Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Road trip San Francisco > Oregon > Washington > Vancouver > Seattle

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
RubenH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Road trip San Francisco > Oregon > Washington > Vancouver > Seattle

Bericht door RubenH »

Hi allemaal,

Ik heb vliegtickets geboekt op 17-7-2026 naar San Francisco en op 10-8-2026 vliegen we terug naar Seattle.

Het plan in potlood is nu:

Californië
1 nachtje San Francisco
2 nachten Sonoma / Nappa Valley
2 nachten Mendocino

Oregon
Bend, Crater Lake, Portland aantal nachten nog onbekend

Washington
overnachtingsplekken nog onbekend
ferry van Port Angeles naar Vancouver

British Colombia
3/4 nachten Tofino
ferry Nainamo naar Vancouver voor 3 nachten Whistler

Ik heb in totaal 24 nachten en ben vooral op zoek naar tips voor Oregon en Washington. Wat mogen we echt niet missen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Road trip San Francisco > Oregon > Washington > Vancouver > Seattle

Bericht door Martin & Marianne »

Heb je het topic hier bovenaan al eens bekeken? Daar vind je meer dan genoeg tips voor Oregon en Washington.

Wat zijn de plannen in Mendocino? Ik denk dat het niet gek is om langs de kust meerdere overnachtingsplaatsen te nemen. Misschien heb je voor het stuk van Bend tot aan San Francisco iets aan ons 2015-verslag.

Voor Washington zou ik zeker kijken naar Mt Rainier, en Olympic NP. En een bezoek aan Mt St Helens is erg interessant.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Voor Washington en Oregon kun je ook kijken naar ons verslag van 2023.
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ik veronderstel dat je de ferry van Port Angeles naar Victoria (op Vancouver Island) wil nemen en dan vandaar verder naar Tofino/Ucluelet? Ik zou 1 dag Victoria doen en 2 dagen Tofino/Ucluelet. Je kan de reis dan nog opsplitsen naar Whistler (het is een vrij lange rit) en 1 nacht verblijven in Parksville.

Voor Oregon zou ik zeker de kust streek doen, vinden wij prachtig er zijn zovele mooie plekjes langs de kust. Vanaf Crater Lake zou ik richting kust gaan ter hoogte van Reedsport en zo omhoog naar Cannon Beach en vandaar landinwaarts naar Portland.

In Washington State zijn Mount Rainer NP en Olympic NP zeker de moeite om te bezoeken en elk verdient minstens een paar volle dagen als het kan.
RubenH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door RubenH »

dank voor de replies! Ik ga door met puzzelen
AnnInBC schreef:
27 jan 2026, 17:39
Ik veronderstel dat je de ferry van Port Angeles naar Victoria (op Vancouver Island) wil nemen en dan vandaar verder naar Tofino/Ucluelet? Ik zou 1 dag Victoria doen en 2 dagen Tofino/Ucluelet. Je kan de reis dan nog opsplitsen naar Whistler (het is een vrij lange rit) en 1 nacht verblijven in Parksville.

Voor Oregon zou ik zeker de kust streek doen, vinden wij prachtig er zijn zovele mooie plekjes langs de kust. Vanaf Crater Lake zou ik richting kust gaan ter hoogte van Reedsport en zo omhoog naar Cannon Beach en vandaar landinwaarts naar Portland.

In Washington State zijn Mount Rainer NP en Olympic NP zeker de moeite om te bezoeken en elk verdient minstens een paar volle dagen als het kan.
Victoria zijn we vorig jaar al geweest, Tofino hebben we een geweldige B&B waar we 3 nachten heen willen. Ik ben eigenlijk op zoek naar iets tussen Victoria en Tofino. Parksville ga ik naar kijken, thanks.
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ah oke, hangt er vanaf welke richting je uit wil. Kijk ook eens bij Port Renfrew, de kust vanaf Victoria naar Port Renfrew is ook heel mooi, zeker bij sommige stranden met laagtij en vandaar kan je dan richting Duncan en Parksville naar Tofino. Dus je zou dan de ferry van Port Angeles naar Victoria kunnen nemen. Is dat niet hetgene wat je wil doen (het is jullie reis tenslotte), dan kan je eventueel ook van Port Townsend met de ferry naar Keystone gaan in de buurt van Coupeville en de rit over Whidbey Island doen (paar mooie plaatsen om onderweg te stoppen) en zo via Burlington en Bellingham naar de grens van Canada. Eens in Canada neem daar de ferry dan via Horseshoe Bay (West Vancouver) naar Nanaimo. De route via Whidbey Island hebben wij jaren geleden gedaan en vonden het heel mooi. Beetje kijken wat het beste uitkomt voor jullie of wat jullie het meeste aanspreekt en hoeveel tijd je hiervoor hebt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer