Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Lake Louise en Moraine boeken
Re: Lake Louise en Moraine boeken
@Martin & Marianne
Van 09.09 - 12.09.26 in https://www.trufflepigs.com/lodge
Ik zie (nog) niets staan op jullie blog - Hoe ziet jullie reis eruit?
Onze reis:
Wij starten (20.08.26) in Seattle (2 nachten)
- 3 nachten Packwood (Mount Rainier N.P.)
- 1 nacht Forks (Hoh Rainforest/Tidepooling)
- 1 nacht Port Angeles
- 2 nachten Port McNeill (https://seawolfadventures.ca/grizzly-be ... wild-tour/)
- 1 nacht Telegraph Cove
- 2 nachten Campbell River (o.a.Elk Falls P.P.)
- 2 nachten Vancouver (Highlights)
- 1 nacht Pemberton (https://www.whistlerblackcomb.com/explo ... ridge.aspx)
- 2 nachten Clearwater (Wells Gray P.P.)
- 3 nachten Jasper
- 3 nachten Field
- 2 nachten Waterton Lakes N.P.
- 4 nachten East Glacier Park
- 3 nachten West Yellowstone
- 3 nachten Jackson
- 1 nacht Dutch John
- 3 nachten Moab
- 1 nacht Monument Valley
- 3 nachten Rockville (Zion N.P.)
Vliegen: 02.10.26 terug
Van 09.09 - 12.09.26 in https://www.trufflepigs.com/lodge
Ik zie (nog) niets staan op jullie blog - Hoe ziet jullie reis eruit?
Onze reis:
Wij starten (20.08.26) in Seattle (2 nachten)
- 3 nachten Packwood (Mount Rainier N.P.)
- 1 nacht Forks (Hoh Rainforest/Tidepooling)
- 1 nacht Port Angeles
- 2 nachten Port McNeill (https://seawolfadventures.ca/grizzly-be ... wild-tour/)
- 1 nacht Telegraph Cove
- 2 nachten Campbell River (o.a.Elk Falls P.P.)
- 2 nachten Vancouver (Highlights)
- 1 nacht Pemberton (https://www.whistlerblackcomb.com/explo ... ridge.aspx)
- 2 nachten Clearwater (Wells Gray P.P.)
- 3 nachten Jasper
- 3 nachten Field
- 2 nachten Waterton Lakes N.P.
- 4 nachten East Glacier Park
- 3 nachten West Yellowstone
- 3 nachten Jackson
- 1 nacht Dutch John
- 3 nachten Moab
- 1 nacht Monument Valley
- 3 nachten Rockville (Zion N.P.)
Vliegen: 02.10.26 terug
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zag het inderdaad staan, in Field. Is een half uur rijden naar die parking.
Er is al een blog, met de planning, zie https://martinenmarianne2026.blogspot.c ... nning.html. Maar inderdaad nog niet in het totaal-overzicht. We weten ook nog niet helemaal zeker of we gaan, de tickets zijn nog niet geboekt.
Voor de zonsopkomst zitten jullie in september een stuk beter! Als wij er zijn komt hij om half 6 al op.
Marianne
Er is al een blog, met de planning, zie https://martinenmarianne2026.blogspot.c ... nning.html. Maar inderdaad nog niet in het totaal-overzicht. We weten ook nog niet helemaal zeker of we gaan, de tickets zijn nog niet geboekt.
Voor de zonsopkomst zitten jullie in september een stuk beter! Als wij er zijn komt hij om half 6 al op.
Marianne
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is ons gelukt om een bus te reserveren, tussen 7 en 8 uur. Ik had gelukkig een laag nummer. Het gaat wel snel, een kwartier later kon je alleen nog maar na 12.00 uur vertrekken. De hele vroege bussen naar Moraine Lake waren ook erg snel vol zag ik. Hopelijk is het jullie gelukt @Minonbos !
Marianne
Marianne
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Zoals al aangegeven is het inderdaad vanaf de "Paid parking at Lake Louise Lakeshore parking lot. The parking fee is not included in the Alpine Start shuttle ticket." En vergeet hier dus niet dat de parking $42 kost en ik weet niet of ze plaatsen vrijhouden voor diegenen die met de shuttle bussen gaan. De parking bij Lake Louise Lakeshore is vlug volzet (zelfs in de ochtend).
@Martin & Marianne
Lucky you!
Helaas niet gelukt.
Ik heb een ticket tussen 10:00 - 11:00 uur, was eerste mogelijkheid naar Lake Louise.
Overige dagen waren ook al vroeg vol inclusief Moraine Lake
Lange wandeling was al gepland voor Lake Louise.
Einde middag hopelijk nog plek in de shuttle voor Moraine Lake: The Rockpile Trial.
Weet jij of reservering in de Apple Wallet gezet kan worden?
Wil je t.z.t. laten weten wat je ervaringen zijn.
Mooie wandelingen alvast gewenst en ENJOY!!
H.G. Miranda
Lucky you!
Helaas niet gelukt.
Ik heb een ticket tussen 10:00 - 11:00 uur, was eerste mogelijkheid naar Lake Louise.
Overige dagen waren ook al vroeg vol inclusief Moraine Lake
Lange wandeling was al gepland voor Lake Louise.
Einde middag hopelijk nog plek in de shuttle voor Moraine Lake: The Rockpile Trial.
Weet jij of reservering in de Apple Wallet gezet kan worden?
Wil je t.z.t. laten weten wat je ervaringen zijn.
Mooie wandelingen alvast gewenst en ENJOY!!
H.G. Miranda
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat jammer Miranda! Maar is het voor die vroege bus niet ook mogelijk om twee dagen van te voren te reserveren? Wie weet lukt het dan wel.
Al die reserveringen maken het plannen wel erg lastig of zelfs onmogelijk. Wij hebben nu Moraine Lake om 12.00 uur maar misschien hadden we later moeten gaan zodat we in de ochtend nog iets anders hadden kunnen doen - helaas niet goed over nagedacht vanmiddag. Emerald Lake staat ook nog op ons lijstje. Misschien toch maar erg vroeg opstaan dan.
Wij gaan weer een blog bijhouden, en anders laat ik hier onze ervaringen zeker weten!
Geen idee of de reservering in de wallet gezet kan worden.
Marianne
Al die reserveringen maken het plannen wel erg lastig of zelfs onmogelijk. Wij hebben nu Moraine Lake om 12.00 uur maar misschien hadden we later moeten gaan zodat we in de ochtend nog iets anders hadden kunnen doen - helaas niet goed over nagedacht vanmiddag. Emerald Lake staat ook nog op ons lijstje. Misschien toch maar erg vroeg opstaan dan.
Wij gaan weer een blog bijhouden, en anders laat ik hier onze ervaringen zeker weten!
Geen idee of de reservering in de wallet gezet kan worden.
Marianne
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor zover ik weet moet je maar voor 1 meer reserveren. Dus als je een ticket voor Lake Louise hebt en er blijft nog tijd over, kan je dezelfde dag nog met de Lake connector shuttle naar Moraine Lake. Je kan bij wijze van spreken de hele dag heen en weer pendelen tussen beiden meren, zolang je 1 ticket voor 1 van de meer waar je dan dus ook eerst naartoe zal gaan.
@AnnInBC
Klopt, je hoeft idd maar voor 1 meer te reserveren.
Op bevestiging staat onder “Booking Type”: Shuttle to Lake Louise and Moraine Lake (Banff)
Heb nog wel 1 vraag.
START: Depart from the Lake Louise ski resort, 1 Whitehorn Rd, Lake Louise, AB, TOL 1EO
UITSTAPPLAATS: Lake Louise
Vraag: Als wij van Lake Louise naar Moraine Lake willen, is dit een rechtstreekse shuttle of moeten wij bij START overstappen naar Shuttle Moraine Lake?
Klopt, je hoeft idd maar voor 1 meer te reserveren.
Op bevestiging staat onder “Booking Type”: Shuttle to Lake Louise and Moraine Lake (Banff)
Heb nog wel 1 vraag.
START: Depart from the Lake Louise ski resort, 1 Whitehorn Rd, Lake Louise, AB, TOL 1EO
UITSTAPPLAATS: Lake Louise
Vraag: Als wij van Lake Louise naar Moraine Lake willen, is dit een rechtstreekse shuttle of moeten wij bij START overstappen naar Shuttle Moraine Lake?
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je begint dus vanaf Lake Louise ski resort en neemt daar een bus richting Lake Louise. Bij Lake Louise Lakeshore is er een Lake connector shuttle die elke 30 minuten komt en je van en naar Moraine Lake brengt. Dus zo'n Lake connector shuttle is ook te vinden bij Moraine Lake, zou je terug naar Lake Louise willen. Als ik me niet vergis zijn er bij beide meren dan ook nog de shuttles die elke 30 minuten komen om je terug naar het Lake Louise ski resort te brengen (waar je begint).
Helaas niet gelukt, had een alarm/herinnering in mijn telefoon gezet maar alsnog gemist en nu is alles natuurlijk uitverkocht, balen!
Kun je savonds wellicht wel zelf met de auto naar Lake Louise?
Morraine gaat niet dat weet ik maar wellicht Louise wel?
Lake Ohara hadden we ook geen succes met de loting en nu hier ook pech.
Er is nog genoeg over natuurlijk in de omgeving maar toch
Kun je savonds wellicht wel zelf met de auto naar Lake Louise?
Morraine gaat niet dat weet ik maar wellicht Louise wel?
Lake Ohara hadden we ook geen succes met de loting en nu hier ook pech.
Er is nog genoeg over natuurlijk in de omgeving maar toch
2018 Florida
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
2022 California + Hawaii
-
Moose91
- Amerika-ontdekker
@JVDP78 Vergeet niet dat twee dagen voordat je de shuttle wil pakken er weer plekken worden vrijgegeven door Parks Canada. Op dit moment zijn slechts 40% van de beschikbare tickets verkocht. Zet vast een reminder in je agenda twee dagen voordat je de shuttle wil pakken en kijk goed op welk moment de digitale wachtrijen dan weer opengaan.
Kortom: er is zeker nog hoop!
Kortom: er is zeker nog hoop!
@JVDP78
Ga reminder in agenda zetten, hopelijk kunnen we onze ticket omzetten naar een vroeger tijdstip
Goede tip!
Thx!
Ga reminder in agenda zetten, hopelijk kunnen we onze ticket omzetten naar een vroeger tijdstip
Goede tip!
Thx!
Dank voor de tip @Moose91 , dat was ik idd even vergeten

2018 Florida
2022 California + Hawaii
2022 California + Hawaii
@Moose91
Goede tip!
Thx!
Goede tip!
Thx!
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
@JVDP78
Je kan inderdaad 's avonds nog richting Lake Louise om daar zelf te parkeren, na 19u is het gratis parkeren.
En zoals al eerder aangegeven, vergeet niet dat je ook nog tickets kan boeken voor deze shuttles 2 dagen voor je geplande bezoek. Of je kan ook eens kijken naar de andere opties die er zijn zoals Roam Public Transit. Kijk eens op deze website waar je info kan vinden voor alle opties: https://www.banfflakelouise.com/explore ... ke-shuttle.
Ik zou ook af en toe nog eens gaan terug kijken, want soms annuleren mensen hun tickets en komen er weer plaatsen vrij. Ik was woesndag een paar keer aan het kijken geweest voor iemand en ik zag later op de dag dat verschillende tijden opeens wel ter beschikking waren en die waren eerder op de dag niet ter beschikking.
Je kan inderdaad 's avonds nog richting Lake Louise om daar zelf te parkeren, na 19u is het gratis parkeren.
En zoals al eerder aangegeven, vergeet niet dat je ook nog tickets kan boeken voor deze shuttles 2 dagen voor je geplande bezoek. Of je kan ook eens kijken naar de andere opties die er zijn zoals Roam Public Transit. Kijk eens op deze website waar je info kan vinden voor alle opties: https://www.banfflakelouise.com/explore ... ke-shuttle.
Ik zou ook af en toe nog eens gaan terug kijken, want soms annuleren mensen hun tickets en komen er weer plaatsen vrij. Ik was woesndag een paar keer aan het kijken geweest voor iemand en ik zag later op de dag dat verschillende tijden opeens wel ter beschikking waren en die waren eerder op de dag niet ter beschikking.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 469 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 0 Reacties