Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door d_vdploeg »

Resetovic schreef:
23 feb 2026, 22:58
Kan iemand mij vertellen of dit prima is via Hertz? Betreft Hybrid Small SUV (B8) Kia Niro Hybrid of gelijksoortig, locatie Las Vegas vliegveld en reis solo.
Wij hadden het oude model een paar jaar geleden in Canada met zijn tweeën. 1 Koffer past in de kofferbak, de andere moest op de achterbank. Voor ons niet echt een probleem aangezien we op Vancouver Island waren en steeds paar dagen ergens bleven. Nieuwe model is volgens mij nog wat groter. Lijkt me als je alleen reist geen enkel probleem qua bagage. Auto had wel een beetje weinig power. Dus als je veel de bergen in gaat wel iets om rekening mee te houden.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
marcie216
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door marcie216 »

Wij zijn bezig met onze reis te plannen van Seattle naar LA, maar ik schrik van de autohuur prijzen. Ik snap dat er een drop off fee op zit van rond de 250-300 euro, afhankelijk van de aanbieder.

Wij gaan pas in de zomer van 2027, dus dit is nog niet beschikbaar, dus ik kijk even naar vergelijkbare datums in 2026 om een idee te krijgen van de prijzen. Waar wij eerder tussen de 300 en 600 kwijt waren (zonder drop off fee), lijkt dit nu richting de 1500 euro te gaan. Ik kijk nu naar midden juli 2026 huren in Seattle en terugbrengen begin augustus (19 dagen) en zie prijzen allemaal rondom de 1800 euro, inclusief de kortingscodes die in het andere topic vermeld zijn.

Mijn vraag is, is dit normaal voor hoogseizoen prijzen? Wij gingen normaal altijd in mei/juni aangezien we niet gebonden zijn aan hoogseizoen. Maar voor onze reis naar Seattle zijn we gebonden aan hoogseizoen zodat alle parken goed toegankelijk zijn. Of zijn de prijzen nu duurder omdat ik relatief kort dag kijk voor juli 2026?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Als je pas in 2027 gaat is het volledig onzinnig nu al prijzen te bekijken.
Misschien is het dan goedkoper, of drie keer zo duur.
Pas als je kan reserveren weet je de prijzen voor dat jaar, en dan kan je blijven kijken of en waar het goedkoper kan.
marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

Maar om een inschatting te maken zal ik toch iets moeten bekijken, we hebben helaas geen onbeperkt budget.

Heb even gespeeld met de data en het lijkt dat juli en augustus (voor 2026) inderdaad voor een flinke prijsverhoging zorgen, maar ook weer niet zoveel als dat ik zou verwachten. Verschil is zo'n 400 euro tussen midden juli huren of begin september.
Resetovic
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Resetovic »

@d_vdploeg Dank voor je reactie. Ik ga naar vanuit Las Vegas richting Utah en als hoofdbestemming Moab. Dus dan toch voor de zekerheid tot september blijven zoek of in de 5 star Ultimate Choice Aisle iets meenemen, geen idee in hoeverre Las Vegas beperkt kan zijn qua aanbod.
Laatst gewijzigd door Resetovic op 24 feb 2026, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@marcie216 Wat @Pete.Z zegt klopt wel. Nu prijzen vergelijken voor 2027 heeft geen enkele zin want dat kan 180 graden anders zijn volgend jaar.

Je moet inderdaad ergens vanuit kunnen gaan. Juli 2026 (en straks juli 2027) is wel hoogseizoen en vakantie.

Voor je idee. Wij zijn meestal zo rond de 1000 euro kwijt voor bijna 3 weken autohuur (ook ongeveer 19 a 20 dagen net als jij) excl. drop off fee. Maar die hebben we meestal niet.

Soms wat meer soms wat minder maar rond die koers zit het wel al enkele jaren. Maar daarbij zeg ik wel dat ik niet op elke euro kijk en ook voor gemak ga.
Dus als ik de balie kan skippen via Alamo en een auto uit de rij kan kiezen, tov bijvoorbeeld een Avis waar ik langs de balie moet en waarschijnlijk een auto toegewezen krijg, dan ga ik voor Alamo. Ook als dat bijvoorbeeld 200 euro duurder is. (Even puur ter voorbeeld) Ook ben ik niet zo fanatiek met de codes ect.

Ik boek via een vergelijkbare boekingssite als US travel (via mijn eigen werk die ik niet mag en ga delen). Kijk zeer regelmatig of de prijzen wijzigen en dat is het.

Maar wij gaan meestal eind augustus/begin september, meestal na de zomervakantie (of de laatste week van de laatste regio). Dus niks met de vakanties van doen. Ik vind 300 tot 600 euro voor autohuur wel heel laag...1800 euro is inderdaad aan de hoge kant. Maar in het licht bezien van mijn 1000 euro is dat voor het hoogseizoen misschien niet eens zo gek. De eerste 250 euro a 300 ben je al extra kwijt wat de meeste verhuurders wel rekenen aan drop off fee.

Autohuur blijft net als met vliegtickets een momentopname. Nu boeken voor de zomervakantie 2026 kan voordelig zijn of juist niet. Ik heb wel eens een week voor onze reis de auto nog goedkoper geboekt.

Enige optie is op een gegeven moment iets vastleggen en regelmatig blijven kijken.
marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

@d_vdploeg Ja de laatste keer dat wij een auto huurde voor Amerika is wel al 3 jaar terug. Toen voor 17 dagen rond de 600eu kwijt (ter plekke wel geupgrade) en de reis daarvoor was 300 euro een Ford Mustang (speciale deal destijds op dit forum bij Avis.DK als ik het goed heb onthouden).

Ik wist dat dit vrij goedkoop was, vandaar dat ik een bepaalde referentie kader wilde hebben voor 2027. Ik snap dat dit flink kan wijzigen, maar nu kan ik iniedergeval gaan rekenen met een bedrag rond de 1600-1800 euro en kijken of we dit allemaal nog rondkrijgen. Dat is toch 1000 euro meer dan ik vooraf (mijn fout) had ingeschat.
Markd1973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Markd1973 »

Coyote schreef:
24 feb 2026, 05:52

Wellicht had jij onderstaande ook al gevonden maar ik vind het absoluut geen rare prijs:

Bij Alamo (via ustravel.nl) voor jouw huurperiode nl. een Standard SUV voor € 1.140,20 (pay now) of € 1.193,77/ $ 1.406,73 (pay on arrival). Dat is incl. een drop off fee van € 254,58. Voor een rit van Washington DC naar Houston vind ik dat geen gekke prijs voor een Standard SUV. Overigens, de Midsize SUV is even duur mocht je die liever willen hebben. De Jeep Wrangler is inderdaad zo € 1.400 maar zou niet weten waarom je die voor deze rit zou kiezen ipv een Midsize SUV of Standard SUV.

Mijn voorkeur zou trouwens wel Alamo zijn ipv Avis. Bij Alamo vrije keuze als je Skip the Counter doet. Bij Avis krijg je naar verwachting een auto toegewezen.

Roland
Allereerst bedankt voor het meekijken en delen van deze suggestie. Volgens mij had ik UStravel op zondag bekeken maar was die toen beduidend duurder. Het is best een hele riedel aan sites die je telkens langs loopt dus je moet goed onthouden wat je waar had gezien.
Die Wrangler vind ik gewoon een leuk ding (smaken verschillen) maar is wel meer iets voor de Rockies en Utah.

Midsize tov standard is volgens mij vaak net iets kleiner waardoor je risico loopt dat het net niet past en iets op de achterbank beland. Heb wel eens staan tobben na 10 uur vliegen en dan 3 verschillende auto's proberen voor je bagage. Staat het zweet al op je rug en ben je de garage geeneens uit... :oops: Zoals gezegd houd ik alles (met een kleedje) liefst uit het zicht.

Mijn voorkeur heeft Alamo ook. Ik denk dat dit geen gekke prijs is want die €254 one-way fee gaat sowieso nergens volledig wegvallen.

Gr.
Mark
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@marcie216 Prijzen met 3 jaar terug kun je sowieso moeilijker vergelijken omdat we toen nog (deels) in covid zaten. Maar 600 euro voor 17 dagen is sowieso wel goedkoop. Gevoelsmatig moet het nog wel goedkoper kunnen denk dan 1800. Gewoon vaak kijken, annuleerbaar boeken en pay later doen. Ben je maximaal flexibel.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door nwolf »

@marcie216 soms kan het nog steeds zo goedkoop uitpakken maar dan heb je geduld, heel veel geduld nodig.
Als je vaker checkt of de prijzen dalen op de avis/Hertz/Alamo sites kun je soms een prima deal vinden voor rond die 600 (tot 800) euro voor iets meer dan 2 weken. Maar het vergt veel vergelijken en de codes proberen.
In het overzichtje van de codes heb ik ook wat voorbeelden gezet van waar het bij mij begon en de prijs die ik nu heb, scheelt soms een hoop geld.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Markd1973
Amerika-ontdekker

Bericht door Markd1973 »

Coyote schreef:
24 feb 2026, 05:52

Bij Alamo (via ustravel.nl) voor jouw huurperiode nl. een Standard SUV € 1.193,77/ $ 1.406,73 (pay on arrival). Dat is incl. een drop off fee van € 254,58.

Roland
Ik heb deze maar vastgezet. Ik schat wel zo'n 50 opties te hebben geprobeerd maar ustravel gaf de beste prijs.

Wat ik zoal heb geprobeerd :geek2: :
AVIS, Alamo, Hertz, Sixt via Flying Blue site: doet niet veel meer dan rechtstreeks gaan of de codes die elders zijn genoemd.

AVIS: beste prijzen na UStravel.nl - grote verschillen tussen pay now of later. W-code (VISA) leverde de beste prijzen op. NL en FR sites leken de goedkoopste maar ben ze nu niet allemaal afgegaan :|
Alamo: met THPPS15 code nog steeds vrij aantrekkelijk maar haalt het niet bij ustravel
Alamo.nl -> specifiek boekingsportaal lijkt het, dus anders dan de .de site; prijstechnisch onvergelijkbaar met brokers zoals ustravel op dit moment en belachelijk duur :?
Hertz: over het algemeen duur, met name vanaf medium/ standard SUV en groter
Budget: leek te linken naar Avis platform - leek er qua UI veel op. Maar wel iets minder gunstige prijs.
Sixt: absurd duur :shock:
Ook nog Easyterra, Discover en AutoEurope geprobeerd maar ook die konden niet op tegen de prijzen van UStravel (en AVIS).

Morgen nieuwe dag, nieuwe prijzen...maar voorlopig heb ik een boeking! 8)

Dank nogmaals voor de snelle tipgevers.

Gr.
Mark
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Markd1973 Ik denk geen verkeerde keuze! :thumbup:

Je hebt voor 'Pay on arrival' gekozen neem ik aan? De prijzen gewoon in de gaten houden tot aan je vakantie (ook via andere websites).

Ik heb inmiddels al zeker 5x mijn autohuur aangepast via ustravel.nl. :wink: Daar heb ik nu een Convertible staan voor $ 1.127,09 (22 huurdagen) waar ik in december begon met een Standard SUV voor $ 1.305,59. Begin deze maand was de Convertible ineens een stuk goedkoper en omdat ik toch alleen reis, die gekozen. Een goede keuze want diezelfde Convertible is nu $ 1.607,04. :o Dat is een behoorlijk prijsverschil.

Ik heb ook nog een boeking staan bij Hertz voor een auto uit de Q4 categorie en keuze uit PC rij als PC-member. Die is $ 26 goedkoper dan de Convertible bij Alamo maar denk niet dat ik die houd. Bij Alamo ben ik nu zeker van een Convertible en mocht die er niet zijn, dan kan ik vast wel wat anders leuks uitzoeken (al vaker meegemaakt bij Alamo dat er geen Convertible was en ik wegreed in een Ford Explorer of een willekeurige (fullsize) SUV mocht uitzoeken :D ).

Vergeet niet te checken of Skip the Counter mogelijk is bij jouw verhuurlocatie. Als je straks zeker bent dat het Alamo wordt kun je dat vlak voor je vakantie al regelen en bij Alamo zo naar je klasse lopen, auto uitzoeken en wegrijden.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

marcie216 schreef:
24 feb 2026, 12:13
Wij gaan pas in de zomer van 2027, dus dit is nog niet beschikbaar, dus ik kijk even naar vergelijkbare datums in 2026 om een idee te krijgen van de prijzen. Waar wij eerder tussen de 300 en 600 kwijt waren (zonder drop off fee), lijkt dit nu richting de 1500 euro te gaan. Ik kijk nu naar midden juli 2026 huren in Seattle en terugbrengen begin augustus (19 dagen) en zie prijzen allemaal rondom de 1800 euro, inclusief de kortingscodes die in het andere topic vermeld zijn.

Mijn vraag is, is dit normaal voor hoogseizoen prijzen? Wij gingen normaal altijd in mei/juni aangezien we niet gebonden zijn aan hoogseizoen. Maar voor onze reis naar Seattle zijn we gebonden aan hoogseizoen zodat alle parken goed toegankelijk zijn. Of zijn de prijzen nu duurder omdat ik relatief kort dag kijk voor juli 2026?
Zoals al door anderen aangegeven, het heeft niet zoveel zin om nu al te kijken naar autohuur als je pas in juli 2027 naar Amerika gaat. De prijzen van nu kunnen best eens beïnvloed zijn doordat Seattle een speelstad is voor het WK Voetbal. Ik heb dat gemerkt aan de verhuurprijzen toen ik bezig was met mijn reis te plannen. Verder hangen autohuurprijzen ook erg af van de verhuurlocatie. Dat je eerder tussen de EUR 300 en EUR 600 kwijt was voor 2 weken wil niet zeggen dat je die prijzen ook voor Seattle vindt. Ook gekeken naar Portland, OR? Wellicht zijn prijzen daar beter?

Tip: kijk voor je vliegtickets boekt, ook naar de autohuurprijzen. Zo doe ik dat nl. en mede daardoor heb ik al vaak voor een andere aanvlieg- of vertrekstad gekozen. Zo had ik voor dit jaar de intentie om te vliegen op Los Angeles (ook een speelstad voor het WK) maar daar bleek de autohuur een stuk duurder te zijn naast de veel hogere motelprijzen in die periode. Ik vlieg nu op PHX en vertrek vanaf LAX. Ik zit helaas net tijdens het WK in Amerika en vermijd daarom overnachtingen in de speelsteden (Los Angeles en San Francisco).

Zodra je straks vliegtickets voor juli 2027 kunt boeken, ook de autohuurprijzen in de gaten houden. Pas dan kun je echt kijken waar je op moet rekenen.

:offtopic: Overigens, je schrijft dat je gebonden bent aan het hoogseizoen omdat parken dan goed toegankelijk zijn. Waarom niet een maand of anderhalve maand later? Bijv. vanaf half of eind augustus? Volgens mij ontloop je dan de topdrukte in de periode dat jij nu wilt gaan. Als je toch niet gebonden bent aan het hoogseizoen zou ik dat altijd proberen te vermijden.

Roland

marcie216
Amerikafan

Bericht door marcie216 »

Bedankt iedereen voor de feedback! Heb gister inderdaad nog wat gespeeld met data, codes en website en heb er wel vertrouwen in dat we op een redelijk bedrag uit gaan komen.

@Coyote Dat van het WK had ik ook over nagedacht, maar ook de prijzen in midden augustus bijvoorbeeld waren hetzelfde bij veel aanbieders, terwijl het WK dan al afgelopen is, Maar zoals gezegd, dat maakt niet uit. Het gaat wel loslopen uiteindelijk!

M.b.t. je vraag qua reistijd. We hebben inderdaad gekeken om juni of september te gaan, maar we willen de peak flowers heel graag zien op Mt Rainier en we willen dat de wegen goed toegankelijk zijn in de hoger gelegen gebieden. Dus juni is helaas niet mogelijk voor deze reis. September moet je geluk hebben met de bloemetjes. Het klinkt misschien 'stom' om in het hoogseizoen te gaan om meer kans te hebben op de bloemen, maar dit is een wens van mijn vriendin.
Moose91
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Moose91 »

Ik vind Seattle ook wel aan de prijs. Voor onze trip (3 weken in september) is een midsize SUV rond de €1.200-1.300 momenteel. We pakken wel het Labor Day weekend mee, dat lijkt flink invloed te hebben. Een week laten arriveren scheelt ca. €500 in de prijs.
Gelukkig eerder wel via Hertz al een midsize SUV voor €840 annuleerbaar vast kunnen leggen. Die had toen dezelfde prijs als een C-categorie auto. Wellicht zakt het nog wat en anders is het wat het is, het kan beroerder. Maar wel goed om in de planning ook met feestdagen e.d. rekening te houden als dat kan.
Markd1973
Amerika-ontdekker

Bericht door Markd1973 »

Coyote schreef:
25 feb 2026, 06:47

Je hebt voor 'Pay on arrival' gekozen neem ik aan? De prijzen gewoon in de gaten houden tot aan je vakantie (ook via andere websites).
Jazeker! Hoewel je wel kosteloos kon cancelen tot 48 uur vantevoren of zoiets. Maar ik vond die paar tientjes wel acceptabel.
Coyote schreef:
25 feb 2026, 06:47

Vergeet niet te checken of Skip the Counter mogelijk is bij jouw verhuurlocatie. Als je straks zeker bent dat het Alamo wordt kun je dat vlak voor je vakantie al regelen en bij Alamo zo naar je klasse lopen, auto uitzoeken en wegrijden.
Dat heb ik al eerder gedaan en werkte inderdaad goed in Las Vegas.

Ik ga zeker blijven checken en deze pagina in de gaten houden. USA to go heeft regelmatig acties en nu ook, maar valt net buiten onze window. Misschien interessant voor mensen die voor juni hun huurperiode afronden.
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Coyote en @marcie216 Ik vraag me af of het te maken heeft met het WK voetbal. Je reist van Seattle naar LA vanaf midden juli zeg je dus zeg vanaf 15 juli. De laatste wedstrijd in Seattle is een achtste finale op dinsdag 7 juli en de laatste wedstrijd in LA is een kwarfinale op 10 juli. Lijkt mij dat de prijzen daarna gaan dalen.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

Ik denk echt dat er weinig amerikanen warm lopen voor het WK (behalve trump dan), dus het zal wel wat meevallen qua prijzen van autohuur.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@d_vdploeg en @BahamaOne Misschien valt het inderdaad mee. Ik zou ook verwachten dat prijzen ná het WK 'normaal' zouden moeten zijn.

Ik kom een week voordat het WK begint aan en zit dus 2 weken 'vol in het WK'. Nou ga ik daarvoor niet naar Amerika maar heeft er wel mede voor gezorgd dat ik voor autohuur PHX-LAX koos in plaats van LAX-PHX. Vanaf PHX was het echt goedkoper. Enig nadeel is dan wel dat overnachten in Los Angeles de laatste nacht (eind juni) ontzettend duur zou zijn. Dat los ik op door flink buiten de stad zelf te slapen. Ik vertrek toch pas eind van de middag vanaf LAX en heb dus alle tijd daar naartoe te rijden.

Roland

bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

:offtopic: :offtopic:

Ik kom regelmatig terug vanuit LAX met de KL604 @Coyote .
in mei weer ; vertrektijd 16:45 ...
Ruim tijd om op het strand door te brengen.
Verblijf plek heb ik naar Harbor City / Wilmington opgeschoven.
En dat bevalt me heel erg goed ; vanwege verblijf , eetgelegengheid , dingen te doen in de omgeving en hotelprijzen...
Vanwege jouw Wyndham voorkeur noem ik Travelodge Harbor City als eerste ...
met de bijbehorende ABNSave code 8000000066.
Een paar honderd meter verder op de 1 is er de Best Western Wilmington.
Das een hotel met warm ontbijt en met 00101841 prima te betalen.
Nog een paar honderd meter verder is er de Red Roof met prima reviews ..
Allemaal hotels die niet gericht zijn op Los Angeles toeristen maar op cruise vakantiegangers die van/naar het dichtbij gelegen Long Beach komen .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer