Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Estragon112: route LV-YS-DNV-LV

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Estragon112
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Reis Estragon112: route LV-YS-DNV-LV

Bericht door Estragon112 »

Bedankt voor meedenken. Dan is het nu definitief geworden:

17-jul Aankomst LV
18-jul Las Vegas → Zion (Zion Canyon Campground)
19-jul Zion (Zion Canyon Campground)
20-jul Zion → Bryce (North Campground)
21-jul Bryce → Capitol Reef (Fruita Campground)
22-jul Capitol Reef (Fruita Campground)
23-jul Capitol Reef → Goblin Valley State - ??
24-jul Goblin Valley State → Moab (Moab Springs ranch)
25-jul Moab (Arches) (Moab Springs ranch + reservering Devils Garden om timed entry te voorkomen)
26-jul Moab (Canyonlands) (Moab Springs ranch)
27-jul Moab → Aspen ??
28-jul Aspen → Leadville ??
29-jul Leadville
30-jul Leadville → Timber Creek (Timber Creek Campground)
31-jul Timber Creek → Rocky Mountains NP (Glacier Basin Campground)
01-aug Rocky Mountains NP (Glacier Basin Campground)
02-aug Rocky Mountains NP (Glacier Basin Campground)
03-aug Rocky Mountains NP → Breckenridge ??
04-aug Breckenridge → Crested butte ??
05-aug Crested Butte ??
06-aug Crested Butte → Ouray ??
07-aug Ouray
08-aug Ouray → Durango ??
09-aug Durango ??
10-aug Durango → Monument Valley (Goulding's Resort RV)
11-aug Monument Valley → Zion (Zion Canyon Campground)
12-aug Zion (Zion Canyon Campground)
13-aug Zion → Las Vegas
Camper inleveren 11.00 uur
Las Vegas 20.25 uur → Amsterdam
14-aug AMS aankomst

Zion Campground, North Campground, Fruita Campground, Moab Springs Ranch, Timber Creek, Glacier Basin, Goulding's Resort kunnen reserveren.
Dus zitten goed met timed entry's in Rocky Mountains. In Moab nog Devils Garden extra gereserveerd, mocht daar timed entry komen.
En in Moab overnachten in Moab Springs Ranch, om beetje aan de hitte te kunnen ontsnappen.

Voor Aspen, Leadville, Breckenridge, Crested Butte, Ouray en Durango nog op zoek naar leuke RV plekken, maar dat zal wel te vinden zijn.
Hoop voor Crested nog op O Joyfull campground.
Goblin State park camping is nog niet open zag ik.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

In 2006 stonden we op Forestcamping Twin Lakes en dat is een half uur ten zuiden van Leadville. Ik heb er geen actieve herinnering aan, maar op onze foto's ziet het er goed uit.
Estragon112
Amerika-ontdekker

jojostravelusa schreef:
13 feb 2026, 15:23
In 2006 stonden we op Forestcamping Twin Lakes en dat is een half uur ten zuiden van Leadville. Ik heb er geen actieve herinnering aan, maar op onze foto's ziet het er goed uit.
Bedankt voor de tip. Ik heb nu laatste plekje op Baby Joe campground kunnen reserveren voor die data. Zit aan meer, en op zo'n 10 min. van de stad zelf. Is een camping via recreation.gov.

Heb je ervaring met Crested BUtte? Ik vind daar maar 1 RV park en die is momenteel nog minimum stay 5 nachten.
De andere camping, O Joyful of iets dergelijks is volledig vol.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Ervaring met camperen heb ik niet, maar ik zou mij kunnen voorstellen dat er op circa een half uur rijden ten zuiden van de plaats Crested Butte, bij de plaats Gunnison, een of meerdere RV-parks zijn. Het is een mooi gebied in die omgeving.

Wij sliepen in hotels. Van de laatste keer dat wij in Gunnison waren en de volgende dag naar Crested Butte gingen, is dit het verslag. Misschien doe jij er nog ideeën uit op: https://www.pindat.com/pindata/user/men ... 2018-09-11
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien kun je een alert instellen voor Oh be Joyful?

Ik neem aan dat er weer een timed entry komt voor Arches, maar als je niet op Devils Garden wilt staan is dat geen probleem als je er op tijd bij bent denk ik. Maar waarom niet sowieso op Devils Garden staan, het is heel bijzonder dat je daar een plek hebt bemachtigd!
Of doe daar 1 nacht en de rest van de tijd in Moab. Als je bij Sun Outdoors staat kun je lopend naar winkels en restaurants, ook wel eens lekker.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Voor Oh be Joyful kun je een alert instellen.
Lake Irwin ligt meer naar het westen en heeft op 6 augustus nog wel een plekje, maar daar schiet je niet veel mee op. Ook daar kun je een alert voor instellen.
Mt. Crested Butte campground is alleen voor tenten.
Crested Butte RV Resort heeft nog wel plaats zo te zien en ik zie niet zo gauw dat je er langer dan 1 nacht moet staan.
https://www.crestedbuttervresort.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Minimum is 3 nachten zo te zien. Maar dat kun je nu nog niet reserveren.

"The minimum stay for on-line bookings on your requested dates is 5 nights .
Your request does not meet our current minimum stay requirement. 7 night minimum stay is required for reservations made in January, 5 night minimum is required for reservations made between Feb 15-May 15. Reservations for 3-4 nights do not start until May 15. Minimum stay for reservations is 3 nights. Call ahead to check availability."

Het komt niet echt heel prettig over allemaal vind ik.

Kijk eens op www.rvparky.com of je daar iets kunt vinden.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Voor Moab: sowieso die nacht op Devils Garden gaan staan ! De mooiste campground die je gaat tegenkomen op je reis (hoewel Fruita ook erg mooi is...). Ik hoop niet dat je die nacht alleen maar laat staan voor een timed entry ticket. Dat zou nogal asociaal zijn, mensen staan in de rij voor een plekje daar ! Daarnaast: doe de andere 2 in het dorp, inderdaad bij Sun Outdoor. Nergens op je reis kom je geen betere plek tegen om eens lekker de camper te laten staan en gewoon naar een terrasje, een restaurant of naar de winkeltjes te lopen.
Voor Breck: ik raad aan om één van de campings aan Lake Dillon te nemen. Lekker centraal, mooi uitzicht, ruime plekken !
Voor Ouray: kijk eens naar de campgrounds bij Ridgway State Park. Mooi opeen heuvel tussen de meren gelegen. Ouray zelf zal denk ik héél kostbaar zijn...
Paul
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Martin & Marianne schreef:
14 feb 2026, 14:38
Hier zou ik ook op afhaken.
Estragon112
Amerika-ontdekker

14 feb 2026, 10:27
Misschien kun je een alert instellen voor Oh be Joyful?

Ik neem aan dat er weer een timed entry komt voor Arches, maar als je niet op Devils Garden wilt staan is dat geen probleem als je er op tijd bij bent denk ik. Maar waarom niet sowieso op Devils Garden staan, het is heel bijzonder dat je daar een plek hebt bemachtigd!
Of doe daar 1 nacht en de rest van de tijd in Moab. Als je bij Sun Outdoors staat kun je lopend naar winkels en restaurants, ook wel eens lekker.

Marianne
Alert voor joyful is ingesteld!

Devils Garden is nog altijd goed te boeken zag ik. 'T is midden juli he, mijn zorg is dat het daar veel te warm is.

Daarom heb ik nu ook Moab Springs ranch geserveerd. Heeft hele goede recensies, is een bungelowtje met AC, zwembadje, parkje met schaduw. En op 5 min. van downtown. Ik vrees dat het ook op Sun Outdoors met 40 graden niet heel fijn vertoeven is. Kost wel wat, maar soort minivakantietje in vakantie dan maar.

jojostravelusa schreef:
14 feb 2026, 12:52
Lake Irwin ligt meer naar het westen en heeft op 6 augustus nog wel een plekje, maar daar schiet je niet veel mee op. Ook daar kun je een alert voor instellen.
https://www.crestedbuttervresort.com/
Lake irwin voor 1 nachtje 4 op 5 augustus is inmiddels gelukt! Nu nog even iets voor 5 op 6.

14 feb 2026, 14:38
Minimum is 3 nachten zo te zien. Maar dat kun je nu nog niet reserveren.

Marianne
Eens. Daar ben ik ook op afgehaakt.
paulr schreef:
14 feb 2026, 14:54
Voor Moab: sowieso die nacht op Devils Garden gaan staan ! De mooiste campground die je gaat tegenkomen op je reis (hoewel Fruita ook erg mooi is...). Ik hoop niet dat je die nacht alleen maar laat staan voor een timed entry ticket. Dat zou nogal asociaal zijn, mensen staan in de rij voor een plekje daar ! Daarnaast: doe de andere 2 in het dorp, inderdaad bij Sun Outdoor. Nergens op je reis kom je geen betere plek tegen om eens lekker de camper te laten staan en gewoon naar een terrasje, een restaurant of naar de winkeltjes te lopen.
Voor Breck: ik raad aan om één van de campings aan Lake Dillon te nemen. Lekker centraal, mooi uitzicht, ruime plekken !
Voor Ouray: kijk eens naar de campgrounds bij Ridgway State Park. Mooi opeen heuvel tussen de meren gelegen. Ouray zelf zal denk ik héél kostbaar zijn...
Paul
Thanks voor tips. OUray heb ik inmiddels op KOA geboekt. Koa Ouray, zag er wel redelijk uit en recensies waren ook psotief.

Denk jij niet dat Sun Outdoors en Devils Garden te warm zijn? Wij zitten er midden juli met kind van 2 jr. Vandaar dat ik was uitgeweken naar die Moab Springs Ranch.
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Ik begrijp nu dat je een bungalow/townhouse gaat boeken en de camper op de parking zet... Tja, dat kan natuurlijk ook. Devils Garden zal lekker warm zijn ja, maar oh zo mooi ! Ramen tegenover elkaar open, de fan aan en genieten van de sterren. Daarom maar 1 nacht, ik zou er niet meer doen daar. Op Sun Outdoor sta je onder de bomen en hebt er gewoon stroom, dus de airco kan aan. Er is een klein zwembadje... Verder niks bijzonders, maar je doet beide campings dus voor de lokatie. Denk dat je overigens nog wel meer warme plekken zal hebben (CR, Zion en midden juli ook wel plekken in Colorado...). Maar goed, voor 300 usd per nacht kan je natuurlijk ook idd de bungalow nemen ! :lol: Beetje zonde van de dure camper...

Ja, de KOA in Ouray kan natuurlijk ook, maar ik vind 1 nacht voor ruim 136 USD voor de goedkoopte plek wel aan de prijs, een plek in het State Park kost 36 usd...
Estragon112
Amerika-ontdekker

paulr schreef:
15 feb 2026, 14:25
Ik begrijp nu dat je een bungalow/townhouse gaat boeken en de camper op de parking zet... Tja, dat kan natuurlijk ook. Devils Garden zal lekker warm zijn ja, maar oh zo mooi ! Ramen tegenover elkaar open, de fan aan en genieten van de sterren. Daarom maar 1 nacht, ik zou er niet meer doen daar. Op Sun Outdoor sta je onder de bomen en hebt er gewoon stroom, dus de airco kan aan. Er is een klein zwembadje... Verder niks bijzonders, maar je doet beide campings dus voor de lokatie. Denk dat je overigens nog wel meer warme plekken zal hebben (CR, Zion en midden juli ook wel plekken in Colorado...). Maar goed, voor 300 usd per nacht kan je natuurlijk ook idd de bungalow nemen ! :lol: Beetje zonde van de dure camper...

Ja, de KOA in Ouray kan natuurlijk ook, maar ik vind 1 nacht voor ruim 136 USD voor de goedkoopte plek wel aan de prijs, een plek in het State Park kost 36 usd...
KOA had ik laatste plaats voor 80 dollar p/n. Nog acceptabel. Zeker na 8 dagen verschillende campings via recreation.gov zonder douches/stromend water. Verschil is inderdaad wel groot tussen recreation en prive campings. Meeste campings via gov die ik heb zitten tussen 25 en 40. Prive toch al snel 80+ met uitschieters naar 120 (zion)
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

80 is inderdaad prima, zeker na een aantal dagen zonder iets. Even lekker uitgebreid douchen, de was doen, alles opladen enzo !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer