Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Seyst: El Paso naar Phoenix (Texas, New Mexico, Arizona)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: Greater Richmond (VA) area. Woonplekken: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 11 jaar in VA

Re: Reis Seyst: El Paso naar Phoenix (Texas, New Mexico, Arizona)

Bericht door Big Al »

Seyst schreef:
18 feb 2026, 10:46
Billy Bob schreef:
18 feb 2026, 06:10
De Slaughter Canyon Cave tour in de Carlsbad Caverns wordt al een tijdje niet meer gegeven vanwege bezuinigingen bij de NPS. Dit zijn de huidige beschikbare tours met rangers: https://www.nps.gov/cave/planyourvisit/ ... hedule.htm. De Big Room is te bezichtigen zonder ranger: https://www.nps.gov/cave/planyourvisit/ ... _tours.htm.
Welke zou jij aanraden?
De "Big Room" is een volgens mij zelfs te bereiken met een lift. Leuke ondergrondse wandeling, maar niet echt avontuurlijk.

De "Lower Cave" ken ik eigenlijk niet - weet niet of die destijds al te bezichtigen was. Lijkt me boeiend.

Hier is een pagina over de "Slaughter Canyon Cave Trail": https://www.nps.gov/cave/slaughter-cany ... -trail.htm

Er wordt wel verwezen naar de grot en de rondleiding, maar er is geen snelkoppeling bij geplaatst.

Overigens schiet me nog iets te binnen: er zit bij Carlsbad Caverns een enorm aantal vleermuizen die 's-avonds allemaal tegelijk uitvliegen. Dat is een bijzondere ervaring.

Bijgewerkt: Heb nog wat informatie gevonden:

Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ik ben toen met de lift naar beneden gegaan. Was iets van 230 meter naar beneden. De wandel route was toen wel open, maar kon ik niet doen ivm rug problemen.
27 States so far...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Big Al schreef:
21 feb 2026, 01:57
er zit bij Carlsbad Caverns een enorm aantal vleermuizen die 's-avonds allemaal tegelijk uitvliegen. Dat is een bijzondere ervaring.
Wij waren er helaas te vroeg in het jaar om dat mee te maken, maar past wel in jullie planning.

Marianne
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Als je van wandelen houdt, dan kun je ook even hier kijken: viewtopic.php?f=10&t=20374
Daar staan wandelroutes per staat.

Hou er rekening mee dat veel van de plaatsen waar jullie naartoe gaan in mei al behoorlijk warm zijn. Ik zou dus zeker zorgen dat je een rugzak met water bladder meeneemt in je bagage want een flesje water van 500ml is echt niet genoeg als je lange hikes gaat doen.

Mocht je in het Davis Mountains SP overnachten; er is een trail van de campsites naar Fort Davis.
Chiricahua vind ik prachtig. De Big Loop is mooi. White Sands vroeg in de ochtend bezoeken of later op de middag. Er is geen schaduw daar en de zon en het "zand" kunnen de boel erg opwarmen.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Mooie route en eindelijk nog eens iemand die het zuiden van Arizona aan doet.
Chiricahua is prachtig en zeer onderschat. Wij deden daar al verschillende wandelingen.
Klik hier (openingstopic heeft geen foto's meer maar wel informatief topic)

Weinig tijd voor Tucson terwijl hier enorm veel te doen is.
Hier is een topic van een aantal jaren geleden maar nog steeds relevant.
klik

Wat ik ook mis is Kartchner Caverns. een heel mooi grotten complex, nabij Benson, op weg van Tombstone naar Tucson.
Bieden twee tours aan (sons 1 wegens de vleermuizen) die wel op voorhand geboekt moeten worden.

Als je nog specifiekere vragen hebt voor Tucson en omstreken, laat je maar iets weten.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Big Al
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: Greater Richmond (VA) area. Woonplekken: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 11 jaar in VA

Bericht door Big Al »

houstonwehaveaproblem schreef:
08 mar 2026, 20:52
Hou er rekening mee dat veel van de plaatsen waar jullie naartoe gaan in mei al behoorlijk warm zijn. Ik zou dus zeker zorgen dat je een rugzak met water bladder meeneemt in je bagage want een flesje water van 500ml is echt niet genoeg als je lange hikes gaat doen.
Ik zou zelfs zeggen "heet" in plaats van "warm"...

Bovendien is de relatieve luchtvochtigheid in dat gebied uitzonderlijk laag (kan beneden de 10% zijn), wat ook grote invloed heeft op de hoeveelheid water die je nodig hebt.

Er wordt hier aanbevolen om een liter per uur aan te houden. Daar zou ik aan toevoegen dat je ook nog een reserve moet hebben voor het geval je iets overkomt en je langer onderweg bent. Afhankelijk van het gebied (d.w.z. of er stroompjes e.d. zijn) kan je ook een filter meenemen zodat je kan bijvullen voor noodgevallen.
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Big Al schreef:
12 mar 2026, 00:35
Ik zou zelfs zeggen "heet" in plaats van "warm"...
Ik wilde niet al te sterk overkomen :D
Ik woon zelf alweer 20 jaar in Houston, TX en als ik waarschuw voor de hitte (en de hoge luchtvochtigheid) hier, dan krijg ik soms nogal ongeloofwaardige reacties. Maar dat zijn er allicht minder dan al die park rangers krijgen als ze weer eens iemand waarschuwen om genoeg water mee te nemen.
Een aantal jaren geleden besloot mijn zoon om begin juni de South Rim in Big Bend te gaan hiken/backpacken. Hij sprak met een ranger de dag ervoor en die vertelde hem dat hij genoeg water mee moest nemen. Op de dag dat hij vertrok voor zijn backpack avontuur stond diezelfde ranger 's morgens bij het trailhead om te controleren of mijn zoon genoeg water mee had genomen en hij had ook nog een extra bladder met water bij zich. Gelukkig is mijn zoon verstandig en had hij genoeg water bij zich, maar zo'n ranger heeft ook geen zin om iemand van de South Rim af te plukken die dehydrated is, dus ik snap dat wel. Teveel mensen die denken dat ze dat wel even gaan doen en die totaal geen ervaring hebben met het klimaat daar en hoe snel dingen fout kunnen gaan.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

In de woestijnen van Arizona/Utah is de hoge temperatuur nog gevaarlijker: juist door de lage luchtvochtigheid merk je niet snel dat je uitdroogt. Je zweet ook bijna niet, omdat het vrijwel allemaal verdampt.Je merkt dat je zout vlekken op je huid krijgt, zoals als je uit de zee komt en in de zon opdroogr.

In combinatie met de hoogte van sommige parken (b.v Arches, Canyonlands), waar de lucht ook nog eens ijler is, kan dat een dodelijke combinatie zijn.
Je kunt dus eigenlijk nooit genoeg water bij je hebben :thumbup:
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Ik ben vaak in hete gebieden geweest. Thailand, Indonesië, West Afrika, Jamaica, maar Texas begin juli was de Bayou tour in Jefferson in de ochtend aangenaam. Maar smiddags tijdens de rondwandeling in het stadje voor het eerst dat ik me onwel begon te voelen en een zaak met airconditioning in vluchtte.
27 States so far...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Seyst schreef:
18 feb 2026, 10:41
Wat betreft Big Bend NP: we hebben inderdaad vernomen dat het Chisos Basin vanaf 1 mei 2026 voor langere tijd sluit. Omdat wij pas na die datum in het gebied zouden zijn, neigen we er nu sterk naar om Big Bend deze keer helemaal over te slaan. De trails die we daar wilden doen (zoals Lost Mine) zijn dan niet bereikbaar, en dat vinden we erg zonde van de omweg. We kijken nu of we die dagen kunnen besteden in de omgeving van Amarillo (Palo Duro Canyon) of dat we de route omgooien richting Zion.
@Seyst Ik weet niet of je je route hebt aangepast, maar Chisos Basin is toch open. Zie dit topic.

Marianne
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Mooie hikes: flatiron en siphon draw, camelback mountain, picacho peak, guadeloupe peak, loop in chiricahua, bear canyon trail to 7 falls in Sabino Canyon

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer