Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Timb: Florida Route

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Timb
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Timb: Florida Route

Bericht door Timb »

Hoi,

Over 3 weken vertrek ik met mijn dochter naar Florida (net terug van de Westcoast met mijn zoon dus moet ook met mijn dochter op pad ;-) )

Dit is onze route, maar ik twijfel een beetje over de afstanden (al zijn die niet heel groot). Het liefst zit ik niet in de weekend in Miami, Orlando of Keys ivm de drukte.

17-apr Vlucht- Miami
18-apr Miami
19-apr Miami - Keys
20-apr Keys
21-apr Keys - Homestead
22-apr Homestead - Fort Meyers
23-apr Fort Meyers - Orlando
24-apr Orlando
25-apr Orlando
26-apr Orlando - Miami
27-apr Miami - Huis
naranya
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Florida Route

Bericht door naranya »

10 dagen is niet echt lang, met deze route zit je de helft van je vakantie in de auto.
Al zijn de afstanden niet groot, je zit toch al snel 4u in de auto en dan is je dag al snel voorbij.
Alleen in Orlando heb je dan 2 dagen "rust", zijn er plekken die je perse wil zien in elke plaats?
Zijn de vluchten al geboekt? Anders wellicht een optie om vanuit Orlando terug te vliegen, scheelt 1 dag.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

De vluchten zijn al geboekt helaas. De keys, Orlando en Miami zijn wel must see. In ieder geval voor de pretparken en de stranden. Ook de Everglades staat op het lijstje. 4 uur in de auto is misschien lang maar de routes zijn natuurlijk ook er mooi. Ik zal eventueel ook aan deze route te denken;

17-apr Vlucht- Miami
18-apr Miami- Orlando
19-apr Orlando
20-apr Orlando
21-apr Orlando - Fort Myers
22-apr Fort Meyers - Homestead
23-apr Homestead - Marathon
24-apr Marathon
25-apr Marathon - Miami
26-apr Miami
27-apr Miami - Huis
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

Klinkt raar maar ik had een soortgelijke vakantie aan de westkust en na wat feedback van een aantal ervaren forumleden hier de vakantie ook aangepast om iets meer te genieten en minder in de auto te zitten ;).

In feite ben je de 17e en 27e altijd kwijt dus heb je 9 dagen echt vakantie als ik het zo lees. Ik weet niet hoe hard de keys zijn voor je, de rit er naartoe is wel mooi, en key west ook een leuk eiland maar je bent toch al snel 5 1/2 tot 6 uur kwijt om er naartoe te rijden en een dag later weer door te rijden. de route naar key west lijkt heel mooi, maar is denk ik een beetje zoals higway 1 in CA, het is mooi het 1e uur, daarna wordt het meer van hetzelfde :lol: Je kunt ook op een eiland eerder verblijven, die zijn minder touristisch (en Wahoo's Seafood Bar and Grill Restaurant is ook lekker eten!)
Wat is er speciaal voor je aan homestead dat die op de planning staat? Als daar niks bijzonder is zou ik meteen naar Fort Meyers doorrijden (mooie plek overigens nu ze weer wat zijn opgebouwd).
Fort Meyers is ook weer 3 uur rijden naar Orlando, wil je specifieke parken bezoeken daar (de stad zelf is de tijd niet waard namelijk!)

Al met al zit je toch zeker 14 tot 16 uur in de auto als ik zo snel reken en is het veel snelweg wat je zult rijden.
Maar geef iets meer context wat je zoekt en wat echt een must is, dan kunnen we je helpen!
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
naranya
Amerikafan

Bericht door naranya »

Bedenk ook vast welke pretparken je wilt bezoeken want Disney heeft 4 parken (+2 waterparken) en Universal 3 parken (+1 waterpark) en dan bijv Seaworld nog. Voor 2 dagen zijn er vrij weinig opties om echt goedkoper kaartjes te scoren dus dan kom je helaas al snel op 2 losse (dure) dagtickets uit.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Ik ben er 8 jaar geleden ook geweest, maar toen had ik een iets andere route. Was ook net na de orkaan en toen was de keys bijv iets minder mooi ;-). De keys zijn voor mij niet meteen een must, maar ergens ook zonde om het over te slaan. Homestead slaat idd nergens op dan kan ik beter doorrijden naar Fort Meyers. Daar ben ik echter nog nooit geweest en moet even zoeken wat daar leuk is voor een 12 jarige. Gezien de leeftijd daarom ook Orlando. Volcano Bay en Universal staan op de planning. Jammer dat die kaarten alleen maar duurder lijken te worden zelfs op undercover tourist. :oops:

17-apr Vlucht- Miami
18-apr Miami
19-apr Miami - Marathon
20-apr Marathon
21-apr Marathon- Everglades - Fort Myers beach
22-apr Fort Myers beach
23-apr Fort Myers beach _ Orlando
24-apr Orlando
25-apr Orlando
26-apr Orlando - Miami
27-apr Miami - Huis
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Volcano bay zeker doen met een tiener en Epic Universe natuurlijk (misschien zien we je daar nog, we zijn er dan ook :lol:)
viewtopic.php?f=11&t=77896 voor wat meer sites dan alleen undercovertourist!

Als geld wel een rol speelt hierin zou je idd via de Attractiontickets.com DE site nog de 3 dagen toegang kunnen overwegen, die zijn (inclusief eten) een stuk goedkoper en aquatica is ook een mooi park!
Maar niet helemaal de sfeer zoals Universal helaas ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Thanx voor de tip. Ik kom op €605 euro uit voor een dag Volcano Bay en een dag Universal. Dat zijn toch werkelijk geen prijzen meer! Ik kan de combo univeral studios met Volcano bay zo niet vinden.

EDIT: Misschien doe ik iets niet goed, maar de tickets zijn duurder op die 2 sites dan op de site van Universal zelf?
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Bij Universal komt er nog tax bij op het einde, vergeet dat niet!
Het lastige zijn de dagtickets, die zijn altijd stukken duurder ben ik bang.

Volcano Bay is ook los te boeken, net als de waterparken van Disney, maar dat is goed weggestopt.

Ik zal zo eens meekijken of ik iets kan vinden voor je!

Had je trouwens ook gekeken voor de auto: viewtopic.php?f=30&t=82297

Seaworld deal: https://www.attractiontickets.com/de/or ... oses-essen
naranya
Amerikafan

Bericht door naranya »

Als je maar 2 dagen hebt en perse naar Studio's wilt en Volcano Bay hebben ze daar niet echt goede tickets voor.
Dan kun je nog beter de 14 dagen kaart kopen voor €495 pp, kun je bij aankomst en/of vertrek in Orlando nog een halve dag gaan.
edit: Ik zie nu dat jouw prijs niet pp was.
Laatst gewijzigd door naranya op 26 mar 2026, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Auto inmiddels geboekt. Ik kom uit op onderstaande. Als je daar nog onder kunt heel graag haha.

1-Day Ticket - 2 Parks
Universal Islands of Adventure + Universal Studios Florida
Valid Apr 25, 2026
2 Adult
$448.00
1 Day Universal Volcano Bay Ticket - 1 Park
Universal Volcano Bay
Valid Apr 24, 2026
2 Adult
$160.00
Subtotal:
$608.00
Tax:
$39.52
Total:
$647.52
Timb
Amerikakenner

Re: Reis Timb: Florida Route

Bericht door Timb »

Dit is nu de route met activiteiten. We gaan toch Florida keys er uit halen. Ik denk dat een 12 jarige daar minder aan heeft.

17-apr Vlucht- Miami Relaxen hotel
18-apr Miami Miami Beach
19-apr Miami - Everglades- Fort Myers Auto naar Everglades voor airboat tour
20-apr Fort Myers - Clearwater Door naar dolfijnen tour Clearwater
21-apr Clearwater Adventure Island
22-apr Clearwater Busch gardens
23-apr Clearwater- Orlando Door naar Orlando Outlet Malls
24-apr Orlando Volcano Bay
25-apr Orlando Universal studios
26-apr Orlando - Miami Terug naar Miami. Chillen bij hotel
27-apr Miami - Huis Auto inleveren en Dolphin Mall
28-apr Frankfurt Hotel Holiday Inn Express Frankfurt Airport

Nog wel 2 vragen. Ik wil de airboat tour doen bij Captian Jacks. Moet ik dan eerst entree betalen voor Everglades National Park á 230 dollar? Anders sla ik deze over en rijden we naar een mooi strand/boulevard bij Fort Myers. Ik ga dat belachelijke bedrag niet betalen voor een uurtje ;-)

Dan kom ik eigenlijk al op vraag 2. Wat is een mooi strand bij Fort Myers met ligbedjes enz.?
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 73

Bericht door harryh »

Captain Jack ligt aan de US41, buiten het NP.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Ah thanx, dan laten we die in de tour. :thumbup:

Moet ik dan vanuit Miami een andere route nemen? Er zijn namlijk 2 routes, 1 boevnlangs en 1 onderlangs.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 73

Bericht door harryh »

Bovenlangs ga je via de I75, da's een snelweg en betaal je tol, weinig te zien. Ik zou via de US41 onderlangs gaan, veel leukere route, geen tol, even onderweg stoppen bij het Big Cypress National Preserve Oasis Visitor Center, daar liggen vaak gators voor de deur en als je verder naar het westen rijdt, gelijk links de Loop Road even rijden - "Loop Road Start" op Google Maps.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Je kunt net buiten Orlando ook zo'n airboat ride doen. Wij hebben die toen gedaan bij Midway airboat tours en was goed bevallen.
Timb
Amerikakenner

Bericht door Timb »

Thanx voor de tips!!! Ik zet het in de route.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer