Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

Of het is je verhuurlocatie @BahamaOne ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

BahamaOne schreef:
26 mar 2026, 13:42
Resetovic schreef:
26 mar 2026, 10:46
Zit nu bij Hertz voor Hybrid Small SUV (B8) Kia Niro Hybrid of gelijksoortig voor 534 dollar
Let op dat je met deze categorie geen Canopy service hebt (dus geen vrije keus uit de member aisles als je Gold/Five Star/PC status hebt) :thumbup:
Niet waar, ook met die categorie heb je op locaties waar het bestaat gewoon de Gold Canopy service. :thumbup:
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

bedeve schreef:
27 mar 2026, 11:27
Of het is je verhuurlocatie @BahamaOne ...
Veerle heeft mijn reservering aangepast naar Gold Canopy :thumbup: (locatie is PHX)
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@Resetovic Wat doet national.de voor de door jou genoemde datum? Wel even inloggen en geen code gebruiken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

@dejong89

Start met $638,81 (Intermediate) , en vanaf $660,30(Intermediate SUV).
MichelAngelo66
Amerikafan

Bericht door MichelAngelo66 »

hallo allemaal,

In september dit jaar denken we weer eens naar de VS te gaan. Aankomst 4 sept. Atlanta, rondje maken en dan weer vertrek 25 sept. Dallas.

De laatste keer was 2018 aan de westkust en toen huurde ik bij National als Emerald Club lid tegen een erg mooie prijs. Jaren daarvoor via een Duitse site die toen vaak gebruikt werd. Ik heb inmiddels al wat teruggelezen hier en zover ik begrijp bestaat dat niet meer? of in ieder geval... het is niet meer het gunstigste?

Heb ook wel een sticky pagina hier ergens gezien met (nieuwe?) codes bij verschillende aanbieders. Mijn vraag of daar dan alle mogelijke info staat. met alle liefde zoek ik de honderden pagina's nog even door, maar wellicht hebben jullie snellere adviezen. Zijn er mensen met ervaringen mbt ophalen in Atlanta? Welke verhuurder is (daar) beter dan de andere? Welke is sowieso aan te raden tegenwoordig?

Ik zie door de bomen het bos niet namelijk. Alvast bedankt.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Je doelt waarschijnlijk op Usareisen.de. Bestaat nog steeds maar is prijstechnisch niet meer zo interessant of heeft geen (groot) financieel voordeel meer tov rechtstreeks bij de verhuurder. Blijft in the end gewoon een broker, net als sunny cars of Easyterra. Als je via zo'n broker je auto huurt is dat de partij waarmee je zaken doet en kun je vaak dingen als skip the counter (bij Alamo) niet gebruiken.

Je ziet eigenlijk in de meeste gevallen Alamo en Hertz voorbij komen. Het verschilt allemaal niet zoveel van elkaar. Soms is de een wat goedkoper dan de ander. Verschillen zijn er soms op detail zoals een drop off fee die hoger is bij de een dan bij de ander.

Bij Hertz heb je als voordeel dat je bij een presidents circle status een goedkopere klasse kunt huren maar wel kunt meenemen wat er in de presidents circle rij staat (vrijvertaald). Maar de Hertz experts hier weten dat vast nog veel beter :wink: En dan moet je wel die status hebben of verkrijgen. Ik vind dat gedoe, maar ieder zijn/haar ding.

Wij kiezen eigenlijk altijd voor Alamo omdat we daar over het algemeen goede ervaringen mee hebben en zonder ''poespas'' je meestal gewoon skip the counter kunt doen, mits beschikbaar en mits je geen auto toegewezen krijgt. Bij de meeste verhuurders mag je uit de rij kiezen. Al is het bij Avis dat je er eentje toegewezen krijgt volgens mij. Daarmee heb je verhuurder nummer 3 te pakken die je wel voorbij ziet komen.

Bij Hertz moet je gold-member worden en je eerste huur is sowieso langs de balie om rechtstreeks naar de auto's te kunnen lopen. Bij Alamo is het gegevens invoeren en klaar om uit de rij te mogen kiezen.

Qua ervaringen met verhuurders is het echt een kwestie van op welk moment je huurt, welke auto's er beschikbaar zijn, is het er druk, ect ect. Daar kan je bij allebei hit or miss hebben.

Wat betreft de codes. Ik weet er het fijne niet van. Het is vooral een opsomming van codes die je kunt gebruiken. Ik houd als stelregel aan, kan ik waarborgen dat ik die code gebruik, of weet ik niet waar die vandaan komt? De exacte voorwaarden worden in dat staartje niet genoemd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

MichelAngelo66 schreef:
02 apr 2026, 10:51
hallo allemaal,

In september dit jaar denken we weer eens naar de VS te gaan. Aankomst 4 sept. Atlanta, rondje maken en dan weer vertrek 25 sept. Dallas.

De laatste keer was 2018 aan de westkust en toen huurde ik bij National als Emerald Club lid tegen een erg mooie prijs. Jaren daarvoor via een Duitse site die toen vaak gebruikt werd. Ik heb inmiddels al wat teruggelezen hier en zover ik begrijp bestaat dat niet meer? of in ieder geval... het is niet meer het gunstigste?

Heb ook wel een sticky pagina hier ergens gezien met (nieuwe?) codes bij verschillende aanbieders. Mijn vraag of daar dan alle mogelijke info staat. met alle liefde zoek ik de honderden pagina's nog even door, maar wellicht hebben jullie snellere adviezen. Zijn er mensen met ervaringen mbt ophalen in Atlanta? Welke verhuurder is (daar) beter dan de andere? Welke is sowieso aan te raden tegenwoordig?

Ik zie door de bomen het bos niet namelijk. Alvast bedankt.
Alle belangrijke info staat er bij : viewtopic.php?f=30&t=82297

Wat wil je precies weten?
Als er AMEX gold staat moet je er voor zorgen dat je de gold card hebt van Amex, er staat ook bij vermeld dat het eigenlijk nooit wordt gecontroleerd of je echt een Amex/Visa/FB/etc. kaart hebt. Mocht je toch een kortingscode hebben en er eigenlijk geen recht op hebben (sommige hier op dit forum noemen de situatie dat je gedoe kunt krijgen als er iets gebeurd) is het op eigen risico.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Via de Nederlandse website van Dollar krijg ik een zeer interessant tarief te zien wanneer ik CDP 3078515 gebruik.
Inclusief drop fee kom ik uit op 875 USD voor 21 dagen midsize SUV. Scheelt 200 USD met National en Hertz. Periode oktober. Ophalen in Washington, inleveren in Atlanta.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door cvr »

dejong89 schreef:
02 apr 2026, 21:01
CDP 3078515
Dank je! Levert ook hier een mooie besparing op voor een SUV 27-9/17-10 vanuit LAX.

Enig idee waar deze CDP van afkomstig is? Ik heb 'm geGoogled maar kan niets vinden.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Tjsa @cvr dat kun je dan wel aan @dejong89 vragen , maar die zit de eerste uren nog in het vliegtuig....
Gelukkig heeft hij hier voor noodgevallen een vervanging achter gelaten...die luistert naar de naam Google .
En die weet dit te melden over de genoemde CDP :

" Based on the search results, the CDP code 3078156 (similar to 3078515) is associated with a Dollar Car Rental special promotion offering 25% off base rates, according to Dollar.com. "
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
MichelAngelo66
Amerikafan

Bericht door MichelAngelo66 »

@nwolf die pagina had ik inderdaad gezien. Wat ik wil weten? Hoe ik zo goedkoop mogelijk een auto huur! :wink: Nou ja, ik begrijp dat het niet gaat lukken om voor €620 voor drie weken in een Ford Explorer te rijden zoals in 2018 van SFO-SFO met Emerald Executive.

En inderdaad @d_vdploeg dat was usareisen. Daar had ik in het verleden ook gehuurd. Dat is ook de reden dat ik vraag of er nog andere slimmigheidjes zijn tegenwoordig. Ik zie veel codes staan en inderdaad scheelt hier wat en daar wat en ja... kan je de code voor jezelf verklaren. Eerlijk gezegd verwacht ik niet dat ze voor elke huurder dat gaan checken. Dan kunnen ze denk ik dubbel personeel gaan aanstellen. Ze komen immers zelf met die wirwar aan codes. Voor een gewone sterveling is dat niet te volgen meer. Alamo is naar jouw ervaring dus goed. Kan je daar ook uit de beschikbare auto's kiezen ne hebben ze een mooi wagenpark?

Is er sowieso iemand die ervaring heeft met rentals vanaf Atlanta?
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Ik huur ook vanaf Atlanta over een paar weken, dus moet het nog ervaren.
Wat als je 2 (of 3) reserveringen laat staan tot dat je aankomt? Ik blijf twijfelen tussen een awd Premium Pickup en Sportwagen (waarbij ik hoop op de Dodge Challenger:)). Geeft het issues als je niet annuleert? Staan gereserveerd bij Alamo.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Hoe heb je gereserveerd bij Alamo? Via ustravel.nl en dan gekozen voor 'Pay on Arrival'? Ga ik wel een beetje van uit als je 2 reserveringen hebt staan.

Volgens mij kan er weinig gebeuren dan want je geeft immers geen creditcard op. Er valt dus ook niets te belasten als je de huurauto niet afhaalt.

Betekent wel dat je dan ook geen 'Skip the Counter' doet voor beide huurauto's. Althans, dat zou onverstandig zijn omdat ze dan je creditcardgegevens wel hebben en je er dan ook min of meer aan vast zit.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Bensiegel schreef:
04 apr 2026, 22:42
Sportwagen (waarbij ik hoop op de Dodge Challenger:)).
Da's ook mijn favoriete, prachtige auto. Helaas was de laatste productie eind 2023 en zullen ze bij de verhuurders ivm afschrijving gaan verdwijnen. Maar afgelopen september in San Francisco bij het hotel een Belg ontmoet die er een had mee gekregen, met Nevada licence plates.
27 States so far...
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Heb gereserveerd bij Alamo.de
Jammer dat de Challenger er uit gaat!
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Bensiegel schreef:
05 apr 2026, 09:31
Jammer dat de Challenger er uit gaat!
Fingers crossed...
Ik las net:
'reports indicate a new generation is coming for 2026. This next-gen model will feature updated styling, a digital cockpit, and a mix of powertrains, potentially including high-output turbocharged engines and, potentially, re-engineered V8'
27 States so far...
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Coyote schreef:
05 apr 2026, 08:04
Betekent wel dat je dan ook geen 'Skip the Counter' doet voor beide huurauto's.
Mijn tip zou zijn voor @Bensiegel om skip the counter (mits beschikbaar bij de vestiging waar je huurt) ter plekke te doen voordat je naar de garage loopt. @harryh heeft dat volgens mij wel eens gedaan. Werkt volgens mij direct. Ik ga het eind deze maand ook proberen. Ik neem iets meer marge :lol: namelijk tijdens het wachten op onze aansluitende vlucht.

Scheelt je een gesprekje aan de balie. Tenzij je ter plekke wil bepalen welke reservering je pakt, dan gaat het inderdaad niet. Skip the counter bij beide auto's doen raad ik inderdaad ook af. Ze hebben dan bij beide reserveringen je creditcardgegevens. Loop je ook nog het risico dat ze het zien als een dubbele boeking en (uiteraard) de goedkoopste annuleren.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
Ellen1308
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellen1308 »

Wij (gezin van 4, met kinderen van 20 en 17) gaan deze zomer (26 jul tot 17 aug) rondje zuidwesten doen. We starten in LA en eindigen in SF.
Nu kom ik tot nu toe als grootste suv de Standard tegen (bij Alamo). Fullsize kan ik niet huren. Wél een 7 -persoons minivan.
Is de minivan ook geschikt voor deze reis (bijvoorbeeld in Monument Valley) of is een suv echt een must?

Wij hebben 3 grote harde koffers bij ons en 3 kleine trolleys.
DireStraits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DireStraits »

Onze reis komt inmiddels aardig dichtbij. Ik heb nog twee opties staan bij Alamo LAX.

1.Standard Crossover AWD
SGDR
image.png
image.png (77.75 KiB) 325 keer bekeken
Ford Explorer AWD or similar
Voor € 620,-

2. Full Size SUV
FFAR
image.png
image.png (44.81 KiB) 325 keer bekeken
Chevrolet Tahoe, Ford Expedition, Nissan Armada or similar
Voor € 840,-

We zijn met twee volwassenen, twee kids van 6 en 8. 1 grote koffer, 4 kleine koffertjes en 4 kleine rugzakken.
Ik vind het vooral belangrijk dat de kids elkaar niet afmaken op de achterbank dus captain chairs op de tweede rij zou fijn zijn.
Vanzelfsprekend zijn comfort, luxe en ruimte fijn om te hebben. Welke categorie raden de ervaringsdeskundigen aan? Dank!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer