Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Nanho: 3,5 week naar Br. Columbia in juni/juli
Reis Nanho: 3,5 week naar Br. Columbia in juni/juli
Hallo allemaal, zouden jullie willen meedenken over het volgende:
Wij gaan van 25 juni tot 19 juli naar Canada, dat is dus bijna 3,5 week. We vliegen rechtstreeks met KLM naar Edmonton, dat was verreweg de goedkoopste optie. We huren een auto en willen verder zoveel mogelijk op de bonnefooi reizen. Een ruwe planning is echter wel handig vind ik...
Voor onze vorige reis naar de VS heb ik op dit forum geweldige info verzameld, dus ik hoop weer op mooie tips.
Op dit forum zag ik al onderstaand voorstel voorbijkomen, maar dat was voor 2 weken.:
Aankomst Edmonton
Edmonton - Jasper
Jasper
Jasper - Clearwater
Clearwater - bezoek aan Wells Gray Provincial Park
Clearwater - Kamloops
Kamloops - Whistler
Whistler - Hope (neem er de hele dag voor, vanalles te zien en doen onderweg)
Hope - Kelowna
Kelowna (fietsen huren bij Myra Canyon)
Kelowna - Revelstoke
Revelstoke
Revelstoke - Banff met mogelijk bezoek aan Yoho NP onderweg (ofwel doen als je in Banff verblijft)
Banff
Banff
Banff - Jasper
Jasper - Edmonton Vertrek Edmonton
Wij hebben dus nog 1,5 week extra. Waar zouden jullie de route uitbreiden? Is er verder noordelijker nog iets moois?
Alvast bedankt voor de tips!.
Wij gaan van 25 juni tot 19 juli naar Canada, dat is dus bijna 3,5 week. We vliegen rechtstreeks met KLM naar Edmonton, dat was verreweg de goedkoopste optie. We huren een auto en willen verder zoveel mogelijk op de bonnefooi reizen. Een ruwe planning is echter wel handig vind ik...
Voor onze vorige reis naar de VS heb ik op dit forum geweldige info verzameld, dus ik hoop weer op mooie tips.
Op dit forum zag ik al onderstaand voorstel voorbijkomen, maar dat was voor 2 weken.:
Aankomst Edmonton
Edmonton - Jasper
Jasper
Jasper - Clearwater
Clearwater - bezoek aan Wells Gray Provincial Park
Clearwater - Kamloops
Kamloops - Whistler
Whistler - Hope (neem er de hele dag voor, vanalles te zien en doen onderweg)
Hope - Kelowna
Kelowna (fietsen huren bij Myra Canyon)
Kelowna - Revelstoke
Revelstoke
Revelstoke - Banff met mogelijk bezoek aan Yoho NP onderweg (ofwel doen als je in Banff verblijft)
Banff
Banff
Banff - Jasper
Jasper - Edmonton Vertrek Edmonton
Wij hebben dus nog 1,5 week extra. Waar zouden jullie de route uitbreiden? Is er verder noordelijker nog iets moois?
Alvast bedankt voor de tips!.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: 3,5 week naar Br. Columbia in juni/juli
Wij plannen ook een reis naar het westen van Canada en ik vraag me af of het handig is om niet te reserveren. Wij zien dat er in juni al veel volgeboekt is. Als je niets reserveert betaal je waarschijnlijk overal de hoofdprijs.
Ik denk dat de experts zoals @AnnInBC en @paulr nog wel met tips komen, maar als ik jouw opzet met onze planning vergelijk denk ik dat je in Jasper nog wel een extra dag kunt gebruiken. Wij hebben daar 3 nachten gepland, en ook nog een overnachting langs de Icefiels Parkway. Zeker als je veel wilt wandelen is dat wel fijn. Voor Jasper vond ik de visitor guide handig, zie https://parks.canada.ca/pn-np/ab/jasper ... -brochures. Er staat daar ook een link naar een day hiking guide.
In plaats van wat noordelijker te kijken zou je ook wat zuidelijker kunnen gaan.
Marianne
Ik denk dat de experts zoals @AnnInBC en @paulr nog wel met tips komen, maar als ik jouw opzet met onze planning vergelijk denk ik dat je in Jasper nog wel een extra dag kunt gebruiken. Wij hebben daar 3 nachten gepland, en ook nog een overnachting langs de Icefiels Parkway. Zeker als je veel wilt wandelen is dat wel fijn. Voor Jasper vond ik de visitor guide handig, zie https://parks.canada.ca/pn-np/ab/jasper ... -brochures. Er staat daar ook een link naar een day hiking guide.
In plaats van wat noordelijker te kijken zou je ook wat zuidelijker kunnen gaan.
Marianne
Welkom !
Allereerst: boeken !!!
Waarom wil je ''op de bonnefooi'' reizen? Je route is wel zo'n beetje bekend vooraf lijkt mij. En door je een beetje goed in te lezen kun je wel inschatten hoe lang je ergens wilt blijven. En de route is (nu nog) best compact. Als je alles boekt, dan zullen er denk ik ook wel nachten tussen zitten die je kort voor aankomst kunt annuleren of wijzigen. Zo kun je toch eens ergens nachtje langer/korter blijven en dan vervolgens de draad met geboekte acco's weer oppakken. De enige reden om écht van de je route af te wijken is extreemweer. Zo hebben wij afgelopen zomer in Alaska vanwege een gesloten weg ook overnachten geannuleerd en ergens anders geboekt. Deed men niet moeilijk over... Waarom zou je je tijdens je reis druk willen maken om waar je de volgende dag gaat slapen, heel veel keuze is er niet (meer) en het kost je tijd die je beter kunt besteden aan lekker genieten van al het moois.
Dan de route:
Noordelijker lijkt me niet veel toe te voegen, oostelijker ook niet. Dan blijft west en/of zuid over.
West: Hoe rij je van Whistler naar Hope ? Via Vancouver ? Want daar kun je natuurlijk wel wat dagen gebruiken. En van Hope naar Kelowna kun Manning NP bezoeken. Na Kelowna kun je ook weer de zuidelijke route kunnen nemen via Cranbrook. En daarna via Kootenay richting Lake Louise en Banff. Je mist dan Revelstoke.
Ik denk dat het handig is als je je route die je nu hebt in een dag-dag schema zet zoals hier op het forum gebruikelijk is. Dan is duidelijk waar je je nachten wilt inzetten en kunnen we beter inschatten of je écht wel zoveel dagen over hebt. Want het rondje dat je nu gepland hebt in slechts 2 weken is best ambitieus !
Wordt vervolgd denk ik !
Paul
Allereerst: boeken !!!
Waarom wil je ''op de bonnefooi'' reizen? Je route is wel zo'n beetje bekend vooraf lijkt mij. En door je een beetje goed in te lezen kun je wel inschatten hoe lang je ergens wilt blijven. En de route is (nu nog) best compact. Als je alles boekt, dan zullen er denk ik ook wel nachten tussen zitten die je kort voor aankomst kunt annuleren of wijzigen. Zo kun je toch eens ergens nachtje langer/korter blijven en dan vervolgens de draad met geboekte acco's weer oppakken. De enige reden om écht van de je route af te wijken is extreemweer. Zo hebben wij afgelopen zomer in Alaska vanwege een gesloten weg ook overnachten geannuleerd en ergens anders geboekt. Deed men niet moeilijk over... Waarom zou je je tijdens je reis druk willen maken om waar je de volgende dag gaat slapen, heel veel keuze is er niet (meer) en het kost je tijd die je beter kunt besteden aan lekker genieten van al het moois.
Dan de route:
Noordelijker lijkt me niet veel toe te voegen, oostelijker ook niet. Dan blijft west en/of zuid over.
West: Hoe rij je van Whistler naar Hope ? Via Vancouver ? Want daar kun je natuurlijk wel wat dagen gebruiken. En van Hope naar Kelowna kun Manning NP bezoeken. Na Kelowna kun je ook weer de zuidelijke route kunnen nemen via Cranbrook. En daarna via Kootenay richting Lake Louise en Banff. Je mist dan Revelstoke.
Ik denk dat het handig is als je je route die je nu hebt in een dag-dag schema zet zoals hier op het forum gebruikelijk is. Dan is duidelijk waar je je nachten wilt inzetten en kunnen we beter inschatten of je écht wel zoveel dagen over hebt. Want het rondje dat je nu gepland hebt in slechts 2 weken is best ambitieus !
Wordt vervolgd denk ik !
Paul
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Fijne vooruitzichten en voldoende tijd voor een rondje uit Edmonton. Maar op de bonnefooi in de zomermaanden is niet zo evident, tenzij je extreme prijzen wil betalen voor hotels/motels/b&b's. Vooral in de Canadese Rockies (Banff/Japser/Yoho NP) zullen al vlug redelijk volgeboekt zijn. Ik zou dan eerst richting Banff gaan, eind juni/begin juli kan het nog net ietsje minder druk zijn dan later in juli. Voor Banff en omgeving zou ik zeker eens kijken bij Field (Yoho NP), daar heb je de Truffle Pigs Lodge (https://www.trufflepigs.com/lodge) waar wij ook al enkele keren geslapen hebben en content van zijn. Verder heb je in Field ook een deel guesthouses waar je je eigen prive verdieping hebt in een huis: https://www.field.ca/accommodations/. In Jasper heb je ook zulke guesthouses, maar zorg dat je de guesthouse naar keuze contacteerd omdat sommige niet meer bestaan na de bosbranden van 2 jaar geleden: https://stayinjasper.com/search-accommodations/
Ik heb hier beneden even een route uitgeschreven, natuurlijk kan je die naar je eigen zin aanpassen. Ik zou ook enkele dagen Vancouver doen, best een leuke stad met vele mooie natuur in de buurt. Moest je daar echt niet heen willen dan kan je onderweg hier of daar nog een dagje langer blijven. Je zou dan eventueel van Kelowna naar Osoyoos kunnen gaan en dan Highway 3 naar Hope met onderweg een bezoekje aan Manning Provincial Park.
25 juni: Aankomst Edmonton
26 juni: Edmonton - Jasper
27 juni: Jasper
28 juni: Jasper
29 juni: Jasper - Banff/Yoho
30 juni: Banff/Yoho
1 juli: Banff/Yoho
2 juli: Banff/Yoho
3 juli: Banff/Yoho - Revelstoke
4 juli: Revelstoke (bezoek aan Revelstoke NP)
5 juli: Revestoke - Kelowna
6 juli: Kelowna
7 juli: Kelowna - Hope
8 juli: Hope - Vancouver
9 juli: Vancouver
10 juli: Vancouver
11 juli: Vancouver - Whistler
12 juli: Whistler
13 juli: Whistler - Cache Creek/Kamloops
14 juli: Cache Creek/Kamloops - Clearwater
15 juli: Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
16 juli: Clearwater - Mount Robson
17 juli: Mount Robson - Jasper
18 juli: Jasper - Edmonton
19 juli: Vertrek Edmonton
Je kan ook in 1 keer van Clearwater naar Jasper kunnen gaan en daar nog een volle dag doen. Ik heb Vancouver erbij gevoegd want daar zijn toch ook redelijk wat leuke dingen te doen (Stanley Park per fiets, Lynn Canyon Park, Granville Island, whale watching als dat iets voor jullie is, Deep Cove, leuke stranden, enz).
Kijk geurst eens op mijn route beschrijving, waar vele van deze plaatsen in detail uitgewerkt zijn: https://travelwestcanada.blogspot.com/p ... eerst.html
Ik heb hier beneden even een route uitgeschreven, natuurlijk kan je die naar je eigen zin aanpassen. Ik zou ook enkele dagen Vancouver doen, best een leuke stad met vele mooie natuur in de buurt. Moest je daar echt niet heen willen dan kan je onderweg hier of daar nog een dagje langer blijven. Je zou dan eventueel van Kelowna naar Osoyoos kunnen gaan en dan Highway 3 naar Hope met onderweg een bezoekje aan Manning Provincial Park.
25 juni: Aankomst Edmonton
26 juni: Edmonton - Jasper
27 juni: Jasper
28 juni: Jasper
29 juni: Jasper - Banff/Yoho
30 juni: Banff/Yoho
1 juli: Banff/Yoho
2 juli: Banff/Yoho
3 juli: Banff/Yoho - Revelstoke
4 juli: Revelstoke (bezoek aan Revelstoke NP)
5 juli: Revestoke - Kelowna
6 juli: Kelowna
7 juli: Kelowna - Hope
8 juli: Hope - Vancouver
9 juli: Vancouver
10 juli: Vancouver
11 juli: Vancouver - Whistler
12 juli: Whistler
13 juli: Whistler - Cache Creek/Kamloops
14 juli: Cache Creek/Kamloops - Clearwater
15 juli: Clearwater (Wells Gray Provincial Park)
16 juli: Clearwater - Mount Robson
17 juli: Mount Robson - Jasper
18 juli: Jasper - Edmonton
19 juli: Vertrek Edmonton
Je kan ook in 1 keer van Clearwater naar Jasper kunnen gaan en daar nog een volle dag doen. Ik heb Vancouver erbij gevoegd want daar zijn toch ook redelijk wat leuke dingen te doen (Stanley Park per fiets, Lynn Canyon Park, Granville Island, whale watching als dat iets voor jullie is, Deep Cove, leuke stranden, enz).
Kijk geurst eens op mijn route beschrijving, waar vele van deze plaatsen in detail uitgewerkt zijn: https://travelwestcanada.blogspot.com/p ... eerst.html
Re: Reis Nanho: 3,5 week naar Br. Columbia in juni/juli
Alvast super bedankt Paul en AnnInBC. Ik ga er naar kijken, hier kunnen we wel iets mee.
Het blijft een beetje lastig, want we vinden graag "hidden gems" en zijn niet zo van drukke toeristische plekken, maar we kozen natuurlijk wel voor bekende Nationale Parken. Dat is misschien een lastige combinatie. Weg van de gebaande paden is meer ons ding, maar dat is vaak lastig tevoren uitzoeken als je nog nooit in Canada bent geweest.
Dus ik hou me nog aanbevolen voor "off the beaten track" - pareltjes
Het blijft een beetje lastig, want we vinden graag "hidden gems" en zijn niet zo van drukke toeristische plekken, maar we kozen natuurlijk wel voor bekende Nationale Parken. Dat is misschien een lastige combinatie. Weg van de gebaande paden is meer ons ding, maar dat is vaak lastig tevoren uitzoeken als je nog nooit in Canada bent geweest.
Dus ik hou me nog aanbevolen voor "off the beaten track" - pareltjes
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik zou ook zeggen reserveer van tevoren, want wat voegt het toe om het niet te doen. Het geeft rust in de route en je hebt de voorpret. Waarom aan het eind van de middag naarstig op zoek naar een accommodatie die bevalt, betaalbaar is en niet vol is als je het allemaal van achter de pc kunt regelen?
Voor een idee van een route kun je ons verslag van 2019 bekijken toen we een rondje Calgary deden met de camper weliswaar. Wij gingen van 24 augustus t/m 18 september, ook 3,5 week dus. Wij hebben wel Vancouver Island meegenomen en zijn bij Port Hardy met de ferry naar Bella Coola gereisd, maar als je of Vancouver Island helemaal laat vallen, of alleen het zuiden doet, kun je de route daarmee aanpassen en win je tijd.
Ik neem aan dat jullie dit jaar juni bedoelen en dan moet je even nagaan wat er al dan niet open is in Jasper NP na de grote branden, want daar wordt nog steeds aan herstel gewerkt.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
https://parks.canada.ca/pn-np/ab/jasper ... pen-closed
Voor een idee van een route kun je ons verslag van 2019 bekijken toen we een rondje Calgary deden met de camper weliswaar. Wij gingen van 24 augustus t/m 18 september, ook 3,5 week dus. Wij hebben wel Vancouver Island meegenomen en zijn bij Port Hardy met de ferry naar Bella Coola gereisd, maar als je of Vancouver Island helemaal laat vallen, of alleen het zuiden doet, kun je de route daarmee aanpassen en win je tijd.
Ik neem aan dat jullie dit jaar juni bedoelen en dan moet je even nagaan wat er al dan niet open is in Jasper NP na de grote branden, want daar wordt nog steeds aan herstel gewerkt.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
https://parks.canada.ca/pn-np/ab/jasper ... pen-closed
Dank je wel!
Ik las intussen overigens dat de verplichte betaalde passen voor de N.P. ook dit jaar weer zijn afgeschaft, het is dus gratis (evenals vorig jaar). Dit deels vanwege de brand-schade. Handig om te weten...
We gaan verder met de puzzel!
Ik las intussen overigens dat de verplichte betaalde passen voor de N.P. ook dit jaar weer zijn afgeschaft, het is dus gratis (evenals vorig jaar). Dit deels vanwege de brand-schade. Handig om te weten...
We gaan verder met de puzzel!
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Alleen tussen 19 juni en 7 september. Wij gaan 20 september....
-
Moose91
- Amerika-ontdekker
Off the beaten track is op deze route inderdaad goed zoeken, zeker in de nationale parken. Banff, Lake Louise en Lake Moraine zijn een mierennest in het hoogseizoen. Jasper een stukje rustiger, maar nog steeds een bekende stop op deze route.
Je zou ook kunnen overwegen om in Canmore te gaan zitten. Dit is vlakbij Banff en vaak een stukje goedkoper en minder druk dan Banff zelf. In Banff is het op een mooie zomerdag over de hoofden lopen in de stad en de bekende hoogtepunten.
Iets onder Canmore heb je Peter Lougheed Provincial Park. Een prachtig stuk natuur en vergeleken met Banff echt stukken rustiger. Er lopen hier tal van mooie wandelingen. Het is een provinciaal park en je moet er een day pass voor $15 kopen wanneer je er stopt voor bijvoorbeeld een wandeling.
Je kunt hier ook de Smith-Dorrien Trail rijden. Een goed onderhouden gravelweg met geweldige uitzichten.
Je zou ook kunnen overwegen om in Canmore te gaan zitten. Dit is vlakbij Banff en vaak een stukje goedkoper en minder druk dan Banff zelf. In Banff is het op een mooie zomerdag over de hoofden lopen in de stad en de bekende hoogtepunten.
Iets onder Canmore heb je Peter Lougheed Provincial Park. Een prachtig stuk natuur en vergeleken met Banff echt stukken rustiger. Er lopen hier tal van mooie wandelingen. Het is een provinciaal park en je moet er een day pass voor $15 kopen wanneer je er stopt voor bijvoorbeeld een wandeling.
Je kunt hier ook de Smith-Dorrien Trail rijden. Een goed onderhouden gravelweg met geweldige uitzichten.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Helemaal eens met de Smith Dorriën Trail en Peter Lougheed PP. Wij hebben het op de laatste dag gedaan toen we laat vanuit Calgary naar huis vlogen en we dus nog vrijwel een hele dag te besteden hadden. Camper 's ochtends ingeleverd, auto gehuurd en lekker de hele dag nog van de natuur genoten.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.b ... erdam.html
https://jojos-rondje-west-canada-2019.b ... erdam.html
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij de Canadese Rockies zou ik dan zeker eens kijken in de Kananaskis regio, Peter Lougheed Provincial park en Canmore, net ten zuiden van Banff en daar is het nog een beetje rustiger. Of mogelijk ook Kootenay NP, grenst aan Banff NP want daar is het nog een beetje minder druk. De rest van de route valt over het algemeen wel mee en is zeker niet zo druk bezocht als de Canadese Rockies. Je zou eventueel eens je Banff verlaat via de zuiderlijke route naar Vancouver rijden. Dan kan je via Kootenay NP deze route volgen: Invermere - Cranbrook, Creston - Trail - Grand Forks - Osoyoos - Hope - Vancouver en dan richting Whistler de voorgestelde route weer volgen. Dat is echt meer een off the beaten path route en ook heel mooi.
Dank je @Moose91 / @AnnInBC / @jojostravelusa . Ik ga proberen een route te maken met jullie tipsvoor iets rustigere plekken.
Ik laat het nog zien als ik zo ver ben!
Ik laat het nog zien als ik zo ver ben!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht