Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.

Bericht door Bravy »

Als je voor navigatie Google Maps wil gebruiken kan je de kaarten van de gebieden waar je komt van tevoren downloaden op je telefoon. Dan heb je geen data nodig om te navigeren.
Maar 20 Gb lijkt me méér dan voldoende. Ik zou daar 2-3 maanden mee uit kunnen.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
Resetovic
Amerikakenner

Bericht door Resetovic »

@DireStraits Mijn bereik was goed in het zuidwesten en eigenlijk constant aanwezig, behalve op plekken waar sowieso geen bereik is. Mijn tienerdochter klaagde dus niet vaak dat ze geen internet had :).

20 GB is voor mij altijd voldoende en ik krijg het in twee weken niet op. Dat is met foto’s posten op socials, WhatsApp, verkeer via Maps en Spotify wanneer nodig. Net als bij Maps, download ik Spotify eigenlijk ook vooraf op mijn telefoon.

Tieners en veelgebruikers kunnen er wel snel doorheen zijn. Mijn dochter was volgens mij op dag 7 of 8 van in totaal 13 dagen al door haar 20 GB heen :).

Het prijsverschil tussen 20 GB en 50 GB is niet extreem hoog. Als je jezelf wilt testen, neem dan 50 GB.

Zoals @Bravy ook aangeeft: download vooraf offline mappen en gebruik zo min mogelijk data.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Zelfs als je constant zou navigeren via online data zou 20 GB normaal gesproken genoeg moeten zijn. Tenzij je constant op instagram of tiktok filmpjes kijkt. Meestal komen wij ruim toe met 10 gb voor 2,5 week.

Om een andere reden is het ook wel verstandig om offline data kaarten te downloaden via bijvoorbeeld google maps. De VS is geen Nederland, al is het bereik over het algemeen wel redelijk goed, maar niet in bijvoorbeeld nationale parken. Moet je dus diep in het park terug naar je hotel en heb je daar geen bereik dan kan navigeren lastig zijn dus download de kaart van dat gebied en je kunt gewoon navigeren.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
DireStraits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DireStraits »

Dank voor jullie reacties. Veel op voorhand downloaden en 20gb zou inderdaad moeten lukken!
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Ik zou wel altijd navigeren met data als je daar mogelijkheid voor hebt. Met name rond de grote steden is het handig voor verkeersinfo en andere ''calamiteiten''.

Voor spotify kun je overigens ook vooraf muziek downloaden als je een abonnement hebt. Handig voor in het vliegtuig en in dat nationale park waar je geen bereik hebt.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
eborn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door eborn »

Die Sim2Roam kaarten zijn wel gigantisch in prijs gestegen de afgelopen maanden. Waar je voorheen voor 35 euro klaar was, zit je nu op 50 of 60 euro voor 2 weken. Bizar.

Het grote voordeel van hun Sim is dat ik wist dat het ook werkte met de United Wifi, zodat je op de lange vluchten gratis wifi kon gebruiken. Heeft iemand nog ervaring met andere Sims die United als geldig T-mobile abonnement herkent? Ik las laatst ook ergens dat je nu (soms?) een SMS krijgt, omdat er veel mensen T-mobile nummer van een vriend of kennis invulde.
2005: NYC/Las Vegas, 2008: NYC/Las Vegas, 2009: Orlando/Naples, 2011: San Diego, 2013: Orlando, 2020: Orlando, 2023: Orlando, 2024: Orlando, 2026: Orlando
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

Simcorner waar ik vorig jaar mijn fysieke kaart kocht is ook erg duur geworden.
Wie biedt er momenteel betaalbare fysieke kaarten aan? Heb hem over 4 weken nodig.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

NOMAD is nog steeds vrij redelijk geprijsd: 20GB 30 dagen voor € 15,60, 50GB voor € 23,40

https://www.nomadesim.com/united-states-eSIM/20gb-30day
https://www.nomadesim.com/united-states-eSIM/50gb-30day
Bensiegel
Amerikafan

Bericht door Bensiegel »

E sim werkt helaas niet op mijn telefoon.
DireStraits
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DireStraits »

Net 50GB gekocht bij Nomad met 5 dollar korting. Hierbij code voor de geïnteresseerde: BBVVTKFLNFVO
Dan is 50gb toch wel lekker geprijsd ;-)
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

27 States so far...
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Bensiegel schreef:
23 mar 2026, 11:43
E sim werkt helaas niet op mijn telefoon.
Loop dan een willekeurige telefoonwinkel binnen (AT&T/T-Mobile) of haal een kaartje bij Walmart, Target of BestBuy. :thumbup:
USforever
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door USforever »

Kan iemand even in gewonemensentaal uitleggen waarom al deze maatregelen nodig zijn? Esim, roaming etc het zegt me allemaal niks. Ik heb een smartphone in Nederland met onbeperkte data. Kan ik die gewoon gebruiken in Amerika? Vooral belangrijk voor navigatie.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

@USforever

Met jouw smartphone in Nederland heb je onbeperkt data. Waarschijnlijk geldt dat alleen binnen de EU (Europa) en niet daarbuiten. Je maakt met je Nederlandse abonnement geen roamingkosten in Europa.

Voor vrijwel alle Nederlandse mobiele abonnementen geldt dat je deze weliswaar in de USA kunt gebruiken maar bij terugkomst ga je gigantisch schrikken van de rekening (roamingkosten búiten Europa).

In de USA heb je inmiddels op heel veel plekken gratis Wifi maar uiteraard niet overal.
Daarom schaffen veel mensen een Amerikaanse (e-)simkaart aan die ze vaak voor navigatie gebruiken.
Je kunt kiezen uit simkaarten die je in een toestel stopt óf voor een e-sim. Bovendien kun je kiezen of je alleen data of data mét telefonie wilt kopen.

Wij hebben een TomTom met USA kaart dus gebruiken de e-sim niet als navigatie.
Deze gebruiken we om onderweg dingen op te zoeken (b.v. een bepaalde winkel of restaurant).
(we hebben de navigatie via de e-sim uitgeprobeerd, werkte afgelopen oktober perfect!)

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
USforever
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door USforever »

Bedankt voor je reactie. Wel vreemd, ik ben keer of 10 in de VS geweest, meest recentelijk in 2023 en 2024 en heb nooit een simcard in de VS gekocht en kan me geen hoge rekeningen herinneren. Volgens mij moest ik de laatste keer een ding kopen online bij mn provider (Nu Odido), een bundel ofzo, en was t daarmee klaar... kan dat ook gewoon? Ik weet niet eens hoe je een simkaart in een telwlefoon moet stoppen
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Er zijn NL aanbieders die een Wereld bundel aanbieden, kijk bij jouw aanbieder wat de mogelijkheden en kosten zijn.
Ervaring leert dat dit vaak duurder is dan een (e-)sim kopen.
Een e-SIM is een digitale simkaart ingebouwd in je apparaat, die je via QR-code of app activeert, die stop je dus NIET fysiek in een toestel.

Wij hebben ook pas in 2025 voor het eerst een e-sim aangeschaft; we hebben de bundel niet helemaal opgemaakt/nodig gehad maar we gaan voor dit jaar zeker weer een aanschaffen waarschijnlijk via Airalo (omdat dát voor ons goed werkte).

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
ArCAdE
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door ArCAdE »

USforever schreef:
27 mar 2026, 08:03
Bedankt voor je reactie. Wel vreemd, ik ben keer of 10 in de VS geweest, meest recentelijk in 2023 en 2024 en heb nooit een simcard in de VS gekocht en kan me geen hoge rekeningen herinneren. Volgens mij moest ik de laatste keer een ding kopen online bij mn provider (Nu Odido), een bundel ofzo, en was t daarmee klaar... kan dat ook gewoon? Ik weet niet eens hoe je een simkaart in een telwlefoon moet stoppen
Bij Odido hebben ze USA bundels voor data en bellen. Als je die aanschaft hoef je verder niets te doen.
Het Unlimited Snelst abonnement van Odido heeft 100Gb data en gratis bellen in de VS in het abonnement zitten. Als je die hebt hoef je niets te doen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

USforever schreef:
27 mar 2026, 08:03
Van de Odido website:

Verenigde Staten (incl. Hawaï)

M-pas: 6 GB - €15 (10 dagen geldig)
XL-pas: 18 GB - €30 (30 dagen geldig)
Sms PRIJS VERENIGDE STATEN naar 5545. Krijg je meteen een gratis bericht terug met alle info.

Voordat je op reis gaat de XL-pas kopen? Sms XLP1 naar 1280. Belangrijk: de pas start meteen als je 'm koopt.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

En voor de mensen die een esim en zo lastig vinden, kijk eens naar Roamless.
Simpel vanuit een app installeren en opwaarderen, heel verzichtelijk wat je gebruikt hebt, en makkelijk tegoed bijkopen.
Wat je niet opmaakt blijft geldig, wereldwijd.

https://roamless.com/welcome?utm_source ... d_source=1

Bevalt ons goed.
Het zal best goedkoper kunnen, maar niet makkelijker wat mij betreft.
Bravy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Pete.Z schreef:
27 mar 2026, 12:12
Het zal best goedkoper kunnen, maar niet makkelijker wat mij betreft
Persoonlijk vind ik de prijs niet zo belangrijk. Op de hele vakantie stelt een tientje meer of minder helemaal niets voor. :wink: Ik vind het belangrijker dat het "gewoon" werkt!

Wij gaan van de zomer naar Alaska en ik moet zoveel mogelijk bereikbaar blijven. Volgens mij is het netwerk van AT&T dan het beste. Kan iemand dat beamen?
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen