Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Skip the counter (Alamo) voor dummies.
Re: Skip the counter (Alamo) voor dummies.
Dat is mooi en natuurlijk kun je opnieuw boeken met skip the counter.
-
robinthart
- Amerikafan
Zeker. Dat heb ik direct gedaan. Ik wacht deze keer maar met het verder registreren voor skip the counter mocht ik nog een mooiere aanbieding vinden
-
DireStraits
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Gisteren een nieuwe boeking gemaakt voor een betere prijs. Vervolgens probeerde ik mijn 'skip the counter' reservering online te annuleren. Dat lukt niet maar via de chat werd de boeking direct geannuleerd. Echter nooit een bevestiging ontvangen. Zojuist ging ik er opnieuw achteraan via de chat en kreeg ik dit rare antwoord. Echt onzin want in elke bevestiging staat dat je kosteloos kan annuleren. Iemand dit vaker aan de hand gehad?
Les voor mij; toch pay later boeken en zeker niet online inchecken tot het laatste moment voor STC.
Les voor mij; toch pay later boeken en zeker niet online inchecken tot het laatste moment voor STC.
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ook deze vraag kan in het autoverhuur topic.
Waar heb je geboekt? Zo aan de chat te zien heb je een prepaid boeking gemaakt? Skip the counter boekingen kun je volgens mij niet meer online annuleren, als het skip the counter proces hebt doorlopen, daarom moet je dat ook pas doen enkele dagen voordat je vertrekt. Maar dat weet ik niet zeker.
Waar heb je geboekt? Zo aan de chat te zien heb je een prepaid boeking gemaakt? Skip the counter boekingen kun je volgens mij niet meer online annuleren, als het skip the counter proces hebt doorlopen, daarom moet je dat ook pas doen enkele dagen voordat je vertrekt. Maar dat weet ik niet zeker.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
-
DireStraits
- Amerika-ontdekker
Dacht dat dit topic over Alamo en skip the counter ging. Indien niet correct, my bad. Verplaats gerust.
Volgens de bevestiging zou je moeten kunnen annuleren. Of ik snap het niet, kan ook
![Afbeelding]()
Volgens de bevestiging zou je moeten kunnen annuleren. Of ik snap het niet, kan ook
Dat is vreemd.. Heb je een Alamo account om in te loggen op de .com of app?
Daar kun je je boekingen zien die staan of die zijn geannuleerd.
Normaal gesproken komt de annulering direct binnen dus nog tijdens de chat
maar daar heb je nu niets aan.
Als ik een boeking maak bij Alamo dan wacht ik inderdaad met Skip the counter.
Mijn ontvangen bevestiging gebruik ik dan om te annuleren (zojuist weer gedaan 2 stuks)
Als ik Skip the counter direct regel moet ik annuleren via de chat, vandaar dat ik wacht.
Daar kun je je boekingen zien die staan of die zijn geannuleerd.
Normaal gesproken komt de annulering direct binnen dus nog tijdens de chat
maar daar heb je nu niets aan.
Als ik een boeking maak bij Alamo dan wacht ik inderdaad met Skip the counter.
Mijn ontvangen bevestiging gebruik ik dan om te annuleren (zojuist weer gedaan 2 stuks)
Als ik Skip the counter direct regel moet ik annuleren via de chat, vandaar dat ik wacht.
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
@DireStraits Maar geef eens antwoord op de vraag
. Waar heb je geboekt? Alamo.com? Alamo.de? US travel? En heb je het skip the counter proces afgerond of niet? Wel of niet is een essentieel verschil namelijk 
-
DireStraits
- Amerika-ontdekker
UStravel en heb het proces afgerond inderdaad!
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Ok en heb je geprobeerd om via US travel je reservering te annuleren? Als je namelijk naar die pagina gaat staat daar ergens links “ existing reservation” dan kom je vervolgens op de pagina terecht waar je je reservering kunt opzoeken aan de hand van je voor en achternaam en reserveringsnummer en vervolgens kun je wijzigen en annuleren. Die moet je gebruiken en niet via de website van alamo zelf.
Skip the counter is het enige moment dat je de website van Alamo zelf gebruikt als je boekt via US travel. En doe dat zo laat mogelijk, weken/maanden van te voren dat proces doorlopen heeft geen meerwaarde.
Via de website van alamo kun je tegenwoordig niet meer zelf wijzigen en annuleren omdat je via een zogenaamde third party website een reservering maakt. Goede kans dat je als je het via de wijze die omschrijf het probeert dat het lukt. Zo boek ik en annuleer ik namelijk ook steeds
Skip the counter is het enige moment dat je de website van Alamo zelf gebruikt als je boekt via US travel. En doe dat zo laat mogelijk, weken/maanden van te voren dat proces doorlopen heeft geen meerwaarde.
Via de website van alamo kun je tegenwoordig niet meer zelf wijzigen en annuleren omdat je via een zogenaamde third party website een reservering maakt. Goede kans dat je als je het via de wijze die omschrijf het probeert dat het lukt. Zo boek ik en annuleer ik namelijk ook steeds
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 03 feb 2026, 21:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Je boekt dus niet bij Alamo, maar bij US Travel. Wellicht hebben die andere cancellation policies: het is immers een broker.... 
-
DireStraits
- Amerika-ontdekker
Dank voor jullie geduld en hulp. Ik gebruik wel de site van UStravel. Ik kan mijn andere boekingen daar prima inzien en eventueel annuleren maar diegene waarvoor ik al ingecheckt heb niet: We've encountered an issue, please check your selections and try again.
Ik lees in alle bevestigen, ook van UStravel, dat je kan annuleren dus de voorwaarden zijn het probleem niet. De medewerker van Alamo annuleerde de boeking gisteren direct via de chat maar daar heb ik nooit een bevestiging van gehad. De man die ik vandaag sprak gaf het eerder gedeelde antwoord. Hij zou alsnog aan de vestiging vragen of het geannuleerd kan worden dus komt vast goed maar wel een omslachtig proces zo.
Ik wou skip the counter gewoon proberen omdat me iets vergelijkbaars bij Hertz online niet lukte. Puur als test omdat ik toch kan annuleren. Zal ik volgende keer inderdaad niet meer doen
Ik lees in alle bevestigen, ook van UStravel, dat je kan annuleren dus de voorwaarden zijn het probleem niet. De medewerker van Alamo annuleerde de boeking gisteren direct via de chat maar daar heb ik nooit een bevestiging van gehad. De man die ik vandaag sprak gaf het eerder gedeelde antwoord. Hij zou alsnog aan de vestiging vragen of het geannuleerd kan worden dus komt vast goed maar wel een omslachtig proces zo.
Ik wou skip the counter gewoon proberen omdat me iets vergelijkbaars bij Hertz online niet lukte. Puur als test omdat ik toch kan annuleren. Zal ik volgende keer inderdaad niet meer doen
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Skip the counter kun je gerust doen maar zoals al door anderen aangegeven, doe dit pas enkele dagen voor vertrek als je er zeker van bent dat je de auto ook gaat huren.
Ik heb nu ook een auto via ustravel.nl bij Alamo gereserveerd maar wacht nog met Skip the counter aangezien ik ook nog een reservering bij Hertz heb lopen. Straks, vlak voor vertrek, bepaal ik waarschijnlijk waar ik de auto ga huren en vul dan Skip the counter in.
En wat het annuleren bij ustravel.nl betreft, dat kan eenvoudig via het linkje in de bevestiging. Heb ik nu ook al enkele keren gedaan. Maar op het moment dat jij ook al Skip the counter hebt ingesteld, kan het best zijn dat annuleren via ustravel.nl zelf niet meer lukt omdat je dan een aanpassing doet buiten ustravel.nl om.
Roland
Ik heb nu ook een auto via ustravel.nl bij Alamo gereserveerd maar wacht nog met Skip the counter aangezien ik ook nog een reservering bij Hertz heb lopen. Straks, vlak voor vertrek, bepaal ik waarschijnlijk waar ik de auto ga huren en vul dan Skip the counter in.
En wat het annuleren bij ustravel.nl betreft, dat kan eenvoudig via het linkje in de bevestiging. Heb ik nu ook al enkele keren gedaan. Maar op het moment dat jij ook al Skip the counter hebt ingesteld, kan het best zijn dat annuleren via ustravel.nl zelf niet meer lukt omdat je dan een aanpassing doet buiten ustravel.nl om.
Roland
Ik denk dat het mis is gegaan zoals hieronder:
Je heb geboekt bij UStravel en probeert te annuleren bij Alamo via de chat.
Ligt de boeking bij USTravel en Skip de counter is nog niet geregeld kun je via de bevestiging annuleren/wijzigen.
Misschien ook als Skip the counter is geregeld maar die ervaring heb ik niet.
Ligt de boeking direct bij Alamo.de, es, fr ........ die kun je annuleren via de bevestiging als je nog geen
Skip the counter hebt geregeld. Als je dit wel hebt geregeld en wilt annuleren dan via de chat van de .com website
en wacht op de mail bevestiging tijdens de chat.
Je heb geboekt bij UStravel en probeert te annuleren bij Alamo via de chat.
Ligt de boeking bij USTravel en Skip de counter is nog niet geregeld kun je via de bevestiging annuleren/wijzigen.
Misschien ook als Skip the counter is geregeld maar die ervaring heb ik niet.
Ligt de boeking direct bij Alamo.de, es, fr ........ die kun je annuleren via de bevestiging als je nog geen
Skip the counter hebt geregeld. Als je dit wel hebt geregeld en wilt annuleren dan via de chat van de .com website
en wacht op de mail bevestiging tijdens de chat.
-
DireStraits
- Amerika-ontdekker
Ik denk dat je gelijk hebt. Heb UStravel een mailtje gestuurd. Benieuwd naar het antwoord.
-
DireStraits
- Amerika-ontdekker
Zojuist een snel en volledig antwoord van UStravel ontvangen. Wie weet heeft iemand anders er nog wat aan.
Dank voor je mail.
Wij kunnen deze boeking helaas niet voor je annuleren, aangezien je al ingecheckt hebt.
Je kunt de boeking annuleren door een email te sturen naar https://alamo.ehcustomersupport.com met als onderwerp: "Prior Hire Billing Issue” .
Hier kun je vragen om je boeking te annuleren en om een refund van het betaalde bedrag.
Wij kunnen dit helaas niet voor je doen, gezien dit privacy-gevoelige informatie bevat, zoals je betalingsgevens.
Er zijn geen annuleringskosten van toepassing tot 3 dagen voor de ophaaldatum.
Hopelijk kun je hiermee verder!
Dank voor je mail.
Wij kunnen deze boeking helaas niet voor je annuleren, aangezien je al ingecheckt hebt.
Je kunt de boeking annuleren door een email te sturen naar https://alamo.ehcustomersupport.com met als onderwerp: "Prior Hire Billing Issue” .
Hier kun je vragen om je boeking te annuleren en om een refund van het betaalde bedrag.
Wij kunnen dit helaas niet voor je doen, gezien dit privacy-gevoelige informatie bevat, zoals je betalingsgevens.
Er zijn geen annuleringskosten van toepassing tot 3 dagen voor de ophaaldatum.
Hopelijk kun je hiermee verder!
Wow! Je betaalt tot 3 dagen voor ophalen geen annuleringskosten. Daar gaat je dubbele reservering....wederom een reden om goed na te denken of je wel via USTravel wilt boeken.
Om nog maar niet te spreken over hun refund beleid voor een prepaid boeking, zoals hierboven weergegeven. Ik zou hier dus echt nooit aan beginnen.
Voor airlines zijn we het er allemaal inmiddels wel over eens dat direct bij de airline boeken wel zo handig is, waarom is dit voor autohuur een stuk lastiger?
Om nog maar niet te spreken over hun refund beleid voor een prepaid boeking, zoals hierboven weergegeven. Ik zou hier dus echt nooit aan beginnen.
Voor airlines zijn we het er allemaal inmiddels wel over eens dat direct bij de airline boeken wel zo handig is, waarom is dit voor autohuur een stuk lastiger?
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Je moet gewoon niet prepaid boeken. Dan heb je ook niet te maken met een annuleringstermijn van 3 dagen of wat dan ook. En ja dat kost 50 euro meer. Maar dat doet Hertz ook. Daar is pay later ook duurder dan prepaid.
Dat maakt wel dat je maximaal flexibel bent. Je geeft geen creditcard gegevens of niks op. Vind ik zoveel fijner.
Dat maakt wel dat je maximaal flexibel bent. Je geeft geen creditcard gegevens of niks op. Vind ik zoveel fijner.
-
DireStraits
- Amerika-ontdekker
Krijg nu dit van Alamo
Thank you for choosing Alamo for your car rental needs! My name is Janea. I will be happy to help you today.
Unfortunately, I am not able to cancel this reservation. You must call 844-354-6962 for assistance.
Sincerely,
Janea
Alamo Customer Support
Thank you for choosing Alamo for your car rental needs! My name is Janea. I will be happy to help you today.
Unfortunately, I am not able to cancel this reservation. You must call 844-354-6962 for assistance.
Sincerely,
Janea
Alamo Customer Support
goedendag,
Ik had even een vraagje, ik wil skip the counter doen maar dan komt er dit te staan
Estimated Total Due at Time of Rental: € 776.18
Price change from updates:
(Refund - due at time of rental)€ -469.83
A method of payment is normally collected at the counter. To Skip the Counter we need a method of payment on file in the renter’s name. We will verify the card now but full payment will not be charged until time of rental.
Add Method of Payment
(Total Charged Now: € 0.00)
K omt dit bedrag van 469.83 er toch niet dadelijk bij als ik skip the counter wil doen?
Misschien domme vraag maar stel em toch maar even.
Ik had even een vraagje, ik wil skip the counter doen maar dan komt er dit te staan
Estimated Total Due at Time of Rental: € 776.18
Price change from updates:
(Refund - due at time of rental)€ -469.83
A method of payment is normally collected at the counter. To Skip the Counter we need a method of payment on file in the renter’s name. We will verify the card now but full payment will not be charged until time of rental.
Add Method of Payment
(Total Charged Now: € 0.00)
K omt dit bedrag van 469.83 er toch niet dadelijk bij als ik skip the counter wil doen?
Misschien domme vraag maar stel em toch maar even.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
@john1969 Er staat duidelijk 'refund'. Dus het lijkt wel of je huurbedrag lager wordt??
Heb je tijdens instellen van Skip the Counter proces ook wijzigingen qua verzekeringen of opties gedaan? Het lijkt wel of je iets weggelaten hebt omdat het bedrag lager wordt en er ook over 'updates' gesproken wordt.
Roland
Heb je tijdens instellen van Skip the Counter proces ook wijzigingen qua verzekeringen of opties gedaan? Het lijkt wel of je iets weggelaten hebt omdat het bedrag lager wordt en er ook over 'updates' gesproken wordt.
Roland
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 4361 Weergaves
-
Laatste bericht door bedeve
-