22:33
Is het echt nodig/noodzakelijk om tolwegen te rijden? Je kunt ook de tolwegen uitzetten in je navigatie. Levert veel leukere wegen op en je komt op verrassende plekken. :thumbup:

Maar dit is waarschijnlijk voor @Mike.USA geen optie: die racet van NYC op en neer naar Miami….dan heb je weinig tijd voor andere stops dan om te tanken en te plassen, laat staan iets anders te rijden dan interstates… :shock:
Het is inderdaad een uitdagende "race" maar we willen ook nog genieten dus laten we alle opties open.
Off-topic, in eerste instantie wilden we niet naar Miami rijden maar van meerdere kanten kregen de berichten dat we echt wat zouden missen. Daarnaast zijn we dan met 4th of Juli in Miami, dat is denk ik wel leuk.
On-topic, tolwegen is inderdaad ook een optie, gisteren zitten kijken en op diverse trajecten vanaf Miami naar Jackson en Savnnah scheelt het 20 minuten.
ArCAdE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door ArCAdE »

Marielleh schreef:
10 mei 2026, 21:05
Herkenbare situatie. Wij gaan van Philadelphia naar Atlanta en vanuit daar verder naar Tampa en Orlando.
Via Amazon kun je een kastje bestellen. Dat lijkt mij geen gekke optie (behalve dan dat het dubbel de prijs is van ter plekke).
Als ik google krijg ik ook opties bij Walgreens en CVS maar ook meldingen “iis highly unlikely to find a physical SunPass PRO in a Philadelphia CVS store”.
Bijzonder dat het in zo veel staten te gebruiken is maar zo goed als alleen in Florida te kopen.

Ik dacht ik bekijk de app alvast even, die is vanuit hier niet te downloaden….
Als je een VPN opzet naar de USA kun je wel alvast een en ander bekijken en een account aanmaken bij ze. Zodra je in de VS bent kun je dan de app downloaden en installeren.
Config kan pas als je het kenteken van de auto weet volgens mij.
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

@Mike.USA
Vorig jaar heb ik zoals beschreven in dit topic de Uni transponder besteld via Amazon.com. De Uni was veel voordeliger dan de Sunpass Pro destijds.
Onze 20-daagse reis begon in Boston en eindigde in Fort Lauderdale. Ik heb daarmee tolkosten gemaakt in de volgende staten: Massachusetts, Rhode Island, New York, New Jersey, Delaware, Georgia en Florida.

Mijn totale toltransacties via Epass zijn uitgekomen op 75 USD
Vooral de tunnels en bruggen in New York, New Jersey en Delaware zijn prijzig (48 USD totaal), dit is inclusief de congestion fee voor Manhattan. We hebben onze huurauto meegenomen tijdens ons hotelverblijf in Manhattan.

De Uni heeft een kleiner bereik tov de Sunpass Pro die ook nog Kansas, Oklahoma en Texas afdekt. Maar verder ben ik heel tevreden met de functionaliteit en de app.
Mike.USA
Amerika-ontdekker

Bericht door Mike.USA »

Glorious schreef:
11 mei 2026, 11:25
Uni transponder besteld via Amazon.com
Dank voor je reactie. Heb zojuist getracht deze via Amazon.com te bestellen maar helaas shippen ze niet naar Nederland ;-( ook niet vanaf de UK site.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nwolf »

Dan dus de Sunpass Pro aanschaffen, weet je zeker dat het goed komt en wat ik er zo snel van kan vinden is de Uni niet voordeliger dan de Sunnpass qua toll charges.
Overigens hier nog een EZ Pass liggen die ik niet geactiveerd kreeg dus inmiddels ook een SunnPass Pro hier liggen.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

@Mike.USA ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat de Uni niet meer naar non-US klanten wordt verstuurd. Aangezien ik ook met een omweg (telefonisch) een account heb moeten aanmaken omdat alles in de app (E-pass) gericht is op een US klant met US adres.
Ik zie dat de SunpassPro voor zo'n 38 USD te koop is (inc shipping). Dat lijkt me dan je beste en voordeligste optie.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Tantelotje »

Wat waren we 'trots' op onszelf dat we, vorige maand bij het inleveren van de huurauto op MCO, er nu wel aan gedacht hadden om de VTP uit de auto te halen en niet aan de spiegel te laten hangen. Dat deden we 2 jaar geleden.

Misschien dat we over 2 jaar ook zover zijn dat we er zelfs aan denken om de VTP niet alleen uit de auto te halen maar ook weer aan de machine terug te geven... :oops: :mrgreen:

Gelukkig is het ook met dat tientje wat niet terug komt qua kosten nog steeds een prima manier om vanuit MCO je tol in Florida te regelen :D
naranya
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door naranya »

$10 is niet duur voor een fysieke VTP als "souvenir" :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer