Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 73
Re: Telefonie en mobiel internet in de VS, deel 2.
Op een Pixel werkt het net anders. Satelliet SOS start pas op als je een emergency call (911 in de VS) probeert te maken en geen bereik hebt, of als je zelf de SOS app start.
Op mijn iPhone werkt het ook net zo als bij @harryh, dus ik denk dat je een bepaalde melding aan hebt staan @Coyote
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Ik zou niet weten welke melding dat zou moeten zijn. Of het moet iets van 'Find my' zijn. Dat staat aan maar is om mijn Apple producten: iPhone, iPad, AppleWatch en Airpods te detecteren als ik die op een andere locatie dan mijn thuislocatie achterlaat.
Roland
Roland
- Michael USA
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Werkt prima. Zowel mijn vrouw als ik hebben de Trial op onze telefoons genomen. Heerlijk. Geen omkijken naar restricties, gewoon gaan.harryh schreef: ↑20 okt 2025, 14:54APKPure, APKMirror, F-Droid en een paar andere worden als veilig gezien las ik, maar maak vooral je eigen keuze.Michael USA schreef: ↑20 okt 2025, 14:12Is die APKpure wel veilig? En hoe activeerde jij Google voice? Wordt nl niet ondersteund vanuit NL.
Google Voice activeren kan alleen met een "echt" US nummer, geen ander VOIP nummer, internet text service etc, dat herkennen ze en staan ze niet toe. Ik heb dat met een mobiele esim met nummer gedaan van een andere trial, weet niet meer welke, dat was al heel wat jaren terug.
Wordt wel frequent gebeld door verkopers
Dank voor de toptip
-
harryh
- Amerika-expert
- pumi1000
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Simcorner heeft vandaag blackfriday met 30% korting op de esim.
SCBFSALE
SCBFSALE
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
2012 west usa / 2013 oost usa / 2014 noordwest usa / 2015 rondje NY / 2016 west usa / 2017 Florida / 2018 west usa / 2019 west usa / 2022 noordwest usa / 2023 oost + zuid usa / 2024 west usa / 2025 midwest / 2026 Texas en midwest
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Roamless is mij erg goed bevallen, prima dekking, en je kan tethering gebruiken zoveel als je wilt, ideaal. De app geeft goed inzicht in wat je nog over hebt, en met het flex plan kan je wat eventueel overblijft aan gigs gewoon bewaren en elders weer gebruiken, bijna wereldwijd.
Ik had de indruk dat ik betere dekking had dan met andere aanbieders, vooral in Death Valley, waar de wifi slomer was dan mij telefoon verbinding, maar kan natuurlijk ook dat er ergens een mast bij is geplaatst ondertussen. Maar prima bevallen en wat mij aangaat een blijvertje.
Totaal 18 gig gebruikt voor iets van 35 euro.
Ik had de indruk dat ik betere dekking had dan met andere aanbieders, vooral in Death Valley, waar de wifi slomer was dan mij telefoon verbinding, maar kan natuurlijk ook dat er ergens een mast bij is geplaatst ondertussen. Maar prima bevallen en wat mij aangaat een blijvertje.
Totaal 18 gig gebruikt voor iets van 35 euro.
-
harryh
- Amerika-expert
Voor anderen die nog ongebruikte Airalo esims hebben: Ik zag in de app dat een wat langer geleden gekochte esim - toen ze $11 voor 10GB waren - en die ik niet gebruikt had, ineens op 0GB stond. Toen ik details las, zag ik dat de provider instellingen gewijzigd zijn en deze niet meer te gebruiken was. Ik heb een flinke discussie met hun klantenservice gehad, die kwamen eerst niet met een bruikbare oplossing. Uiteindelijk geëist dat ik een vervangende kreeg, geen airmoney. Is eindelijk geregeld.
Dus check je eerder gekochte esims even.
Dus check je eerder gekochte esims even.
-
harryh
- Amerika-expert
Ik ben aan het zoeken naar een nieuwe esim, wil even wat ervaringen delen.
Airalo is niet meer interessant, hun esims vind ik te duur t.o.v. de concurrentie. En behoorlijk wat gezeik, zie mijn vorige post. Ook niet meer onbeperkt houdbaar.
Nu kwam ik deze site tegen https://esimdb.com/usa. Daar staat een behoorlijke lijst aan esim providers voor de VS om te kunnen vergelijken.
Ik heb wat verder gezocht naar snelheid en latency (vertraging). Dat laatste, veel vertraging, zie je b.v. bij providers uit Azië, maar er ook een aantal anderen waar dat speelt. Even verder op ingelezen, dat komt vaak door de zogenaamde APN. Want zelfs als je aan T-Mobile, AT&T of Verizon netwerk hangt, blijkt de APN te bepalen met welke servers je voor dataverkeer contact maakt. Als voorbeeld: De APN "Plus" komt regelmatig voor en dan blijken die servers in Polen te staan, er zijn er ook waar het via Hongkong etc in Azië loopt, vooral bij de goedkope aanbieders. Het verkeer gaat dan heen en weer de grote plas over. Op zich prima voor WhatsApp of navigatie, maar veel minder voor video, voice etc. En wellicht risico's op wat er met je data gebeurd maar dat heb ik niet uitgezocht en je kunt beter een VPN gebruiken om dat te voorkomen.
Het handige van die site is dat je daar kunt filteren. Ik filter op
- Only show plans with hotspot support
- Only show plans with local internet breakout (dan staan de data servers dus ook in de VS)
maar er zijn meer mogelijkheden, bv ook wel of geen data-only plans etc.
Airalo is niet meer interessant, hun esims vind ik te duur t.o.v. de concurrentie. En behoorlijk wat gezeik, zie mijn vorige post. Ook niet meer onbeperkt houdbaar.
Nu kwam ik deze site tegen https://esimdb.com/usa. Daar staat een behoorlijke lijst aan esim providers voor de VS om te kunnen vergelijken.
Ik heb wat verder gezocht naar snelheid en latency (vertraging). Dat laatste, veel vertraging, zie je b.v. bij providers uit Azië, maar er ook een aantal anderen waar dat speelt. Even verder op ingelezen, dat komt vaak door de zogenaamde APN. Want zelfs als je aan T-Mobile, AT&T of Verizon netwerk hangt, blijkt de APN te bepalen met welke servers je voor dataverkeer contact maakt. Als voorbeeld: De APN "Plus" komt regelmatig voor en dan blijken die servers in Polen te staan, er zijn er ook waar het via Hongkong etc in Azië loopt, vooral bij de goedkope aanbieders. Het verkeer gaat dan heen en weer de grote plas over. Op zich prima voor WhatsApp of navigatie, maar veel minder voor video, voice etc. En wellicht risico's op wat er met je data gebeurd maar dat heb ik niet uitgezocht en je kunt beter een VPN gebruiken om dat te voorkomen.
Het handige van die site is dat je daar kunt filteren. Ik filter op
- Only show plans with hotspot support
- Only show plans with local internet breakout (dan staan de data servers dus ook in de VS)
maar er zijn meer mogelijkheden, bv ook wel of geen data-only plans etc.
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Dat verklaart wel waarom sommige esims prima zijn voor navigeren en whatsapp maar minder geschikt voor bijvoorbeeld videobellen.
Al die esims roteren hun data inderdaad vaak via een ander land. Als je mobimatter gebruikt kun je prima zien waar je data naar gerouteerd wordt. Er zijn meerdere sites die dit laten zien maar niet allemaal. Iets om rekening mee te houden. Zo zijn er ook esims die via Hongkong lopen... Die zou ik links laten liggen..
Al die esims roteren hun data inderdaad vaak via een ander land. Als je mobimatter gebruikt kun je prima zien waar je data naar gerouteerd wordt. Er zijn meerdere sites die dit laten zien maar niet allemaal. Iets om rekening mee te houden. Zo zijn er ook esims die via Hongkong lopen... Die zou ik links laten liggen..
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
Mijn ervaring van de afgelopen weken in de US: ik gebruik mijn KPN abonnement, die ook een data bundel van 30 25 gb/maand voor de USA heeft, en ik heb een text+ app waarmee ik een telefoonnummer simuleer voor text messages, voor als ik wil registreren voor bepaalde diensten, zoals kortingskaarten voor tanken, hotels, winkels etc. en waarmee ik bv restaurant reserveringen kan laten bevestigen (b.v. wait-list bij o.a. Texas Roadhouse).
Dit werkt voor mij het beste, en is het makkelijkst, want ik hoef niks te doen, en heb altijd data.
Dit werkt voor mij het beste, en is het makkelijkst, want ik hoef niks te doen, en heb altijd data.
Laatst gewijzigd door BahamaOne op 27 feb 2026, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
harryh
- Amerika-expert
Da's een optie, wel wat duurder denk ik en je moet een VPN naar de VS aanzetten voor bepaalde sites omdat je bij KPN een NL IP adres krijgt.
Ik las dat Mobimatter ook esims aanbiedt met APN "Plus", wel opletten.
Ik ga denk ik in april deze een keer proberen, met een VS APN en low latency
@harryh ik gebruik mijn data voornamelijk voor navigatie en iMessage/whatsapp/etc, dus geen VPN nodig. Wel heb ik een VPN voor streaming diensten, en om NL TV te kunnen kijken via de KPN TV+ app.
Ik betaal voor unlimited data (NL en 100GB/maand EU) bij KPN (incl. 30 25 GB per maand voor de US) ongeveer €30 p/m. Voordeel is dan ook dat ik mijn partner ook 100GB per maand aan data kan sturen, dus daar heb ik maar een abonnement van €11 p/m voor afgesloten.
Ik heb ook hiervoor goede ervaringen met NOMAD Esims (aanrader van @Glorious) daarmee ben je tegen lage kosten super flexibel (en ze hebben veel kortingsacties). https://www.nomadesim.com/united-states-eSIM
Ik betaal voor unlimited data (NL en 100GB/maand EU) bij KPN (incl. 30 25 GB per maand voor de US) ongeveer €30 p/m. Voordeel is dan ook dat ik mijn partner ook 100GB per maand aan data kan sturen, dus daar heb ik maar een abonnement van €11 p/m voor afgesloten.
Ik heb ook hiervoor goede ervaringen met NOMAD Esims (aanrader van @Glorious) daarmee ben je tegen lage kosten super flexibel (en ze hebben veel kortingsacties). https://www.nomadesim.com/united-states-eSIM
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
@harryh Ja APN plus is vaak Polen inderdaad. Ik heb die wel eens gebruikt, verder prima wel. Maar inderdaad oppassen. Die moodsim heeft zo te zien T-mobile als netwerk en dat vind ik dan weer wat minder geslaagd…
-
harryh
- Amerika-expert
Goeie deal!BahamaOne schreef: ↑27 feb 2026, 16:40ik gebruik mijn data voornamelijk voor navigatie en iMessage/whatsapp/etc, dus geen VPN nodig.
<knip>
Ik betaal voor unlimited data (NL en 100GB/maand EU) bij KPN (incl. 30 25 GB per maand voor de US) ongeveer €30 p/m. Voordeel is dan ook dat ik mijn partner ook 100GB per maand aan data kan sturen, dus daar heb ik maar een abonnement van €11 p/m voor afgesloten.![]()
De meeste APNs van NOMAD esims zien er goed uit inderdaad, lokaal.
Maar de daadwerkelijke beheerders van de 5g netwerken in de USA zijn toch de 3 grote? T-Mobile, Verizon en AT&T. Heel veel kleinere partijen die van alles aanbieden, maar puntje bij paaltje gaat alles over hun netwerken toch?
27 States so far...
-
harryh
- Amerika-expert
Niet helemaal, de apn bepaalt via welke servers internet verkeer loopt en die kun je niet zelf kiezen. Dus al gebruik je bv T-Mobile USA dan kan je internet verkeer heen en weer naar Polen gaan. De eSIM leverancier bepaalt dat, niet de netwerk provider. Rechtstreeks een (e)SIM van een van die grote 3 zou het beste zijn.
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
@Corv Het is precies hoe @harryh aangeeft. Ja je maakt qua netwerk vrijwel altijd gebruik van de grote 3. Maar het kan wel zijn dat je dataverkeer ''geroamt'' wordt via bijvoorbeeld Polen. Dat bepaald de e sim provider die je kiest. Dan loopt je dataverkeer via Polen.
Het is hetzelfde als jij zou roamen via bijvoorbeeld je KPN abonnement in de VS. Alleen doe je het dan via een esim provider.
Dat is ook de reden dat de snelheid vaak beperkt is en je ping heel hoog. Bij dagelijks gebruik merk je dat niet echt als je het gebruikt voor navigatie en whatsapp. Ga je video's bekijken of een game spelen op je telefoon kan je daar last van hebben omdat het langer kan duren voor de video laad.
Als je dataverkeer via een bepaald land loopt dan is het wel verstandig om daar naar te kijken qua privacy. Zo zijn er aanbieders die inderdaad via Polen gaan of het VK. Dat is niet zo'n probleem, al wordt Polen wel al dat je misschien denkt hmmm
Er lopen ook esims via bijvoorbeeld Hong Kong... Persoonlijk mijd ik die bijvoorbeeld.
Het is hetzelfde als jij zou roamen via bijvoorbeeld je KPN abonnement in de VS. Alleen doe je het dan via een esim provider.
Dat is ook de reden dat de snelheid vaak beperkt is en je ping heel hoog. Bij dagelijks gebruik merk je dat niet echt als je het gebruikt voor navigatie en whatsapp. Ga je video's bekijken of een game spelen op je telefoon kan je daar last van hebben omdat het langer kan duren voor de video laad.
Als je dataverkeer via een bepaald land loopt dan is het wel verstandig om daar naar te kijken qua privacy. Zo zijn er aanbieders die inderdaad via Polen gaan of het VK. Dat is niet zo'n probleem, al wordt Polen wel al dat je misschien denkt hmmm
Voor geïnteresseerden.
Nomad heeft nu 25% korting met de code RESET25. Eventueel verander valuta van euro naar dollar, waardoor het iets goedkoper wordt. Als je de code RESIBUUYNB gebruikt, krijg je bovendien $5 extra korting in je account.
Bijvoorbeeld: 20 GB kost, als alles goed werkt, $8,50 (anders $13,50) en is 30 dagen geldig.
Mijn ervaring met Nomad vorig jaar was goed. Let wel op. Je moet de eSIM binnen 60 dagen na aanschaf activeren. Zorg er ook voor dat je tegoed niet opraakt, want dan vervalt de eSIM direct en werkt hij daarna niet meer.
https://www.nomadesim.com/
Nomad heeft nu 25% korting met de code RESET25. Eventueel verander valuta van euro naar dollar, waardoor het iets goedkoper wordt. Als je de code RESIBUUYNB gebruikt, krijg je bovendien $5 extra korting in je account.
Bijvoorbeeld: 20 GB kost, als alles goed werkt, $8,50 (anders $13,50) en is 30 dagen geldig.
Mijn ervaring met Nomad vorig jaar was goed. Let wel op. Je moet de eSIM binnen 60 dagen na aanschaf activeren. Zorg er ook voor dat je tegoed niet opraakt, want dan vervalt de eSIM direct en werkt hij daarna niet meer.
https://www.nomadesim.com/
-
DireStraits
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Dank voor het delen! Is jouw ervaring goed met bereik in SW USA?
Heb ik aan 20GB voldoende voor wat algemeen gebruik gedurende drie weken roadtrip?
Navigatie, informatie opzoeken, af en toe spotify enz. Dank!
Heb ik aan 20GB voldoende voor wat algemeen gebruik gedurende drie weken roadtrip?
Navigatie, informatie opzoeken, af en toe spotify enz. Dank!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht