Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Sacha en Emma: routebespreking

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Sacha en Emma
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Sacha en Emma: routebespreking

Bericht door Sacha en Emma »

Het restaurant BryceCanyon Sky resort ziet er inderdaad heel futuristisch uit. Als het lukt gaan we er langs Jojo! Ik laat het je weten. Pappie en Harriet's gaat ook op de to-do evenals de Amboy Crater.
Oh jee, nu al veel te weinig tijd. 8)
Sacha en Emma
Amerika-ontdekker

Dank allemaal voor alle tips tot dusver. Super.

Misschien hebben jullie ook nog tips voor (kampeer plekken (camper) tussen Joshua Tree en Grand Canyon? Ik heb nu een nacht in Oatman en een nacht in Sedona gepland, maar dat is absoluut geen must. Ik dacht dat zo'n sterrenkijk tour in Sedona wel leuk was, heeft iemand daar ervaring mee?

03-mrt Los Angeles > Joshua Tree - Staat vast
04-mrt Joshua Tree > Oatman (R66) - Staat niet vast
05-mrt Oatman > Prescott - Sedona (R66) - Staat niet vast
06-mrt Sedona > Grand Canyon - Staat vast

Veel dank alvast.
Groet, Sacha en Emma
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Eventueel campsite in Prescott 'Point of Rocks RV Campground'. En vanaf de 'Grand Canyon South Rim KOA Journey' is het een uurtje rijden naar Grand Canyon.
27 States so far...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hebben jullie 14 en 15 maart nog niet ingevuld? Misschien is het een idee om via Snow Canyon te rijden? Het lijkt mij mooi om daar te kamperen. Wij bezochten het in 2024 tussen Zion en Valley of Fire (zie hier). En in 2019 waren we er ook, toen deden we ook het Kolob-deel in Zion. Zie hier.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben 2x in Laughlin gestaan. Vroeger was het nog helemaal van de Natives. Later is het een KOA geworden. 2006 en 2018 waren we er. We hebben er prima gegeten. Zie onze verslagen.
https://jojostravelusa2006.blogspot.com ... ghlin.html
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... april.html

Dit voorjaar gaan we naar Snow Canyon, dus daar kan ik nog niets van zeggen.
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

jojostravelusa schreef:
31 jan 2026, 16:06
Wij hebben 2x in Laughlin gestaan. Vroeger was het nog helemaal van de Natives. Later is het een KOA geworden.
De meeste KOA's zijn franchises. De KOA in Laughlin is nog steeds in handen van de Fort Mojave Indian Tribe.
27 States so far...
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Klopt, maar de sfeer is toch anders dan jaren geleden.
Dokus
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Dokus »

Een tip voor de Grand Canyon is om de Hermits Road langs de canyon te lopen naar Hermits Rest, in plaats van met de bus van punt naar punt te gaan. De route is makkelijk te lopen en gedeeltelijk verhard. De weg is 12 km lang en onderweg heb je fantastische uitzichten zonder hordes toeristen. De meeste stukken loop je alleen langs de canyonrand door de natuur. Wordt het je teveel, kan je altijd nog onderweg de bus pakken.
Death Valley is leuk om doorheen te rijden, maar verder is daar niets bijzonders te zien of te doen.
Verder valt mij op dat veel mensen op dit forum een soort van "zo zie je alles" route maken. Met als gevolg dat je heel veel in de auto zit en weinig tijd over hebt om van de omgeving te genieten. Jammer van je vakantie.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is zeker een aanrader om delen van de Hermits Rest Road te lopen. Op veel stukken zit je dan vlak bij de rim, en verder van de weg. Je kunt ook prima met de bus en dan bij een van de haltes uitstappen en lopend naar de volgende halte gaan. Of ga op de fiets zoals wij deden. Neem dan wel een Ebike, wij vonden het niet makkelijk op gewone fietsen.

Death Valley in maart lijkt mij geweldig. Ik zou zeggen dat er meer dan genoeg te zien en te doen is.
Toen wij er in 2024 begin mei waren stond er nog water in Badwater basin, dat was erg bijzonder. Loop daar zeker een stuk over de zoutvlakte. En als dat met de camper kan, rij dan ook langs Artist Drive (als je van Badwater naar Furnace Creek rijdt).
Een zonsopkomst op-/ ondergang bij Zabriskie Point is erg de moeite waard.
En check eens of de boardwalk bij de Salt Creek al open is als jullie er zijn. Op dit moment is het nog under construction. In de Salt Creek kun je pup fish zien, erg bijzonder in de woestijn.

Bij Stovepipe Wells is het natuurlijk een must om een stuk in de Sand Dunes te lopen. En kijk eens naar Mosaic Canyon, leuk om daar een stuk in de wandelen.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dokus schreef:
02 feb 2026, 18:14
.
Death Valley is leuk om doorheen te rijden, maar verder is daar niets bijzonders te zien of te doen.
Grapje zeker?

Badwater, Dantes View, Zabriskie Point, Twenty Mule Canyon, Golden Canyon, Natural Bridge Canyon, Artists Palette, Devils Corn Field, Devils Golf Course, en dat zijn maar een paar van de dingen langs de “hoofdweg” die je simpel kan zien.

Wil je wat verder, Ubehebe Crater, Aquerreberry Point, diverse oude mijnen, spookstadjes, Wildrose Charcoal Kilns, Darwin Falls, Teakettle Junction, The Racetrack.

En jij zegt daarna met droge ogen dat mensen overal aan voorbij rijden…. :mrgreen:
Sacha en Emma
Amerika-ontdekker

Dag Dokus, dag allen,

Je hebt heel wat reacties gekregen. :)
Heb je nog meer/ andere tips? De wandeling naar Hermit's rest heb ik genoteerd, staat op de to-do.
De KOA in Laughlin ook. Dan hebben we daar (Ergens tussen Seligman en GC) nog steeds een nacht in te vullen.
Het komt goed hoor, maar als iemand nog een goede suggestie heeft houden we ons aanbevolen.

Snow Canyon ga ik bekijken, nog niet aan toegekomen.
Verder ga ik nu de reisverslagen over de campers (en hoe dat allemaal werkt) lezen, want dat vind ik ook nog spannend.
Death Valley zit absoluut in de planning, evt. nog een nacht uitloop. Want twee nachten LV twijfel ik eigenlijk ook nog over. OF is dat onterecht.
Ik merk dat de meningen daarover verschillen.

Groet, Sacha
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tussen Death Valley en Las Vegas (of vanuit Las Vegas) zou je een bezoek kunnen brengen aan Red Rock Canyon National Conservation Area. Je kunt daar prachtig wandelen maar ook alleen de rondrit door het park is al de moeite waard. Kijk eens hier voor een bezoek van forumlid @michelly in februari en hier voor ons bezoek begin mei.
Je hebt hiervoor een timed entry reservering nodig. Zie voor meer informatie https://www.blm.gov/programs/national-c ... ock-canyon.

Marianne
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Sacha en Emma schreef:
02 feb 2026, 23:19
Verder ga ik nu de reisverslagen over de campers (en hoe dat allemaal werkt) lezen, want dat vind ik ook nog spannend.
Ik kwam in Utah NL reizigers tegen die hun slide out niet gebruikte. Ik vroeg waarom, hij deed het niet volgens hun. Ze wisten niet/waren vergeten dat je met draaiende motor, op de handrem, de slide out moet bedienen. Meeste verhuurders hebben online instructie filmpjes en pdf's die je kunt downloaden waar alles in staat.
Maar no worries, op campsites zijn genoeg Amerikaanse RV'ers die het geweldig vinden om 'visitors from overseas' te helpen, en je ontmoet zo geweldige mede reizigers.
27 States so far...
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

En als je een Cruise America camper neemt, heb je ook geen zorgen over een slide out, want die hebben ze niet :lol:
Het is echt heel eenvoudig allemaal en inderdaad, Amerikanen zijn heel behulpzaam, en nieuwsgierig, dus voor een praatje helpen ze graag.
Sacha en Emma
Amerika-ontdekker

Dag allen,

Het is bijna zover! Ik ben de puntjes op de i aan het zetten.
Graag jullie advies/ mening.
We gaan op 9 maart van Monument Valley naar Capitol Reef (Fruita) óf naar Goblin Valley daar twijfel ik dus over.
Ik twijfel ook omdat ik via Moab kan rijden (volgens mij is dat een hele mooie route). We hebben niet echt veel tijd om langs de route wat te ondernemen, dus het gaat dan echt om "de route".
Het alternatief is de kortste route van MV naar Capitol Reef, maar dan is Goblin Valley echt om.

Kortom, is Goblin Valley de moeite / interessant? En wat zijn jullie ervaringen met de route langs Moab?
Dank jullie wel voor je reacties.

Groet van Sacha en Emma
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Bericht door thebruins »

Als je met kortste route US95 bedoelt, zeker doen, prachtige route. Goblin Valley ligt niet zo heel ver van Hanksville dus hoe je ook rijdt, het is mogelijk en de moeite waard er heen te rijden. Met een uurtje daar heb je al een goede indruk van het SP.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Precies, je komt er sowieso langs. Maar ik denk dat Little Wild Horse Canyon leuker is om mee te nemen.
Kijk wel of je de Mogi Dugway wilt rijden.
Kijk eens in ons 2013- en 2017-verslag voor de ut95 (hier en hier) en ons 2019-verslag voor Little WIld Horse Canyon (hier).

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer