Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 34
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Vanwaar de sad face @BahamaOne?

Ustravel.nl biedt mij ook de beste prijzen v.w.b. boekingen bij Alamo.

En ja, voor ustravel.nl hoef je geen gekke codes/landen te gebruiken. Gewoon gegevens invullen en klaar is Kees! :D

Roland
Since 1982: 34 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

En om nog maar eens aan te geven waarom ik graag bij ustravel.nl boek: zojuist zag ik dat de huurprijs van de Convertible alweer € 103 / $ 122 naar beneden was gegaan. Dus gelijk opnieuw geboekt! :clap:

Zo wordt het verschil tussen een Midsize SUV (Q4) bij Hertz en een Convertible bij Alamo alweer een mooi stuk kleiner. Denk dat ik wel weet welke reservering ik ga behouden met de prijzen van nu. :D De prijs bij Hertz was nu niet gezakt t.o.v. maandagavond.

Roland

Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Coyote
:thumbup:

Ik heb ook even gekeken.
Als ik het "Fully" pakket kies, ben ik veel goedkoper uit maar dan zit er volgens mij geen additional driver's bij, dat vind ik wel belangrijk om te hebben.
Als ik voor het oude vertrouwde "Gold" pakket kies wel, dan ben ik op dit moment niet goedkoper uit dan via Alamo.de.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

d_vdploeg schreef:
03 feb 2026, 20:09
@Pete.Z Dan zat ik dus wel redelijk goed met mijn gedachten over een Jeep Wrangler en een Pick up. Nou maken die ene extra tank benzine me niet zo heel veel uit. Dat scheelt 50 a 100 euro op een hele vakantie maar meer het praktische.
Nee, dat zijn de kosten niet, maar het was meer dan ik had verwacht, zonder op te laden en met alleen regenereren.
Glorious
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door Glorious »

@Reny Indien je additional driver je partner is dan hoef je bij Alamo geen additional driver te boeken.
Renter's spouse or domestic partner who meet the same age and driver's license requirements of the renter are authorized drivers at no additional charge
Of reis je met andere personen die buiten deze regel vallen?
Laatst gewijzigd door Glorious op 04 feb 2026, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Glorious .

Goed te weten, dat had ik niet meer in mijn systeem zitten, thanks !!

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Ik boek altijd via US travel. Of eigenlijk via een zelfde soort boekingssite als US travel, maar dan via mijn werkgever. Die mag ik dus hier helaas ook niet delen. Prijzen zijn hetzelfde overigens want dat check ik regelmatig.

Ik heb soms wel een back up via Hertz maar op de een of andere manier vind ik US travel inderdaad makkelijker. Ze hebben verder geen creditcard gegevens van je, gegarandeerd skip the counter (indien beschikbaar). Ipv dat je auto soms in een vak staat omdat je een gegarandeerde categorie huurt.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis CO-SD-WY-MT-UT
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis AZ,NM,UT
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: FL
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC,FL
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Pete.Z schreef:
04 feb 2026, 08:41
Nee, dat zijn de kosten niet, maar het was meer dan ik had verwacht, zonder op te laden en met alleen regenereren.
Het leek me al totaal niet lekker rijden zo'n Jeep. En die pickup echt totaal onpraktisch met zo'n open laadklep. En helemaal omdat we ook met de auto vol met spullen in nationale parken staan... Dan houd ik het bij mijn midsize SUV AWD.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door HennyCox »

Coyote schreef:
04 feb 2026, 07:16
zojuist zag ik dat de huurprijs van de Convertible alweer € 103 / $ 122 naar beneden was gegaan.
Dit is heel erg afhankelijk van afhaallocatie en datum, voor mijn boeking van mei/juni in Las Vegas blijft de prijs in dollars al 2 maanden gelijk.
Bij National is de prijs zelfs $200 gestegen :o
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

d_vdploeg schreef:
04 feb 2026, 09:57
k boek altijd via US travel. Of eigenlijk via een zelfde soort boekingssite als US travel, maar dan via mijn werkgever. Die mag ik dus hier helaas ook niet delen. Prijzen zijn hetzelfde overigens want dat check ik regelmatig.
Voor Alamo is ustravel.nl ook de site waar ik boek. Keer op keer zijn zij voor mij de goedkoopste. Als ik bijv. bij American Vacations kijk zou ik bijv. al € 130 duurder uit zijn.

Ook ik heb via mijn werk een kortingssite voor huurauto's in Amerika. Overigens zelfde zoekmachine als bij ustravel.nl en American Vacations dus zelfde partner programma. :wink: Zij kunnen echter ook niet tippen aan ustravel.nl, zou hier zo'n € 70 duurder uit zijn.

Zie nu dat prijs bij ustravel.nl alweer iets gestegen is, niet veel maar toch weer € 3. Vanochtend viel mij nog wat op: de huurprijs op de bevestiging die ik per email ontving, was € 6 lager dan de huurprijs waarvoor ik akkoord gegeven had. Waarom?? Joost mag het weten. :think: De wondere wereld van autohuur zullen we maar zeggen. :wink:

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

HennyCox schreef:
04 feb 2026, 12:18
Dit is heel erg afhankelijk van afhaallocatie en datum, voor mijn boeking van mei/juni in Las Vegas blijft de prijs in dollars al 2 maanden gelijk.
Bij National is de prijs zelfs $200 gestegen :o
Klopt, dat is bij huurauto's altijd zo vind ik. Zo afhankelijk van ophaal- en inleverlocatie en periode. Al zo vaak gezien dat leuke dealtjes niet gelden voor mijn trips.

Bij National kijk ik tegenwoordig niet eens meer. Die kunnen al enkele jaren niet meer meekomen qua prijs. :?

Roland

d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

@Coyote Koersverschil wellicht? Prijzen worden op US travel en vergelijkbare boekingssystemen weergegeven in euro's maar kan natuurlijk met de koers wat verschillen. Is de dollarprijs nog wel hetzelfde? Daar kijk ik altijd naar. Want die kan straks als je de auto ophaalt ook weer wat verschillen tov nu.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Coyote schreef:
04 feb 2026, 06:59
Vanwaar de sad face @BahamaOne?

Ustravel.nl biedt mij ook de beste prijzen v.w.b. boekingen bij Alamo.

En ja, voor ustravel.nl hoef je geen gekke codes/landen te gebruiken. Gewoon gegevens invullen en klaar is Kees! :D

Roland
US travel is een broker, dus er zit een schakel tussen. Zolang het goed gaat is het prima, maar ik deal toch liever direct met de huurmaatschappij zelf.
Zeker in verband met vooruitbetalen loop je een risico. Er zijn hier in het verleden een aantal gevallen gemeld van vooruitbetaling waarbij of de reservering niet was doorgezet naar de uiteindelijke verhuurder. Stel dat de broker in financiele problemen komt? Je bent de overeenkomst aangegaan met USTravel en niet met Alamo. Ik vind dat toch een risico. vandaar de :sadcry:
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Overigens, de termen goedkoper/weer goedkoper/duurder/prijs valt wel mee/tegen zijn percepties: iets is voor de een goedkoop, terwijl het voor de ander duur is.

Misschien kunnen we iets concreter worden en gewoon melden wat de prijs per dag is voor een type auto. Zo heeft iedereen die hier meeleest er wat aan.

Voor mij is tussen de $25 en $30 per dag voor een midsize een redelijke prijs, boven de $30 per dag duur en onder de $25 goedkoop.

Kunnen we eens proberen bedragen te vermelden? dat houdt het een stuk overzichtelijker voor anderen die proberen een auto te huren en ook om zo een beetje een idee te geven van werkelijke prijzen van een type huurauto. Goed idee? :thumbup:
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nwolf »

Voor mij kan het nog niet goedkoper dan wat ik nu heb :
19-04 t/m 03-05 : Orlando : Chevy suburban (type) : 675,- euro (Avis)
03-08 t/m 17-08 : LV-->SF : Ram2500 (type) : 775,- dollar (Hertz).

Ik kijk regelmatig, dus als ik een verlaging tegenkom zal ik dat hier posten (en procentueel hoeveel er af).
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Tantelotje »

BahamaOne schreef:
04 feb 2026, 16:53

US travel is een broker, dus er zit een schakel tussen. Zolang het goed gaat is het prima, maar ik deal toch liever direct met de huurmaatschappij zelf.
Zeker in verband met vooruitbetalen loop je een risico.
Je kunt bij bv USTravel (en Alamo.de bv) ook gewoon kiezen voor pay later. Dan hoef je geen cc gegevens in te geven.

Ieder zo zijn ervaringen. Onze ervaring met autohuur in de VS, 14 keer Alamo via een broker en 2 keer Avis rechtstreeks, is dat er geen verschil is. Zowel bij Avis als bij Alamo een slechte(re) ervaring gehad m.b.t service leven.
Dan scoren de directe boekingen procenteel gezien toch een stuk slechter :wink: In ons geval dan toch.
Ik d3nk dat het meer te maken heeft met pech/geluk wie je aan de balie/als greeter/aan de telefoon treft dan hoe de auto geboekt is.

Ik ben voor 2026 nog niet goedkoper tegengekomen dan wat we nu geboekt hebben:
Via UStravel bij Alamo 14 dagen huur maart/april MCO - MCO Standard SUV $ 680 / € 557
Via Happytours bij Hertz: 23 dagen huur augustus/september Vanvouver - Calgary Standard SUV $C 2835 / € 1757
Uiteraard pay on arrival.

Bij beide brokers eerder naar volle tevredenheid geboekt. Wel jammer dat het prijsniveau voor een auto in Canada best anders is dan voor de US :mrgreen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

BahamaOne schreef:
04 feb 2026, 16:53
Zeker in verband met vooruitbetalen loop je een risico. Er zijn hier in het verleden een aantal gevallen gemeld van vooruitbetaling waarbij of de reservering niet was doorgezet naar de uiteindelijke verhuurder. Stel dat de broker in financiele problemen komt? Je bent de overeenkomst aangegaan met USTravel en niet met Alamo. Ik vind dat toch een risico. vandaar de :cry:
Je bent erg gefixeerd op vooruitbetalen maar je hoeft helemaal niets vooruit te betalen, zoals @Tantelotje hierboven ook al aangeeft. Je hoeft enkel je emailadres en naam op te geven zolang je kiest voor 'Pay on Arrival'. Vooruitbetalen kan wel en is in de meeste gevallen iets goedkoper bij ustravel.nl maar zou ik dus nooit doen.

Waar zijn de verhalen van forumleden wiens vooruitbetaling niet waren doorgezet? Graag een paar voorbeelden want ik ken ze niet.

Oh ja, als ik via Alamo Insiders mijn reservering opzoek dan zie je dat de boeking via Alamo.de gegaan is (terwijl de reservering zelf via ustravel.nl gemaakt is) omdat als contract of corporate code ALAMO.DE AFF PL FULLY vermeld staat. Vanuit hier kan ik overigens ook eenvoudig inchecken en Skip the Counter regelen. Maar zoals ik al eerder aangaf, dat stukje zou ik pas doen enkele dagen voor vertrek.

Kortom, je maakt je zorgen om niets. Autohuur via een broker is prima zolang je maar zorgt dat je niet vooruitbetaalt. Dat heeft ook mijn voorkeur. En ja, er zijn brokers waar je wel vooruitbetaalt, zoals US Carhire en ook usareisen.de. Bij beide in het verleden wel gehuurd en geen enkel probleem mee gehad. Maar bij beide zou ik nu pas boeken als ze echt goedkoper waren maar dat zijn ze niet. :wink:

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

d_vdploeg schreef:
04 feb 2026, 16:29
@Coyote Koersverschil wellicht? Prijzen worden op US travel en vergelijkbare boekingssystemen weergegeven in euro's maar kan natuurlijk met de koers wat verschillen. Is de dollarprijs nog wel hetzelfde? Daar kijk ik altijd naar. Want die kan straks als je de auto ophaalt ook weer wat verschillen tov nu.
Koersverschil zou kunnen maar als ik nu kijk is de prijs weer exact gelijk aan gisterochtend. Gistermiddag heb ik niet gelet op dollarprijs. Nu wel, en die is gelijk aan gisterochtend.

Dollarprijs is inderdaad belangrijke graadmeter. Toen ik afgelopen december keek was die voor de convertible, die ik nu gereserveerd heb, zo'n $ 250 hoger t.o.v. de prijs van nu. Een duidelijke daling dus. Dat maakt het ook dat het huren van een convertible nu heel aantrekkelijk is voor mijn huurperiode. 8)

De Standard SUV die ik eerder had vastgelegd is ook een stuk goedkoper geworden: € 214 / $ 248 minder t.o.v. de prijs eind december. De Standard SUV is op dit moment zo'n € 150 / $ 183 goedkoper dan de convertible. Voor dat prijsverschil rijd ik graag 3 weken in een convertible. :D

Roland

Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Ik vind vooral de huur voor onze zomervakantie heel duur.

Hertz, $955, Extra capaciteit SUV (Suburban of gelijkwaardig) oppikken 12 juli 10u in SFO, afleveren in LAS op 20 juli om 19u.

M’n huur in Las Vegas in oktober is veel gunstiger: 12 dagen, oppikken en afleveren in LAS, Large SUV (Tahoe of gelijkwaardig), $691. Ook Hertz.
BahamaOne
Amerikakenner

Bericht door BahamaOne »

Coyote schreef:
05 feb 2026, 06:21
Je bent erg gefixeerd op vooruitbetalen maar je hoeft helemaal niets vooruit te betalen, zoals @Tantelotje hierboven ook al aangeeft. Je hoeft enkel je emailadres en naam op te geven zolang je kiest voor 'Pay on Arrival'. Vooruitbetalen kan wel en is in de meeste gevallen iets goedkoper bij ustravel.nl maar zou ik dus nooit doen.
Zie het verhaal van @DireStraits viewtopic.php?p=1355977#p1355977
Ik zou autohuur zelf ook nooit vooruitbetalen, maar het gebeurt dus wel.

Bij sommige verhuurders kan het pay now tarief zomaar veel lager zijn dan pay on location, wat het dus best aantrekkelijk kan maken om pay now te gebruiken. Maar als je daarmee alle flexibiliteit verliest om tot aan het ophalen van de auto nog kostenloos te annuleren zou ik er goed over nadenken.

Wat ik aangaf: je kunt blijkbaar via US Travel alleen tot 3 dagen voor aankomst nog annuleren zonder kosten, dat is niet wat je moet willen: je bent je flexibiliteit kwijt om ter plekke bv nog je backup boeking (bij een andere verhuurder) te gebruiken als je om wat voor reden dan ook nog wilt wisselen van boeking.

Daarom zou ik niet bij US Travel boeken (en ben daar ook nog nooit betere prijzen tegen gekomen voor mijn huren dan direct bij de verhuurder (en dat zijn er ook al meer dan 30 in de afgelopen jaren)). Vroeger was mijn voorkeur National, maar tegenwoordig kom ik eigenlijk altijd bij Hertz uit voor de beste prijzen.
Maar ik boek dan ook altijd gewoon midsize sedan (voor PC) of midsize SUV en heb verder geen voorkeur voor een extra large SUV (als ik daar extra voor moet betalen) en aangezien er best veel mensen zijn die wel een hogere/grotere categorie huren kan ik daar niet over oordelen welke partij daar goedkoper mee is.

Vaak valt die upgrade naar een grotere SUV voor mij ter plekke wel te regelen in de garage en anders is een midsize SUV voor mij prima genoeg omdat we toch altijd met 2 reizen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer