Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nationale Parken bezoeken vanaf 1 januari enorm duur
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: Greater Richmond (VA) area. Woonplekken: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 11 jaar in VA
Re: Nationale Parken bezoeken vanaf 1 januari enorm duur
Het maakt niet uit of mensen hier legaal of illegaal zijn - alle ingezetenen komen in aanmerking voor een "resident pass".
Bedoel je ingezetene als in resident voor immigration of IRS? Je moet resident zijn voor immigration, dus een permanent resident zijn, en dat is een illegaal niet. Iemand op een werkvisum moet immers ook meer betalen.
Terug in Texas!
Is dat wel zo?
Nonresident is niet echt consequent gedefinieerd on de NPS site. Er wordt o.a. over US paspoorten en groene kaarten gepraat, maar als identificatie voor residents is ook geldig een "U.S. government (state or territory)-issued driver's license or state ID" - en dat kan je als visumhouder (b.v. student, of H-1, etc) ook krijgen.
Maar goed, toeristen op ESTA of B1/2 visum (dus de meesten op dit forum) vallen duidelijk onder de nonresident categorie.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Ja, je hebt gelijk, als een state id genoeg is dan hoef je met een werkvisum of zo ook niet extra te betalen. Ik gok dat niemand het precies weet
Terug in Texas!
- Big Al
- Amerika-expert
- Locatie: Greater Richmond (VA) area. Woonplekken: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 11 jaar in VA
Het is ook nog steeds niet duidelijk of een "resident" met een (oude) "lifetime pass" buitenlanders kan/mag meenemen in de auto zonder dat die zelf een pas hebben.
Er is naar verluid een memorandum waar alle details in vermeld worden, maar ik heb dat nog niet kunnen vinden.
Over een paar weken zal ik in Bryce en Zion NP zijn - ik zal daar eens mijn licht opsteken.
Er is naar verluid een memorandum waar alle details in vermeld worden, maar ik heb dat nog niet kunnen vinden.
Over een paar weken zal ik in Bryce en Zion NP zijn - ik zal daar eens mijn licht opsteken.
@Big Al - dat staat inmiddels hier duidelijk aangegeven:
Will nonresidents traveling with a pass holder carrying any America the Beautiful Pass or park-specific annual pass need to pay entrance fees and nonresident fees?
Regardless of the year issued, all valid America the Beautiful Passes and park-specific annual passes will cover entrance fees and nonresident fees for the pass holder and passengers in a private vehicle or on two motorcycles. At sites that charge per person, all valid America the Beautiful Passes and park-specific annual passes will cover entrance fees and nonresident fees for the pass holder and three additional adults.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik kan ondertussen melden dat ik gewoon een park in kan op de pas van mijn echtgenote, die dus zo’n lifetime senior pas heeft sinds vorig jaar.
Dus non-resident mag mee, gratis, op die pas.
Dus non-resident mag mee, gratis, op die pas.
- Big Al
- Amerika-expert
Grappig dat het er (nu) inderdaad staat - ik was afgelopen zaterdag in Bryce Canyon NP en de ranger gaf hetzelfde antwoord 
@Big Al En? lag er nog sneeuw? Dan vind ik Bryce op zijn mooist! 
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ik zie een business model opkomen voor mensen die dicht bij de NP's wonen waar je extra moet betalen als tourist. Biedt breng en haal service aan voor een prijs die net wat goedkoper is dan het aanschaffen van zo'n pas
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Uber/Lyft drivers waarschijnlijk
27 States so far...
Inzittenden kunnen op de pas van de bestuurder (of andere inzittende) naar binnen wanneer het een non-commercial vehicle betreft. Daar vallen Uber/Lyft en soortgelijke "business models" niet onder.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Mocht iemand zich dat afvragen....
Als je lopend het park in gaat of met de fiets (ja er zijn parken zoals Zion waar je dat moet/wilt), heb je het recht tot 4 personen mee te nemen op jouw Amerika the beautifull pas.
Als je lopend het park in gaat of met de fiets (ja er zijn parken zoals Zion waar je dat moet/wilt), heb je het recht tot 4 personen mee te nemen op jouw Amerika the beautifull pas.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
-
ZooGiant
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Korte vraag. Wij bezoeken 5 nationale parken deze zomer namelijk Red Wood, Lassen Volcanic, Crater Lake, Olympic en Mount Rainier. Geen van deze parken heeft de 100 USD toeslag zo ver ik kan vinden voor non US residents. Aangezien Red Wood al gratis is kan ik beter gewoon 4 x 30 USD toegang betalen dan een jaarkaart van 250 USD. Klopt dit?
2012 Zuid-West
2014 Denver / Yellowstone
2015 Oost
2015 Christmas in New York
2018 Zuid-West married in Vegas
2023 Deep South
2026 Noord-West
2014 Denver / Yellowstone
2015 Oost
2015 Christmas in New York
2018 Zuid-West married in Vegas
2023 Deep South
2026 Noord-West
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat klopt. Ik heb geen ervaring met de toegang per park, maar ik neem aan dat die voor meerdere dagen geldt. Misschien goed om dat nog even te checken.
Marianne
Marianne
Een $55 jaar pas geeft toegang tot Crater Lake National Park, Lava Beds National Monument, Lassen Volcanic National Park, en Whiskeytown National Recreation Area.
27 States so far...
@Corv die pas is alleen voor US citizens and residents, helaas 
@BahamaOne
Bedankt voor de correctie. Ik heb niet goed gekoekeloerd.
Bedankt voor de correctie. Ik heb niet goed gekoekeloerd.
27 States so far...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 18780 Weergaves
-
Laatste bericht door TradeMarkNL83
-