Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen met vorig jaar gekochte nationaal parkenpas
-
TinekeenJan
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ervaringen met vorig jaar gekochte nationaal parkenpas
Omdat niet duidelijk lijkt te zijn of de passen van vorig jaar (gekocht in december) toegang geven tot de parken stel ik de vraag hier.
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe gaat het als je toegang wilt tot een nationaal park en je toont de digitale pas van december 2025? De pas, die nog gekocht is voor $80 en die een jaar geldig zou zijn.
Moet daar dan nog $100 extra pp worden betaald?
Graag ervaringen van mensen, die na januari 2026 nationale parken hebben bezocht.
Omdat wij in september/oktober diverse parken willen bezoeken, is het handig om te weten waar we aan toe zijn.
Groet,
Tineke
Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe gaat het als je toegang wilt tot een nationaal park en je toont de digitale pas van december 2025? De pas, die nog gekocht is voor $80 en die een jaar geldig zou zijn.
Moet daar dan nog $100 extra pp worden betaald?
Graag ervaringen van mensen, die na januari 2026 nationale parken hebben bezocht.
Omdat wij in september/oktober diverse parken willen bezoeken, is het handig om te weten waar we aan toe zijn.
Groet,
Tineke
- bedeve
- Amerika-expert
- Berichten: 6405
- Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
- Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Re: Ervaringen met vorig jaar gekochte nationaal parkenpas
Op de digitale pas staat heel duidelijk tot wanneer ie geldig is
issue date
xx/xx/2025
Valid through
xx/xx/2026
Is geen woord Frans bij...
Je toont die pas cq de code die links van de tekstuele informatie staat bij het ingang hokje ; wordt gescanned en je krijgt een bon waar de geldigheid van het park bezoek opstaat en dat je daarvoor $ 0,00 betaald hebt...
issue date
xx/xx/2025
Valid through
xx/xx/2026
Is geen woord Frans bij...
Je toont die pas cq de code die links van de tekstuele informatie staat bij het ingang hokje ; wordt gescanned en je krijgt een bon waar de geldigheid van het park bezoek opstaat en dat je daarvoor $ 0,00 betaald hebt...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Coyote
- Amerika-expert
- Berichten: 14135
- Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Locatie: Heerenveen
- Contacteer:
Re: Ervaringen met vorig jaar gekochte nationaal parkenpas
Eeh...niet duidelijk?TinekeenJan schreef: ↑02 mei 2026, 23:12Omdat niet duidelijk lijkt te zijn of de passen van vorig jaar (gekocht in december) toegang geven tot de parken stel ik de vraag hier.
Heb je dit topic al doorgenomen? Daar vind je het antwoord op je vraag. Alles is daar al tot in den treure besproken.
Roland
-
TinekeenJan
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 18 jun 2019, 19:46
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Ervaringen met vorig jaar gekochte nationaal parkenpas
Jazeker had ik alle beschikbare info en topics gelezen. Ik ken het verhaal van residents en non-residents. Daaruit haal ik geen concrete ervaringen van iemand, die met een pas van 2025 ( idd geldig tot in 2026) toegang heeft gekregen tot een Nationaal Park zonder bijbetaling van $100 per persoon. Dat was mijn vraag. Er moeten hier nu toch leden zijn, die parken hebben bezocht in 2026?
Ik zou graag weten, waar we aan toe zijn. Indien mogelijk natuurlijk.
Tineke
Ik zou graag weten, waar we aan toe zijn. Indien mogelijk natuurlijk.
Tineke
-
IngridUSA
- Amerika-expert
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Locatie: West-Brabant
Re: Ervaringen met vorig jaar gekochte nationaal parkenpas
Ik snap de vraag, maar waarom die dan niet in dat bestaande topic gesteld, in plaats van weer een nieuw te openen 
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Berichten: 8422
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Ervaringen met vorig jaar gekochte nationaal parkenpas
Je pas is geldig en je mag gewoon de NP’s in zonder bijbetalen.
-
nico.q
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 09 apr 2015, 21:04
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Locatie: Groningen
Re: Ervaringen met vorig jaar gekochte nationaal parkenpas
Afgelopen twee weken 7 parken bezocht met een digitale pas die in november 2025 gekocht is.
Geen enkel probleem gehad. Wel vragen ze regelmatig om een photo id van de persoon waar de pas op geregistreerd staat.
Overigens nergens een bonnetje gekregen zoals hiervoor vermeld staat, maar die kregen we eerdere jaren ook niet met de oude ATB pas.
Kortom; wat in de andere topics staat klopt 100%. Je hebt gewoon toegang met de pas en je hoeft geen $100 per persoon te betalen.
Een nieuwe pas voor non-residents is nu $250, dat staat nu ook op de borden bij de park ingangen (wat ik voor 7 parken nog een koopje vind)
Geen enkel probleem gehad. Wel vragen ze regelmatig om een photo id van de persoon waar de pas op geregistreerd staat.
Overigens nergens een bonnetje gekregen zoals hiervoor vermeld staat, maar die kregen we eerdere jaren ook niet met de oude ATB pas.
Kortom; wat in de andere topics staat klopt 100%. Je hebt gewoon toegang met de pas en je hoeft geen $100 per persoon te betalen.
Een nieuwe pas voor non-residents is nu $250, dat staat nu ook op de borden bij de park ingangen (wat ik voor 7 parken nog een koopje vind)
-
DreCubeUSA
- Amerika-ontdekker
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 10 nov 2021, 19:00
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Ervaringen met vorig jaar gekochte nationaal parkenpas
Ik kan bovenstaande bevestigen. Digitale pas gekocht in nov 25.
Afgelopen reis in mei de pas gebruikt en geen enkel probleem, de pad (digitaal op iPhone) laten zien samen met je ID (paspoort) en je mag het park in. Geen vragen, geen kosten. Oa Grand Canyon en Petrified Forest deze ervaring dus afgelopen maand mei.
Afgelopen reis in mei de pas gebruikt en geen enkel probleem, de pad (digitaal op iPhone) laten zien samen met je ID (paspoort) en je mag het park in. Geen vragen, geen kosten. Oa Grand Canyon en Petrified Forest deze ervaring dus afgelopen maand mei.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Berichten: 3145
- Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Ervaringen met vorig jaar gekochte nationaal parkenpas
Wij zijn 15 mei teruggekomen en hebben ook diverse NP's bezocht en nergens problemen gehad. Wel werd de QR-code op de print van de digitale pas gescand en het rijbewijs erbij gecontroleerd, maar het ging overal allemaal even soepel.
Canyonlands, Capitol Reef, Arches, Zion, Death Valley en ook een aantal National Monuments. Daar dezelfde procedure.
Canyonlands, Capitol Reef, Arches, Zion, Death Valley en ook een aantal National Monuments. Daar dezelfde procedure.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 4424 Weergaves
-
Laatste bericht door IngridUSA
-
- 3 Reacties
- 9560 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 26 Reacties
- 20383 Weergaves
-
Laatste bericht door BahamaOne