Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis WouterjanS: SF to Denver in 2027.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Reis WouterjanS: SF to Denver in 2027.

Bericht door paulr »

Hoi,
mooie reis, wordt steeds beter :-)
Ik heb niet alles terug gelezen, dus wellicht al gemeld: bij ál onze reizen langer dan 3 weken is ons schema uiteindelijk anders geworden dan gepland ! Soms door bosbranden (omrijden, Alaska), soms door overstromingen (Yellowstone 2 weken dicht), soms omdat het gewoon aan de andere kant van de bergen lekker weer was (keertje Banff 18c regen omgezet naar Golden 24c zon, Mount Rainier regen/sneeuw/mist 16c, maar 40 km uit de bergen naar het westen 29c en zon). Soms heeft dat wat geld gekost omdat we camping/hotel/cabin niet meer konden annuleren en het zo gelaten hebben, soms konden we zonder kosten annuleren of nachten verzetten. Begroot hier gewoon wat voor en ga dan niet kost wat kost je schema volgen. Dan maakt de reis straks nog leuker !
Paul
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

@paulr Dat is wel een goeie tip Paul! Had je destijds al een plan B voor dingen liggen of op dat moment improviseren? Want ik zou niet weten wat we ipv Yellowstone zouden gaan doen als dit plots dicht blijkt te zijn na Grand Teton. :')

Maar goede tip om daar vooral al beetje op bedacht te zijn, zowel mentaal als qua budget :)
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Yellowstone ging dicht toen we al onderweg waren vanuit Moab naar het noorden…. Eigenlijk geen plan B, maar natuurlijk wel mogelijkheden in mijn achterhoofd voor mogelijke andere of volgende reizen. Toen onderweg heel snel wat campings in RMNP geboekt en die avond voor 8-9 nachten de route omgegooid naar Colorado. Viel nog niet mee, we waren met vrienden onderweg in 2 x C30 camper (dus minder camperplaatsen beschikbaar). Voor jou is echt naar een andere regio wat lastiger, want je hebt zo’n beetje alles in het westen al in je route…. Bij jou zal het dus waarschijnlijk gaan om wat te vertragen of versnellen, en dan weer aansluiten op wat je al geboekt hebt…
Paul
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij maken thuis ook altijd een strak schema en dat wil onderweg ook nog weleens wijzigen. Soms door overmacht als overstromingen in Yellowstone, bosbranden of hurricane Helene, soms ook omdat het ter plekke toch anders is dan thuis en je wat anders wilt. Voor voorbeelden van wijzigingen tijdens de reis kun je onze verslagen van 2023 en najaar 2024 lezen.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ik sla alles op in google maps wat ik interessant vind en tegen kom op internet/tv om ooit te bezoeken. Bezienswaardigheden, campsites, restaurants, whatever. Ik kom er misschien nooit, maar een plan b/c, je weet nooit.
27 States so far...
wouterjanS
Amerikafan

Ja dat afwijken van de route is ons nog nooit overkomen maar ik weet dat het soms nodig is. Gaat wel geheel tegen mijn planningsbrein in hoor haha.

Ik vroeg mij nog iets anders af. De route hoe wij hem nu hebben. Wij hebben deze nu deels gebaseerd op dat we willen eindigen rond 4th of july.
Maar is deze qua weer en temperatuur een beetje logisch zo eind mei tot begin juli? Of is het waar we zijn dan vaak (te) warm? We hebben hem zo gepland dat we in het begin Utah enzo hebben waar het naar mijn idee het heetst kan worden, en later wat meer noordelijk trekken.

Maar ik merk gewoon dat als het 30+ is, we totaal waardeloos zijn qua energie ect. Dus ik zou het zonde vinden om de periode enkel aan te houden vanwege 4th of july. Naar mijn idee zitten we redelijk prima qua aangenaam weer, maar ben ook wel benieuwd hoe andere hier naar kijken?
(HIer nog even in de herhaling.)
25-May-27 Day 0 Tuesday Home -> Schiphol, Nederland
26-May-27 Day 1 Wednesday Schiphol -> San Francisco, California
27-May-27 Day 2 Thursday San Francisco -> San Francisco, California
28-May-27 Day 3 Friday San Francisco -> San Francisco, California
29-May-27 Day 4 Saturday San Francisco -> San Francisco, California
30-May-27 Day 5 Sunday San Francisco -> Yosemite, California
31-May-27 Day 6 Monday Yosemite -> Yosemite, California
01-Jun-27 Day 7 Tuesday Yosemite -> Yosemite, California
02-Jun-27 Day 8 Wednesday Yosemite -> Yosemite, California
03-Jun-27 Day 9 Thursday Yosemite -> Mammoth Lakes, California
04-Jun-27 Day 10 Friday Mammoth Lakes -> Panamint Springs, Nevada
05-Jun-27 Day 11 Saturday Panamint Springs -> Las Vegas, Nevada
06-Jun-27 Day 12 Sunday Las Vegas -> Cedar City, Utah
07-Jun-27 Day 13 Monday Cedar City -> Capitol Reef National Park, Utah
08-Jun-27 Day 14 Tuesday Capitol Reef NP -> Capitol Reef NP, Utah
09-Jun-27 Day 15 Wednesday Capitol Reef NP -> Moab, Utah
10-Jun-27 Day 16 Thursday Moab -> Moab, Utah
11-Jun-27 Day 17 Friday Moab -> Moab, Utah
12-Jun-27 Day 18 Saturday Moab -> Moab, Utah
13-Jun-27 Day 19 Sunday Moab -> Salt Lake City, Utah
14-Jun-27 Day 20 Monday Salt Lake City -> Lava Hot Springs, Idaho
15-Jun-27 Day 21 Tuesday Lava Hot Springs -> Grand Teton National Park, Wyoming
16-Jun-27 Day 22 Wednesday Grand Teton NP -> Grand Teton NP, Wyoming
17-Jun-27 Day 23 Thursday Grand Teton NP -> Grand Teton NP, Wyoming
18-Jun-27 Day 24 Friday Grand Teton NP -> Yellowstone, Wyoming
19-Jun-27 Day 25 Saturday Yellowstone -> Yellowstone, Wyoming
20-Jun-27 Day 26 Sunday Yellowstone -> Yellowstone, Wyoming
21-Jun-27 Day 27 Monday Yellowstone -> Yellowstone, Wyoming
22-Jun-27 Day 28 Tuesday Yellowstone -> Yellowstone, Wyoming
23-Jun-27 Day 29 Wednesday Yellowstone -> Red Lodge, Montana
24-Jun-27 Day 30 Thursday Red Lodge -> Buffalo, Wyoming
25-Jun-27 Day 31 Friday Buffalo -> Custer, South Dakota
26-Jun-27 Day 32 Saturday Custer -> Custer, South Dakota
27-Jun-27 Day 33 Sunday Custer -> Custer, South Dakota
28-Jun-27 Day 34 Monday Custer -> Badlands, South Dakota
29-Jun-27 Day 35 Tuesday Badlands -> Nebraska, Nebraska
30-Jun-27 Day 36 Wednesday Nebraska -> Rocky Mountain NP, Colorado
01-Jul-27 Day 37 Thursday Rocky Mountain NP -> Rocky Mountain NP, Colorado
02-Jul-27 Day 38 Friday Rocky Mountain NP -> Rocky Mountain NP, Colorado
03-Jul-27 Day 39 Saturday Rocky Mountain NP -> Georgetown, Colorado
04-Jul-27 Day 40 Sunday Georgetown -> Georgetown, Colorado
05-Jul-27 Day 41 Monday Georgetown -> Denver, Colorado
06-Jul-27 Day 42 Tuesday Denver -> Home, Nederland
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ik ben niet rond de 4th in Colorado geweest, wel in Canton, Texas. Was overdag f***ing hot. Maar de 4th meemaken op het platteland, de optocht door het stadje en savonds het vuurwerk ergens in een weiland, geweldig om mee te maken.
27 States so far...
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Ook wij vinden het vaak snel te warm, maar..... de hitte in Arizona en Utah is echt wel heel anders dan hier ! Tussen dag 10 en 20 zal het inderdaad lekker warm zijn. Wij hebben in die periode vaak temperaturen tussen de 30 en 40 graden gehad daar. Maar het is zo'n droge warmte dat je er eigenlijk weinig last van zal hebben. Voldoende drinken, want je zweet daardoor haast niet. Vaak is er ook een lekker windje in de periode en regio. Ik zou me dus niet al te druk maken daarover, je route is zo prima !
wouterjanS
Amerikafan

Weet iemand hoelang van te voren Moraine Park Campground (RM NP) te reserveren is? Ik kan dat op https://www.recreation.gov/camping/camp ... 3?tab=info niet vinden of ik kijk scheel.

Edit: Uiteraard vind ik het net nadat ik hier gepost hebt. " 6-month rolling basis"
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De meeste campings zijn 6 maanden van te voren te reserveren. Uitzonderingen zijn Yosemite en Yellowstone.
Ik zie nu dat je in het Memorial Day weekend in Yosemite bent. Dat is eigenlijk niet handig. Als je dat zo houdt is het niet zo gek om in elk geval voor die eerste twee nachten daar iets te boeken want een camping vinden zal daar dan erg lastig worden. Je kunt andere accommodatie - zoals Curry Village of Housekeeping Camp - een jaar van te voren boeken.

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

Ja daar kwam ik een paar weken terug ook achter. Verre van ideaal maar qua planning weet ik hem niet zo te schuiven dat we memorial day weekend helemaal missen. Het liefst zouden we camperen in Yosemite maar evt kan Housekeeping ook. Beide zijn een jaar van te voren te boeken dus dan maar klaar zitten zodra ze vrij komen. Ik moet nog even uitzoeken welke dag/tijd dat exact gaat zijn :shock:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik neem aan dat het vanaf die maandag niet zo'n groot probleem zal zijn, dus je kunt altijd de laatste nachten een camping proberen als je daar wilt kamperen.
Volgens mij is alles via www.travelyosemite.com een jaar van te voren te boeken. Ik vermoed om 16.00 uur onze tijd, maar dat zou je eens uit kunnen proberen.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer