Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
cvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door cvr »

@DireStraits je geeft zelf het antwoord al. Luxe en ruimte zijn belangrijk dus kies je voor de grootst mogelijke optie binnen je budget.

Ik zie de laatste jaren steeds meer categorieën SUV's opduiken, alleen maar met als doel om je meer geld te laten betalen voor iets groters uiteraard. Gevolg is dat standaard inmiddels ook echt standaard is en je gewoon een kleine, kale SUV rijdt.

Kijk ter illustratie eens naar dit filmpje:

vanaf ongeveer 2.40 zie je een paar SUV's die in de standaard categorie vallen.

Voor dat alle rental ervaringsdeskundigen over me heen vallen ( :wink: ), er zijn genoeg upgrade mogelijkheden echter @DireStraits vraagt hier concreet naar een standaard SUV.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ellen1308 schreef:
07 apr 2026, 15:57
Wij (gezin van 4, met kinderen van 20 en 17) gaan deze zomer (26 jul tot 17 aug) rondje zuidwesten doen. We starten in LA en eindigen in SF.
Nu kom ik tot nu toe als grootste suv de Standard tegen (bij Alamo). Fullsize kan ik niet huren. Wél een 7 -persoons minivan.
Is de minivan ook geschikt voor deze reis (bijvoorbeeld in Monument Valley) of is een suv echt een must?
Wij hebben met onze kinderen altijd een Minivan gehuurd. Lekker ruim en prima geschikt voor een rondreis in het zuidwesten. Ik weet echter niet hoe het zit met de Monument Valley Drive. Het kan normaal gesproken wel met een gewone auto. SUV of niet, officieel is het niet toegestaan met een huurauto.
Ellen1308 schreef:
07 apr 2026, 15:57
Wij hebben 3 grote harde koffers bij ons en 3 kleine trolleys.
En ook (dag)rugzakken neem ik aan? En vergeet niet dat je ook een grote koelbox aan zult schaffen.

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

d_vdploeg schreef:
07 apr 2026, 09:42
Coyote schreef:
05 apr 2026, 08:04
Betekent wel dat je dan ook geen 'Skip the Counter' doet voor beide huurauto's.
Mijn tip zou zijn voor @Bensiegel om skip the counter (mits beschikbaar bij de vestiging waar je huurt) ter plekke te doen voordat je naar de garage loopt. @harryh heeft dat volgens mij wel eens gedaan. Werkt volgens mij direct. Ik ga het eind deze maand ook proberen. Ik neem iets meer marge :lol: namelijk tijdens het wachten op onze aansluitende vlucht.

Scheelt je een gesprekje aan de balie. Tenzij je ter plekke wil bepalen welke reservering je pakt, dan gaat het inderdaad niet. Skip the counter bij beide auto's doen raad ik inderdaad ook af. Ze hebben dan bij beide reserveringen je creditcardgegevens. Loop je ook nog het risico dat ze het zien als een dubbele boeking en (uiteraard) de goedkoopste annuleren.
Klopt, werkt direct. 2 weken geleden op MCO gedaan bij Alamo boeking voor Alamo.de.
En dat was niet de eerste keer dat we zo geboekt hebben en ter plekke skip the counter deden.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Martin & Marianne schreef:
07 apr 2026, 18:10
En vergeet niet dat je ook een grote koelbox aan zult schaffen.
Als je een auto hebt met captain's chairs op de tweede rij kan de koelbox daar prima tussen staan. :thumbup:
Frikandel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Frikandel »

Eerder huurde ik altijd een standaard SUV, waarbij als voorbeeld auto de Ford Edge stond. Nu zie ik bij Booking, maar ook easy terra of zelfs direct bij alamo ook andere auto's verschijnen zoals de Hyunda Santa Fe en de Chevrolet Equinox. Weet iemand het verschil hiertussen? Staan deze twee ook gewoon gelijk aan de Ford edge/standaard boeking? Want waarom krijg ik bij bijv. Alamo ze dan allebei te zien met daartussen een prijsverschil?

En mocht er toevallig iemand mee willen kijken:
14 juni vanaf LAX t/m 6 juli naar IAH. Ik zit nu (al maanden) op €1500 voor 3 weken inclusief enkele reis toeslag en met 3 drivers. Dus als iemand nog iets goedkopers ziet? :D
tomv82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door tomv82 »

dejong89 schreef:
02 apr 2026, 21:01
Via de Nederlandse website van Dollar krijg ik een zeer interessant tarief te zien wanneer ik CDP 3078515 gebruik.
Inclusief drop fee kom ik uit op 875 USD voor 21 dagen midsize SUV. Scheelt 200 USD met National en Hertz. Periode oktober. Ophalen in Washington, inleveren in Atlanta.
Heb je ervaring met dollar? Ik heb nog nooit bij dollar gehuurd gehad, enkel alamo en hertz. Als ik de code gebruik bij onze aankomende vakantie van 20/7 tot 10/8 naar Tampa, dan kom ik op een mooi bedrag van ongeveer 600€ 'voor een nissan rogue of vergelijkbaar 'uit. Dit is een hele mooie prijs. Klopt het dat ik de cdp kan gebruiken?
klopt het dat alle nodige verzekeringen erbij zitten?
Schermafbeelding 2026-04-11 125530.png
Schermafbeelding 2026-04-11 125545.png
2008: Florida first time Disneyworld
2011: Florida
2013: Florida
2014: Florida
2015: New York
2017:Florida
2018: Florida
2022: Florida
2023: Washington, gatlinburg, savannah, florida
2024: West coast
2026: Florida
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

@tomv82

Dollar/Thrifty is onderdeel van Hertz Corporation. Je screenshot zegt inclusief LDW en LIS, dus ja en wat wil je nog meer :) .
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Niet vergeten voor Quickpass aan te melden !

Edit : Da s voo rBudget...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

tomv82 schreef:
11 apr 2026, 13:06
Als ik de code gebruik bij onze aankomende vakantie van 20/7 tot 10/8 naar Tampa, dan kom ik op een mooi bedrag van ongeveer 600€ 'voor een nissan rogue of vergelijkbaar 'uit. Dit is een hele mooie prijs. Klopt het dat ik de cdp kan gebruiken?
Vorige week werd het volgende over CDP 3078515 geschreven:
bedeve schreef:
03 apr 2026, 12:23
Tjsa @cvr dat kun je dan wel aan @dejong89 vragen , maar die zit de eerste uren nog in het vliegtuig....
Gelukkig heeft hij hier voor noodgevallen een vervanging achter gelaten...die luistert naar de naam Google .
En die weet dit te melden over de genoemde CDP :

" Based on the search results, the CDP code 3078156 (similar to 3078515) is associated with a Dollar Car Rental special promotion offering 25% off base rates, according to Dollar.com. "
Mijn AI-Google vriend geeft echter het volgende aan:

image.png
image.png (4.15 KiB) 671 keer bekeken
Als je dus een Amex creditcard hebt en daarmee de autohuur betaalt, kun je deze code gebruiken. Dat bleek niet uit de eerdere toelichting van @bedeve

Het volgende geeft mijn AI-Google vriend ook nog aan:

image.png
Mocht je geen Amex hebben dan kun je wellicht een van bovenstaande codes gebruiken. Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd overigens.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 73

Bericht door harryh »

@Coyote bedankt voor het delen, ik heb die ANWB codes even geprobeerd maar die geven, itt 3078515, geen LDW en LIS inclusief, waardoor het tarief niet interessant wordt.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
12 apr 2026, 08:38
[

Als je dus een Amex creditcard hebt en daarmee de autohuur betaalt, kun je deze code gebruiken. Dat bleek niet uit de eerdere toelichting van @bedeve
Ai, Ai , Ai wat een nalatigheid breng jij hier aan de orde @Coyote ....

Ga ik opnieuw kijken waar ik dan wel die link met Amex heb gemist....
Zie ik dezelfde code weer in heel ander verband..

https://www.dollar.com/Specials/Featured/3078156.aspx

Zwerf code ....
Stuur mij een PB !
visje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door visje »

Kunnen jullie mij helpen. Hopelijk vraag ik naar de bekende weg, maar ik kan het zo 123 niet vinden en wordt er onzeker van.

Wij hebben een auto gehuurd bij Hertz (7 Passenger Std 2WD SUV - Nissan Pathfinder of gelijkwaardig), ik heb een account bij Hertz en ben dus Hertz Gold+.
Op de boeking staat Exclusief Toeslag Extra Bestuurder.
** Klopt het dat mijn man en ik beide mogen rijden (zonder extra toeslag) omdat we Hertz Gold hebben?

Het service type is Gold Canopy.
** Moeten we dan wel of niet eerst langs de balie? Ook omdat we allebei de auto gaan besturen?
De vorige keer hebben we 1,5 uur in de rij gestaan bij Hertz (was toen wel Miami ipv Tampa), dus als het niet hoeft is het fijn. Maar ik wil het ook niet overslaan en in de problemen raken.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Als je gold canopy hebt hoef je niet langs de balie. Als het goed is staat je naam met een vak/parkeerplaats op het bord in de garage. Die auto is voor je gereserveerd. Als je een andere auto hebt kun je met gold status kiezen uit de five star en gold rijen, maar waarschijnlijk staat daar niets beters/groters/vergelijkbaar. Als je de auto niet mooi vindt zou je langs de balie kunnen gaan om een andere te vragen, of je spreekt een greeter aan in de garage.

Ik gaf altijd twee rijbewijzen af bij het poortje (mijne en die van mijn partner) maar de laatste paar keren was zelfs dat niet nodig omdat je spouse altijd gratis bestuurder is (als Hertz member). :thumbup:
visje
Amerika-ontdekker

Bericht door visje »

Superbedankt BahamaOne. Heel duidelijk uitgelegd, daar ben ik heel blij mee! :clap:
1BJK903
Amerika-ontdekker

Bericht door 1BJK903 »

dhelios schreef:
22 mar 2025, 16:16
klasse Z
Sorry voor het bumpen. Ik heb een soortgelijke vraag:

Autogroep Z vs. Autogroep L (duurste) bij Avis. Toch wel een prijsverschil van 100 dollar in totaal. Wat mag ik verwachten ten tijde van het WK in San Francisco (bewust Airport gekozen ipv local Avis offices)?

Ik heb ook nog een reservering op dezelfde dag lopen bij Oakland Downtown, maar dat is voor een medium size. Denk niet dat ik daar een upgrade zal krijgen.

Heb een 7-zitter nodig met ruime bagage. Dan vind ik de GMC Yukon Denali ('autogroep Z') niet gek, maar heb het gevoel dat het niet helemaal lijkt te kloppen. Iemand ervaringen?
Casz
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Casz »

Aankomende zomer gaan wij (gezin van 5) op vakantie naar het zuidwesten. We komen aan in LA en huren op het Airport een auto die we 26 dagen later daar ook weer inleveren. Omdat we twee jaar geleden een Ford Expedition Max in Miami hebben meegekregen willen we graag zo’n zelfde auto huren. Heerlijk ruim voor de kinderen en genoeg bagageruimte voor alle koffers die we meenemen. We hebben een drietal reserveringen staan;

Sixt - Premium (Chevrolet Suburban) of gelijkwaardige SUV / PFAV voor $ 2.735,- (incl extra bestuurder, Peace of Mind dekking)
Avis.be – Ford Expedition Max of gelijkwaardig voor € 1.691,- (incl LDW voor de rest geen extra verzekering)
Hertz - Large Elite SUV (Jeep Grand Wagoneer of gelijkwaardig voor € 1.899,- (incl “rij met totale gemoedsrust” optie en volgens mij gratis extra bestuurder omdat dit een familielid is)

Ik heb ergens gelezen dat je bij het ene verhuurbedrijf zelf je auto mag kiezen en bij de andere er één aangewezen wordt. Hoe zit dat bij deze verhuurmaatschappijen en welke optie zouden jullie doen nemen?
Mijn inziens valt Sixt af omdat de andere twee goedkoper zijn én dat Avis en Hertz grotere vestigingen zijn met meer keuze.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Je zegt dat je bij Avis alleen LDW hebt? Als er geen SLI/LIS bij zit is dat al bij voorbaat een no go: je hebt dan geen aansprakelijkheidsverzekering. Bij Hertz is dat niet duidelijk, dus kijk of daar wel LDW en LIS bij zit. SIXT is sowieso al een stuk duurder. Succes! :thumbup:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Casz schreef:
14 apr 2026, 16:36

Ik heb ergens gelezen dat je bij het ene verhuurbedrijf zelf je auto mag kiezen en bij de andere er één aangewezen wordt. Hoe zit dat bij deze verhuurmaatschappijen en welke optie zouden jullie doen nemen?
Welke auto je mee kunt nemen wordt bepaalt door je status in het loyalty programma van je verhuurder.
Bij huur vanaf LAX zou ik naast de verhuurders met loyaty programma s ook Alamo meenemen !!!
Die zijn daar nogal ruimhartig met de auto die je mee kunt nemen .
vwb suv ś " mid size en standard samen.
Standard en groter samen.
Stuur mij een PB !
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

BIj alamo mag je bij de meeste verhuurlocaties op vliegvelden uit de rij kiezen van de categorie die je huurt. Alamo kent niet echt een statusprogramma die daar aan gekoppeld is. Dat heeft voor en nadelen. Sommige forumleden vinden de auto's die je mee kunt nemen bij Alamo minder luxe. Daar staat tegenover dat je niet een bepaalde status moet hebben, zoals bij Hertz, om uit een bepaalde rij een auto mee te kunnen nemen. Het heeft wel weer als voordeel dat als je een bepaalde status hebt dat je dan een goedkopere categorie kunt huren en wel een grotere (lees duurdere) categorie kunt meenemen en dat de rijen naarmate de status ook luxere uitvoeringen bevatten. Maar voor alles geldt, kwestie van aanbod.

Soms wordt je een auto toegewezen, maar dat hebben wij in de VS nog nooit meegemaakt. Huur je bij een stadskantoor dan krijg je ook vaak een auto toegewezen.

Andere verhuurders geen ervaring mee.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
Belenos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Belenos »

Casz schreef:
14 apr 2026, 16:36
Aankomende zomer gaan wij (gezin van 5) op vakantie naar het zuidwesten. We komen aan in LA en huren op het Airport een auto die we 26 dagen later daar ook weer inleveren. Omdat we twee jaar geleden een Ford Expedition Max in Miami hebben meegekregen willen we graag zo’n zelfde auto huren. Heerlijk ruim voor de kinderen en genoeg bagageruimte voor alle koffers die we meenemen. We hebben een drietal reserveringen staan;

Sixt - Premium (Chevrolet Suburban) of gelijkwaardige SUV / PFAV voor $ 2.735,- (incl extra bestuurder, Peace of Mind dekking)
Avis.be – Ford Expedition Max of gelijkwaardig voor € 1.691,- (incl LDW voor de rest geen extra verzekering)
Hertz - Large Elite SUV (Jeep Grand Wagoneer of gelijkwaardig voor € 1.899,- (incl “rij met totale gemoedsrust” optie en volgens mij gratis extra bestuurder omdat dit een familielid is)

Mijn inziens valt Sixt af omdat de andere twee goedkoper zijn én dat Avis en Hertz grotere vestigingen zijn met meer keuze.
Ik kan me haast niet voorstellen dat je als Nederlander of Belg bij Avis.be een auto huurt zonder aansprakelijkheid. Weet je zeker dat dat er niet bij zit? Tot $500.000 uit mijn hoofd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer