Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
habo1969
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door habo1969 »

In tegenstelling tot onze erg positieve ervaring van augustus 2025 in Las Vegas, helaas deze maand een zeer slechte ervaring ervaren bij Hertz....

Ik heb (gelukkig nog steeds) PC bij Hertz, dus had, zoals velen van ons doen, 2 reserveringen, 1 midsize (dus uitzoeken) en 1 voor een type (of vergelijkbaar) we graag wilden (Pick Up 4WD). Overigens was dit in Miami Airport, vorige week maandag (19/1). Onze naam stond niet op het bord, dus naar de Gold balie. De dame daarvoor had net een hele discussie met een (in onze ogen) vervelende klant, dus wellicht was ze daarom in een voor ons verkeerde stemming. Van de 2 reserveringen hadden ze er - zonder door te geven - eentje gecanceld (uiteraard de goedkoopste)
We waren al eerst gaan kijken in de PC en Gold rij, maar daar stond maar 1 auto (Jeep Compass). We waren er 's ochtends al om 9 uur, dus normaal gesproken volle bak... we hebben bij de balie gevraagd om een Maserati of Mustang uit de "Ultimate collection" die er stonden, maar ondanks dat ze de sleutels hadden en ze aangaven dat deze 200 dollar per dag duurder waren, konden wel deze op de 1 of andere manier toch niet huren. 200 dollar per dag extra is natuurlijk veel geld, maar een vakantie in USA is wat ons betreft niet compleet zonder een auto die daar bij past.

Toch maar de Jeep gekozen en meteen naar Fort Lauderdale airport gereden. Daar zat waarschijnlijk de zus van de dame uit Miami Airport ;-). In de PC en Gold stonden super mooie auto's, maar we mochten daar niet uit kiezen, omdat we in Miami gehuurd hadden. Conclusie, we konden een nieuwe Rogue meekrijgen en anders pech. Dus deze meegenomen (hadden een appartement in Hollywood, dus mooi dichtbij). 's Avonds via onze steeds vaker behulpzame AI-tools gevraagd hoe we dit nu het beste kunnen aanpakken. Wat we niet wisten is, dat je een auto - welke niet bevalt - gewoon kunt terugbrengen en alleen de dag(en) dat je gehuurd hebt hoeft te betalen. Wij dus weer terug naar FL-airport en gezegd dat we de auto wilden inleveren. De dame (dezelfde als gisteren) gaf toen aan dat dit wel erg jammer was en ze misschien toch nog wel wat voor ons kon betekenen. Nu ineens wel, dus heb er vriendelijk voor bedankt. Ze gaf aan dat we beter geen review konden doen over deze ervaring ;-). Gelukkig hebben we bij Sixt Platinum status, dus ook een mooie korting (via dit forum zag ik een mooie aanbieding via Booking, maar de aardige dame bij de balie zei dat ze ook wel wat kon regelen). Wel wat duurder, maar voor 200$ per week, rijd ik graag met een glimlach rond, dus we hebben bij hen een cabrio gehuurd (waren met z'n 2-en met alleen handbagage, dus kon prima. Ondanks de vele hele goede Hertz-ervaringen, dus deze keer wat minder, maar we probeer het de volgende keer waarschijnlijk gewoon weer.
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

En wat was nu precies je slechte ervaring? Je krijgt wat je huurt, toch? Je neemt zelf het risico om teleurgesteld te worden door een PC boeking te doen. Een Compass is tegenwoordig een beetje de standaard in de PC, groter staat er bijna niet meer (tenzij je geluk hebt). Als je op je huurlocatie een Compass meekrijgt hoef je niet te verwachten dat je op een andere locatie weer een PC keus kan maken: het gebeurt wel eens, maar het is geen recht wat je hebt. Een Rogue is dezelfde klasse als de Compass, en ook een redelijk standaard Midsize SUV die je vaker aantreft in de PC rijen.

Je hebt uiteindelijk een cabrio meegekregen zeg je; dat is een klasse die je niet gehuurd hebt, je hebt dus geluk gehad: deze staan op sommige locaties wel eens in de PC rijen ,maar hier ook weer: je moet geluk hebben.

Wat is nu precies je slechte ervaring? Ik begrijp het niet. Ook het dubbele reserveringen verhaal is hier op het forum diverse malen besproken: Hertz heeft de neiging om dubbele reserveringen te cancellen (wat vrij logisch is: wat moet je met twee boekingen voor exact dezelfde periode??), dus dat moet je zelf in de gaten houden en in stand houden.
Laatst gewijzigd door BahamaOne op 30 jan 2026, 17:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Wij hadden net 2 prima ervaringen met Hertz (Denver).

Ik had 2 boekingen, één c-klasse (PC) en één Q4.
Toen we de auto uit de PC rij haalden gaf men meteen aan dat de andere reservering automatisch geannuleerd zou worden, dat was ook het geval.

Voor dit najaar heb ik via Alamo.de geboekt omdat ik nog niets aantrekkelijks (prijs!) bij Hertz ben tegengekomen..........maar wie weet.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

welke data zoek je @Reny? ophalen LV en ook daar inleveren?
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

@BahamaOne

Ophalen 20.9 en inleveren op 10.8 (beiden Las Vegas).

Ik heb geen Amex (helaas).

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BahamaOne
Amerikafan

Bericht door BahamaOne »

@Reny 20-9 tot 10-8? da's een foutje neem ik aan.... 10 october of 8 october moet dat zijn toch? :lol:
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ha ha, sorry ik ben weer eens met 6 dingen tegelijk bezig.

Ophalen 20.9 en terugbrengen op 10.10.
Las Vegas
Helaas geen Amex en ook geen PC meer..
Onze verslagen:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

habo1969 schreef:
29 jan 2026, 20:55
In tegenstelling tot onze erg positieve ervaring van augustus 2025 in Las Vegas, helaas deze maand een zeer slechte ervaring ervaren bij Hertz....

Dat is geen slechte ervaring, dat is gokken en verliezen. Als je persé een auto wil hebben die “bij een vakantie in Amerika past” moet je die dus huren, en niet gokken.
Daar kan Hertz toch niks aan doen?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@habo1969 Tja, net als anderen, vind ik ook dat je niet slecht behandeld bent. Wellicht is je eigen interpretatie anders maar in mijn ogen ben je gewoon normaal behandeld.
habo1969 schreef:
Ik heb (gelukkig nog steeds) PC bij Hertz, dus had, zoals velen van ons doen, 2 reserveringen, 1 midsize (dus uitzoeken) en 1 voor een type (of vergelijkbaar) we graag wilden (Pick Up 4WD). Overigens was dit in Miami Airport, vorige week maandag (19/1). Onze naam stond niet op het bord, dus naar de Gold balie.
Omdat je naam niet op het bord staat, betekent niet dat je naar de balie moet lopen. Ik heb nog maar 1x mijn naam op het bord zien staan als PC member en dat was ook nog omdat ik toen specifiek een Tesla had gehuurd waardoor ik helemaal geen voordeel van PC had. Andere keren stond mijn naam niet vermeld en ben ik rechtstreeks naar de PC rij gelopen en heb ik daar een auto uitgekozen. Hebben jullie ook gekeken wat er in de midsize rij stond? Daar zullen toch vast meer auto's gestaan hebben? Of stond daar niets? Dan zou dat een reden voor mij zijn geweest een greeter aan te spreken en aan te geven dat er geen auto uit jouw klasse beschikbaar is. Had je vast een klasse hoger mogen uitkiezen.
habo1969 schreef:
Toch maar de Jeep gekozen en meteen naar Fort Lauderdale airport gereden. Daar zat waarschijnlijk de zus van de dame uit Miami Airport . In de PC en Gold stonden super mooie auto's, maar we mochten daar niet uit kiezen, omdat we in Miami gehuurd hadden. Conclusie, we konden een nieuwe Rogue meekrijgen en anders pech.
Dat je bij een andere verhuurlocatie dan je oorspronkelijke huurlocatie niet uit de PC rij mag kiezen is niet ongebruikelijk. Of het terecht is valt over te discussiëren maar ik heb 2x bij Hertz mijn huurauto (die ik uit de PC rij gekozen had) moeten omruilen op een andere locatie. Beide keren mocht ik daar niet uit de PC rij kiezen maar kreeg ik een auto mee uit de klasse die ik gehuurd had (Q4 - Midsize SUV 2WD). Afgelopen oktober nog toen ik een auto in Detroit opgehaald had voor een rit naar Seattle maar in Minneapolis moest omruilen wegens problemen met de auto. Ik heb dat hier in het verleden al vaker aangegeven dat het zo werkt bij Hertz.

Bedenk dat PC niet zaligmakend is. Alles valt en staat met het aanbod op het moment dat jij aankomt om je huurauto op te halen. Voor hetzelfde geld stond een uur later de garage helemaal vol en was je in de wolken geweest qua keuze. Het is en blijft een momentopname. Als je dat in je achterhoofd houdt kan het eigenlijk nooit tegenvallen. Ik huur als PC member daarom ook altijd minimaal de Q4 omdat dat de auto is die ik minimaal mee wil hebben.

En wat betreft de dubbele boeking. Ook daar is al veel over gezegd hier op het forum. Ook dat één van de twee vaak vervalt. Had je ze beide op dezelfde persoon geboekt? Indien ja, dan had je dat al anders moeten aanpakken. Eén op jouw naam en een op jouw medereizigers naam. Dan was er niet eentje vervallen. In mijn ogen overigens ook helemaal terecht om 1 boeking te laten vervallen door Hertz. Het brengt hun hele reserveringssysteem immers in de war als iedereen dat maar zou doen. Ik ben er dan ook geen voorstander van maar dat is een hele andere discussie. :wink:

Veel plezier in Amerika en hopelijk bevalt de huidige auto! :thumbup:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
habbekuk
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door habbekuk »

Duidelijk en eerlijk verhaal, zelf sta ik er ook zo in.

Ik boek altijd de klasse die ik wil (groot) en vanuit NL check ik continu de prijzen
en het forum vanaf terugkomst vakantie voor mijn nieuwe vakantie.
Voor de aankomende zomer heb ik inmiddels 5x mijn geboekte auto geannuleerd en opnieuw geboekt.
Mijn ervaring dat ik uiteindelijk een goede prijs heb en direct kan instappen.

Voor mij liggen de prijzen bij Avis en Alamo steeds gunstiger dan Hertz met alle verschillende
landen en codes.

Het is een spelletje en kost tijd maar dat doe ik liever hier dan daar.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 73

Bericht door harryh »

Gisteren op Tampa aangekomen. Mijn naam stond wel op het bord, eigenlijk altijd wel. Vrij veel keuze in de PC, Tampa heeft geen Five Star. Maar qua SUVs alleen een paar midsizes, wij rijden graag maatje groter. Rest allemaal sedans. Had een backup boeking voor een RAM 2500 voor weinig meer, die stond klaar in een vak, nummer daarvan stond al op het bord. Waren snel klaar.
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

In heb ook, zonder dat ik daar aanleiding voor zie, plots terug presidents circle.

Voorbije twee jaar telkens twee autohuren bij Hertz, zegge 20 dagen per jaar in totaal en zeker niet meer dan $2,000 (samen).

Ik ga niet klagen, maar omdat ik de auto huur die ik ook wil heb ik er verder ook geen groot voordeel aan.
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Timothy555 ,

top !
Had je wel al een nieuwe boeking bij Hertz gemaakt?

Gr.
Reny
Onze verslagen:
Timothy555
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Timothy555 »

Ja, twee boekingen staan in de toekomst.

Ik was even aan het grasduinen… de prijzen op mijn bestaande reserveringen zijn aangepast! En nog geen klein beetje.
Net Hertz gebeld, ticket werd opgemaakt.

De autohuur deze zomer is van $959 naar $1099, mijn boeking voor oktober in Vegas zelfs van $855 naar $1806…
What the…

Iedereen zou best even kijken als hij of zij reserveringen in de toekomst staan heeft…
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Pfoe, de prijzen voor een one way tussen Washington en Atlanta zijn niet mals
Bij Hertz kom ik voor 21 dagen op 1045 USD uit voor een categorie C. National ligt 50 dollar hoger. Zeer interessant met het oog op een back up boeking.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Timothy555
pffff, laten we maar hopen dat de prijzen nog omlaag gaan............

Gr.
Reny
Onze verslagen:
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik heb nu gevonden.
SFO pick-up ma 15/06
SFO drop-off ma 06/07
klasse D (was ietsje goedkoper dan C) met gold canopy (PC).
1208,67 USD
Met CDP Mastercard Belgium (zelfde korting als alle andere mastercard codes).

Niet echt een goede deal vind ik. Land Christmas Island was zelfde prijs.
Is SFO zo duur? Of vinden jullie beter?

Bij National (Executive Elite) heb ik nu ook een boeking voor 1150,89 USD.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 73

Bericht door harryh »

@Stan.Gobien het WK voetbal wordt toch in die periode o.a. in SanFran gespeeld meen ik? Dat zou de prijs verklaren.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Reny schreef:
02 feb 2026, 16:14
pffff, laten we maar hopen dat de prijzen nog omlaag gaan............
En dat zijn ze. 8)

Ik keek gisteravond bij Hertz (deed een nieuwe proefboeking voor mijn huurperiode) en zag de prijs USD 65 lager was dan mijn bestaande reservering. Dus nieuwe boeking gemaakt (staat weer Gold Canopy op de reservering en ik ben nog steeds PC memeber).

Wat opviel was dat de one way fee met USD 50 naar beneden is gegaan. Was bij de vorige boeking USD 150 en is nu USD 100 (tussen PHX en LAX). Dat zie ik eigenlijk nooit bij Hertz.

Helemaal tevreden dus. :clap:

Roland

Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@Stan.Gobien Ik denk ook dat het WK voetbal van invloed is.

Het is één van de redenen dat ik in Phoenix start en eindig in Los Angeles. Een auto huren vanuit Los Angeles was nl. een stuk duurder. Ik zit precies tijdens het WK in Amerika. :? De speelsteden vermijd ik, al vind ik het wel jammer voor Los Angeles, want daar overnachten is dan schrikbarend duur. Gelukkig hoef ik de laatste nacht niet in Los Angeles te overnachten omdat mijn vlucht terug pas aan het eind van de middag gaat.

Roland

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer