In combinatie met een willekeurige data Sim prima alternatief, zonder een duurdere data+bellen sim te nemen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Ik gebruik al een paar jaar de text+ app. Hierbij krijg je gratis een telefoonnummer toegewezen. Dit nummer kun je gewoon gebruiken voor restaurant reserveringen (zoals Texas roadhouse) en kortingen bij tankstations. Dit nummer verdwijnt automatisch na een aantal dagen/weken inactiviteit, maar voor een geringe vergoeding kun je het nummer behouden.
In combinatie met een willekeurige data Sim prima alternatief, zonder een duurdere data+bellen sim te nemen.
- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Zojuit een huur-Starlink besteld voor onze reis naar Alaska en Yukon. Mijn vader is hoogbejaard en het voelt toch beter om bereikbaar te zijn. Voorgaande reizen hadden we gewoon een KPN upgrade en konden regelmatig de WIFI van campgrounds gebruiken maar ik begrijp dat Alaska en Yukon andere koek is. Iemand ervaring met huren Starlink?
-
Mappie0504
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Excuus als deze vraag al vaak voorbij is gekomen, maja 167 pagina's teruglezen (deels ook verouderd door de snelle technologieën) is nogal tijdrovend
:
Midden mei ga ik een weekje alleen naar de States, maar mijn Samsung A34 ondersteunt geen e-sim. An sich heb ik buiten het hotel niet altijd data nodig, maar in geval van nood, plus af en toe iets opzoeken of Google Maps gebruiken of een Über boeken is bereik hebben wel handig... In de VF winkel raadden ze me aan een prepaid lokale SIM kaart aan te schaffen in een telefoonwinkel ter plekke of op de luchthaven. Wat zijn andere opties?
Hierover is genoeg info op internet te vinden, maar soms zie je door de bomen het bos niet meer, en dan vliegen ook vaak de digitale termen je om de oren, waardoor je als digibeet er al vrij snel niks meer van snapt.
Dus tips zijn welkom. Al zou het uiteindelijk ook kunnen dat ik het daar ook red met louter wifi / hotspots...
Edit: ik zie dat een fysieke SIM kaart van tevoren aanschaffen ook kan. Maja, voor dat weekje heb ik wellicht maar een paar GB nodig, en vind tot nu toe alleen grotere bundels / voor langere periode...
Midden mei ga ik een weekje alleen naar de States, maar mijn Samsung A34 ondersteunt geen e-sim. An sich heb ik buiten het hotel niet altijd data nodig, maar in geval van nood, plus af en toe iets opzoeken of Google Maps gebruiken of een Über boeken is bereik hebben wel handig... In de VF winkel raadden ze me aan een prepaid lokale SIM kaart aan te schaffen in een telefoonwinkel ter plekke of op de luchthaven. Wat zijn andere opties?
Hierover is genoeg info op internet te vinden, maar soms zie je door de bomen het bos niet meer, en dan vliegen ook vaak de digitale termen je om de oren, waardoor je als digibeet er al vrij snel niks meer van snapt.
Dus tips zijn welkom. Al zou het uiteindelijk ook kunnen dat ik het daar ook red met louter wifi / hotspots...
Edit: ik zie dat een fysieke SIM kaart van tevoren aanschaffen ook kan. Maja, voor dat weekje heb ik wellicht maar een paar GB nodig, en vind tot nu toe alleen grotere bundels / voor langere periode...
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Waarom voor dat ene weekje niet een databundel voor Amerika via je eigen provider aanschaffen? Zeker als je aangeeft slechts enkele Gb's nodig te hebben. Heb je daar al eens naar gekeken of dat mogelijk is?
En inderdaad, anders ter plekke een Walmart/Target binnenstappen voor fysieke simkaart + databundel. Dat heb ik ook jaren gedaan. Mijn voorkeur was dan wel een simkaart van AT&T.
Roland
En inderdaad, anders ter plekke een Walmart/Target binnenstappen voor fysieke simkaart + databundel. Dat heb ik ook jaren gedaan. Mijn voorkeur was dan wel een simkaart van AT&T.
Roland
-
Mappie0504
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik heb Vodafone, niet superveel opties daar. Ja, een Alles in 1 Wereld XXL voor € 15, dat is 500 MB. Niet veel, maja is wellicht een optie.
Heb trouwens begrepen dat als ik een fysieke USA SIM-kaart neem mijn telefoon simlockvrij moet zijn. Zelfs daar kwam ik moeilijk achter (zelfs na een IMEI check wist ik het niet zeker), maar denk van wel. Zo weinig verstand heb ik ervan. Maar oke, heb nog 2 weekjes om te kijken wat ik ga doen. Zal uiteindelijk wel goedkomen.
Edit: oh wacht, die € 15 van die Vodafone bundel is per dag, laat maar zitten, die optie valt ook af. Tenminste, neem aan dat een lokale SIM kaart goedkoper is...
Heb trouwens begrepen dat als ik een fysieke USA SIM-kaart neem mijn telefoon simlockvrij moet zijn. Zelfs daar kwam ik moeilijk achter (zelfs na een IMEI check wist ik het niet zeker), maar denk van wel. Zo weinig verstand heb ik ervan. Maar oke, heb nog 2 weekjes om te kijken wat ik ga doen. Zal uiteindelijk wel goedkomen.
Edit: oh wacht, die € 15 van die Vodafone bundel is per dag, laat maar zitten, die optie valt ook af. Tenminste, neem aan dat een lokale SIM kaart goedkoper is...
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 73
Ben sinds gisteren in de VS. Installatie was simpel, had ik in NL al gedaan. Direct connectie bij aankomst met T-Mobile. Prima bereik hier. Snelle verbinding en wat ik belangrijk vind, een IP adres in de VS inderdaad.d_vdploeg schreef: ↑16 apr 2026, 11:44Next link gebruikt zo te zien T-mobile als netwerk en daar ben ik dan weer minder fan van. Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen, wij vertrekken op Koningsdag weer 3 weken die kant op. Mijn ervaring is tot nu toe geweest dat T-mobile toch wel het minste bereik heeft.
Is het in zo'n geval niet beter om voor een esim te gaan die bijvoorbeeld Verizon of AT&T ondersteunt, ook al is dat een aanbieder die IP routing via het VK heeft? Of maakt zo'n IP routing via de VS en ook de latency echt het verschil? Ook op T-mobile? M.a.w. wel of geen bereik?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht