Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vancouver Island
Vancouver Island
Komende zomer gaan wij voor 3 weken naar Canada. Met mijn ouders en onze kinds van 9 en 12.
Ik heb hier wat reisverslagen zitten lezen en wat inspiratie opgedaan maar voor Vancouver Island vind ik het lastig een knoop door te hakken. We maken met de auto de oversteek vanuit Vancouver (waar maakt niet uit).
Ik heb 5 nachten op Vancouver Island. Zeker gezien de samenstelling moet ik kiezen en kunnen we niet zoveel doen als we met z'n 2e zouden zijn, dat is niet anders.
Ik heb wat opties waar ik over twijfel:
1. Victoria
2. Victoria
3. Parksville
4. Ucluetet
5. Ucluetet
Of
1. Parksville
2. Ucluetet
3. Ucluetet
4. Campbell River
5. Campbell River
Wat zouden jullie doen? Of nog andere ideeën?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb hier wat reisverslagen zitten lezen en wat inspiratie opgedaan maar voor Vancouver Island vind ik het lastig een knoop door te hakken. We maken met de auto de oversteek vanuit Vancouver (waar maakt niet uit).
Ik heb 5 nachten op Vancouver Island. Zeker gezien de samenstelling moet ik kiezen en kunnen we niet zoveel doen als we met z'n 2e zouden zijn, dat is niet anders.
Ik heb wat opties waar ik over twijfel:
1. Victoria
2. Victoria
3. Parksville
4. Ucluetet
5. Ucluetet
Of
1. Parksville
2. Ucluetet
3. Ucluetet
4. Campbell River
5. Campbell River
Wat zouden jullie doen? Of nog andere ideeën?
Alvast bedankt voor het meedenken!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Vancouver Island
Ik zou voor de eerste optie gaan. Victoria is een leuke stad en je kunt dan daarna ook nog Duncan en Chemainus meenemen. Duncan staat vol met totempalen en via de voetstappen op het trottoir kun je de route erlangs lopen. Chemainus is net zo ongeveer, maar in plaats van totempalen hebben ze hier muurschilderingen.
Had je ons reisverslag ook al gezien? Wij zijn wel naar Campbell River gegaan, maar zijn van daaruit naar Port Hardy gereden om daar met de ferry naar Bella Coola te gaan en zijn niet aan de westkust geweest.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
Had je ons reisverslag ook al gezien? Wij zijn wel naar Campbell River gegaan, maar zijn van daaruit naar Port Hardy gereden om daar met de ferry naar Bella Coola te gaan en zijn niet aan de westkust geweest.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
-
Moose91
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik neem aan dat je in Parksville verblijft om een lange rit op te breken?
Met vijf nachten zou ik dat toch heroverwegen. Dan heb je in ieder geval op één van de twee locaties twee volle dagen. Het is wat meer rijden, maar scheelt wel weer een keer in- en uitpakken en levert je meer tijd op op leukere plekken.
Ik zie dat je Ucluelet in beide opties hebt staan, dus dat wekt de indruk dat je de westkust sowieso mee wil nemen. Met vijf nachten zou ik echter eerder kiezen om aan één kant van het eiland te blijven. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar Port Renfrew. Een combinatie tussen Victoria en Port Renfrew is goed te doen in vijf nachten. Er is genoeg te beleven in die streek. Victoria is een leuke stad; mooi om de Britse invloeden daar te zien. Fisherman's Wharf is ook het bezoeken waard. Misschien wil je er ook wel een dagje walvissen spotten op zee met een zodiac of een grotere boot. Kijk ook eens naar de Malahat Skywalk; dat ligt 40 minuten buiten de stad en je komt erlangs als je vanuit het westen of noorden afdaalt. Het is een prachtige uitkijktoren met schitterend uitzicht op een heldere dag. Je loopt heel geleidelijk omhoog en de kinderen kunnen met een glijbaan terug naar beneden. De volwassenen overigens ook, vertel ik uit ervaring.
Tussen Victoria en Port Renfrew vind je verschillende mooie Provincial Parks en stranden. Tijdens laagtij over de stranden in Port Renfrew struinen is ook leuk voor de kinderen: je struikelt er bijna over het zeeleven.
De combinatie Campbell River en Victoria zou ook kunnen. Ook in Campbell River is genoeg te doen: Strathcona Provincial Park is prachtig en erg rustig bijvoorbeeld. In Elk Falls Provincial Park heb je een korte wandeling naar een hangbrug; dat kunnen de kinderen vast waarderen. En ook vanaf Campbell River kun je een walvistocht maken als je daar interesse in hebt.
Mocht je Ucluelet (of Tofino) per se mee willen nemen, dan zou ik Parksville zeker schrappen en dan drie nachten doen op de plek die je voorkeur heeft en twee nachten op de andere plek. In Ucluelet/Tofino zit je vooral in de natuur, in Victoria kun je dat beter combineren met de stad. Het voordeel van Victoria is dat je vanaf daar ook de ferry naar het vasteland kunt pakken. Zeker als je een latere ferry neemt, heb je ook nog wat aan je laatste dag in die omgeving.
Mocht je in Ucluelet willen beginnen, kun je het best de ferry naar Nanaimo pakken. Dat scheelt weer zo'n anderhalf uur reistijd. De rit tussen Nanaimo en de westkust is zeker tweeënhalf uur met ook de nodige leuke tussenstops. Vanaf de westkust naar Victoria ben je dik vier uur onderweg. Je rijdt over een highway waar inhalen niet zomaar altijd en overal kan, dus de reistijd loopt soms flink op als je een beetje pech hebt. Persoonlijk zou ik die heen- en terugtocht niet maken voor maar twee nachten ter plaatse.
Helemaal ideaal zou zijn als je toch nog een nachtje erbij kunt plakken, zodat je drie nachten hebt op beide locaties. Dan zul je waarschijnlijk elders in je reis wel een concessie moeten doen, maar zo komt Vancouver Island wel beter tot z'n recht.
Met vijf nachten zou ik dat toch heroverwegen. Dan heb je in ieder geval op één van de twee locaties twee volle dagen. Het is wat meer rijden, maar scheelt wel weer een keer in- en uitpakken en levert je meer tijd op op leukere plekken.
Ik zie dat je Ucluelet in beide opties hebt staan, dus dat wekt de indruk dat je de westkust sowieso mee wil nemen. Met vijf nachten zou ik echter eerder kiezen om aan één kant van het eiland te blijven. Kijk bijvoorbeeld ook eens naar Port Renfrew. Een combinatie tussen Victoria en Port Renfrew is goed te doen in vijf nachten. Er is genoeg te beleven in die streek. Victoria is een leuke stad; mooi om de Britse invloeden daar te zien. Fisherman's Wharf is ook het bezoeken waard. Misschien wil je er ook wel een dagje walvissen spotten op zee met een zodiac of een grotere boot. Kijk ook eens naar de Malahat Skywalk; dat ligt 40 minuten buiten de stad en je komt erlangs als je vanuit het westen of noorden afdaalt. Het is een prachtige uitkijktoren met schitterend uitzicht op een heldere dag. Je loopt heel geleidelijk omhoog en de kinderen kunnen met een glijbaan terug naar beneden. De volwassenen overigens ook, vertel ik uit ervaring.
Tussen Victoria en Port Renfrew vind je verschillende mooie Provincial Parks en stranden. Tijdens laagtij over de stranden in Port Renfrew struinen is ook leuk voor de kinderen: je struikelt er bijna over het zeeleven.
De combinatie Campbell River en Victoria zou ook kunnen. Ook in Campbell River is genoeg te doen: Strathcona Provincial Park is prachtig en erg rustig bijvoorbeeld. In Elk Falls Provincial Park heb je een korte wandeling naar een hangbrug; dat kunnen de kinderen vast waarderen. En ook vanaf Campbell River kun je een walvistocht maken als je daar interesse in hebt.
Mocht je Ucluelet (of Tofino) per se mee willen nemen, dan zou ik Parksville zeker schrappen en dan drie nachten doen op de plek die je voorkeur heeft en twee nachten op de andere plek. In Ucluelet/Tofino zit je vooral in de natuur, in Victoria kun je dat beter combineren met de stad. Het voordeel van Victoria is dat je vanaf daar ook de ferry naar het vasteland kunt pakken. Zeker als je een latere ferry neemt, heb je ook nog wat aan je laatste dag in die omgeving.
Mocht je in Ucluelet willen beginnen, kun je het best de ferry naar Nanaimo pakken. Dat scheelt weer zo'n anderhalf uur reistijd. De rit tussen Nanaimo en de westkust is zeker tweeënhalf uur met ook de nodige leuke tussenstops. Vanaf de westkust naar Victoria ben je dik vier uur onderweg. Je rijdt over een highway waar inhalen niet zomaar altijd en overal kan, dus de reistijd loopt soms flink op als je een beetje pech hebt. Persoonlijk zou ik die heen- en terugtocht niet maken voor maar twee nachten ter plaatse.
Helemaal ideaal zou zijn als je toch nog een nachtje erbij kunt plakken, zodat je drie nachten hebt op beide locaties. Dan zul je waarschijnlijk elders in je reis wel een concessie moeten doen, maar zo komt Vancouver Island wel beter tot z'n recht.
Bedankt voor de reacties!
Het is vooral dat ik denk dat Victoria / Ucluetet / Campbell River te veel is. Dus ik zal er daarvan 1 moeten laten vallen.
Ik merk dat ik niet echt voorkeur heb en hoor graag van ervaringsdeskundige (dus ja de reisverslagen van andere helpen) wat wel en wat dan helaas niet. We kunnen heen opzich vroeg de overtocht maken en terug laat, dus dat zijn voor ons ook hele dagen..
Het is vooral dat ik denk dat Victoria / Ucluetet / Campbell River te veel is. Dus ik zal er daarvan 1 moeten laten vallen.
Ik merk dat ik niet echt voorkeur heb en hoor graag van ervaringsdeskundige (dus ja de reisverslagen van andere helpen) wat wel en wat dan helaas niet. We kunnen heen opzich vroeg de overtocht maken en terug laat, dus dat zijn voor ons ook hele dagen..
-
Moose91
- Amerika-ontdekker
Waar ben je naar op zoek en wat wil je doen? Naar de stad? Het regenwoud in? Winkelen? Naar het strand? De zee op?
Al het bovenstaande?
Het helpt als je aangeeft wat je wensen zijn. Je kunt je op Vancouver Island overal vermaken, maar wel om verschillende redenen.
Al het bovenstaande?
Het helpt als je aangeeft wat je wensen zijn. Je kunt je op Vancouver Island overal vermaken, maar wel om verschillende redenen.
We komen vanuit Calgary en vliegen terug vanuit Vancouver, dus dit is het laatste deel van de reis. We hebben dan al het nodige aan natuur erop zitten. Wat we dan nog niet gedaan hebben is een walvis / orca's tocht, dus dat moet erin. Dus de bossen in hebben we wel gehad op dat moment denk ik en neig ik meer naar strandplaatsjes / shoppen (al klinkt dat raar op Vancouver Island).
Het BC Forest Discovery Centre (https://bcforestdiscoverycentre.com) in North Cowichan is erg leuk, vooral voor kinderen, maar wij als volwassenen hebben ons er ook een paar uur kunnen vermaken.
Wij hebben een orca/walvistocht gedaan vanuit Campbell River. Deden dit met een Zodiac en dat was erg spectaculair. Wel walvissen, geen orca's gezien, maar wel een spectaculaire tocht naar o.a. plekken waar een groot getijdenverschil was (veel stroming) en daardoor veel Bald Eagles gezien (die dan goed kunnen jagen, het waren er tientallen !). We hebben ook een Zodiac tour gedaan vanuit Anacortes (USA), richting VancouverIsland. Toen wél orca's gezien.
Moraal van het verhaal: je kan ook prima een walvis/orca tour doen vanuit het zuiden of vanuit Vancouver, waardoor je je een ritje naar Campbell River uitspaart. Qua natuur mis je dan niet veel. Ik zou dus kiezen voor Victoria én Ucluetet. De bossen aan de westkust (en op weg naar Ucluetet zijn toch wel wat anders dan de bossen die je op het vasteland gezien hebt: dit is immers regenwoud, totaal anders !
Paul
Moraal van het verhaal: je kan ook prima een walvis/orca tour doen vanuit het zuiden of vanuit Vancouver, waardoor je je een ritje naar Campbell River uitspaart. Qua natuur mis je dan niet veel. Ik zou dus kiezen voor Victoria én Ucluetet. De bossen aan de westkust (en op weg naar Ucluetet zijn toch wel wat anders dan de bossen die je op het vasteland gezien hebt: dit is immers regenwoud, totaal anders !
Paul
Gezien de kans op orka's gaat nu voorkeur uit om in ieder geval Campbell River aan te doen. Dus dan blijft de combinatie Victoria / Campbell River over of Ucluetet / Campbell River..
paulr schreef: ↑04 mar 2026, 20:26Wij hebben een orca/walvistocht gedaan vanuit Campbell River. Deden dit met een Zodiac en dat was erg spectaculair. Wel walvissen, geen orca's gezien, maar wel een spectaculaire tocht naar o.a. plekken waar een groot getijdenverschil was (veel stroming) en daardoor veel Bald Eagles gezien (die dan goed kunnen jagen, het waren er tientallen !). We hebben ook een Zodiac tour gedaan vanuit Anacortes (USA), richting VancouverIsland. Toen wél orca's gezien.
Paul
Daar gaat m'n zojuist bedacht theorie haha.
-
Moose91
- Amerika-ontdekker
Wij hebben de walvistour gedaan vanaf Victoria, begin juni. Wij zagen toen orka's en walvissen. Ook vanaf Campbell River zijn ze te zien hoor, volgens mij maak je daar vanaf juli prima kans op. Het schijnt dat de resident pod veel gespot wordt, als ik het me goed herinner.
Het blijft met dit soort zaken geluk hebben. Ik zou mijn keus er niet van af laten hangen.
Het blijft met dit soort zaken geluk hebben. Ik zou mijn keus er niet van af laten hangen.
Helemaal eens @Moose91 , de natuur laat zich niet leiden. Kies dus voor zekerheidjes (stad, bos, kust) en plan een walvistour die daarbij past maar ga er geen uren voor rijden. Wat helpt is een “reserve-dag” inbouwen en dus, als je geen orcas hebt gezien een 2e keer gaat. Overigens zaten tussen onze eerste reis met orca-wens en onze daadwerkelijke orca experience meerdere tours. Kortom, in het begin hadden we weinig geluk. De meeste orcas, andere walvissen en sealife hebben we trouwens afgelopen zomer in Alaska gezien. Dat kan dus altijd nog 
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou voor de eerste combinatie kiezen. Walvis/orka tours kan je goed doen vanuit Victoria, uiteindelijk is het en blijft het natuur en kan geen enkele tour (waar dan ook) je garanderen dat je walvissen of orka's gaat zien. Zo heb je een fijnere combinatie in diversiteit van de verschillende gebieden op Vancouver Island. Ik zou Campbell River eruit laten. Bij Tofino kan je ook walvis tours doen, maar hier heb je meer kans op walvissen en minder op orka's. Hier kan ik zeker Ahous Adventures aanraden, ook voor tours die niet met wildlife te maken hebben: https://ahousadventures.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1090 Weergaves
-
Laatste bericht door Trails
-
- 5 Reacties