Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
nwolf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door nwolf »

Op de UK en IE sites van AttractionTickets zijn nu de blackFirdaydeals.
Ze claimen (zoals altijd) 20% korting, maar als je het vergelijkt met de NL versie scheelt het minder.
de meeste aanbiedingen krijg je nu tijdens de BF met de code BFEXTRA 5,5% extra korting.

bv Seaworld 3 parken + dining = normaal 880,- en nu via de IE site 830,-

Doe er je voordeel mee ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
ThessametTh
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Themeparks in Florida - alles wat je moet weten voor je gaat (samenvatting in 1e post).

Bericht door ThessametTh »

Thanks voor de tip!

Ik zie nu dat de prijzen op Disney ook zijn verlaagd. Ik houd het al een aantal maanden in de gaten voor april 2026. Tot nu toe was de prijs voor 14 dagen altijd €715 pp en nu is het €642 pp. Scheelt toch weer :thumbup:

Is jullie ervaring dat de prijs nog verder kan dalen of dat het eerder terug zal stijgen?

Ik ben benieuwd!
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Tot nu toe zijn BlackFirday de betere deals online.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
naranya
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door naranya »

Ik had de prijzen vorige week nog even genoteerd om te vergelijken (voor 14 dagen Disney ticket in feb 2026):
image.png
image.png (10.94 KiB) 7794 keer bekeken
NL site was het laagste en de prijs is verlaagd zonder blackfriday code (iig voor Disney Orlando).
IE site en GB site hebben wel een code nodig en GB site komt daarbij het goedkoopste uit.
Prijs is wel omgerekend vanuit GBP dus komt nog wat conversiekosten bij.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Ik heb nu via de IE site de code BFEXTRA gebruikt dan krijg je ook nog eens 1 % (wow) extra.

Wat misschien ook interessant is om je eerst aan te melden bij cashbackXL, als je via hun site naar attracktiontickets gaat krijg je ook nog eens 1,5% extra korting. zo heb ik nu ook nog eens 56 euro extra korting gekregen via hun :). Nu dus de 14 dagen onbeperkt voor universal en 3 dagen seaworld/Aquatica/Busch + eten voor totaal 3600,- (4 volwassen 2 kids).
Overigens jammer dat je voor california niks kunt bestellen wat verder dan 3 maanden in de toekomst ligt :(

@naranya , had ik ook gezien, maar omdat ik niet met revolut kan betalen maar verplicht CC moet gebruiken bij hun kwam het verschil op 10,- voor mij tussen IE en GB. Om dan maar twijfel over de wisselkoers te voorkomen toch maar de IE site gebruikt ;)

Overigens wat prijsverschillen die ik zelf heb genoteerd.
voor BF : Seaworld + dining voor 3 dagen : 889,- met BF deal: 810,-
voor BF : 14 dagen Universal 2980,- met bf deal: 2790,-
naranya
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door naranya »

@nwolf bedankt voor de tip van de BFEXTRA en cashback, zojuist tickets gekocht en scheelt toch een paar tientjes. :thumbup:
Melissa1987
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Melissa1987 »

Hoi!

Klopt het dat je geen tickets voor 1 dag voor een Disney park kan kopen?
Ik zie alleen maar de optie voor minimaal 2 dagen.

Alvast bedankt!

Gr.,
Melissa
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Ticket voor 1 dag kun je kopen bij Disney zelf, Het is wel aan te raden dat te doen voordat je naar het park zelf gaat omdat de rijen daar nog wel eens lang zijn, als je naar Disney Springs gaat is daar een Ticket Centre van Disney waar je tickets kunt kopen en ze meteen de dag dat je er heen wilt voor je reserveren in het systeem.
Property Manager van verschillende vakantie villas en townhomes in de Kissimmee/Davenport/Haines City area.
https://enchantedvacationvillas.com
Melissa1987
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Melissa1987 »

JeroenB schreef:
15 jan 2026, 15:18
Ticket voor 1 dag kun je kopen bij Disney zelf, Het is wel aan te raden dat te doen voordat je naar het park zelf gaat omdat de rijen daar nog wel eens lang zijn, als je naar Disney Springs gaat is daar een Ticket Centre van Disney waar je tickets kunt kopen en ze meteen de dag dat je er heen wilt voor je reserveren in het systeem.
Dank je!
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

De nieuwe coaster in Universal is bekend (wat al een beetje te verwachten was):
Bootje81
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Bootje81 »

Heb je voor een reservering voor het maken van een lightsaber in Hollywood studio's een Disney ticket nodig? Of kan dat ook zonder (via de Disneyworld app)?
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

@Bootje81 Je moet het park in om een lightsaber te maken gezien het onderdeel is van star wars land dus ik denk niet dat je dit zonder ticket kunt doen.

https://plandisney.disney.go.com/questi ... ts-555957/

Als je dit leest kun je wel alvast reserveren, maar je moet uiteindelijk wel de ticket kopen om binnen te komen
JeroenB
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door JeroenB »

Er is of was in Disney Springs ook een winkel waar ze lightsabers verkopen, dat is dan niet de hele show om er een zelf te bouwen maar wel een optie als het er om gaat er 1 te kopen.

Ik dacht dat het in de Star Wars winkel was welke tussen de restaurants aan de waterkant van Disney Springs zit, maar het is alweer een paar maanden geleden dat ik daar in de winkel ben geweest.
Property Manager van verschillende vakantie villas en townhomes in de Kissimmee/Davenport/Haines City area.
https://enchantedvacationvillas.com
Bootje81
Amerika-newbie

Bericht door Bootje81 »

nwolf schreef:
24 jan 2026, 17:03
@Bootje81 Je moet het park in om een lightsaber te maken gezien het onderdeel is van star wars land dus ik denk niet dat je dit zonder ticket kunt doen.

https://plandisney.disney.go.com/questi ... ts-555957/

Als je dit leest kun je wel alvast reserveren, maar je moet uiteindelijk wel de ticket kopen om binnen te komen
Yes. Ik weet dat ik uiteindelijk het park in moet voor het bouwen (dat is het hele idee :) ), maar het gaat me puur om de reservering ervoor. Of die kan zonder al een ticket te hebben. Ik ga de link bestuderen!
JeroenB schreef:
25 jan 2026, 03:49
Er is of was in Disney Springs ook een winkel waar ze lightsabers verkopen, dat is dan niet de hele show om er een zelf te bouwen maar wel een optie als het er om gaat er 1 te kopen.

Ik dacht dat het in de Star Wars winkel was welke tussen de restaurants aan de waterkant van Disney Springs zit, maar het is alweer een paar maanden geleden dat ik daar in de winkel ben geweest.
Dank voor de tip! Disney Springs gaan we zeker ook bezoeken, maar we willen het bouwen van de lightsaber inderdaad met de show er omheen doen. Samen met mijn zoon van 13. :thumbup:
Bootje81
Amerika-newbie

Bericht door Bootje81 »

Nou, na nog meer onderzoek ben ik eruit! Via de WDW app (en website) en met gebruik van een VPN kan je inderdaad een (betaalde) reservering maken voor Savi's workshop om een lightsaber te bouwen. En je hebt voor deze reservering geen ticket voor toegang tot het park nodig. Uiteraard wel om bij de workshop te komen. ;)
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Veel plezier!
Ik heb er eens naar gekeken voor mijn zoontje toen hij nog wat kleiner was maar.... woah wat een prijzen :lol:
Maar als je een echte fan bent dan snap ik dat je dit wilt doen ;)
Bootje81
Amerika-newbie

Bericht door Bootje81 »

Hij is 13 en net zo'n nerd als ik, dus het wordt echt iets om samen te doen. Ik heb het even berekend en we zullen er ongeveer €250 voor kwijt zijn. Inclusief lightsaber uiteraard. :lol:
visje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door visje »

Komende meivakantie gaan we weer naar Orlando/Tampa (3 jaar terug ook al een keer geweest) en we willen dit jaar weer vaak naar de pretparken.
De vorige keer hadden we tickets rechtstreeks bij Disney gekocht voor 1 dag en via attractiontickets (voor Universal/Seaworld).
Ik heb onthouden dat ik voor de tickets voor Disney mijn paspoort bij me moest hebben, omdat ik de tickets online gekocht had. Gelukkig had ik de dag ervoor voor de zekerheid foto's gemaakt van onze paspoorten en dat was toen voldoende. Maar ik had het toen wel even benauwd.
Maar ik heb niet onthouden of ik voor de andere attractieparken de paspoorten moet meenemen. Is er iemand die dat weet? Kan je gewoon de tickets scannen bij binnenkomst of komt er meer bij kijken? Liefst laat ik de paspoorten namelijk in de kluis in ons huis.
Miscchien wat extra info: voor Seaworld willen we een multi-day-ticket kopen. Naar Universal gaan we 1 dag.
Wij hadden de vorige keer onze tickets voor Universal de avond tevoren gekocht. Dat was wel even afwachten, want het duurde een paar uur voordat de mail met de tickets binnenkwam. Dus daarom wil ik de tickets nu wat eerder kopen.
nwolf
Amerikakenner

Bericht door nwolf »

Ik kan me herinneren dat ik een foto heb laten zien van mijn rijbewijs de laatste keer en de tickets heb afgegeven en dat was genoeg (2 jaar geleden).
Of dat nog steeds zo is durf ik niet te zeggen maar ben tot nu toe nog nooit geweigerd.
We gaan dit jaar met 6 dus ik zit eigenlijk ook niet te wachten op het meeslepen van paspoorten :lol:

Wil je het 100% zeker weten kun je universal altijd een mail sturen met die vraag.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Tantelotje »

Wij zijn net een paar dagen terug van onze vakantie in Florida.

Wij hadden via Orlando Attractions kaarten voor 14 dagen alle 4 de Universal parken.
Dit waren wel gelijk tickets en geen vouchers die nog ingewisseld moesten worden, maar wij hoefden ons niet te legitimeren.
Bij Epic en Volcano bay ging je middels foto/gezichtsscan naar binnen. Bij Studio's en IoA werd het ticket gestand.
Zet de Universal qpp op je telefoon, dat maakt het een stuk makkelijker navigeren.

Overigens wellicht een niet zo populaire mening, maar wij vonden Epic erg tegenvallen. Weinig attracties in de verschillende werelden en sfeerloos 'tussen' de werelden.
Thematisering in principe wel mooi, maar ons 'pakte' het niet.

De Velocicoaster was wel een hoogtepuntje, net als de Battle at the Ministry.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer