Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Resetovic »

@BahamaOne Klopt Las Vegas Harry Reid. Nee, 9 september t/m 21 september.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@Resetovic ik krijg via Hertz curacao alleen excl. SLI/LIS. Via welk Hertz land heb je gereserveerd?
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

@BahamaOne gewoon via Curaçao en deze verzekeringen staan ook standaard aan in mijn profiel overigens. Zoals aangegeven was het een half uur later wel anders zoals in mijn screenshot te zien is met twee tarieven.

Edit:

Ik krijg het nu ook gewoon zoals bij eerste mijn bestelling.
Afbeelding

Ik surf standaard naar Hertz.de, na het inloggen verwijst Hertz automatisch naar Hertz.nl als het goed is, maar ik ga dan terug naar Hertz.de en de screenshot van nu is Aruba als land met code 795094.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Laredo »

Even een heel andere vraag: ik heb mijn American Express creditcard geüpgraded van Gold naar Platinum en daarbij een nieuw nummer gekregen. Nou weet ik dat je de creditcard waarmee je hebt geboekt bij je moet hebben maar dat lukt in mijn geval dus niet. Het vreemde is dat online aankopen met mijn opgeslagen oude cc nummer nog wel gewoon worden betaald. Maar bij het afhalen van de auto moet je natuurlijk je fysieke cc geven. Die heeft een ander nummer dan waarmee geboekt. Iemand dit wel eens meegemaakt?

Ik kan natuurlijk opnieuw boeken maar het prijsverschil is bijna 500 dollar in mijn nadeel nu. Ik heb gelukkig nog even dus hoop dat de prijzen zakken om opnieuw te kunnen boeken met het nieuwe cc nummer. Of zou ik in mijn online boeking ergens het cc nummer nog kunnen aanpassen? Ik heb nog niks betaald.
2026 Houston - Cruise Mexico - rondje Texas
2025 Philadelphia - Cruise Bahamas - Washington | 2023 Florida
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Glorious »

Ik heb zojuist een d klasse gereserveerd vanaf ORD en krijg deze melding:
image.png
image.png (39.82 KiB) 883 keer bekeken
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Zou Veerle mailen met de vraag om het om te zetten naar Gold canopy
Lukt dit niet, geen man over boord. Lekker naar de garage lopen, je wagen kiezen, bagage in de auto, auto op slot en langs de gold desk lopen of een greeter aanspreken. Komt goed!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 73

Bericht door harryh »

@Laredo Zoiets heb ik afgelopen november ook gehad, mijn cc heb ik vlak voor vertrek vanwege fraude moeten blokkeren. Ik probeerde bij het uitrijden een andere cc te gebruiken maar dat bleek daar niet mogelijk. Ik mocht uitrijden en gelijk weer naar binnen om terug naar de Gold balie in de garage te gaan. Daar konden ze de andere cc swipen en koppelen aan m'n bestaande reservering.

In jouw geval zou ik je nieuwe kaart ook even in je profiel aanpassen voor je vertrekt. Je kaart in een boeking zelf aanpassen kan helaas niet.
bedeve
Amerika-expert

Bespaar 20 % bij Hertz met een AMEX FB Entry card

Bericht door bedeve »

Zo, ik heb net via Hertz Aruba (AW) twee auto s geboekt ....
Een op kosten van mijn echtgenote ( een duurdere), en een voor eigen kosten ( de goedkoopste )
De door mij gebriuikte CDP is 211762

Discounts
CDP Name : AMEX MEMBERSHIP REWARDS,CDP RateYour rate has been discounted by 20 %

Het kortingspercentage brengt mij even bij het hier veel voorkomende geneuzel over wel of niet gebruiken van CDP 's die bij een creditcard horen die jij niet hebt.
Er is geen andere CC dan een van AMEX die 20 % korting geeft.
Die hoef jij niet te laten liggen.
De CDP 211762 is een algemene Amex code ; niet van een specifieke card.

Dit is toch een goede reden om aan zo n card te komen !
Dat kan heel simpel met de aanvraag van de Amex Flying Blue Entry Card.
Kosten 1e jaar gratis (daarna € 3 per maand)

https://www.americanexpress.com/nl-nl/c ... d-carousel

De ideale card om zonder gewetensvroeging de -20% Amex CDP te kunnen gebruiken.
Je spaart er ook nog Flying Blue Miles mee.
(Als je daar geen belang bij hebt ruil je ze om voor Air Miles )
En je kunt je AiFrance-KLM tickets in 3 delen betalen ....
Dus hup : niet meer neuzelen van mag ik wel of mag ik niet en wat moeten de mensen er niet van zeggen ; volstrekt legitiem korting krijgen op je Hertz boeking !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

@bedeve Ik sta altijd open voor manieren om te besparen op autohuur en ik kan je tips zeer waarderen. Ik heb de CDP (211762) zojuist even getest in mijn Hertz-profiel maar dan blijkt dat het niet zo maar een algemene code is.
Zodra ik de code toevoeg, geeft het systeem namelijk specifiek aan dat deze voor de 'Platinum Card for Amex' is.
image.png
image.png (5.02 KiB) 580 keer bekeken
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Shit @Glorious .... had ik net bedacht voor eens en altijd van het CDP gedoe af te zijn......
Mijn tekst was op basis van mijn boeking gisteren.

Door jouw teksten ben ik een paar andere boekingen gaan bekijken :

Discounts
CDP Name : AMEX MEMBERSHIP REWARDS,
CDP RateYour rate has been discounted by 20 %

Geen enkele Amex Platinum kaarthouder ziet op de achterkant van zijn/haar kaart 211762 als Hertz CDP staan....
Maar ....toen keek ik naar de afrekening van mijn october huur in Las Vegas , en zag daar staan :

CDP No.: 211762
CDP Name: PLATINUM CARD FROM AMEX

Tis om verdrietig van te worden.....

Maar nog wel bedankt voor je compliment...
Stuur mij een PB !
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@Glorious geen paniek! @bedeve is door alle codes die hij in zijn leven al voorbij heeft zien komen, een beetje in de war (of het is geheugenverlies :D ). Er is wel een Generic AMEX code: CDP Name: AMEX MEMBERSHIP REWARDS,CDP Rate: Uw tarief is met 20 % korting en dat is de 427346 :thumbup: Geeft vrijwel altijd dezelfde rates als de 211762 en is vrij te gebruiken.

Mocht je nu niet de Flying Blue lock-in appreciëren, dan kun je ook de gewone AMEX kaart overwegen, die je bv. als Platinum member o.a. PRIVIUM geeft voor Schiphol en onbeperkte lounge access in meer dan 1500 lounges over de hele wereld, naast de meest uitgebreide reis- en annulerings verzekeringen die je kunt hebben. :thumbup: Stuur maar een PB voor een referentie code om je op weg te helpen :wink:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Dank je wel voor je empatische woorden @BahamaOne ; alsof een ouwe bekende naar mij kijkt...
En ik heb het zelf ook wel door en daarom dwing ik mijzelf dingen "Met Aandacht " te doen.
En dat zeg ik dan ook altijd hardop tegen mijzelf....

Moet je eerlijk zeggen dat je me de indruk geeft heel graag je Amex referral link weg te kunnen geven...
En de beloning daarvoor misgun ik je niet hoor , maar
daardoor had jij mijn eerdere tekst niet echt gelezen;

Discounts
CDP Name : AMEX MEMBERSHIP REWARDS,CDP RateYour rate has been discounted by 20 %

Maar mooi dat jij ons nu opnieuw de CDP 427346 verduidelijkt
Daarmee heb jij degenen die zonder gewetensnood wel via Amex 20 % korting willen hebben , maar niet kiezen voor een Amex kaart in het hogere segment een groot plezier gedaan.
Stuur mij een PB !
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

bedeve schreef:
08 apr 2026, 12:16
Discounts
211762 is de AMEX Platinum CDP, daarom vul ik graag aan met de referral, eenmalig en niet als onderschrift bij elke post :thumbup:
Glorious
Amerikafan

Bericht door Glorious »

@bedeve @BahamaOne Bedankt beiden, voor de uitvoerige uiteenzetting en het speurwerk.
De woensdagochtend is weer nuttig besteed (tussen het werken door)!

Platinum gaat het voorlopig nog niet worden voor mij. Ik denk dat ik beter een jaartje de Gold card kan nemen met het oog op de komende reis met Hertz autohuur en de daarbij behorende voordelen.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Graag Gedaan @Glorious ,

Mijn teksten waren voor jou en iedere lezer hier bedoeld...
Even achter de laptop gaf mij beschutting voor de zon....
Ik ben in de omgeving van Alicante om mijn komende USA reisje in alle rust voor te bereiden...
Stuur mij een PB !
naranya
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door naranya »

bedeve schreef:
13 jun 2025, 12:09
Elders op dit forum zie je allerlei vragen en suggesties mbt status match naar Hertz Gold Rewards President's Circle .
Voor Mastercard Black houders is er een snelle , duurzame oplossing.
Geef in je Hertz Gold profiel je Mastercard nummer op en stel deze in als prioritaire betaalwijze.
Dat je feitelijk met een andere card gaat betalen en een andere CDP gaat gebruiken doet niet ter zake .
Na ongeveer twee weken zul je zien dat je bent gepromoveerd .

Ik zag in het account van mijn echtgenote wel dat er een Five Star tussenfase mogelijk is..
Ik had een paar weken geleden ook mijn MC aan mijn Hertz account toegevoegd maar tot op heden geen upgrade naar President's Circle.
Vandaag contact formulier op de site ingevuld en na een korte mailwisseling waarbij ze een verificatie vroegen ben ik ook geupgrade.
Wellicht heeft iemand nog iets aan deze info.
Raymon
Amerika-ontdekker

Bericht door Raymon »

Vraagje aan de alwetende mensen hier.
Ik heb voor het laatst in 2022 een auto in de USA gehuurd. Dit jaar ga ik weer (Florida deze keer), en ben me daarom weer opnieuw in deze wondere wereld van de autohuur aan het verdiepen.
In 2022 ben ik via een status match (gematcht met National, die ik ook weer via een andere weg gekregen had) geupgraded naar President's Circle van Hertz. Ik heb dat destijds via mail gedaan omdat de status match webpagina om onbekende reden niet werkte.
Ik had verwacht dat ik ondertussen gedowngrade zou zijn, voor zo ver ik online kan vinden zou dat uiterlijk eind 2024 gebeurd moeten zijn. Echter, ik log zonet in op mijn Hertz account, en zie dat ik nog steeds de PC status heb. Fijn! Maar.. Hoe kan dit? Of eigenlijk is mijn vraag: kan ik die status op de een of andere manier toch nog verliezen vóór mijn reis (augustus)? Of iets anders waar ik rekening mee moet houden? Een stemmetje in mijn hoofd zegt me "geen slapende honden wakker maken", vandaar de vraag of ik iets vooral niet zou moeten doen :)
(ik moet bijvoorbeeld mijn paspoort en credit card gegevens nog updaten in mijn Hertz profiel, maar ik neem aan dat dat hier volledig los van staat)
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Ik zou je gegevens updaten, kijken wat er gebeurt. Als je je status behoudt, prima, zo niet, ff mailtje naar Veerle om het weer recht te trekken. :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer