Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

:sadcry: Ja de man achter de balie zal dat ongetwijfeld geadviseerd hebben...
35 % co
mmissie zorgt voor een beetje beleg op het brood.

(niet getrouwd, niet het zelfde adres, geen geregistreerd partnerschap, etc..)
In een land waar niet alleen een geregistreerd partnerschap niet bestaat maar een burgelijke stand ook niet....

Iedere reisgenoot is mijn spouse
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Ik snap @thebruins wel en zou zelf het risico ook niet hebben genomen. In Amerika is de situatie net even anders door de specifieke wetgeving in bepaalde staten, maar de algemene regel blijft: nee, zonder samenwonen of boterbriefje is het geen spouse.

Toch zijn er in de VS een paar belangrijke nuances waar je je voordeel mee kunt doen:

1. De strikte definitie van "Spouse"

In de VS is de definitie van een spouse of domestic partner bijna altijd gekoppeld aan een gezamenlijk woonadres. Omdat jullie op verschillende adressen wonen, zal een verhuurder haar niet accepteren als "gratis" partner onder de standaardvoorwaarden.

2. Californië: De grote uitzondering

Als je de auto huurt in de staat Californië, is de wetgeving zeer gunstig. Hier mag een verhuurder namelijk geen extra kosten rekenen voor een extra bestuurder, ongeacht de relatie. Je moet haar nog steeds laten bijschrijven op het contract, maar het is gratis.

Ga er in de VS niet vanuit dat ze onder "spouse" valt. De kans op een discussie over het adres is groot, en bij schade wil je dat risico absoluut niet lopen.
2026 Houston - Cruise Mexico - rondje Texas
2025 Philadelphia - Cruise Bahamas - Washington | 2023 Florida
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nwolf »

Zo, nu net terug van een vakantie Florida en helaas een wat mindere ervaring met AVIS gehad deze keer.
We hadden Ford Expedition Max (type Groot premium SUV) geboekt omdat we met 6 personen op vakantie gingen. Netjes mijn naam op het bord bij Avis dat ik naar de counter bij de parkeergarage moet dus so far, so good.
Krijg ik een auto toegewezen, is het een Hyundai Palissade waar ik de koffers nog niet eens in kwijt kon wanneer we er in gingen zitten.
Terug naar de balie en daar kreeg ik te horen dat ik een palissade had geboekt en ze niks anders hadden voor me.
Daar dus niet mee akkoord gegaan en de boeking via de app laten zien waar duidelijk stond welke auto ik geboekt had.
Toen bleef ze toch nog volhouden dat ik een klasse lager had geboekt dan dit. Heb toen om haar manager gevraagd en toen die na 10 minuten aankwam gaf hij toe dat ik een Ford had geboekt en mocht meenemen.
Moraal van het verhaal, blijf bij je standpunt voor wat je hebt geboekt (dus niet eens een upgrade) en accepteer niet lager. In dit verhaal zat de dame achter de balie er dus echt naast en als je moe/niet mondig genoeg bent kun je dus iets krijgen waar je niet voor hebt betaald!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Dank voor je verhaal @nwolf ....
En ja ; jouw moraal van het verhaal gaat natuurlijk op voor alles wat je doet in het leven....
Laatst gewijzigd door bedeve op 04 mei 2026, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Touche ;)
Meestal gaat het goed, ook met Avis maar deze ervaring wilde ik toch even delen !
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Goed gehandeld @nwolf , ik denk dat er vele mensen zouden afhaken vanwege de vermoeidheid. Wij troffen ooit een Hertz medewerker aan die bij hoog en laag beweerde dat de door mij gekozen wagen gereserveerd was voor president circle leden. Uiteindelijk moest de manager er aan te pas komen en kreeg ik mijn gelijk, want ik heb de PC status..... :?

Over Hertz gesproken. Ik ben nog even gaan shoppen bij Hertz Hong Kong. Nu heb ik meerdere reserveringen staan voor onze trip naar Washington.

1 bij Hertz categorie C met aisle keuze
1 bij National categorie Fullsize met aisle keuze
1 back up op naam van partner, bij Hertz, voor de (minimaal) gewenste klasse, een midsize suv

Alamo en Dollar heb ik ook nog open staan maar met ophalen op IAD. Een Wrangler en een Midsize suv. Maar mijn voorkeur gaat uit naar afhalen op DCA airport omdat we daar vlakbij zitten. Gelukkig hebben we nog even tot oktober. Maar het blijft een leuk spelletje.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Maartjevb »

Hallo allen,

ben nu bezig met autohuur.
Nu doe ik dat via rentalcars.com, omdat ik ergens las dat dit een goede verhuurder lijkt. Ik begrijp ook dat de belangrijkste verzekeringen er eigenlijk al in zitten. Nu wil ik boeken, maar krijg toch weer de vraag voor allerlei extra's. Wat is wijsheid? Hieronder de printscreen. Ik twijfel nu wel. Het lijkt nl. allemaal nodig en belangrijk maar heb in eerdere posts gelezen dat eigenlijk alles er al standaard bij zit waar je je voor zou moeten verzekeren.
Nog 2 vragen: het boeken bij een tussenpersoon als rentalcars lijkt goedkoper dan bij de verhuurder zelf, dit in tegenstelling tot wat ik lees op het forum. Kan dat? Het gaat om autohuur eind juli en half augustus.Het gaat om verhuurder 'budget' en heb gecheckt bij .nl/.de/.es/.be.

Vraag 2: ik lees dat ze heel kritisch kunnen zijn met aankomsttijd. Hoeveel tijd moet ik rekenen tussen landen van de vlucht en ophalen? mijn ervaring is dat er altjid vertraging kan ontstaan, is het dan zo dat je auto er niet meer is of dat je een boete krijgt voor te laat aankomen?
Vraag 3: bij de extra's staat ook: extra bestuurder. Maar ik begreep dat echtgenoot er toch vaak gratis bij zit? Moet ik dat aanklikken als we beiden af en toe willen rijden?
HIeronder de printscreen met extra's
Bijlagen
image.png
image.png (78.43 KiB) 1025 keer bekeken
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@Maartjevb Waarom plaats je hier weer dezelfde vraag, terwijl je in je (onnodige) eigen topic ook al de vraag hebt gesteld, én antwoorden hebt gekregen (NB> je hoeft daar niet hele berichten te quoten!)
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

@Maartjevb Budget komt hier niet veel voorbij (zie ook de post met kortingen) en de meeste hier boeken Hertz/Alamo/Avis omdat daar vaker betere prijzen voorbij komen met kortingscodes die van toepassing kunnen zijn voor jouw situatie (zie de specifieke post daarvoor!).
Waarom Rentalcars.com goed uitpakt dus ook geen idee maar het helpt als je iets verder kijkt dan alleen budget (wat een zusterbedrijf is van AVIS).

Of het wijs is hangt van een aantal dingen af, sommige van de onderstaande punten worden afgedekt als je een platinum CC hebt, een uitgebreide reisverzekering met pechhulp of een AMEX hebt. het is een beetje als vragen of je in Nederland echt Pechulp of een all risk verzekering nodig hebt... Gebeurt er niks heb je teveel betaalt, komt het voor zou je willen dat je het had.

tussen landen en ophalen hou ik altijd 1 1/2 uur aan, het is nooit een probleem om je auto rond die tijd op te halen, zowel eerder als later (staat ook in de verhuurvoorwaarden).

Of een echtgenoot altijd gratis is weet ik niet, ook hier dacht ik gelezen te hebben dat dit verschilt per maatschappij en zelfs per staat. Dit zou je in de kleine lettertjes moeten opzoeken bij Rentalcars.com als je perse daar wilt boeken
Maartjevb
Amerika-ontdekker

Bericht door Maartjevb »

BahamaOne schreef:
05 mei 2026, 12:16
@Maartjevb Waarom plaats je hier weer dezelfde vraag, terwijl je in je (onnodige) eigen topic ook al de vraag hebt gesteld, én antwoorden hebt gekregen (NB> je hoeft daar niet hele berichten te quoten!)
Omdat ik de tip kreeg, als reactie op die post (excuses als het onnodig was, wist niet dat het beter hier paste) om het hier nog te plaatsen
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@Maartjevb Voor welke periode zoek je? En welke locatie?
Wellicht kunnen we hier eens meekijken waardoor het allemaal een stuk eenvoudiger voor jullie wordt!
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Maartje, alle vragen over autohuur horen in dit topic.

Een spouse is bij huur in Californië altijd gratis, wel even ter plekke bij laten schrijven. Lees ook de eerste post in dit topic eens door.

Marianne
Maartjevb
Amerika-ontdekker

Bericht door Maartjevb »

dejong89 schreef:
05 mei 2026, 12:55
@Maartjevb Voor welke periode zoek je? En welke locatie?
Wellicht kunnen we hier eens meekijken waardoor het allemaal een stuk eenvoudiger voor jullie wordt!
Dat is attent. We zoeken tussen 23 juli en 14 augustus met ophaallocatie San Francisco en daar ook weer terugbrengen (dan zijn we daarna nog in SF, maar dat kan ook zonder auto m.i.). Bij Rentalcars kwam ik dan voor een aardige auto (3 grote koffers, 3 kleine: we reizen met 1 grote en 4-5 kleine) met 5 personen uit rond de 810 euro
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@Maartjevb welke klasse is een aardige auto? :thumbup:
Maartjevb
Amerika-ontdekker

Bericht door Maartjevb »

BahamaOne schreef:
05 mei 2026, 16:54
@Maartjevb welke klasse is een aardige auto? :thumbup:
Standaard of Fullsize
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Even een reactie hier omdat het andere topic (terecht) gesloten is. Had overigens al eerder gevraagd die berichten naar dit topic te verplaatsen.

image.png
Niet persé @BahamaOne. Als je de huurauto eerder ophaalt, wordt in de regel de inlevertijd ook naar voren gehaald en betaal je niets extra's. Althans, zo ging het bij mij. Haal je de auto echter later dan de afgesproken tijd op dan gaat de inlevertijd vaak niet mee.

Dat is in ieder geval MIJN ervaring. Hoeft niet bij iedereen zo te zijn.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Het kan wel zijn dat de verhuurder de tijd naar voren haalt (ik heb er nog nooit op gelet), maar dat betekent wel dat je voor jezelf niet moet vergeten de inlevertijd naar voren te halen, anders betaal je achteraf alsnog een extra dag. :thumbup:

Ik haal meestal einde dag op, en lever vroeg in de ochtend in, ik zal er volgende week eens opletten, wat er standaard op de ticket staat.
jeppiepruts
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

De inlevertijd gaat in de regel inderdaad mee naar voren, als je de auto eerder hebt opgehaald.
MAAR je hebt ook altijd een grace period die varieert van een half uur tot een uur of 2. Dus het kan ook heel goed dat je het daarom niet hebt gemerkt.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

@Maartjevb Een reguliere standaard of fullsize (Chevrolet Malibu o of een standaard of fullsize SUV?
indien je een van de laatste 2 hebt geboekt, dan kan ik er nog wel inkomen dat je kiest voor deze klasse. Een reguliere midsize of fullsize voor jullie reisgezelschap + bagage is voor niemand leuk :lol:

Bericht door Maartjevb »

dejong89 schreef:
06 mei 2026, 13:33
@Maartjevb Een reguliere standaard of fullsize (Chevrolet Malibu o of een standaard of fullsize SUV?
indien je een van de laatste 2 hebt geboekt, dan kan ik er nog wel inkomen dat je kiest voor deze klasse. Een reguliere midsize of fullsize voor jullie reisgezelschap + bagage is voor niemand leuk :lol:
Het is een
Toyota RAV4 of soortgelijk
Categorie: Intermediate
Zou moeten passen voor 1 grote koffer en 4 kleintjes (handbagage formaat). Kun je anders eens meekijken, waar ik beter een auto zou kunnen boeken. Zie door de bomen (euh...auto's en sites) het bos niet meer :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer