Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

North Cascades NP

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

North Cascades NP

Bericht door jill1234 »

Zomer 2027 willen we weer op camperreis; diverse routes al opgesteld en nu tot een globale route gekomen die we verder uit willen werken; North Casades NP is hierin opgenomen ; ik werd enthousiast van mooie plaatjes op internet, maar hier op het forum lees ik minder enthousiaste geluiden.
Ons idee is om de Maple Pass Loop te lopen (12 km, 4-6 uur, zeg dus maar zeker 6 uur ;)), De kortere Blue Lake Trail (5 km) en de Thunder knob trail met uitzicht over Diabola Lake (5.5 km). Verder natuurlijk scenic route 20.
Ons lijkt dit prachtig maar ik kan weinig tot niks vinden over de ervaringen van mede forummers voor wat betreft deze wandelingen.
We zouden 2 volle dagen willen inplannen voor dit park. Verder op de planning: Mount Rainier, Glacier NP, Yellowstone en Grand Teton. (Deze laatste 2 hebben we eerder al bezocht)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Almere vak V
Amerika-expert

Re: North Cascades NP

Bericht door Almere vak V »

Ik denk dat dit vooral komt omdat het in een uithoek ligt. Geen grote stad in de buurt. En het Noordwesten is nu eenmaal niet het populairste gedeelte van Amerika. Waar hier of op welk forum dan ook pagina's vol over geschreven worden.

Vrienden van ons wonen aan de noordwest kant van de Cascades en kijken uit op Mt Baker. Wij vinden het prachtig al die bergen. Het ongerepte, De rust. De stilte. Wij wonen op Mt Hood in Oregon. Dat is op zich ook rust en stilte. Maar binnen een half uur zit je al in alle hectiek die richting Portland leidt. Voor veel mensen is dat een aantrekkelijke combi. Kijk maar naar Seattle en Mt Rainier. Die combi ga je in de Cascades nooit gevonden krijgen. En misschien is dat wel een voordeel. Zeker als je op zoek bent naar die rust en stilte.

Een ander mooi voorbeeld in dit geval is Hells Canyon. Daar hoor je nooit iemand over. En dat snap ik ook wel want die ligt in een volkomen uithoek. Maar als je daar ooit 1 keer geweest bent voel je nooit meer de behoefte om naar de Grand Canyon te gaan. Allereerst is die kleiner en minder diep. Maar het meest positieve, je komt er niemand tegen. Er worden geen bussen vol met toeristen gedropt. Er vliegen geen helikopters af en aan.

En dan nog, wat wij in Oregon en Washington State druk vinden. Dat vinden ze in de echt toeristische gebieden van Amerika waarschijnlijk een krankzinnig rustige en stille dag.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Dat klinkt goed; wij houden juist van rust en ruimte; het leukste deel van de Panorama trail in Yosemite vonden we het stuk van Glacier Point naar de Nevada Fall; daarna werkt het drukker en dan vinden we de beleving echt minder ;-) We puzzelen nog even verder maar mooie kanshebber is het zeker en ligt goed op de route vanuit Glacier NP richting Seattle.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
HildeV
Amerikafan

Bericht door HildeV »

Zeker doen hoor. Er wordt hier in mijn ogen veel te vaak aangeraden om North Cascades over te slagen. Hoewel wij er ook sneller doorheen zijn gegaan dan gepland omdat er een gedeelte nog aan het branden was en het niet echt weer was voor de geplande raftingtrip vond ik de Highway 20 best de moeite en Winthrop een leuk dorpje. Wij hebben op de Panorama Point campground gestaan de eerste nacht van onze campervantrip en dat was rustig en mooi plekje op een goede afstand van Seatac waar we onze van moesten gaan ophalen.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Zeker doen. Hoe minder drukte des te beter!
Wij zijn er 1x geweest maar we zouden heel graag nog een keer terug gaan en er dan langer verblijven en als er wat minder sneeuw ligt. We waren net iets te vroeg in het seizoen. Destijds sliepen we in the North Cascades inn. Klein maar heel fijn
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer