Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis nurse: one way Calgary-Vancouver, hulp gevraagd
Reis nurse: one way Calgary-Vancouver, hulp gevraagd
Hallo,
Dit jaar ben ik een reis naar Canada aan het plannen maar kom er niet zo goed uit.
Mijn vraag is, is het nu wel de moeite waard om Campbell River mee te plannen, of kan je dat beter overslaan en langzamer reizen?
Wij gaan 23 dagen met auto (2 volwassenen) van Calgary naar Vancouver en dan kom ik hierop uit in grote lijnen.
1. aankomst calgary
2. calgary-canmore
3. canmore
4. canmore-field
5. field
6. field-jasper
7. jasper
8. jasper
9. jasper-clearwater
10. clearwater
11. clearwater-kamploops
12. kamploops-whistler
13. Whistler
14. whistler-nanaimo overtocht via horseshoe bay
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22. vancouver
23. vertrek vancouver
Toch heb ik het idee dat ik in het eerste stuk meer tijd kan gebruiken, maar weet niet of dat zo is.
Hopelijk zien jullie mogelijkheden, ik sta open voor alle suggesties.
Ontzettend bedankt.
Dit jaar ben ik een reis naar Canada aan het plannen maar kom er niet zo goed uit.
Mijn vraag is, is het nu wel de moeite waard om Campbell River mee te plannen, of kan je dat beter overslaan en langzamer reizen?
Wij gaan 23 dagen met auto (2 volwassenen) van Calgary naar Vancouver en dan kom ik hierop uit in grote lijnen.
1. aankomst calgary
2. calgary-canmore
3. canmore
4. canmore-field
5. field
6. field-jasper
7. jasper
8. jasper
9. jasper-clearwater
10. clearwater
11. clearwater-kamploops
12. kamploops-whistler
13. Whistler
14. whistler-nanaimo overtocht via horseshoe bay
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22. vancouver
23. vertrek vancouver
Toch heb ik het idee dat ik in het eerste stuk meer tijd kan gebruiken, maar weet niet of dat zo is.
Hopelijk zien jullie mogelijkheden, ik sta open voor alle suggesties.
Ontzettend bedankt.
Re: one way calgary-vancouver hulp gevraagd
wij doen een rondje Calgary en rijden bijna dezelfde route. Wij gaan wel naar Campbell river aangezien we de whale watching tour willen doen. Alleen gaan wij van Jasper via Kamloops naar Vancouver en dan de boot op om terug via Horseshoe naar Whistler te rijden en dan via Kamloops weer terug naar Field en Calgary. Ik denk zelf een prima rondje.
Welkom!
In 23 dagen is een one way prima ! Ik raad juist iedereen die, mét Vancouver Island, een rondje wil doen af dit te doen ivm onvoldoende tijd. Maar een one way kan heel goed!
Belangrijke vraag: wanneer willen jullie dit doen? Dat is belangrijk ivm wanneer je in de bergen bent. Ga je in het voorjaar of zomer, dan zou ik eerder aanraden om in Vancouver te starten en dan een one way naar Calgary te doen. je hebt dan het (letterlijke) hoogtepunten aan het eind van de reis. Ga je in het najaar, dan kan het handig zijn in Calgary te starten ivm het weer.
Je kan dus prima Campbell River (whaletour?) en Ucluelet of Tofino meenemen.
Met een one way zou ik ook 2 verschillende ferries naar VI nemen: overweeg gewoon naar Nanaimo of naar Swartz Bay (dichtbij Victoria) voor de ene overtocht, maar denk eens aan Comox-Powel River voor de andere: je neemt dan een stukje Sunshine Coast mee en dat is erg mooi...
succes met verdere plannen maken,
Paul
In 23 dagen is een one way prima ! Ik raad juist iedereen die, mét Vancouver Island, een rondje wil doen af dit te doen ivm onvoldoende tijd. Maar een one way kan heel goed!
Belangrijke vraag: wanneer willen jullie dit doen? Dat is belangrijk ivm wanneer je in de bergen bent. Ga je in het voorjaar of zomer, dan zou ik eerder aanraden om in Vancouver te starten en dan een one way naar Calgary te doen. je hebt dan het (letterlijke) hoogtepunten aan het eind van de reis. Ga je in het najaar, dan kan het handig zijn in Calgary te starten ivm het weer.
Je kan dus prima Campbell River (whaletour?) en Ucluelet of Tofino meenemen.
Met een one way zou ik ook 2 verschillende ferries naar VI nemen: overweeg gewoon naar Nanaimo of naar Swartz Bay (dichtbij Victoria) voor de ene overtocht, maar denk eens aan Comox-Powel River voor de andere: je neemt dan een stukje Sunshine Coast mee en dat is erg mooi...
succes met verdere plannen maken,
Paul
dank je wel dan ga ik zo verder ,we starten eind augustus
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Voor een one heb je een hele goede indeling en ik denk dat je in het eerste stuk genoeg ruimte hebt. Als je redelijk wat wil wandelen en veel wil zien, dan zou eventueel nog een dagje bijkunnen bij Canmore of Field. Verder ziet het er prima uit.
Ik zou de route verder als volgt invullen, heb jou route hier beneden even gecopieerd.
1. aankomst calgary
2. calgary-canmore
3. canmore
4.canmore-field
5. field
6.field-jasper
7.jasper
8.jasper
9.jasper-clearwater
10.clearwater
11.clearwater-kamploops
12.kamploops-whistler
13.Whistler
14.whistler-nanaimo overtocht via horseshoe bay (misschien mogelijk verblijf in Parksville, zo heb je de hele dag om de mooie plekjes te bezoeken van Whistler naar Horseshoe Bay)
15. Parksville
16. Parksville - Tofino/Ucluelet
17. Tofino/Ucluelet
18. Tofino/Ucluelet
19. Tofino/Ucluelet - Victoria
20. Victoria
21. Victoria - Vancouver (Tsawwassen ferry)
22.vancouver
23.vertrek vancouver
Of het de moeite is om naar Campbell River te gaan is persoonlijk, sommige vinden het niets en anderen vinden het wel heel mooi. Zelf vind ik Campbell River een prima plaatsje, maar dat neemt wel weer extra tijd in beslag om naartoe te gaan. En als het voor whale watching is, zou ik daar niet speciaal heen gaan. Whale watchen kan net zo goed vanaf Victoria of vanuit Tofino (in Tofino kan ik je Ahous Adventures aanraden: https://ahousadventures.com/) en dit kan zelfs ook vanuit Vancouver. Dus beetje kijken waar je dat wil doen als dat op je must do lijst staat en ook een beetje kijken wat jullie het meeste aantrekt.
Als je toch Campbell River wil meepikken en van daar uit whale watching wil doen of zelfs bear watching (is daar ook een prima plaats voor), dan zou ik het doen als volgt:
1. aankomst calgary
2. calgary-canmore
3. canmore
4.canmore-field
5. field
6.field-jasper
7.jasper
8.jasper
9.jasper-clearwater
10.clearwater
11.clearwater-kamploops
12.kamploops-whistler
13.Whistler
14.whistler-nanaimo overtocht via horseshoe bay (misschien mogelijk verblijf in Parksville, zo heb je de hele dag om de mooie plekjes te bezoeken van Whistler naar Horseshoe Bay)
15. Parksville - Campbell River
16. Campbell River
17. Campbell River
18. Campbell River - Tofino/Ucluelet
19. Tofino/Ucluelet
20. Tofino/Ucluelet
21. Tofino/Ucluelet - Vancouver (Horseshoe Bay ferry)
22.vancouver
23.vertrek vancouver
In Campbell River zou ik dan kijken voor tours met HomalcoWildlife & Cultural Tours (https://homalcotours.com/). In de buurt van Campbell River heb je ook Elk Falls Provincial Park en Strathcona Provincial Park.
Ik zou de route verder als volgt invullen, heb jou route hier beneden even gecopieerd.
1. aankomst calgary
2. calgary-canmore
3. canmore
4.canmore-field
5. field
6.field-jasper
7.jasper
8.jasper
9.jasper-clearwater
10.clearwater
11.clearwater-kamploops
12.kamploops-whistler
13.Whistler
15. Parksville
16. Parksville - Tofino/Ucluelet
17. Tofino/Ucluelet
18. Tofino/Ucluelet
19. Tofino/Ucluelet - Victoria
20. Victoria
21. Victoria - Vancouver (Tsawwassen ferry)
22.vancouver
23.vertrek vancouver
Of het de moeite is om naar Campbell River te gaan is persoonlijk, sommige vinden het niets en anderen vinden het wel heel mooi. Zelf vind ik Campbell River een prima plaatsje, maar dat neemt wel weer extra tijd in beslag om naartoe te gaan. En als het voor whale watching is, zou ik daar niet speciaal heen gaan. Whale watchen kan net zo goed vanaf Victoria of vanuit Tofino (in Tofino kan ik je Ahous Adventures aanraden: https://ahousadventures.com/) en dit kan zelfs ook vanuit Vancouver. Dus beetje kijken waar je dat wil doen als dat op je must do lijst staat en ook een beetje kijken wat jullie het meeste aantrekt.
Als je toch Campbell River wil meepikken en van daar uit whale watching wil doen of zelfs bear watching (is daar ook een prima plaats voor), dan zou ik het doen als volgt:
1. aankomst calgary
2. calgary-canmore
3. canmore
4.canmore-field
5. field
6.field-jasper
7.jasper
8.jasper
9.jasper-clearwater
10.clearwater
11.clearwater-kamploops
12.kamploops-whistler
13.Whistler
15. Parksville - Campbell River
16. Campbell River
17. Campbell River
18. Campbell River - Tofino/Ucluelet
19. Tofino/Ucluelet
20. Tofino/Ucluelet
21. Tofino/Ucluelet - Vancouver (Horseshoe Bay ferry)
22.vancouver
23.vertrek vancouver
In Campbell River zou ik dan kijken voor tours met HomalcoWildlife & Cultural Tours (https://homalcotours.com/). In de buurt van Campbell River heb je ook Elk Falls Provincial Park en Strathcona Provincial Park.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Reis nurse: one way Calgary-Vancouver, hulp gevraagd
Wij hebben in 2019 ook een whale watch tour vanuit Campbell River gedaan, maar wij hadden sowieso al het plan om vanuit Port Hardy naar Bella Coola te gaan met de ferry. Als je niet helemaal naar het noorden (en weer terug) wilt rijden op Vancouver Island, dan kun je bij Tofino ook whale watchen. Wij hebben er geen ervaring mee daar, maar er zijn verschillende mogelijkheden.
De whale watch tour in Campbell River vonden we prima, maar nu ook weer niet geweldig. Er werd een enorm eind gevaren naar een eiland om daar te lunchen en dat kostte heel veel tijd, waarin alleen maar full speed gevaren werd en dat vonden wij zonde.
Kijk eens naar ons verslag. Misschien heb je er wat aan.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
In 2022 hebben we o.a. de Dakota's gedaan, maar vanuit Calgary. Op zowel de heen- als de terugweg hebben we dus een stuk in de buurt van Calgary meegenomen. Misschien vind je dat ook wel interessant.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
De whale watch tour in Campbell River vonden we prima, maar nu ook weer niet geweldig. Er werd een enorm eind gevaren naar een eiland om daar te lunchen en dat kostte heel veel tijd, waarin alleen maar full speed gevaren werd en dat vonden wij zonde.
Kijk eens naar ons verslag. Misschien heb je er wat aan.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.blogspot.com/
In 2022 hebben we o.a. de Dakota's gedaan, maar vanuit Calgary. Op zowel de heen- als de terugweg hebben we dus een stuk in de buurt van Calgary meegenomen. Misschien vind je dat ook wel interessant.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wij hebben Campbell River opgenomen omdat we vanaf daar de Grizley bear tocht willen doen. We gaan eind augustus en dat schijnt zo ongeveer het moment te zijn dat het kan.
Whalewatching gaan we denk ik niet doen, hebben we al 3 x eerder gedaan, alhoewel er een kans bestaat dat we, bij een vroege aankomst in Vancouver misschien doorreizen naar Victoria en dan de volgende morgen gaan whalewatchen. Maar de vlucht is nog niet geboekt dus opties en keuzes :
Whalewatching gaan we denk ik niet doen, hebben we al 3 x eerder gedaan, alhoewel er een kans bestaat dat we, bij een vroege aankomst in Vancouver misschien doorreizen naar Victoria en dan de volgende morgen gaan whalewatchen. Maar de vlucht is nog niet geboekt dus opties en keuzes :
@anninbc ontzettend bedankt voor de puntjes op de i,hiermee kan ik verder.
@jojostravelusa ik zal even goed kijken of het anders kan fijn om je blog te lezen
@tantelotje dank voor de info
@jojostravelusa ik zal even goed kijken of het anders kan fijn om je blog te lezen
@tantelotje dank voor de info
Een vraag over Icefields Parkway en een over Tofino
Hi Allen,
Dankzij jullie is het reisschema zo goed als klaar, maar vraag ik mij nog 2 dingen af:
- heeft het zin om tussen Field en Jasper nog een overnachting te plannen zodat je rustig de Icefields kunt rijden?
En volgende is:
- waar zou je liever verblijven, Tofino of Ucluelet? Ik wil op 1 plek blijven het liefst (dan stiekem nog tips voor een leuk verblijf daar sept ' 26 met auto).
Dan kom ik weer een heel eind verder, dank zover.
gr iris
Dankzij jullie is het reisschema zo goed als klaar, maar vraag ik mij nog 2 dingen af:
- heeft het zin om tussen Field en Jasper nog een overnachting te plannen zodat je rustig de Icefields kunt rijden?
En volgende is:
- waar zou je liever verblijven, Tofino of Ucluelet? Ik wil op 1 plek blijven het liefst (dan stiekem nog tips voor een leuk verblijf daar sept ' 26 met auto).
Dan kom ik weer een heel eind verder, dank zover.
gr iris
Opmerking moderator
Nieuwe topic samengevoegd met reeds bestaande routetopic. Zo blijven alle vragen en antwoorden betreffende dezelfde route bij elkaar.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Een vraag over Icefields Parkway en een over Tofino
Wij hebben toevallig net vandaag een overnachting geboekt langs de Icefields Parkway; bij The Crossing. Daarvoor zitten we drie nachten op een camping bij Jasper, en daarna drie nachten op een camping in Yoho NP. Voor ons is het een mooie afwisseling, even iets luxer dan een tent, en het geeft ook de tijd om onderweg alles rustig te bekijken en te wandelen.
Ik zou het laten afhangen van de plannen die je hebt voor dit stuk. Heb je de ruimte voor een overnachting daar? Er zal dan iets anders moeten vervallen denk ik?
Zet liever al je vragen over je route in je routetopic; dan heb je zelf alles bij elkaar en het is voor ons handig om te zien hoe je route er uit ziet.
Marianne
Ik zou het laten afhangen van de plannen die je hebt voor dit stuk. Heb je de ruimte voor een overnachting daar? Er zal dan iets anders moeten vervallen denk ik?
Zet liever al je vragen over je route in je routetopic; dan heb je zelf alles bij elkaar en het is voor ons handig om te zien hoe je route er uit ziet.
Marianne
Re: een vraag over icefields parkway en een over tofino
Grappig, wist helemaal niet dat er nog accommodaties aan de pkwy lagen. Ziet er leuk uit, Crossing…
Ik vind dat er niet, zoveel verschil zitten tussen Ucluelet en Tofino. Ik zou het eerder van een leuke en betaalbare acco laten afhangen. Je komt waarschijnlijk toch wel in beide plaatsjes als je de kust gaat verkennen. Wij zaten in Ucluelet, omdat daar leuke cabine te boeken waren. Mooi op palen, volledig van hout, iets hoger gelegen langs de ruige kust. Wij zaten hier: https://www.terracebeachresort.ca/
En ja, graag alles bij elkaar houden !
Paul
Ik vind dat er niet, zoveel verschil zitten tussen Ucluelet en Tofino. Ik zou het eerder van een leuke en betaalbare acco laten afhangen. Je komt waarschijnlijk toch wel in beide plaatsjes als je de kust gaat verkennen. Wij zaten in Ucluelet, omdat daar leuke cabine te boeken waren. Mooi op palen, volledig van hout, iets hoger gelegen langs de ruige kust. Wij zaten hier: https://www.terracebeachresort.ca/
En ja, graag alles bij elkaar houden !
Paul
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn nog meer mogelijkheden, maar we vonden The Crossing al duur genoeg.
En qua ligging lijkt het me prachtig.
Marianne
- Tantelotje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wat een leuke tip, wij gaan augustus/september en haden er nooit bij stilgestaan dat overnachten langs de Icafields Parkway ook kan!
We twijfelden al wereer over 2 nachten Whistler dus daar wat gewijzigd, tussenliggende overnachtingen herboekt en ook een overnachting in The Crossing geboekt
We twijfelden al wereer over 2 nachten Whistler dus daar wat gewijzigd, tussenliggende overnachtingen herboekt en ook een overnachting in The Crossing geboekt
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met auto kan je de Icefields Parkway gerust op 1 dag doen, heb je geluk met het weer dan zijn er heel wat stops on te bezoeken en zou je eventueel wel een extra nacht kunnen doen ergens bij de Saskatchewan Crossing of bij het Icefields Centrum. Verder kan je ook bij de Saskatchewan Crossing de weg volgen langs Abraham Lake tot in Cline River (half uurtje rijden van de Saskatchewan Crossing) en daar heb je de Aurum Lodge (https://www.aurumlodge.ca/) en David Thompson Resort (https://davidthompsonresort.com/). De Athabasca Falls en Mount Edith Cavell met omgeving (als dit op de planning staat) kan je gerust vanuit Jasper bezoeken, dat deden wij in het verleden ook.
Hier is een lijstje van alle bezienswaardigheden langs deze weg in de richting die jullie gaan doen:
*Herbert Lake
*Hector Lake Viewpoint
*Bow Lake (rij ook bij de lodge binnen en niet enkel het zichtpunt langs de weg, daar is een parking en heb je andere en hele mooie zichten )
*Peyto Lake (15 minuten heen wandelen en 15 minuten terug en de tijd die je boven wil doorbrengen om te genieten van het zicht)
*Waterfowl Lakes (vrij korte stop)
*Mistaya Canyon (een 2km round trip wandeling)
*North Saskatchewan River Crossing (korte stop)
*Weeping Wall (korte stop)
*The Big Bend (korte stop)
*Parker Ridge (met een mooie hike van 2–3 km heen en 2–3 km terug)
*Columbia Icefield gebied (tijd om hier door te brengen hangt af wat je wil doen/zien)
*Sunwapta Canyon (een 3km round trip wandeling)
*Tangle Falls (korte stop)
*Stuffield Glacier Viewpoint (korte stop)
*Athabasca Falls (ongeveer 1km loop trail met vele mooie zichten onderweg)
*Mount Edith Cavell en omgeving (hier kan je gerust een halve dag bezig zijn, afhankelijk wat je wil zien en doen)
Ik zou zeggen kies de belangrijkste of datgene wat jullie het meeste aantrekt en hoeveel tijd je denkt er te besteden. En zoals ik al zei, Athabasca Falls en Mount Edith Cavell kan vanuit Jasper gedaan worden.
Wat Ucluelet of Tofino betreft gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar Ucluelet. Ik weet niet wat je budget is, maar kijk eens bij Black Rock Oceanfront Resort: https://www.blackrockresort.com/ Vanaf dit hotel kan je het mooie Wild Pacific Trail wandelen. Verder heb je hier ook e Reef Point Cottages: https://reefpointcottages.com/ en een wat goedkopere optie: het West Coast Motel: https://westcoastmotel.com/
Hopelijk kan je daar weer mee verder
Hier is een lijstje van alle bezienswaardigheden langs deze weg in de richting die jullie gaan doen:
*Herbert Lake
*Hector Lake Viewpoint
*Bow Lake (rij ook bij de lodge binnen en niet enkel het zichtpunt langs de weg, daar is een parking en heb je andere en hele mooie zichten )
*Peyto Lake (15 minuten heen wandelen en 15 minuten terug en de tijd die je boven wil doorbrengen om te genieten van het zicht)
*Waterfowl Lakes (vrij korte stop)
*Mistaya Canyon (een 2km round trip wandeling)
*North Saskatchewan River Crossing (korte stop)
*Weeping Wall (korte stop)
*The Big Bend (korte stop)
*Parker Ridge (met een mooie hike van 2–3 km heen en 2–3 km terug)
*Columbia Icefield gebied (tijd om hier door te brengen hangt af wat je wil doen/zien)
*Sunwapta Canyon (een 3km round trip wandeling)
*Tangle Falls (korte stop)
*Stuffield Glacier Viewpoint (korte stop)
*Athabasca Falls (ongeveer 1km loop trail met vele mooie zichten onderweg)
*Mount Edith Cavell en omgeving (hier kan je gerust een halve dag bezig zijn, afhankelijk wat je wil zien en doen)
Ik zou zeggen kies de belangrijkste of datgene wat jullie het meeste aantrekt en hoeveel tijd je denkt er te besteden. En zoals ik al zei, Athabasca Falls en Mount Edith Cavell kan vanuit Jasper gedaan worden.
Wat Ucluelet of Tofino betreft gaat mijn persoonlijke voorkeur uit naar Ucluelet. Ik weet niet wat je budget is, maar kijk eens bij Black Rock Oceanfront Resort: https://www.blackrockresort.com/ Vanaf dit hotel kan je het mooie Wild Pacific Trail wandelen. Verder heb je hier ook e Reef Point Cottages: https://reefpointcottages.com/ en een wat goedkopere optie: het West Coast Motel: https://westcoastmotel.com/
Hopelijk kan je daar weer mee verder
dank allen voor de geweldige input, het valt mij op dat er al heel veel is volgeboekt
dus ik ga er nu fanatiek mee aan de gang 
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vrees dat het dit jaar erg druk gaat zijn in het westen van Canada, dit vooral omdat vele Canadezen in eigen land blijven, vele Europeanen kiezen voor Canada in plaats van Amerika en de nationale parken in Canada zijn deze zomer gratis (tot en met 7 september, 2026). En in september zijn de Canadese Rockies ook erg veel bezocht omdat de larch trees (lariksen) dan geel kleuren. Blijven zoeken en er zal zeker wel wat uit de bus komen.
Succes nog!
Succes nog!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 12010 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC