Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
"lange" reis alleen door USA
"lange" reis alleen door USA
Hallo allemaal!
Ik ben reeds drie maal in de states geweest, florida twee maal, en een keer the west en new york.
Volgend jaar wil ik tijdskrediet nemen op mijn werk voor drie maanden en wil dan in elf weken de states rondreizen vertrekkende vanuit Orlando (omdat het zowat de goedkoopste plek is voor auto's en vluchten vanuit europa). Is elf weken genoeg of is langer nodig (ik weet wel dat langer altijd handig is, maar natuurlijk ook duurder)
Ik zou dit op mijn eentje doen, omdat het nogal moeilijk is iemand te vinden die hetzelfde wil doen, er zoveel geld en tijd voor over heeft.
Het zou een reis zijn die vooral gericht is op nationale parken ipv op steden, ik ga uit van een verhouding van fifty fifty ivm overnachtingen op hotel/motel en met de tent. Ik zou tentmateriaal in Amerika zelf kopen.
Nu goed, er zijn nogal wat mensen in mijn omgeving die er weinig vertrouwen in hebben en het gevaarlijk vinden.
Is dat zo? Elf weken alleen op reis in de states is dat gevaarlijk? Niet zozeer om gek van te worden Smiley maar gewoon.
Ik weet zelf ook nog wel van de voorbije reizen dat ik best op grote wegen blijf, geen achterbuurten moet bezoeken, en best voor het donker een overnachting gevonden heb.
Hoe zit het trouwens met de veiligheid op de openbare campings in Nationale Parken? Staat je auto eigenlijk naast je tent of is er een centrale parkeerplaats?
Alvast bedankt voor de tips en raad.
Ik ben reeds drie maal in de states geweest, florida twee maal, en een keer the west en new york.
Volgend jaar wil ik tijdskrediet nemen op mijn werk voor drie maanden en wil dan in elf weken de states rondreizen vertrekkende vanuit Orlando (omdat het zowat de goedkoopste plek is voor auto's en vluchten vanuit europa). Is elf weken genoeg of is langer nodig (ik weet wel dat langer altijd handig is, maar natuurlijk ook duurder)
Ik zou dit op mijn eentje doen, omdat het nogal moeilijk is iemand te vinden die hetzelfde wil doen, er zoveel geld en tijd voor over heeft.
Het zou een reis zijn die vooral gericht is op nationale parken ipv op steden, ik ga uit van een verhouding van fifty fifty ivm overnachtingen op hotel/motel en met de tent. Ik zou tentmateriaal in Amerika zelf kopen.
Nu goed, er zijn nogal wat mensen in mijn omgeving die er weinig vertrouwen in hebben en het gevaarlijk vinden.
Is dat zo? Elf weken alleen op reis in de states is dat gevaarlijk? Niet zozeer om gek van te worden Smiley maar gewoon.
Ik weet zelf ook nog wel van de voorbije reizen dat ik best op grote wegen blijf, geen achterbuurten moet bezoeken, en best voor het donker een overnachting gevonden heb.
Hoe zit het trouwens met de veiligheid op de openbare campings in Nationale Parken? Staat je auto eigenlijk naast je tent of is er een centrale parkeerplaats?
Alvast bedankt voor de tips en raad.
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
11 weken !?!?!?
WOW!!!
Dat wordt vast leuk...
Als je in Orlando begint heb je een zee aan keuzes.
Everglades,Georgia,Alabama,Mississippi,Tennessee,Louisiana,,Texas,New Mexico,Arizona,Utah,Californie en weer terug
Dan heb je die 11 weken wel nodig!
Genoeg te vinden hier op dit forum zou ik zeggen.
Have Fun... :beerchug:
WOW!!!
Dat wordt vast leuk...
Als je in Orlando begint heb je een zee aan keuzes.
Everglades,Georgia,Alabama,Mississippi,Tennessee,Louisiana,,Texas,New Mexico,Arizona,Utah,Californie en weer terug
Dan heb je die 11 weken wel nodig!
Genoeg te vinden hier op dit forum zou ik zeggen.
Have Fun... :beerchug:
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Wat ik tot nu toe weet over Amerika (en dat is in vergelijking met de meesten hier best weinig eigenlijk
) is Amerika niet onveiliger dan Nederland lijkt me...
Gewoon je gezond verstand blijven gebruiken en je bent al een heel eind
Wel vet hoor, 11 weken
Gewoon je gezond verstand blijven gebruiken en je bent al een heel eind
Wel vet hoor, 11 weken
Laatst gewijzigd door ZeroXX op 17 mei 2007, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Weblog: http://weworldwide.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gewoon je koppie erbij houden,en er is niks aan de hand.
Een vriend van mij is al twee keer alleen dwars door Amerika getrokken,telkens 3 maanden.
Hij nam regelmatig even contact op zodat we wisten dat alles goed was.
Hij is een keer met zijn eigen motor gegaan,en de tweede keer met zijn eigen auto.
Een vriend van mij is al twee keer alleen dwars door Amerika getrokken,telkens 3 maanden.
Hij nam regelmatig even contact op zodat we wisten dat alles goed was.
Hij is een keer met zijn eigen motor gegaan,en de tweede keer met zijn eigen auto.
sorry, maar dropoff kosten van 500 dollar ga ik niet betalen, daar kan je zelfs op je eigen voor terugrijdenndekker schreef:waarom ga je niet terug vanuit la ofzo, en laat je daar je auto achter. is iets duurder met vlucht en de autohuur met drop off kosten, maar je kan wel veel meer van het land zien omdat je niet terug hoeft!
ik wil trouwens ook de zuidelijke staten bezoeken
terug moeten is geen last of zo, vandaar een rondreis , daar is geen "terug keren" bij
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Die $ 500,00 ben je nu kwijt aan Gas + een flink aantal dagen rijden dus wat dat aan gaat zou ik er nog eens over denken.kristofke schreef:sorry, maar dropoff kosten van 500 dollar ga ik niet betalen, daar kan je zelfs op je eigen voor terugrijdenndekker schreef:waarom ga je niet terug vanuit la ofzo, en laat je daar je auto achter. is iets duurder met vlucht en de autohuur met drop off kosten, maar je kan wel veel meer van het land zien omdat je niet terug hoeft!
terug moeten is geen last of zo, vandaar een rondreis , daar is geen "terug keren" bij
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Als je 11 weken hebt om door Amerika te reizen moet het in principe makkelijk te doen zijn om de auto weer bij het beginpunt in te leveren.kristofke schreef:sorry, maar dropoff kosten van 500 dollar ga ik niet betalen, daar kan je zelfs op je eigen voor terugrijdenndekker schreef:waarom ga je niet terug vanuit la ofzo, en laat je daar je auto achter. is iets duurder met vlucht en de autohuur met drop off kosten, maar je kan wel veel meer van het land zien omdat je niet terug hoeft!
Bij National betaal je trouwens slechts $ 199 drop-off kosten, ongeacht waar je 'm inlevert in Amerika. Dat zou dus ook nog een optie zijn. Verder moet je er rekening mee houden dat je niet overal voor een periode van 11 weken een auto kunt huren. Je hebt dan 2 of 3 huurperiodes nodig voor je auto. Of je je auto hierbij continue kunt houden of dat dit via diverse verhuurstations moet, weet ik niet. Wel iets om van te voren naar te informeren.
Roland
maar ik rij rond dus ik moet nergens "terug"Rob schreef:Die $ 500,00 ben je nu kwijt aan Gas + een flink aantal dagen rijden dus wat dat aan gaat zou ik er nog eens over denken.kristofke schreef: sorry, maar dropoff kosten van 500 dollar ga ik niet betalen, daar kan je zelfs op je eigen voor terugrijden
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1286 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 18 Reacties