Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur Denver -> Seattle over Canada

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Kobrakai
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Autohuur Denver -> Seattle over Canada

Bericht door Kobrakai »

Hallo,

Wij trekken deze zomer van Denver naar Seattle waarbij we via Glacier NP richting Canada trekken, om dan vanuit Vancouver Island de ferry te nemen richting USA voor het inleveren in Seattle.

De auto is nu geboekt via AutoEurope bij Thrifty.

Wat ik nu niet goed weet is ofdat ik dit moet aangeven dat we ook in Canada zullen rijden, en zo ja of ik mij dan aan extra kosten moet verwachten. In het verleden heb ik al eens een auto gehuurd in Toronto waarmee we naar de US zijn gereden en toen hebben we niets gedaan en was er ook geen probleem.

Nu is het andersom, en ik lees veel tegenstrijdige informatie.

Dank!

Gr.
Dimitri
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur Denver -> Seattle over Canada

Bericht door dejong89 »

Wij hebben dit in het verleden 2x gedaan. Hertz en National, beide geen enkel probleem en niets aangegeven.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Kobrakai schreef:
21 apr 2026, 13:07
Wat ik nu niet goed weet is ofdat ik dit moet aangeven dat we ook in Canada zullen rijden, en zo ja of ik mij dan aan extra kosten moet verwachten. In het verleden heb ik al eens een auto gehuurd in Toronto waarmee we naar de US zijn gereden en toen hebben we niets gedaan en was er ook geen probleem.
In de regel is het geen probleem om met een huurauto uit Amerika de Canadese grens over te steken maar het wordt wel aangeraden dit te melden bij het ophalen van de huurauto. Dit is wat mijn AI-Goolge friend erover zegt:
image.png
image.png (40.86 KiB) 446 keer bekeken
Kijk je huurvoorwaarden erop na. Het zal er ongetwijfeld in staan.

Normaal gesproken zijn er geen extra kosten aan verbonden maar al zou dat wel zo zijn, dan zou dat nooit een reden mogen zijn om het niet te melden. Stel er gebeurt wel wat in Canada en je hebt het niet gemeld. Better safe than sorry denk ik dan maar...

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

De kans dat er iets gebeurt is uiteraard heel klein maar bij veel autoverhuurders is de auto niet verzekerd terwijl deze op een ferry staat. Schade door het schuiven van de auto op het dek of tijdens het op- en afrijden is soms voor eigen risico.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer